Manege chardon.....rijd daar iemand?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:47

dendulder schreef:
saskia: ik rij niet meer op dendulder

Nee, dat weet ik, maar ik geloof dat Kiwiko wel bedoelde/dacht dat je daar die info rond wilden melden

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:37

Twinklebel@ Hoe heet jou paardje? Misschien ken ik hem/haar nog, ik heb een tijdje een pony verzorgt daar. (die is nu alweer weg)

dniejs_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:47

Nuggt: promiss toch

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:11

Jaa.

dniejs_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:41

daar ga k zaterdag heen

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:13

ik ga denk volgende week weer keertje gezellig naar ijsbrand toe, ff kijken of hij tijd heeft.
wordt dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag...

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:03

suziehj schreef:
nah k heb vandaag weer op nico gereden hij heeft maar 2 x gebokt haha
k vind t egt wel een leuk paardje

Hihi hoorde je ook 'nico is echt een luis' en jij dan 'maar wel een leuke luis' Haha echt leuk hoor, nico zag dr ook leuk uit hihi alleen dat protest stukje was wel apart .
Ik heb even op robber gereden moest nog even wennen na een lange tijd niet gereden te hebben.

Maar het mengedeelte was ook leuk alleen had ik het weer dat ik hem het laatste stuk mocht haha dan willen ze allemaal naar huis, tref ik het weer dat ie even de lucht in ging en ik nog zeggen 'ik ga niet over de autoweg hoor' en dan 'nee dan neem ik hem wel' kreeg te horen maar moest wel over de weg .

suziehj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:16

primera schreef:
suziehj schreef:
nah k heb vandaag weer op nico gereden hij heeft maar 2 x gebokt haha
k vind t egt wel een leuk paardje

Hihi hoorde je ook 'nico is echt een luis' en jij dan 'maar wel een leuke luis' Haha echt leuk hoor, nico zag dr ook leuk uit hihi alleen dat protest stukje was wel apart .
Ik heb even op robber gereden moest nog even wennen na een lange tijd niet gereden te hebben.

Maar het mengedeelte was ook leuk alleen had ik het weer dat ik hem het laatste stuk mocht haha dan willen ze allemaal naar huis, tref ik het weer dat ie even de lucht in ging en ik nog zeggen 'ik ga niet over de autoweg hoor' en dan 'nee dan neem ik hem wel' kreeg te horen maar moest wel over de weg .

jup cker wetuh is nico een leuke luis hahaha diej van jou was oowk lief btw
ag nico is wel lenig meer dan ik

dniejs_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:58

heb zin in vanavond
wie wzal ik kiezen (pony)

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:59

Hahaa nou wie je leuk vind.

dniejs_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:29

k ging op snabbel dii is cool

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:39

NuggT schreef:
Twinklebel@ Hoe heet jou paardje? Misschien ken ik hem/haar nog, ik heb een tijdje een pony verzorgt daar. (die is nu alweer weg)

Mijn paard heet Vienna, ik heb haar sinds mei. Daarvoor had ik Toscana, die heb ik helaas in maart in moeten laten slapen.

Zwartwitje

Re: Manege chardon.....rijd daar iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:39

Hier nog een oud-Chardonruiter!
Leuk om dit forum te lezen Ik heb zelf van m'n 12e tot m'n 19e (1995-2001) ongeveer daar gereden, eerst op de dinsdagavond, daarna altijd op de donderdagavond van 20:00 tot 21:00. Ik heb gemengde gevoelens overgehouden aan Chardon, het is een manege die op een degelijke manier met de paarden en met de klanten omgaat, maar de sfeer vond ik nooit zo geweldig. Ik vond het te groot en onpersoonlijk maarja, das mijn mening natuurlijk Er werd nooit zo op gelet of je je paard wel had gepoetst en goed had opgezadeld bijvoorbeeld, iets wat ik heel belangrijk vind. De lessen waren leuk maar vol, en het was altijd wachten op het moment "wie gaat er nu wegspringen bij de c en wie gaat er vandaag vallen?" Ik had les van Len (die na een tijdje echt als een casettebandje begon te klinken). Je leerde echt zitten op die grote KWPNners
In het begin mocht ik weleens op nieuwe pony's rijden (Twister, Sabrina), en dat was dan een grote eer, maar later bleef ik steken en leerde ik niet echt veel meer... en omdat ik het springen en buitenrijden wel miste, en al mijn vriendinnen waren gestopt met lessen daar ben ik eruiteindelijk ook mee opgehouden.
We hadden altijd wel een hecht vriendinnengroepje daar, en we waren atijd apetrots as IJsbrand weer eens voorbij kwam op Studio Sport/de Hoefslag/het erf ..hahaha...
En uiteraard waren er de lievelingspaarden, Victoria, Kwappo, Lady (wat jammer dat die dood is), Whiskey, Ringo (die me achtereenvolgens 2x eraf gooide, met me op hol sloeg en me met beide achterpoten de box uit sloeg), Santor, Carona, Heidi...en nog een paar geloof ik.
Zucht.. teveel herinneringen.. ghehe
Is David er nog? die kleine bonte duivel? En Santor?

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:03

Twinklebel@ Oja ik ken Tos nog jaa.
Oke.

Reaus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:19

Chardon.. Daar heb ik ook gereden een jaar of 6/7

Inderdaad blijf je als je eenmaal wat kan rijden daar steken vond ik. Opsig best jammer anders had ik daar nog steeds gereden. Ik vond het altijd wel gezellig daar en de paarden staan er netjes bij. Wat ik nou wel jammer vind aan de manege is dat ze zo weinig weiland hebben.
Len is inderdaad net een automaat. Leuk om je eerste lesjes bij te rijden enzo maar daarna leer je bij haar niets meer. Bij annemiek heb ik nog wel een hoop geleerd. Mijn favo's waren vroeger altijd chippy en snabbel en kiddo en daarna Lancerote.. Met Lancerote kon ik echt lekker overweg en ze was nog niet zo 'verpest' om het maar zo ff te zeggen.

@ Zwartwitje: David is al een paar jaar weg. een jaar of 3 denk ik al (verkocht aan iemand heb ik wel eens gehoord maar of dat waar is weet ik niet).
en Santor hebben ze verkocht aan iemand volgens mij en daar zou die dan lekker van zn oude dagje kunnen genieten enzo en lekker op het land. (er hebben ngo wel eens foto's van hem gehangen in de kantine op z'n nieuwe stek en hij zag dr goed uit toen! (alweer paar jaar terug))

dniejs_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:40

ahaa
roosJ je hebt toowg wa gepost

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:27

Idd voordat ik weg ging bij Chardon heb ik gehoord dat David is verkocht.
Hij heeft me vroeger weleens gebeten, k heb dr nog een litteken van.

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:20

suziehj schreef:
jup cker wetuh is nico een leuke luis hahaha diej van jou was oowk lief btw
ag nico is wel lenig meer dan ik

Haha nou ben benieuwd hoe het morgen gaat en nico is nu eenmaal lenig en ik zou ook nooit zo lenig worden haha zag je me bij robber staan 'jee wat een groot beest daar kom ik niet op'

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:29

whahah daar heb k oowk wels last van jammer genoeg

dniejs_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:43

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:49

Hhahaha ja nou ik moet echt wat leniger gaan worden haha dit slaat gewoon nergens op, lijk net een hark... afgelopen week kwam ik er pas op toen ik op dat trapje in de hoek ging staan dat is toch een toppunt van niet lenig zijn ben alleen bang dat ik er morgen nog niet soepel op kom met die gammele knieen lijk net een oud mens van 70 inplaatst van 21 (okee ben oud omdat ik nu een kleine heb, geef het toe )

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:17

whahahhah k wil dr morgen wel een die stil staat gheheehhe

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:02

Kan je nagaan, ik kan me nog herinneren dat Santor net nieuw op de manege stond en hij de nieuwe uitdaging van de week was
Maar wel fijn dat ie nu van zijn oude dag kan genieten.

RoosJ: dat de paarden haast nooit op het weiland gingen stoorde ik me ook aan, plus dat je niet buiten de box kon poetsen, daarom gebeurden er denk ik van die lompe dingen in de les (valpartijden, paarden die zich helemaal verrot lieten schoppen en slaan en nog niet aangalopperen). Die beesten waren beetje vergeten om normaal paard te zijn geloof ik.. maarja verder werden ze wel goed verzorgd daar niet van
Les van Annemiek heb ik ook een paar keer gehad, maar bij ons in de les stond ze bekend als heel streng. Achteraf heb ik van haar geloof ik wel wat geleerd hehe.
Ik weet trouwens ook nog Henkie, was een jonge vos die er niet zo lag heeft gestaan, die had echt je vertrouwen nodig maar dan was het ook wel een superpaard
enne Bolero, is die er nog? en Ingrid, Liona, Heidi?

Reaus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:50

Heidi is er nog volgens mij,, heb ik nog een foto'tje van van net voor de zomervakantie Ingrid is weg en Liona weet ik niet.. of ze is net weg of ze is dr nog.. Bolero is ook al even weg..
De naam henkie komt me ook bekent voor.. maar kan me even geen paard zozeer voor de geest halen.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:27

jah toevallig heb k heidi vandaag nog gezien