Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xChanelx schreef:Hahaha gentlegiant, jij gaat nog wat beleven. :p ik kan de zadels van klein oever niet bepaald als comfortabele dressuurzadels omschrijven. Ze zijn vrij hard, vind ik zelf.
Op zaterdag is er proefrijden en dan op zondag dressuurles.
Maandag en dinsdag heeft elke groep een buitenrit en een dressuurles.
Op woensdag is een spelletjes/survivaldag en op donderdag en vrijdag een springles en een twee uurs buitenrit.
Bij de buitenritten is het de bedoeling dat je als manegeleiding zijnde voorop rijdt, op een paard van klein oever als je geen eigen hebt met dus ook een klein oever zadel.
Een standaarddag is ongeveer zo (ik weet niet of ik de tijden orecies goed heb):
7.30/8.00 op stal, biks geven en hooi em even aanvegen.
8.30 ontbijten
9.00 weer naar stal, paarden indelen en kids helpen met opzadelen e.d.
9.30 eerste les.
10.30 2e
11.30 3e
12.30 middageten (warm eten)
14.00-17.00 lessen
17.30? Eten (brood met snaxk o.i.d.)
's Avonds soms nog een les, daarna altijd spelletjes (naar de heide of op het terrein, spooktocht enz.)
Hier is het afhankelijk van het aantal kinderen en van jezelf of je als manegeleiding hieraan mee doet of soms een keer een paar uurtjes voor jezelf hebt.
Dan om 24.00 leidingpraatje.
Zoiets :p
Vorig jaar gaf ik vier uur per dag les, volgens mij. En vaak zat hier dan ook een buitenrit bij, dus dan 3 uur les geven en 1 of 2 uur buitenrijden.
Druk, vermoeiend, maar supergezellig en erg leuk om te doen vind ik zelf.
vro96 schreef:nou esther101 ik geloof toch echt dat ik alle weken die ik ooit heb gedraaid in de avond les moest geven.
alleen in de mei niet. voor de rest in de zomer elke week.

Ik denk niet dat veel van jullie mij kennen, ik ben vorige zomer niet geweest, maar die 4 jaar ervoor wel als Manege leiding.
Het gebeurt elke zomer toch weer dat mensen ziek worden, verkeerd staan ingepland of toch meerdere weken niet trekken en naar huis gaan....
niet dat ik alle kampkinderen (sorry voor sommige mensen hier: alle kinderen die in mijn lessen hebben gereden
) nog ken, maar sommigen springen er toch wel uit!