xLianneeee schreef:Ik ben zelf zo'n 7/8 keer op kamp geweest bij het fjordenpaard en huurde er af en toe ook paarden. Een geweldig kamp, mooie omgeving en leuke paarden.
Maar de verzorging is voor mijn gevoel ook ver te zoeken. Kapotte halsters die worden gemaakt met strotouwtjes. Paarden met wonden, en ben idd niet te spreken over hoe de dieren worden ingereden. Zodra er iemand op kan blijven zitten gaan ze mee met de pony kampen en zit er iedere week iemand anders op. Dat paard snapt daar vast niet veel van en van een goede basis hebben ze nooit gehoord. Ook rijden ze met zadels wat je niet eens meer zadels kan noemen, opzich iet erg als ze nog goed zijn. Maar volgens mij is er niks goed onderhouden voor die dieren. Geen passende hoofdstellen, bitten worden aan hun (kapotte) halsters gehangen. Op meerdere van mijn eerste kampen daar waren er regelmatig paarden met singelwonden, dat maakte niet uit er werd gewoon opgezadeld en de singel ging gewoon weer strak over de wond heen. Gelukkig heb ik dit in mijn laatste kampen nog niet weer gezien.
Nu ik sinds een tijdje mijn eigen paard heb snap ik pas hoe 'sneu' dat was voor de paardjes daar. Ik zou mijn paard dit echt niet wensen.
Wel vind ik dat het verbeterd is, de paarden lijken mij gezond en in de laatste jaren heb ik geen wonden meer gezien. Er was altijd leuke begeleiding aanwezig en de buitenritten zijn erg leuk.
jeetje, dat is heftig zeg!!!