Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pouskintje schreef:ik vind dat manegeruiters minder snel bijleren dan mensen met een eigen paard.
Iemand die 6 jaar met manegepaarden gereden heeft en dan een eigen paard koopt zal veel sneller vooruitgaan in bv. 2 jaar tijd dan in die 6 jaar met manegepaarden.
Ik rij nu 6 jaar met manegepaarden en eerlijk gezegd, ik ben het meer dan beu.
balli schreef:
Op de doorsnee nederlandse manege heb je gewoon niet de fasciliteiten (denk aan paarden e.d.) om gewoon ver te komen... want elke keer dat jij weer op dat ene paard rijd zijn er al weer 4 anderen die heeeel anders rijden op geweest en dus kan dat paard gewoon niet verder met je komen.... jammer maar tis nou eenmaal zo....
lollilli schreef:Ik vind dit echt de grootste onzin weet je dat. Net of iedere ruiter die geen eigen paard heeft niet kan rijden. Ik kan hier gewoon echt kwaad om worden. Zullen we dan ook maar een nieuw topic maken??? Mensen met eigen paarden kunnen niet rijden!! Ja sorry hoor maar het lijkt wel of er mensen zijn die de stomste dingen verzinnen om maar een nieuw topic te beginnen
ushi schreef:Dat je ruwere hulpen leert op een manege is echt onzin! Op mijn vorige manege stonden alle paarden super goed aan de hulpen! En toen ik voor het eerst op een prive paard stapte schrok ik niet of whatever. Want er was niet anders aan! Dus dat is gewoon onzin!
DEdonya schreef:Ik vind dat je er zelf ook iets aan kan doen als manegeruiter als je elke keer goed oplet in de les en altijd ook bijv. vraagt om uitleg enzo vind ik dat je het best goed op ten duur kan en ook kan begrijpen maar dan moet je ook de juiste instructeur er voor hebben en alle mensen die paardrijden kunnen best een beetje rijden maarja als ze het maar leuk vinden en goed vragen! vind ik dan he! en de juiste instructeur.!
aliesje schreef:@Nannes
wat wil je zeggen dat alle mensen met eigenpaard alleen eigenpaard rijden?
ik denk het niet!
er rijden genoeg mensen met eigenpaard die nog ook paarden rijden die niet van hun zijn!
ken genoeg van die mensen!
veel rijden dr op een handelstal daar leer je goed rijden!
ik zie toch niet vaak mensen van de manege op een handelstal rijden!
het zijn toch mensen die privepaarden rijden!
die met jonge paarden overweg kunnen!
omdat ze ervaring hebben!