liesjenanne schreef:Ik vind het trouwens erg jammer van jullie dat jullie zo ontzettend negatief bent over ponyhof.
Een bedrijf blijft een bedrijf maar ze zorgen zeker goed voor de paarden. De paarden die singel wondjes hebben worden zo goed mogelijk ontzien voor gebruik.
Maar gebruikt worden ze wel. Als er te weinig paarden zijn voor een rit gaat er gewoon een singel overheen, die de wondjes weer openschuurt. "Nee" zeggen tegen een klant wordt niet gedaan.
liesjenanne schreef:En wat blessures betreft. Een kreupel paard gaat never mee totdat ie weer beter is.
Mijn pony moest meelopen in de lessen en buitenritten terwijl het a) bekend was dat ze zware artrose had, en b) bekend was dat ze na een les of rit door overbelasting zwaar kreupel liep.
Toen er droes uitbrak een aantal jaar geleden moesten de zieke ponies meelopen als er geen vervanging was.
liesjenanne schreef:Ze zijn echt niet zo bruut als jij denkt. Ik zie ponyhof wel eens achter de schermen en ze hebben het veeeeel beter dan soms bij andere maneges of zelfs prive eigenaren.
Ik heb er twintig jaar achter de schermen rondgelopen. Gebaseerd op mijn eigen ervaring kan ik het absoluut niet met je eens zijn.
liesjenanne schreef:1 voorbeeld: ze hebben een pony die een jaar rust moest een jaar rust gegeven. Ze hadden m ook weg kunnen brengen....
Dit is onder andere met mijn pony gebeurd ja. Maar dat is niet uit liefde voor de pony gebeurd. De kosten om zo'n dier op rust te zetten, in de hoop dat 'ie in de zomer weer mee kan lopen, liggen vele malen lager dan wat de pony 's zomers op kan brengen. Zie het rekenvoorbeeld eerder in dit topic.
liesjenanne schreef:Denk daarom eerst even na voordat je ponyhof heel slecht aftekent.
Geloof me, dat heb ik 
liesjenanne schreef:en wat met meerdere mensen op een pony betreft. Voor de foto inderdaad. De shetjes, daar mogen alleen nog maar lichte kinderen met z'n tweeen op voor heel even voor de foto's..... En James, de grote haflinger kan heel wat kilootjes dragen.
Nogmaals, ik heb andere ervaringen. Met z'n tweeën op een shetlander en kijken hoe lang het duurt voordat de pony gaat bokken. Dat is iets heel anders dan even voor de foto.
Mies1997 schreef:Ik wil hier toch even op reageren. De meeste van jullie hebben geen idee hoe het er echt aan toe gaat! De paarden lopen in juli en augustus misschien iets meer dan andere paarden, maar dit kun je geen werken noemen. Twee keer op een dag naar het strand is veel minder vermoeiend dan een uur zwaar werken. Ik heb een paard nog noooit bezweet terug zien komen van het strand, want van die 2 uur strandrit wordt er al ruim een uur gestapt. De paarden hebben altijd eten en de paarden die het nodig hebben krijgen zelfs extra bijgevoerd, zoveeel als nodig! Jullie maken zo'n probleem dat sommige paarden twee keer naar het strand gaan maar die beestjes vinden het strand juist super! Jullie moeten niet zo negatief doen. De paarden staan er harstikke goed bij, altijd netjes bekapt,eerder te dik dan te dun en singelwondjes kunnen nou eenmaal voorkomen bij zee en zand maar dit wordt altijd netjes behandeld en mee omgegaan. Ten eerste vind ik dat je niet zomaar een foto van andere kan plaatsen en daarover te klagen maar al helemaal niet als de helft van de paarden eigen paarden zijn.
Ik vind ponyhof een super plek, voor paard en mens!
Kom zelf eerst een keer langs om dan pas te oordelen..
Twee keer een strandrit op een dag is inderdaad niet veel nee. Dit was het gemiddelde schema van mijn pony in de zomer. Minimaal acht weken lang.
7.30 tot 9.30 strandrit
10.00 - 14.00 lessen (populaire pony, dus ze liep iedere les mee)
14.30 - 16.00 vrij rijden
18.30 - 20.30 strandrit