Hoe paardvriendelijk is jouw manege?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:57

loly schreef:
De stallen waren klein (in een stal van 2x3 stonden 3 d pony's) ze waren wel schoon.
Over het eten en hoefsmid durf in niks te zeggen omdat ik er maar 2x ben geweest.
De paarden staan wel 's ochtends en op zondag op het land.

Van 3 pony's in zo'n kleine stal geloof ik weinig. Dat past volgensmij niet eens ?

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:06

Ik rij op Stal Klomp in Loosdrecht en daar mag je kiezen op wek paard je gaat en daar staan de paarden in de Lente zomer en eerste deel van de herfst de hele dag buiten en iedereen haalt het paard waar hij/zij op gaat :) Na de les worden ze weer terug gezet. :):)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:42

Stal het Patersnest in Welsum heeft de paarden overdag op de wei in groepen, zomer de dag en nacht, winter gaan ze voor de les weer naarbinnen.
Ruime boxen en afwisselend werk wordt aangeboden. Er zijn schema's zodat paarden niet overwerkt worden. Krijgen de heledag door hooi op stal.

Hoefsmid komt om de twee maand, en ieder jaar wordt alles gecontroleerd door dierenarts en masseur. Alle paarden hebben minstens 2 dagen in de week vrij.

loly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:05

lotlot2 schreef:
loly schreef:
De stallen waren klein (in een stal van 2x3 stonden 3 d pony's) ze waren wel schoon.
Over het eten en hoefsmid durf in niks te zeggen omdat ik er maar 2x ben geweest.
De paarden staan wel 's ochtends en op zondag op het land.

Van 3 pony's in zo'n kleine stal geloof ik weinig. Dat past volgensmij niet eens ?

Het zou ook 3x4 kunnen zijn maar ze hadden ook echt geen ruimte :\

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:45

PB voor de naam!
Op de manege waar ik rij is het goed!

De paarden en pony's staan in de zomer 's ochtends buiten, en gaan rond half 4 weer naar binnen.
Als het geregent heeft komen ze niet buiten, dit ligt aan de weidegrond. Ze gaan dan in groepjes de binnenbak in, waar ze lekker kunnen spelen. In de winter gaan ze ook in groepjes de binnenbak in.
Het tuig past goed, de dierenarts komt regelmatig langs om de dieren te controleren. De paardentandarts als het goed is ook, heb hem nog nooit gezien, maar hij komt meestal op donderdag en dan ben ik er niet.
De hoefsmid komt ook regelmatig langs om de hoefijzers te vervangen.
De paarden lopen door de week meestal 2 a 3 uurtjes. De pony's ook 2 uurtjes. Op zaterdag lopen de pony's ongeveer 3 uur en de paarden ook. Op zondag hebben ze allemaal rust, tenzij er wordt vrijgereden, wat een half uurtje is. Daarna hebben die pony's nog steeds rust. In de lessen wordt er geleerd om een keer been te geven, dus een duwtje met je kuit, en als je pony niet reageert een tikje op zijn hals. Als een pony niet de bocht om wilt, wordt er niet gezaagd met het bit, maar kleine tikjes met de teugel. Er wordt geleerd om de teugels even lang te houden, en niet een kant veeeel korter dan de andere kant. Het is allemaal prima in orde.

Alleen sommige stallen zijn donker of te klein. Iedere pony komt er iedere dag uit, maar daarna staat hij wel weer in een kleine stal. Het is niet dat ze zich niet om kunnen draaien of niet kunnen liggen!! Daar hebben ze nog genoeg ruimte voor!!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:52

De manege waar mijn paard gestald staat is ook echt goed.

Paarden komen 6 dagen in de week buiten en dan zomers een uurtje of 8 en swinters een uurtje of 5.
Grote stallen en nette stallen (van die echte boxen en niet van die getimmerde constructies zoals je nog wel eens ziet) in een ruime veldschuur dus veel frisse lucht en licht.

Paarden staan zonder deken tenzij het niet anders kan ivm oude stramme spieren dan krijgen ze en regendekentje.

Paarden zijn veelal (sport) paarden/pony's op leeftijd met een heel aantal m/z verleden.

Ze lopen 1 a 2 uur per dag 5 dagen per week. Met wanneer het weer toe laat een lekkere bosrit en veel afwisseling in dressuur/springen en een crossterrein.
Veel paarden hebben een goed passend kieffer zadel en pony's een wintec of torrowgood.

Als er ijzers nodig zijn staan ze op ijzers, als een tandarts nodig is komt er een tandarts enz.

Annatje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:58

mijn manege is super paardvriendelijk MG UT {:} +:)+