Ponykamp manege de Bongerd 2014

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robynlaura
Berichten: 16
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: Haren/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:30

Eline_S_S schreef:
KarmaWitch schreef:

Nonna ken ik ook nog wel! 2010 was ze er sws nog. Durf nu niet zo te zeggen.
Tycoon & Stoetje zijn er nog steeds!

Volgensmij staat Nonna in Yde toch ? Ik heb iig nooit gehoord over dat ze verkocht was. Heb er 2/3 jaar geleden nog wel een paasrit op gemaakt :j


Als jullie nou 2 seconden nemen om mijn eerdere bericht te lezen. ;)

Nonna is al iig 1 a 2 jaar weg. Ze is samen met iig Desperano weg gegaan, ook nog 2 andere maar weet zo niet wie.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:32

Bonita: Clio is er helaas al niet meer, evita ook niet :'(
Hoe heet jij?

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:38

KarmaWitch schreef:
Bonita: Clio is er helaas al niet meer, evita ook niet :'(
Hoe heet jij?


Ja dat weet ik idd, vorig jaar was mijn beste vriendin (Jasmin) kampleiding bij de bongerd dus ik blijf gelukkig wel een beetje op de hoogte, hihi. Ik heet Tamara. Hoe gaat het met Lucky? Heb zó om dat beest kunnen lachen hahaha,

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:29

Pfff Lucky is nu in vakantieland, samen met Odin enzo. Dus weet zo niet.
Hmmm jij bent in 2010 voor laatst op kamp geweest? Op wie reed je toen?
Ik ken wel een Tamara (dacht ik ahaha)

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:36

De laatste keer dat ik er was reed ik op Evita. Ik sliep in de grootste kamer aan de kant van de binnenbak. Volgens mij was ik er de laatste keer alleen met Jasmin. De keren daarvoor met Lois en Lisa. Die zijn er ook héél vaak geweest. Wij gingen toen ook goed om met Rosa, weet niet of je die nog kent? Heel grappig meisje was dat hahaha. Oh en Maartje en Ashley waren er toen ook nog. Dat zou ook hun laatste kamp worden.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:55

Maartje komt mij bekend voor, Lisa ook, Lois ook!
Ik kan mn herinneringen moeilijk ophalen op het moment haha (a)
Wie zaten hun?
Want ik haal volgens mij 2 jaren door elkaar, dus heb zekerheid nodig hahah

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:45

@Bon_ita -- Mijn eerste kamp, volgensmij 4 of 5 jaar geleden, was bij jullie in de groep, dat was volgensmij in de meivakantie.

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:57

Grappig om dit tegen te komen, brings back memories ;-) ben in 2003 en 2004 (denk ik) op ponykamp geweest bij de Bongerd. Na het eerste ponykamp ook daar op de manege gaan lessen. Ben een jaar of vier geleden gestopt en heb inmiddels het rijden weer opgepakt met een eigen pony, maar als ik dit lees heb ik gelijk weer een heerlijk zomergevoel, zonder zadel de paarden naar de wei brengen, hoofdstelletje over je schouder en terug. En fijne buitenritten.

Iemand merkte hier op dat je voor de kwaliteit lessen niet naar de Bongerd hoeft te gaan, daar ben ik het wel een beetje mee eens. Maar ik heb er heerlijke ponykampen gehad.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 00:42

De ponykamp lessen zijn inderdaad stukken minder dan als je gewoon op de bongerd lest...
Nayan wie ben jij dan? Misschien kan ik mij het vaag terughalen. Ben in 2003 begonnen daarzo met kamp en 2004 ook geweest.
Les je nu op de bongerd met eigen?
Ik heb nu les op de zaterdag van Bronno... Vind wel super fijn lessen hoor :D

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:46

Eén van de vele Irissen.. Volgens mij waren er het tweede jaar wel vijf haha. Ik heb tegenwoordig privéles, ik zou met de trailer naar de Bongerd moeten. niet handig. Bovendien heb ik van 2003 t/m 2009 wel in de gewone lessen gereden en die vond ik dus ook nooit super. Niet direct slecht, maar als ik er nu op terug kijk dan vraag ik me echt af wat ik er nou geleerd heb.

Bronno gaf in die tijd nog geen les bij mijn weten.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 00:52

Nee die geeft inderdaad nog niet zo lang les. Die laat je zeg maar gewoon rijden en daar krijg je individuele hulp bij. Tis groepsles, maar met priveles aspecten hahaha (a)
Ik leer echt meer bij... Heb jaren mijn teugels te lang gehad, mijn benen moeten meer naar achter. Bronno is de eerste die dat heeft gezegd...

Pfff ik reed in 2003 op stoetje, 2004 desperado & 2005 - 2007 weer op stoetje :D

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:00

Ik heb het eerste ponykamp op Iwan gedaan, daarna op Nathan volgens mij. Kan ook andersom zijn. Ik reed altijd graag op een vos merrie, deed in de stal nogal moeilijk en op buitenrit ook. Carolien dacht ik.. maar dat weet ik niet zeker meer.

Maar dat is dus precies mijn punt m.b.t. kwaliteit van de lessen, je hebt blijkbaar jarenlang fouten gemaakt en niemand die het gezegd heeft, dat vind ik niet echt goed lesgeven dan. Gold voor mij ook hoor.

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:43

Bedoelde Jacolien :-)

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 22:15

Oja Jacolien is overleden helaas...

Euhm ik rijd pas sinds december in de lessen bij de bongerd. Tijdens kampen leerde ik ook al meer dan ik op mijn toenmalige manege deed hoor.

Iwan & Nathan ken ik verder niet eens meer hahaha.

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:05

Ach, was altijd een bijzonder beestje. Kon echt niet meer op haar naam komen gisteravond, maar vanmiddag schoot het me opeens te binnen. Waar is ze aan overleden? In mijn herinnering was ze nog niet zo oud. Iwan was een schimmel, Nathan weet ik niet zeker meer. Iwan was toen al 20, Nathan twijfel ik over, volgens mij was die jonger. Ik twijfel nu ook of ie wel Nathan heette.

Ik dacht dat je al langer op de Bongerd reed, excuses. Misschien is het ook wel veranderd nu, hangt natuurlijk ook sterk van de instructrice af. Is ook alweer vier jaar geleden dat ik gestopt ben.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 00:20

Instructeur :')
JAcolien is gestorven aan koliek helaas :(

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:49

Nathan staat me nog wel iets van bij. Zwart/bruin toch ? :Y)

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:44

Nee, maar ik durf ook niet zo goed meer te zeggen wat wel. Lichtbruin, crème, beige.. Iets lichts in elk geval. Ik twijfel ook heel erg aan de naam. Moet ook zeggen dat ik hem na dat ponykamp niet veel meer gezien heb, ondanks dat ik nog jaren op die manege gereden heb. Ik heb nog wel foto's van hem, maar waaaaarrrrrrrrrr....... Waren geen digitale foto's. Ik twijfel ook aan de naam hoor, 't is zo lang geleden en ik moet zeggen dat ik nooit wat met één specifieke pony gehad heb op welke manege dan ook. De eerste pony waar ik op heb leren rijden staat me nog heel goed bij, en het eerste paard waar ik op mocht en vijfhonderd keer vanaf ben gevallen (en telkens weer op wilde!) zal ik ook nooit vergeten :') was op een andere manege overigens. Maar verder.. Ik was niet echt zo'n penny meisje haha.

Ik kan me van de Bongerd nog wel Jolie herinneren, een schimmel, Zeppa een grote vos waar mijn vader nog een keer op gereden heeft, Paris een schimmel.. Celien een bruine pony. En Jacolien dus. Daar reed ik wel heel graag op.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 11:42

Nathan was een haflinger :) Zaterdag effe nagevraagd hihi.

Jolie is eigen, Zeppa is er nog, Paris is mijn kamppaardje geweest die toen met de dressuurwedstrijd op spelletjesdag de bokkenpruik op had. Ze wordt nu geleased.
Celien is er al een tijdje niet meer dacht ik. Jacolien is dus overleden helaas...

Oh Jolie is trouwens van robynlaura hier in dit topic :)

Nayan: welke manege reed je als ik vragen mag?

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:21

Haflinger? Hmm, zo herinner ik me hem echt niet. Veel lichter. Denk dat ik dan toch de verkeerde naam voor me heb, of het me gewoon verkeerd herinner. Lang, lang geleden. Zal woensdag eens gaan zoeken naar die foto's.

Waar ik voor de Bongerd bedoel je? In Schildwolde.

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:23

Nog steeds geen mensen die van 10 tot 16 augustus gaan? :D

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 16:43

Nee niet hier, misschien wel leiding (als dat mag natuurlijk)

Nayan: aaaah schildwolde, zelf nooit gelest wel leasepaard in de buurt gehad :)
Stella een haflinger hihi

Iwan was een haflinger volgens mij. Nathan weet ik niet

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:51

Huh, net zeg je nog dat Nathan een haflinger was :-P maar Iwan weet ik wel vrij zeker dat dat een schimmel was. Morgen ga ik echt de foto's zoeken ;-) maar die liggen bij mijn ouders.

Ik ga zelf overigens niet op ponykamp, aangezien dat qua bedrijf voor mij de drukste periode is zou het niet eens gaan als ik zou willen. Ben er ook een beetje te oud voor geworden haha. Dus ik loop hier de boel een beetje te vervuilen eigenlijk. Maar heb er een heerlijke tijd gehad als kind.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 18:58

Nee joh iedereen hier is welkom die connecties heeft met de bongerd :D

Hoe oud ben je nu dan? Ik ben 19 als ik ga, ook echt laatste kampweek. Wil proberen of ik gesprek kan krijgen voor leiding zijn.

Nayan

Berichten: 319
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:05

Haha oké, nou, dan blijf ik nog even ;-) ik ben nu 21.