spullen voor een manegepaard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: spullen voor een manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 06:52

kijk ik heb ook wel zoiets van dat het niet lekker is als een paard steeds verschillende bitten in krijgt,maar bij ons moet je het manege bit gebruiken.
en een ander dekje maakt ook niet uit in mijn ogen,want mensen met een eigen paard wisselen ook constant van dekje.
bij ons mag dat ook,als maar het gelpad er bovenop gaat.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:03

@ cece: waarom is het anders als je op je bijrijpaard met je eigen spullen rijdt dan op een manege paard?

Het principe is hetzelfde(misschien rij je mindervaak op een manegepaard), maar het blijft niet jou paard waar je jou spullen op legt..

Er zit natuurlijk een limiet aan, maar als de mensen dat niet zelf kunnen bedenken doen de mensen van de manege dat wel. En waarom zou je mensen niet dat ene pleziertje gunnen, als zij het geld voor een eigenpaard niet hebben?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 20:05

zolang het geen hinder is voor een paard(in de zin van bitjes aan hoofdstellen)denk ik dat het geen probleem is,mits het natuurlijk allemaal past

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:27

Ik zou het zelf niet doen vind het een beetje zonde van mn geld zou het dan liever sparen voor ooit een eigen paard
Maar als iemand er geld voor heeft en het leuk vind (en de eigenaar vind het goed) moet ieder dat zelf weten Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:36

Ik heb wel eigen poetsspullen, die hebben ze niet op mijn manege. ik heb ook een halster dat je zelf kan verstellen, omdat op de manege zo'n beetje alle goede halsters gestolen zijn. Dat verstelbare halster is helaas wel te groot voor mijn lievelingsponytje, maar daar rijd ik ook niet altijd op. Voor Avant hebben z egelukkig wel nog de goede maat op de manege.
Als je een zadel koopt voor je manegepony, hoe sjouw je dta dna elke week mee naar de les? Beugels lijken me wel heel handig, maar heb geen zin om dat te kopen. Ik besteed dan wel twee minuten aan het verstellen van beugels. Veel mensen uit mijn les hebben eigen sjabrakjes (ewn laten die op de manege), maar dta vind ik zonde van m'n geld. Na een maand is die alweer vies en misschien wel kapot. Toch zonde van je geld!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:46

ik vind tuigage zonde van het geld,
als ze bij ons met een eigen hoofdstel aan komen zetten, mogen ze dat niet gebruiken, denk aan verkeerde pasvorm, en ander bit.
nee hoor, we hebben goede spullen en op maat gemaakt, geen rare zooi aan de beestjes.
ook dekjes mogen echt niet, misschien hebben ze hem ook voor hun verzorgpaard gebruikt, en hebben we kans op schimmel!

borstels, sja kunnen we niets aan doen, die mogen ze gewoon gebruiken. heeft een paard schimmel, dan mogen alleen speciaal aangewezen borstels daarvoor gebruikt worden.
zolang je geen eigen of vast verzorgpaard hebt, is zulke dingen kopen gewoon weggegooit geld

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:26

Ik denk niet dat je je lievelingspaard blij maakt met een hoofdstel oid, een appel of wortel zal hij/zij veel blijer mee zijn. Knipoog
Eigenlijk heb ik daar nooit aan gedacht om voor mijn lievelingspony iets te kopen, nu ik echter zelf een paard heb moet ik niet teveel in ruitersportzaken komen want al die spullen zijn errug leuk en zeer verleidelijk om te kopen Tong uitsteken . Bloos is vandaag nog een nieuw kieffer hoofdstel en dekje wezen halen Bloos

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:19

Er zijn mensen bij mij op de manege die bv. een shabrak kopen, met bv. de naam van de pony erop Lachen
Maar er worden geen hoofdstellen enzo meegenomen, is denk ik ook een beetje vreemd als dat echt mag .. straks zit het niet goed ofzo Knipoog

Of ik zelf een shabrak zou kopen voor 1 paard? Hmm .. misschien, maar aan de andere kant is het ook wel overdreven. Wat ik wel ga doen is gewoon een leuke shabrak kopen die je op veel paarden kan leggen zodat ik met mn eigen dekje rijd Haha!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:19

iris17 schreef:
Ik denk niet dat je je lievelingspaard blij maakt met een hoofdstel oid, een appel of wortel zal hij/zij veel blijer mee zijn. Knipoog

Haha idd! Haha!

MoOnliGhT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:42

haajhaaj,,
ik heb op mijn manege nog nooit gezien dat mensen een hoofdstel of een zadel voor hun lievelingspony kopen.. op mijn manege heeft elke pony zijn eigen hoofdstel en zadel, wel heb ik mensen gezien met een eigen zadeldekje.. dat vind ik nog kunnen, ik bedoel, met wedstrijden is dat best wel handig.. witte dekjes hebben ze op mijn manege niet.. dus als je het leuk vind.. doe het dan.. peeskappen, heb ik een keer gezien.. maar dat is bij ons eigenlijk ook niet nodig.. omdat er genoeg peeskappen zijn, voor elk manegepaard/pony 1 paar! en ze zijn nog hartstikke leuk ook, oranje, en blauw.. (mijn manege heet de oranjehoeve, vandaar die oranje kleur) het staat heel lief..
verder heb ik wel een eigen halster+touw.. omdat ik die nodig had voor ponykamp.. poetspullen, heb ik natuurlijk wel, dat is bij ons heel normaal, maaar zadels en hoofdstellen.? alsjeblieft zeg...

VBJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:52

Heyhey,

Ik rijd 4x per week op mijn leaspony op de manege en daar heb ik een dekje voor en dergelijke dingen.. Maar, het is wel de maat van veel pony's van de manege dus als ik een overstap maak dan kan ik die spullen ook gebruiken op de pony dan (als ik er echt vaker op ga rijden, natuurlijk niet als het maar een keertje is)
Maar alles bij elkaar heb ik toch wat voor m'n verzorgpony.. Poetskist (buiten de standaard spullen een spons, antiklit,zadelzeep,hoefvet,stiekjes,poetshandschoen) 2 dekjes, een halster+touw en verder alleen spullen voor mezelf Tong uitsteken Verder vind ik het niet echt onzin maar dan moet je, vind ik, er vaker dan 1x per week op rijden, denk dus aan leasen,3/4 x per week en toch al wel even op die pony/dat paard rijden zodat je echt weet dat je er echt een tijd op blijft rijden.. Dus niet dat het zo maar een half jaartje is.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:37

een zadel is best duur ook! dus waarom zou je in hemelsnaam een zadel voor een manegepaard gaan kopen? en niet alle manegepaarden hebben dezelfde maat, dus je kan het niet eens op alle paarden gebruiken! want je rijd op een manege toch vaak niet op hetzelfde paard!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:04

ik moet zeggen dat ik ook een eigen hoofdstel heb terwijl ik geen eigen paard heb. Heb dit hoofdstel 2de hands kunnen kopen voor weinig geld (terwijl het toch een goed merk is en in uitstekende staat) toen ik op een paardje reed iedere week van een eigenaar, het was soms een heel gedoe om aan de sleutel van de kast te geraken als ze er zelfs niet was en dan kon ik met mijn eigen hoofdstel rijden en met zadel van manege dat paste. Tijdens de zomer staat dit paardje op de wei dus rij ik er niet mee maar in de vakantie rij ik dan weer 9 van de 10 keer (ik rij ook 2 tot 3 keer per week in de manege) op hetzelfde "manegepaardje", die heeft natuurlijk ook eigen zadel en hoofdstel maar toch gebruik ik mijn eigen hoofdstel, de teugels van mijn hoofdstel zijn gewoon beter en mijn sperriempje hangt er nog aan (dat van zijn hoofdstel niet meer) en hij loopt gewoon beter met mijn hoofdstel ondanks het wel gewoon helemaal hetzelfde bit is al zijn eigen bit (zelfde soort en maat).
naast een hoofdstel heb ik ook mijn eigen poetsbak, eigen zadeldekjes, een wolletje voor onder het zadel, halster en getjes en strijklappen, al dit gerief is ook voor handen in de manege zelf, maar ipv getjes zijn het dan bandages terwijl getjes gewoon sneller om zijn en je kan er ook minder verkeerd mee doen.
Als mijn eigen paardje groot is (ze is nu nog maar 1 jaar) dan kan ik mijn hoofdstel gewoon gebruiken, peesjes kunnen ook blijven dienst doen net zoals zadeldekjes en wolletje (als alles daartegen nog heel is natuurlijk) en zadeldekjes worden zeker en vast op tijd gewassen. Ik neem trouwens wel al mijn gerief mee naar huis, als je er iets laat liggen is de kans wel groot dat het weg is tegen de keer erop. Er zijn in de manege trouwens wel meer mensen die een eigen zadel hebben en daar mee rijden op de manegepaarden, soms omdat ze dat paardje leasen, andere omdat ze hun zadel beter vinden zitten en als die ook nog eens passen op dat paard heeft niemand daar iets op tegen.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:09

volgens mij mogen er op mijn manege niet eens bandages of dergelijke worden gebruikt...

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:47

Ik vind het een beetje onzin, en zonde van je geld. Bij de manege waar ik reed deed niemand het. Zelfs borstels mocht je niet meer meenemen (ivm schimmels bijvoorbeeld). Oké, koekjes enzo, maar die liggen daar ook gewoon voor het pakken. Tong uitsteken

Horselover2G

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:31

Hoi allemaal. Ik ben nieuw hier en had een vraag: is het normaal als je bij een zoekfunctie gele letters krijg? Oke nu ga ik vertellen wat ik als manege ruiter heb:
4 dekjes ( 2 blauwe 1 paarse en 1 witte)
1 hoofdstel maat cob met een bit en teugels. Ik ga nog een bit aanschaffen.
2 paar peesjes ( witte en blauwe)
2 frontriemen
1 singel
1 hoofdstel hanger
1 rek waar ik al deze spullen laat.
Heel veel voer van horse event. Muslie snoepjes wortels .
Glitterspray gemaakt en gekocht.
-O-
Zadelvet en olie voor mijn hoofdstel .
2 poetskisten. Een overvolle en een oude
Een poetstas
Manenelastiekjes
en dat was het ongeveer. Wel word mijn blauwe dekje heel snel vies omdat ze al 2 á 3 uur met mijn spullen lopen. Maar helaas. <3

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:44

Ik vind een dekje nog wel kunnen maar een zadel is echt belachelijk. Dat is namelijk zeer nauwkeurig werk om dat aan te meten dus de kans dat jouw zadel precies op die manegepony past is zeeeer klein.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:14

Dit topic is van 9 jaar geleden :+

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:18

Dorine92 schreef:
Dit topic is van 9 jaar geleden :+

Haha ik zie het nu ja! :D Hij stond bij recent dus zodoende ging ik reageren...