Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
millennium schreef:Weetje, is het anders een idee om alsnog een klinische keuring te laten doen, en kijken wat daar uit zal komen? Misschien dat je dat kan koppelen/reflecteren aan het advies wat je van je schoonvader hebt gekregen?
myk_en_shant schreef:maar als je een paard koopt die goedgekeurd is en na een korte periode blijkt er toch nog wat aan de hand is kun je ermee terug gaan en met de verkopende partij onderhandelen. nu weet ts al dat er vanalles mankeert aan het paard, dus dan weegt de keuze wel 2 keer zo zwaar, je moet dan bij jezelf goed te rade gaan wat je met het dier wil en als je de toekomstige kosten wil en kunt betalen. en daarnaast kun je niet naar de verkopende partij stappen voor eventuele onderhandeling, als de kosten de spuigaten uitloopt. want je weet waar je aan begonnen bent, voor dat je de koop sloot.
tuurlijk zijn de kosten voor stalling lager als je hem bij huis hebt staan, maar de da kosten worden er niet lager door.
Waves schreef:Nee hoor, ze mag natuurlijk afhaken, het is haar leven. De addertjes lijken mijzelf niet zo groot gezien de al bekende situatie van het paard, maar goed, dat ben ik. Ik reageerde meer op het feit dat jij de reageerders hier schijnheilig en naief noemt terwijl ik dus denk dat juist TS wat naief was.
Maar goed, zand erover. Ik ga slapen
flooredking schreef:Hee! Wat jammer zeg, dat het allemaal wat tegen valt.
Ik hoop dat er nog wat leuks uit komt voor je!
Rijd je trouwens bij ruitersportcentrum Zwolle?
Waves schreef:Anneliesdj: als iemand hier een manegepaard van 13 wil kopen vanwege de goede band, een oude peesblessure op de koop toe wil nemen maar vervolgens afhaakt op wat gallen en steile koten? Dingen die ze in al die jaren zelf had kunnen zien, enigszins te verwachten zijn bij een manegepaard en niet meer risico met zich meebrengen dan de koop van een manegepaard van 13 sowieso al met zich meebrengt... dat vind ik bijzonder. Je neemt altijd een zeker risico met zo'n paard (met elk paard), een paar gallen en steile koten verhogen dat risico niet zodanig dat ze er nu ineens om zou moeten twijfelen.
Dan heeft TS dus waarschijnlijk inderdaad nooit goed naar het paard gekeken en is juist TS misschien een beetje naïef geweest in de gedachte dat ze dit paard wilde kopen.
knollentuin schreef:ik snap niet dat je je zo gaat verdedigen..je hebt iemand ingeschakeld die voor jou kritisch nar het paard kijkt omdat jijzelf dat niet kan . en een besluit genomen , hoe moeilijk ook. chapeau
![]()
ik ga verder volledig met anneliesdj mee , die slaat aardig de spijker op zn kop.