Wat vinden jullie van stands?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: Wat vinden jullie van stands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:14

Wij hebben ook stands, maar die beesten overleven 't wel. Ongeveer anderhalve meter per paard, met loshangende balken *aan touwen* dat die een klein beetje meegeven als ze bewegen, ze kunnen dus zelfs over dwars staan als ze d'r zin in hebben Tong uitsteken
Ze hebben direct contact met de buren, enige nadeel daarvan is dat ze elkaar ook wel eens een dreun kunnen verkopen. Verder vind ik het niet zo'n drama. In de zomer staan ze hele dagen op de wei, ze kunnen gewoon in de stands liggen en ze worden ong. een kwartier van te voren opgezadeld Knipoog

florusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:13

bij ons op de manege staan de opny's in stands en de paarden in boxen. Het zijn best ruime stands en de meeste pony's kunnen er makkelijk in liggen en gewoon hun hoofd omdraaien. Vaak als ze moeten rijden worden ze uit de stand gehaald en buiten de stand gepoetst en opgezadeld. En in de zomer staan alle manegepony's en paarden overdag op de wei dus het valt bij ons allemaal wel mee Lachen

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:20

Ik vind een stand wel oke zolang het paard wat erinstaat maar genoeg beweging krijgt. bijv. overdag in de padock of weiland en savonds in de stand vind ik geen probleem. Zolang het er ook maar in kan liggen.

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:26

Ik vind stands dus écht he-le-maal niks. Ik ben een keer op een manege geweest daar stonden bijna alle manege pony's en paarden in een stand, vind het maar gevaarlijk!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:03

Citaat:
vind het maar gevaarlijk!

hoezo gevaarlijk?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:15

Je moet steeds best wel langs de achterbenen van een paard. Ik vind het ook niet fijn.

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:10

Wat shadow0 dus al zei, je moet steeds langs die achterbenen van dat paard.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:39

Jah, en als de pony's naaar elkaar gaan trappen en je staat daarzo..

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:04

bij manege nes valt dat mee, en ze staan helemaal niet vast!
en de kleintjes draaien zich in een mum van tijd om, ja, de hele groten, half.
dus dat vind ik meevallen.
ze hebben drinkbakken. als je met de snuit erin duwt komt er water uit.
en hooi ligt altijd voor de snuit van de pony/paard.
en trouwens, als er is gereden worden ze direkt afgezadeld en beloond! ( direct met uitstappen allang)
en ze mogen maar 2 uur achter elkaar lopen!
meer ook niet! Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:44

Als jij in je slaapkamer bent wordt je toch ook NIET vastgezet? Boos!

nou dat is hetzelfde als met paarden. Bloos
die horen ook niet in stands maar doodgewoon in een FATSOENLIJKE stal waar ze genoeg ruimte hebben om om te keren.

dat is mijn mening maar wie ben ik haha Haha!

groetjes ketaki

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:32

Ik vind stallen ook beter naar stands
Bij ons staan alleen de pony's in stands.
Maar ze kunnen wel liggen en rollen, en je kunt via de voorkant erin, dus je hebt niet het gevaar van een trap krijgen. Dus dat vind ik wel goed. Ze hebben ook voldoende stro en kuil, dus ze worden prima verzorg. Maar toch blijf ik een stal beter vinden Knipoog

crasdis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:34

ik zit op een manege die geen stands heeft en hele ruime boxen..(ik vind het erg zielig als paarden alleen maar in stands staan) maar een vriendin van mij reed op een andere manege en daar stonden ze ook in stands enzo.. en op die manege werd letterlijk geleerd 3x hard schoppen is stap.. zo niet sla er maar op los. een paar keer hard schoppen is draf en ook slaan.. en heeel erg lang en hard schoppen is galop en deel maar een paar meppen uit gewoon zielig... ze is ook meteen van die manege gegaan mijn vriendin

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:01

crasdis schreef:
ik zit op een manege die geen stands heeft en hele ruime boxen..(ik vind het erg zielig als paarden alleen maar in stands staan) maar een vriendin van mij reed op een andere manege en daar stonden ze ook in stands enzo.. en op die manege werd letterlijk geleerd 3x hard schoppen is stap.. zo niet sla er maar op los. een paar keer hard schoppen is draf en ook slaan.. en heeel erg lang en hard schoppen is galop en deel maar een paar meppen uit gewoon zielig... ze is ook meteen van die manege gegaan mijn vriendin

Maar wat jij nu vertelt.. dat heeft niks met de stands te maken, maar met de manier van lesgeven.
Dit maakt de stands nog niet meteen een horror.

Markvniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:21

Mijn mening is dat stands ook moten kunnen mits een paard er niet de hele dag in staat! Als het voor een paar uur is moet het geen probleem zijn! Ben zelf wel meer voorstander van een box of gewoon lekker in de wei! Maar ook boxen kunnen wel is te klein zijn hoor!

De boer waar mijn vriendin haar haflinger staat staan de paarden overdag in de wei en s'nachts op stal! In de zomer staan ze zelfs dag en nacht buiten in de wei!! Dat blijf ik het mooist vinden! Alleen bij heeeeeel slecht weer staan ze wel is een hele dag binnen maar dat komt weinig voor!

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:45

Zelf houd ik echt niet van stands, vreselijk.
Het hoeft echt niet perse gevaarlijk te zijn ofzo, maar de ruimte is gewoon veel te klein.
Zelf zou je als paard ook lekker een klein beetje vrijheid willen, gewoon een ruime box, waar je andere paarden kunt zien.
en als het weer het toelaat lekker het land op.
Maar goed, wie ben ik.
Denk alleen maar na wat je zelf zou willen, je wilt toch ook niet in een stand staan?

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:24

Voor een paar uurtjes per dag zijn stand prima ze zijn mooi open en er is veel contact met de buren mogelijk. Op een manege waar ik wel eens kwam hadden ze de pony's 's middags als er lessen waren in stands staan na de les kregen ze voer en daarna ging de hel kudde weer lekker de wei op. Als stands zo gebruikt worden heb ik er geen enkel bezwaar tegen en als ze zo af en toe een dagje in een stand staan kan dat ook geen kwaad maar van die pony's die dag en nacht in een stand staan vind ik wel een beetje zielig. Dus stands is prima maar het ligt er een beetje aan hoe ze gebruikt worden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:27

Zoals aantal andere mensen ook al zegen het ligt eraan hoe de stands gebruikt worden. Zelf wil ik niet meer bij een manege rijden omdat ik daar vrij slechte ervaringen mee heb met hoe ze verzorgt worden en dat soort dingen. Waar ik heb gereden stonden ze dag en nacht in een stand en de grotere paarden in een box. Dat vind ik dus absoluut niet oke. Geef die beestjes wat vrijheid, gun ze de ruimte om lekker te spelen met vriendjes en laat ze zich lekker uitleven. Want wat ik ook merk is dat op vrij veel manege's de lessen meer in houden dat je achter elkaar aan sjokt en dat ze dan ook niet echt in hun eigen tempo kunnen lopen. Zo zou ik nog wel even door kunnen gaan maar moest dit iig even kwijt.

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:33

He joh vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt met manege's. Ben laatst op een manege geweest waar ze de pony's overdag op stal hebben en 's nachts met z'n allen in de wei. De paarden staan wel vrij veel op stal geloof ik maar gaan regelmatig een paar uurtjes in de bak of in de wei dus helemaal zo slecht nog niet. ik heb op deze manege ook een paar lessen bekeken en dat was echt super de paarden werden echt lekker voorwaarts gereden en dressuurtechnisch goed. Zelfs de hele kleintjes werden al aangemoedigd om zoveel mogelijk zelf te rijden al ging dat niet altijd goed. ha ha ha was wel echt een leuk gezicht. Wat ik maar even wilde zeggen niet alle maneges zijn slecht er zijn ook erg veel hele goede maneges.

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:07

Paarden zijn levende wezens en verdienen ook een goed leven.. Het betekent niet dat ze manege lessen moeten lopen, dat ze niet zo goed behandeld moeten worden..

Manègepaarden moeten al zoveel inspanningen doen en dan kunnen ze niet eens gaan liggen na die inspanningen.. Dat vind ik echt geen kunnen...

Ik weet wel, als ze Gaia bellen dat ze die paarden leuk komen ophalen...

Manègepaarden verdienen ook respect, wordt dit niet getoont door de manège zelf vind ik dat ze geen manège mogen openen..

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:00

Ik begrijp helemaal niets van je verhaal Bke4 probeer eens iets duidelijker te zijn.!!!!!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:50

ik vind stands niet zielig. Als ze tenminste wat ruimte hebben. Ik ken stands waar die paarden gewoon kunnen draaien enzo, niet zielig. Het liefste heb ik mijn paarden in de wei lopen. Ik heb trouwens voor mijn shet ook een soort standje

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:39

Mee eens punkies in de wei is gewoon het beste maar jammer genoeg niet altijd haalbaar en als pony's maar niet dag en nacht in zo'n stand staan is er niets mis mee.

Happy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:02

het is niet echt zielig als pony's op stand staan zolang ze maar genoeg buiten komen dat is bij ons op de manege wel zo (manege alblasserdam)

suusjuh_1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:26

hoi..

Ik vind dat altijd super zielig. Als een paard of pony in een stand staat kan die zich niet eens omdraaien ofzo. Ik vind dat een paard zich op z'n minst normaal moet kunnen omdraaien en lekker moet kunnen liggen in een stal. Ik snap niet waarom mensen hun paard of pony in een stand zetten Verward .

groetjes van mij Party!!

suusjuh_1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:54

ik heb op een manege met stands gezeten dat was echt zielig nu zit ik gelukkig op een veel leukere manege