super gezellig ponykamp gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaKB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:03

sardientje schreef:
ik vind alles eigenlijk wel leuk, van een beetje hobbelen in de bak, tot een heerlijke bos of strandrit of met een kar.
wat mij zo leuk lijkt aan stal de eik is dat we naar het dorp toe gaan met pony's.
lijkt me echt leuk.
maar tot ik het geld heb staat mijn besluit nog niet vast, er zijn nog zoveel andere ponykampen!

Bij het fjordenpaard is er op de woensdag een dagtocht. Dan maak je een heenweg van ongeveer 3,5 uur een maak je een stop bij het dorpje roden van ongeveer 1-1,5 uur. Daarna rijd je weer terug in stap & draf in ongeveer 1,5 uur.

Chantaliiejj

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:39

Zie dat het al aangegeven is, het Fjordenpaard in Drenthe.

Is van zaterdag tm zaterdag en maak je dagelijks een rit door de bossen en op woensdag een dag tocht.
Ook krijg je de hele week het Zelfde paard en word je met rijden ingedeeld op niveau.

Daarnaast doe je spelletjes met en zonder paard, ga je een dagje naar het zwembad en dorp

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 11:01

nou, mijn budget is onwijs omlaag gegaan,
van 450 naar 350, dus.... ;(

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 11:17

tjeutje, ik kan niet kiezen!!!!!!!

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:34

Lamoen is gogoedkoop en leuk!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:38

Treekhoeve, blijft nog steeds (gelukkig :') ) 350, en het was echt geweldig <3

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:48

Om nog even in te haken op Fjordenpaard, de dingen die Mariett eerder beschrijft zijn gelukkig hedendaags niet meer het geval bij Het Fjordenpaard :) er komt nu elke zomer iemand die de paarden d.m.v. natural horsemanship beleerd.
Overige dingen heeft superauke al benoemd :j

Heeeeel wat jaren terug ben ik op ponykamp geweest bij Manege de Bongerd. Dat vond ik destijds ook erg leuk, maar geen idee hoe het er nu aan toe gaat daar:
http://www.manegedebongerd.nl/ponykampen/

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:40

ik hoor heel veel goede verhalen over het fjordenpaard, ik ben zelf nooit op ponykamp geweest maar zou het nog wel een keer willen doen. ook zie je in de penny ook vaak van die pony en paardenkampen staan. je kan ook nog even kijken op internet of ff google-n naar ponykampen

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:31

heeft iemand wat info over de crossweek bij reelaer?
lijkt mij ook wel leuk, maar ik weet niet echt wat er gebeurt...

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:37

of wat info over manege barlo?
hoe duur is dat, krijg ik nergens vermeld, kan ik me echt aan ergeren...
maar gelukkig kunnen jullie heeeeeeeeeel vaak antwoord geven :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:47

Ik heb geen info daar over, maar wel een hele leuke mogelijkheid! Paard Centraal in Dalfsen is een ontzettende aanrader! Het is een ponykamp gebasseerd op het freestyle systeem van Emiel Voest, ontzettend leuk en leerzaam! Grondwerk en loswerk les, maar ook dressuur, springen en ze hebben een eigen crosswei. Met je eigen paard of je kan een paard huren :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:57

klinkt gaaf!
ik ga ff op de website kijken :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:00

ik heb er gekeken, klinkt allemaal echt wel leuk, maar heeft toch niet helemaal wat ik zoek...

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:07

nou, hoe duur het is bij manege barlo heb ik gevonden hoor, ik heb het gewoon over het hoofd gezien...
en ik me weer druk maken... :+

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:19

sardientje schreef:

Als je wilt crossen is Les Chevaux ook leuk!
Daar hebben ze speciale instructie weken, kleinere groepjes en je leert er heel veel :j

http://www.leschevaux.nl/ponykampen/instructieweken

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:38

dankje!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:50

weet iemand iets over manege elburg?

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:09

of over ponyhof?

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:19

sardientje schreef:
of over ponyhof?

Nooit geweest maar gehoord dat het poedersuiker is, sommige zullen het leuk vinden, maar mijn vriendin vond het verschrikkelijk, al die paarden die 6 uur per dag lopen en het zijn er echt van die penny meisjes, zei mijn vriendin dan, kan me goed voorstellen đat velen het leuk vonden hoor!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 12:12

tja... ik weet het niet, het klinkt allemaal wel leuk

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:26

Ik ben zelf zo'n 7/8 keer op kamp geweest bij het fjordenpaard en huurde er af en toe ook paarden. Een geweldig kamp, mooie omgeving en leuke paarden.

Maar de verzorging is voor mijn gevoel ook ver te zoeken. Kapotte halsters die worden gemaakt met strotouwtjes. Paarden met wonden, en ben idd niet te spreken over hoe de dieren worden ingereden. Zodra er iemand op kan blijven zitten gaan ze mee met de pony kampen en zit er iedere week iemand anders op. Dat paard snapt daar vast niet veel van en van een goede basis hebben ze nooit gehoord. Ook rijden ze met zadels wat je niet eens meer zadels kan noemen, opzich iet erg als ze nog goed zijn. Maar volgens mij is er niks goed onderhouden voor die dieren. Geen passende hoofdstellen, bitten worden aan hun (kapotte) halsters gehangen. Op meerdere van mijn eerste kampen daar waren er regelmatig paarden met singelwonden, dat maakte niet uit er werd gewoon opgezadeld en de singel ging gewoon weer strak over de wond heen. Gelukkig heb ik dit in mijn laatste kampen nog niet weer gezien.

Nu ik sinds een tijdje mijn eigen paard heb snap ik pas hoe 'sneu' dat was voor de paardjes daar. Ik zou mijn paard dit echt niet wensen.

Wel vind ik dat het verbeterd is, de paarden lijken mij gezond en in de laatste jaren heb ik geen wonden meer gezien. Er was altijd leuke begeleiding aanwezig en de buitenritten zijn erg leuk.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 15:51

xLianneeee schreef:
Ik ben zelf zo'n 7/8 keer op kamp geweest bij het fjordenpaard en huurde er af en toe ook paarden. Een geweldig kamp, mooie omgeving en leuke paarden.

Maar de verzorging is voor mijn gevoel ook ver te zoeken. Kapotte halsters die worden gemaakt met strotouwtjes. Paarden met wonden, en ben idd niet te spreken over hoe de dieren worden ingereden. Zodra er iemand op kan blijven zitten gaan ze mee met de pony kampen en zit er iedere week iemand anders op. Dat paard snapt daar vast niet veel van en van een goede basis hebben ze nooit gehoord. Ook rijden ze met zadels wat je niet eens meer zadels kan noemen, opzich iet erg als ze nog goed zijn. Maar volgens mij is er niks goed onderhouden voor die dieren. Geen passende hoofdstellen, bitten worden aan hun (kapotte) halsters gehangen. Op meerdere van mijn eerste kampen daar waren er regelmatig paarden met singelwonden, dat maakte niet uit er werd gewoon opgezadeld en de singel ging gewoon weer strak over de wond heen. Gelukkig heb ik dit in mijn laatste kampen nog niet weer gezien.

Nu ik sinds een tijdje mijn eigen paard heb snap ik pas hoe 'sneu' dat was voor de paardjes daar. Ik zou mijn paard dit echt niet wensen.

Wel vind ik dat het verbeterd is, de paarden lijken mij gezond en in de laatste jaren heb ik geen wonden meer gezien. Er was altijd leuke begeleiding aanwezig en de buitenritten zijn erg leuk.

jeetje, dat is heftig zeg!!! :oo

Oekie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:44

sardientje schreef:

Ik ben bij reelaer geweest, het was echt super en deze 2 berichtjes heb ik al in een ander topic gestuurd maar ik kopieer ze even

de eerste dag gingen we rondje voorstellen en wat voor pony's je leuk vindt. Dan mocht je even rijden op een pony en kijken of die leuk is. Toen reed ik op Helsinki. Jammer genoeg reed die mee met ponykamp maar toe ging ik op lucky luke. Ook heel lief. Maandag hadden we politie training en gingen we een avondster doen op het terrein. Dinsdag gingen we de crosswei in en op spooktocht. Woensdag buitenrij training. Donderdag caprili rijden, dat is dressuur proef met sprongen. Toen deden we met crosskamp ook een springwedstrijd en een hengstenkeuring achtig iets. Vrijdag gingen we op buitenrit van 2,5 uur en het beauty spel. Klinkt kinderachtig maar et is echt grappig :D . Dus elke dag behalve eerste dag en buitenrit gesprongen. Oja we gingen elke dag dat we gingen springen in de crosswei maar een keer daar echt een uur. En bij die caprili proef deden we ook een cross wedstrijd. Ik ben vast wel iets vergeten maar ik weet nii wat :o
Lucky luke en Helsinki zijn allebei ijscos maar lucky luke was nog jonger en als hij niet achter iemand aan kon best sloom. Wel superlief en Helsinki die was hetzelfde maar dan snel /3

i_love_bella schreef:
dit klinkt echt superleuk allemaal! ;) maar hoe vaak rijd je eigenlijk op een dag? en is de buitenrit leuk? wat is eigenlijk avondster en het beauty spel? zijn lucky luke en helsinki niet heel klein, want dat lijkt wel op de foto?

Het is heeeeeel leuk
1 of 2 keer en keer zelfs 3 keer *\o/*
Buitenrit is ook leuk vaak rij je naast elkaar dus lekker kletsen en er zijn een paar crossstukjes waar de pony's eigenlijk gewoon een wedstrijdje doen :D
Het avondspel is dat er over het hele erf begeleiders zijn verspreid die dieren geleiden maken en die moet je dan zoeken maar je ziet niks en je mag geen zaklamp gebruiken en ze laten je schrikken. Was echt grappig
En het beauty spel is: je begint met een borstel kaartje en die is dan ... Euro waard en die moet je dan inruilen en verdubbelen enzo bij begeleiders die over het erf verspreid zijn. Uiteindelijk heb je dan een beauty kaartje en die is dan 1 miljoen waardt en je kan ook dingen op de bank zetten omdat als je getikt wordt al het geld weg is. Maar als je een speciaal kaartje hebt gekocht kan je niet getikt worden.

Beetje vaag maar heel leuk.
En met al die spellen en kan je bonuspunten verdienen en ook met klusjes maar als je te laat komt bij eten ofzo gaan ze er weer af en degene die de meeste bonuspunten hebben krijgen dan een taart *\o/* Oja en de teams zijn ponykamp tegen crosskamp tegen jt1 en jt2

En er is een bonte avond

Helsinki en lucky luke zijn normale IJslander maat en de begeleiding rijd soms ook op ijscos dus dat moet wel goed komen

Dat was dus even een gesprekje over het reelaer :o :D

MelissaKB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:28

xLianneeee schreef:

Ik ga nog niet zo lang naar het fjordenpaard maar kan me voorstellen dat dit vroeger is gebeurt. Ze waren (/zijn) daar niet super voorzichtig met hun paarden. Maar gelukkig is het nu al een stuk verbeterd en zodra een paard een wond of last van iets heeft krijg hij/zij alvast vakantie. Wel moeten de hoeven nog beter onderhouden worden maar ben al lang blij dat het al verbeterd is.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 08:34

mijn vriendinnen willen naar manege de Barlo, en ik eigenlijk ook.
dus ik denk dat we dat met z'n drietjes gaan doen