Zien manegeponys eigenlijk wel eens daglicht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:48

Hamont schreef:
Ook maneges zijn wettelijk verplicht hun paarden minimaal vier uur buiten de stal te hebben.

Kom maar door met die wet dan! :Y) Staat idd in een welzijnsnota, maar die is nog (lang) niet ingevoerd...

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:20

Op de manege waar ik vroeger reed (tot 2 jaar geleden) kwamen de pony's 's zomers gewoon in het weiland de hele dag, je mocht ze dan gewoon zelf uit de wei halen en terug zetten als je dat durfde.
Maar op de manege hier in het dorp waar ik ook les via de vereniging, komen de pony's alleen maar even in de binnenbak als er gemest moet worden, en in de zomer héél af en toe een uurtje in het (kleine) weiland.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:23

Bij ons komen sommige pony's buiten om van stal naar bak te lopen, maar de meeste pony's staan met de stal tegen de bakdeur aan, die komen bijna nooit buiten :(
Met buitenrit wel, en we rijden in de zomer in de buitenbak.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:39

Shadow0 schreef:
Hamont schreef:
Ook maneges zijn wettelijk verplicht hun paarden minimaal vier uur buiten de stal te hebben.

Welke wet is dit? Heb je een bron?

Ik dacht dat ik dat had gelezen op de website van het veiligheidscertificaat. Heb het nagekeken, en het is inderdaad nog niet wettelijk verplicht helaas. Het is slechts een richtlijn. Voor mijzelf is het wel een wet om eerlijk te zijn ;)

LukieBradley

Re: Zien manegeponys eigenlijk wel eens daglicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:43

Die van ons gaan sochtends om 8 uur naar buiten en degene die nodig zijn worden om 2 uur ongeveer binnen gehaald voor de lessen.
De rest komt vanaf 4 uur binnen.
Op woensdag en zaterdag blijven de meesten wel binnen omdat dat drukke dagen zijn en op zondag heb je vaak dagen dat ook bijna alles een hele dag buiten staat en op maandag ook altijd omdat er dan alleen ponyclub is en dat is savonds pas :)
Vanaf het goede weer staan de manege paarden alleen binnen onder lestijden en gaan savonds weer naar buiten.

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:47

:j Bij ons staan ze op warme dagen en in de zomer soms buiten