Ponyhof Aagtekerke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:05

liesjenanne schreef:
Ik vind het trouwens erg jammer van jullie dat jullie zo ontzettend negatief zijn over ponyhof.

Een bedrijf blijft een bedrijf maar ze zorgen zeker goed voor de paarden. De paarden die singel wondjes hebben worden zo goed mogelijk ontzien voor gebruik. En wat blessures betreft. Een kreupel paard gaat never mee totdat ie weer beter is. Ze zijn echt niet zo bruut als jij denkt. Ik zie ponyhof wel eens achter de schermen en ze hebben het veeeeel beter dan soms bij andere maneges of zelfs prive eigenaren.

1 voorbeeld: ze hebben een pony die een jaar rust moest een jaar rust gegeven. Ze hadden m ook weg kunnen brengen....

Denk daarom eerst even na voordat je ponyhof heel slecht aftekent.

en wat met meerdere mensen op een pony betreft. Voor de foto inderdaad. De shetjes, daar mogen alleen nog maar lichte kinderen met z'n tweeen op voor heel even voor de foto's..... En James, de grote haflinger kan heel wat kilootjes dragen.

Dus loop alsjeblieft niet zo te zijken, die paarden hebben het er goed en ze zorgen er goed voor.

een strandrit waarvan een uur bijna gestapt word is minder zwaar dan een uur hard werken in de bak. Ze vinden het allemaal nog hartstikke leuk, lopen altijd met oortjes naar voren.

dus nogmaals denk eerst even goed na wat je zegt...

tot slot de paarden krijgen heel goed en veel te eten, het is een bedrijf dus ja ze moeten hun geld ermee verdienen, maar ze zorgen echt goed voor de paarden. ze hebben non stop eten, wat je bij vele maneges niet ziet.

Helemaaaal mee eeens!!

LoveBodin

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:07

Hebben jullie uberhaupt dit hele topic doorgelezen? Van kreupele paarden die WEL hebruikt worden, van mensen die hun paard verkopen, en hem haast niet meer terugherkennen?
Met 3 mensen op een shet valt NIET goed te praten!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:10

liesjenanne schreef:
Ik vind het trouwens erg jammer van jullie dat jullie zo ontzettend negatief bent over ponyhof.

Een bedrijf blijft een bedrijf maar ze zorgen zeker goed voor de paarden. De paarden die singel wondjes hebben worden zo goed mogelijk ontzien voor gebruik.

Maar gebruikt worden ze wel. Als er te weinig paarden zijn voor een rit gaat er gewoon een singel overheen, die de wondjes weer openschuurt. "Nee" zeggen tegen een klant wordt niet gedaan.

liesjenanne schreef:
En wat blessures betreft. Een kreupel paard gaat never mee totdat ie weer beter is.

Mijn pony moest meelopen in de lessen en buitenritten terwijl het a) bekend was dat ze zware artrose had, en b) bekend was dat ze na een les of rit door overbelasting zwaar kreupel liep.
Toen er droes uitbrak een aantal jaar geleden moesten de zieke ponies meelopen als er geen vervanging was.

liesjenanne schreef:
Ze zijn echt niet zo bruut als jij denkt. Ik zie ponyhof wel eens achter de schermen en ze hebben het veeeeel beter dan soms bij andere maneges of zelfs prive eigenaren.

Ik heb er twintig jaar achter de schermen rondgelopen. Gebaseerd op mijn eigen ervaring kan ik het absoluut niet met je eens zijn.

liesjenanne schreef:
1 voorbeeld: ze hebben een pony die een jaar rust moest een jaar rust gegeven. Ze hadden m ook weg kunnen brengen....

Dit is onder andere met mijn pony gebeurd ja. Maar dat is niet uit liefde voor de pony gebeurd. De kosten om zo'n dier op rust te zetten, in de hoop dat 'ie in de zomer weer mee kan lopen, liggen vele malen lager dan wat de pony 's zomers op kan brengen. Zie het rekenvoorbeeld eerder in dit topic.

liesjenanne schreef:
Denk daarom eerst even na voordat je ponyhof heel slecht aftekent.

Geloof me, dat heb ik ;)

liesjenanne schreef:
en wat met meerdere mensen op een pony betreft. Voor de foto inderdaad. De shetjes, daar mogen alleen nog maar lichte kinderen met z'n tweeen op voor heel even voor de foto's..... En James, de grote haflinger kan heel wat kilootjes dragen.

Nogmaals, ik heb andere ervaringen. Met z'n tweeën op een shetlander en kijken hoe lang het duurt voordat de pony gaat bokken. Dat is iets heel anders dan even voor de foto.

Mies1997 schreef:
Ik wil hier toch even op reageren. De meeste van jullie hebben geen idee hoe het er echt aan toe gaat! De paarden lopen in juli en augustus misschien iets meer dan andere paarden, maar dit kun je geen werken noemen. Twee keer op een dag naar het strand is veel minder vermoeiend dan een uur zwaar werken. Ik heb een paard nog noooit bezweet terug zien komen van het strand, want van die 2 uur strandrit wordt er al ruim een uur gestapt. De paarden hebben altijd eten en de paarden die het nodig hebben krijgen zelfs extra bijgevoerd, zoveeel als nodig! Jullie maken zo'n probleem dat sommige paarden twee keer naar het strand gaan maar die beestjes vinden het strand juist super! Jullie moeten niet zo negatief doen. De paarden staan er harstikke goed bij, altijd netjes bekapt,eerder te dik dan te dun en singelwondjes kunnen nou eenmaal voorkomen bij zee en zand maar dit wordt altijd netjes behandeld en mee omgegaan. Ten eerste vind ik dat je niet zomaar een foto van andere kan plaatsen en daarover te klagen maar al helemaal niet als de helft van de paarden eigen paarden zijn.

Ik vind ponyhof een super plek, voor paard en mens!
Kom zelf eerst een keer langs om dan pas te oordelen..

Twee keer een strandrit op een dag is inderdaad niet veel nee. Dit was het gemiddelde schema van mijn pony in de zomer. Minimaal acht weken lang.
7.30 tot 9.30 strandrit
10.00 - 14.00 lessen (populaire pony, dus ze liep iedere les mee)
14.30 - 16.00 vrij rijden
18.30 - 20.30 strandrit

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:14

De pony's op het ponyhof worden niet mishandeld zoals jullie zeggen.
Ze hebben een hele grote weide waar ze onbeperkt kuil te eten hebben.
Ze krijgen rust als ze kreupel zijn en medicijnen als ze dat nodig hebben.
Ook krijgen ze biks bijgevoerd als ze dat nodig hebben.
Het is zeker waar dat een strandrit minder zwaar is dan een dressuur training van een uur in de bak.
Als jullie eens de moeite zouden nemen hier over na te denken voordat jullie dit topic omtoveren tot een 'hoe slecht vind jij het ponyhof?' topic.
Als jullie me niet geloven kan je het zelf gaan bekijken, het is daar veel beter dan jullie imiteren.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:18

Waar staat dat wij zeggen dat ze worden mishandeld? Dat maak jij ervan Quibjeee.
Een dressuur training is denk ik net zo zwaar als een strandrit, het niveau van de meeste ruiters die er op kamp komen ligt echt niet zo hoog dat de pony's kapot zijn na een uurtje dressuren.

Dit topic is gewoon gemaakt om je ervaring met het Ponyhof te delen, dat jullie de mindere kantjes (die elk paardenbedrijf heeft) niet willen zien is jullie probleem.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:21

Quibjeee schreef:
Als jullie me niet geloven kan je het zelf gaan bekijken, het is daar veel beter dan jullie imiteren.

Ten eerste, ik "imiteer" niks. Als je "insinueren" bedoeld, ook niet. Ik schrijf hier alleen mijn ervaringen met het ponyhof. Dat jij het daar niet mee eens bent, is niet mijn probleem.

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:24

We hebben het ook niet over een uur dressuren op het ponyhof, maar over andere paarden die wel fanatiek aan de bak moeten. Die ervaringen die jij noemt Traiectum zijn misschien va jaren geleden maaar de afgelopen jaren dat ik er kom (ruim 6 jaar) gaat het totaaal niet zo!!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:27

Grappig dat je het over de afgelopen zes jaar hebt. Ik heb het over Cindy, die zul je dan wel kennen.

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:29

ik bedoelde imiteren, niet insinueren. precies zoals het er staat.
Misschien zijn dit jullie ervaringen voor dat ik hier kwam, maar de laatste 5 jaar gaat het goed met de pony's op het ponyhof.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:30

Imiteren is dat je iemand na doet, volgens mij doen wij dat niet hier. :+

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:31

Mijn ervaring is van afgelopen najaar Quibjee, dus wel degelijk recent. Misschien heb je toch nog iets minder verstand van paardenwelzijn dan je zelf denkt.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:32

Mijn excuus dan. Ik imiteer overigens niets.

Mijn pony werd in 2010 voor het laatst ingezet. Dat is 3 jaar geleden. Ik heb nog regelmatig contact met mensen uit de buurt, en ik geloof niet dat er iets veranderd is nav wat zij vertellen.

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:32

Traiectum schreef:
Grappig dat je het over de afgelopen zes jaar hebt. Ik heb het over Cindy, die zul je dan wel kennen.

Ja die ken ik inderdaad, en die heeft nooit zoveel gelopen. Maximaal 2 strandritten op een dag en dat schema van jou vindt ik maar een overdreven boel. Maar laten we deze discussie maar beëindigen, zoals ik het zie gaan we allebei niet toegeven. Ik in ieder geval niet want ik sta voor 100 procent achter mijn mening.
Ik hoop dat mensen niet gaan oordelen naar aanleiding van dit forum want er is niks van waar. Ik hoor elk jaar honderden goede berichten en die paar zeurkousen die hier rondlopen zou ik lekker links laten liggen. Kom zelf kijken dan zie je hoe geweldig die diertjes het hebben.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:36

Mies1997 schreef:
Kom zelf kijken dan zie je hoe geweldig die diertjes het hebben.
De negatieve ervaringen hier zijn van mensen die dat zelf, met eigen ogen hebben gezien. Als dat niet zo was, was dit topic namelijk allang op slot gegooid, omdat het op Bokt niet is toegestaan om dit soort dingen op te schrijven als je het 'van horen zeggen' hebt. :)*

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:37

Als je er 20jaar achter de schermen heb gelopen traiectum, waarom zolang als het daar zo slecht is??

Is maar een vraag hoor, ik ken namelijk de hele stal niet.
Maar merk wel dat met zoveel topic's op bokt iedereen wel ff een mening heeft en die ongezout hier neer flikkert.
Dan denk ik, als het zo slecht daar is waarom heeft niemand dan eens wat gedaan. (dierenbescherming noem maar op)
Ik denk dat je op iedere stal wel dingen kan opnoemen die je ZELF niet Zo zou doen.

En tja het werk wat beesten moeten doen, vroeger moesten ze ook de hele dag mee helpen op het land en zwaar werk verichten.
Ik geloof dat de paarden van onze typruiters van nederland ook een heel progamma hebben iedere dag .
Ik zie beelden uit het buiteland waar paarden ook nog hele dagen mee werken en ECHT slecht behandelt worden.

Dus twee ritjes strand en wat lessen, zou denk naar mijn mening een paard met een goede conditie wel aan kunnen.
Is hij niet goed in conditie of heeft hij verwondingen of mankeert hij wat en moet toch meelopen, dan had ik daar wat van gezegt of ergens melding van gemaakt als iemand niet naar me luistert.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:41

ik heb ook jaren gereden bij het ponyhof iets van inmiddel 10 jaar geleden dat ik er toen voor eerst kwam.

Toen had ik nog positieve ervaringen er mee dus kan helaas niet mee praten er over.

Ben wel opzoek gegaan naar 2 paarden die daar ooit hebben gestaan maar helaas nergens op uit gekomen.

Nooit antwoord terug gehad op mijn mail aan hun maarja tis niet overal roze geur en manen schijn

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:43

Whis_Serada schreef:
Als je er 20jaar achter de schermen heb gelopen traiectum, waarom zolang als het daar zo slecht is??

Maar merk wel dat met zoveel topic's op bokt iedereen wel ff een mening heeft en die ongezout hier neer flikkert.
Dan denk ik, als het zo slecht daar is waarom heeft niemand dan eens wat gedaan. (dierenbescherming noem maar op)
Ik denk dat je op iedere stal wel dingen kan opnoemen die je ZELF niet Zo zou doen.

En tja het werk wat beesten moeten doen, vroeger moesten ze ook de hele dag mee helpen op het land en zwaar werk verichten.
Ik geloof dat de paarden van onze typruiters van nederland ook een heel progamma hebben iedere dag .
Ik zie beelden uit het buiteland waar paarden ook nog hele dagen mee werken en ECHT slecht behandelt worden.

Dus twee ritjes strand en wat lessen, zou denk naar mijn mening een paard met een goede conditie wel aan kunnen.
Is hij niet goed in conditie of heeft hij verwondingen of mankeert hij wat en moet toch meelopen, dan had ik daar wat van gezegt of ergens melding van gemaakt als iemand niet naar me luistert.

Als een dier iets mankeert dan hoort het inderdaad niet mee te lopen en dat gebeurt dan ook gewoon niet!

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:47

Als jullie echt zo'n probleem hebben met hoe het eraan toe gaat op het ponyhof, ga dan klagen bij de eigenaar, die kunnen misschien wat nuttigs doen met jullie klachten.
ik ben het met whis serada eens.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:49

haffylover schreef:
ik heb ook jaren gereden bij het ponyhof iets van inmiddel 10 jaar geleden dat ik er toen voor eerst kwam.
10 jaar geleden was je 14. Eerlijk: hoeveel verstand van paarden had je toen echt helemaal? Jouw positieve herinnering zal dus vast voornamelijk gebaseerd zijn op hoe leuk het er toen voor jou/de klanten in het algemeen was en daar heeft niemand iets over te klagen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:53

Whis_Serada schreef:

Dat heb ik eerder al geschreven: ik durfde niet weg omdat ik bang was m'n lievelingspony kwijt te raken. Om dezelfde reden heb ik nooit hardop durven klagen.

Het schema dat ik vermeld heb klopt trouwens wel. Ik ben, als het om mijn pony gaat, heel goed in details.

liesjenanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:55

ik snap niet dat jullie niks beters te doen hebben dan hier zielig lopen doen terwijl je helemaal niet weet hoe het ECHT op ponyhof gaat. Het is er echt goed voor paarden, het is een bedrijf, ze moeten wel hun geld verdienen.....

liesjenanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:56

en dat gaat niet tenkoste van de paarden. Er is een paard 40 jaar geworden daar, dus niet huilen jullie

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:57

liesjenanne schreef:
ik snap niet dat jullie niks beters te doen hebben dan hier zielig lopen doen terwijl je helemaal niet weet hoe het ECHT op ponyhof gaat. Het is er echt goed voor paarden, het is een bedrijf, ze moeten wel hun geld verdienen.....

Moeilijk hè, begrijpend lezen? Nogmaals: alle ervaringen hier zijn UIT EERSTE HAND. En er is ook niets mis met als bedrijf aan paarden je geld moeten verdienen, het gaat om de manier waarop.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 16-05-13 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:58

Volgens mij lopen er hier toch een heel aantal rond die uit eigen ervaring weten hoe het gaat.

Toen ik er in de meivakantie was ging het ook prima, maar goed ik ben een eenmalige klant voor een strandrit, dan valt er niks op te merken.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:58

Hier op bokt mag je niks vertellen van 'horen zeggen'. Ook ik ben er zelf geweest.
Heel concreet mijn ervaringen waren: kreupele pony die mee moest lopen, omdat er niet genoeg pony's waren.
Te grote meisjes op hele kleine pony's (Shetlanders, Shetlandkruisingen). Twee meisjes op één Shetlander (Christy, want die ging dan zo leuk bokken). Met twee volwassenen op 1 shetlander (meerdere malen), met 3 volwassenen op één Shetlander.

Whis_Serada, dat paarden in het buitenland het ontiegelijk slecht hebben, gaat slechte dingen in Nederland toch ook niet goed praten? Mensen in 't buitenland sterven van de honger, dus niet klagen als je ondervoed bent, want je leeft nog? Dat is toch geen vergelijking?

Dierenbescherming doet niets, zolang paarden goede (niet te lange) hoeven hebben, en niet omvallen van de honger, en water hebben. DB kan helaas niet erg veel.

Natuurlijk zullen sommige paarden het aankunnen, maar paarden die het niet aankunnen worden ook gewoon ingezet. En een gezond paard, met een goede maat ruiter, daar heb ik geen problemen mee. Een kleine pony met een grote ruiter, of een kreupele pony, daar heb ik wel problemen mee.

Mies1997, ik ben er zelf geweest, dit is wat ik met mijn eigen ogen heb gezien. Ik, als 'zeurkous' probeer er voor te zorgen dat mensen gaan nadenken, en in zien dat Ponyhof niet alleen rozengeur en zonneschijn is, maar dat de eigenaren (veel) geld verdienen, over de ruggen van de pony's.

Quibjeee, denk je echt dat ze zouden luisteren naar een paar mailtjes? Er open voor uitkomen, mensen de ogen openen, misschien dat dat wel helpt. Maar die mensen verdienen flink wat geld, en heel eerlijk, als ik zo mijn bedrijf zou runnen, denk ik dat ik die klacht misschien even doorlees, en dan in de prullenbak gooi. Wat niet weet, wat niet deert, toch? ;)

Liesjesanne, 1 paard dat 40 wordt.. Als dat jou idee is van goed voor je paardEN zorgen.. Heel bot gezegd: zorgen dat 1 paardje 40 wordt, de rest kan kreupel in de lessen meelopen (overdrijving & algemeen, niet direct over ponyhof), dan is het dus goed volgens jou?
Laatst bijgewerkt door LoveBodin op 16-05-13 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt