Dochter wil zo graag op ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dingetje3

Re: Dochter wil zo graag op ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 14:22

Dank voor jullie antwoorden.
Mijn dochter gaat naar de Bongerd.
Mede dankzij jullie adviezen en ervaringen.
Ze gaat volgende week. Ik hoop dat het weer wat beter zal zijn.

Ik laat weten hoe ze het heeft gehad!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:18

o leuk. De Bongerd. Is manon ook geweest vorig jaar en 'leukste ponykamp ooit' volgens haar :)
nu alleen nog beter weer inderdaad!
succes en veel plezier voor dochter lief :-)

Dingetje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 00:35

Ik heb haar zaterdag weggebracht naar De Bongerd.
Wel eng hoor en dapper van haar zo helemaal alleen. Daar was ik ook een beetje bang voor dat er allemaal vriendinnetjes waren en ze geen of weinig aansluiting zo vinden.
Maar 'savonds belde ze, had ik om gevraagd, ze had al een vriendin en had het al reuze naar haar zin.
Donderdag ga ik haar weer zien en ik ben reuze benieuwd.
Ik hoop ook op 'leukste ponykamp ooit'. Maar opzich moet dat ook wel aangezien dit haar eerste is. Ik denk niet de laatste.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:53

Zij heeft waarschijnlijk de tijd van haar leven, nu jij deze week nog doorkomen :D
Belt ze iedere avond?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:35

hey das wel heel dapper van haar
ik hoor graag hoe ze het vond,super dat ze al een vriendin heeft gevonden

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:51

oooooooooooo al een vriendinnetje nou dan komt het helemaal goed hoor. als je donderdag komt heeft ze waarschijnlijk geeneens tijd voor je......hahahaha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:54

Dingetje3 schreef:
Ik heb haar zaterdag weggebracht naar De Bongerd.
Wel eng hoor en dapper van haar zo helemaal alleen. Daar was ik ook een beetje bang voor dat er allemaal vriendinnetjes waren en ze geen of weinig aansluiting zo vinden.
Maar 'savonds belde ze, had ik om gevraagd, ze had al een vriendin en had het al reuze naar haar zin.
Donderdag ga ik haar weer zien en ik ben reuze benieuwd.
Ik hoop ook op 'leukste ponykamp ooit'. Maar opzich moet dat ook wel aangezien dit haar eerste is. Ik denk niet de laatste.

Ik snap wat je voelt! Ik ga zondag mijn knul voor het eerst op kamp brengen. Ook 9 en erg gevoelig type. Is een dierenverzorgerskamp bij Zoo Park Overloon. Een kamp speciaal voor kids met uitdagingen (diagnoses ADHD etc en bijv met snel heimwee) Gisteren de deelnemerslijst gekregen: 4 kids in totaal en nog 3 van een ander kamp verblijven in 1 huis. Zoon heeft er nu al meer zin in, omdat hij nu weet dat ie niet in een grote groep terecht komt. Dat was zijn grote angst.

Knap hoor dat ze het zo doet!!!

Dingetje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 12:34

Wat een fijne reacties.
Ze heeft zoals afgesproken zaterdag een paar uur na wegbrengen gebeld.
Sindsdien niets meer van haar vernomen.
Goed teken. Maar ik vind het nu wel lang duren.
Morgen ga ik naar de bonte avond en zal ik een glimp van haar opvangen :D .
Ben wel blij dat ik haar morgen weer zie en hoor hoe ze het heeft gehad.

Dingetje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 12:40

Zilfstar: Moeilijk en knap om je zoon los te laten.
Ik ben altijd bang dat ze gekwetst wordt en dan heel verdrietig in haar schulp kruipt.
Maar dat is dat beschermende moedergevoel. Vooral als je kind wat extra aandacht en begeleiding nodig heeft lijkt het me moeilijker.
Waarschijnlijk zal jouw zoon de tijd van zijn leven hebben waar hij ook nog eens heel veel van leert.
Ik hoop dat hij meer belt ;)

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:42

Vaak zie je als ouder allemaal apen en beren op de weg die kinderen helemaal niet zien.
Kinderen zijn zo flexibel en kunnen zo onbevangen in het leven staan.
Knap dat jij je dochter dit gunt en haar niet jouw apen en beren op de nek zet. Ze heeft vast de tijd van haar leven en zal waarschijnlijk nog weken thuis door ratelen over het ponykamp en de lievelingspony die ze daar had.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:53

Dat ze niet belt is alleen maar goed :) ze heeft het heel erg na haar zin denk ik. Toen ik 10 was ging ik voor het eerst op ponykamp, als super verlegen meisje die het toen heel moeilijk vond om contacten te leggen. Maar dat is me daar ook gelukt en was erg gezellig ;). Gezellig meiden leren kennen waar ik daarna nog een tijdje contact mee heb gehad. Dus jou dochter 'overleeft' het wel!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:57

Herken mijn verhaal hier helemaal in.

De eerste keer dat ik op ponykamp ging was in groep 7 ook 9 jaar oud naar Klein Oever, daar ben ik heengegaan tot ik mijn 15e jaar.

Mams had het er ook moeite mee (ze zit nu naast me en knikt), ik heb toen een kampboekje bijgehouden (met alle verhalen over leuke leiding en verzorgpony's) en een fantastiche week meegemaakt. Je kon tijdens het eten bellen en na de 2e dag heb ik al aangegeven of ze iets minder kon bellen :Y)

Helemaal top dat je eigen angst aan de kant hebt gezet voor je dochter zal ze later erg dankbaar voor zijn, hopelijk heeft ze een top week :) .

Reesed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:59

als ze het wil, moet je dit zeker niet ontmoedigen. Het is meteen een goede les voor haar, om ook wat zelfstandiger te worden. Daar heeft ze in de toekomst alleen maar baat bij.

Ik snap je zorgen als ouder, maar denk niet dat er veel is waar je je zorgen om kunt maken. Ze wil dit graag, ga ervoor dus :D

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:13

Ze laten je daar echt niet verhongeren ofzo. Bij ons werd er heel goed voor je gezorgd, en daarnaast lieten ze je niet uit het oog...
Ik was zelf 8 toen ik voor het eerst ging ponykampen, hardstikke prachtig!

Zeker doen als zij dat wil, maar kies een verantwoordelijke en veilige manege. Mijn manege was altijd al erg voorzichtig, dus ik denk dat mijn moeder daarom extra gerustgesteld was.
Kijk, als ik een dochter had zou ik die ook niet achterop het weiland van een of andere rommelboer-combimanege laten camperen...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:17

Wat spannend dingetje3

maar het zal vast wel goed gaan met haar ze houden die kinderen veel bezig op ponykampen..

Zelf vind ik acht nog vrij jong weet niet of ik het wel had gedaan :o

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:22

Kijk eens bij www.tinkerboerderij.nl Zijn altijd leuke kampen, en is eigenlijk altijd erg gezellig. Of je nou iemand of niemand kent!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:25

Super leuk! :D Bereid je maar vast voor op wekenlange verhalen. :j

En niet bang zijn voor geen vriendinnen: Ze komen er allemaal om een leuke tijd te hebben, en hebben allemaal een gezamelijke hobby.

Ik mocht vanaf mijn 7e mee op ponykamp, maar dat was wel van de manege waar vriendinnen ook reden.

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:27

Super leuk om al jullie ervaringen te lezen. Wat goed! En succes met het loslaten van alle moeders!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:29

Dingetje3 schreef:
Zilfstar: Moeilijk en knap om je zoon los te laten.
Ik ben altijd bang dat ze gekwetst wordt en dan heel verdrietig in haar schulp kruipt.
Maar dat is dat beschermende moedergevoel. Vooral als je kind wat extra aandacht en begeleiding nodig heeft lijkt het me moeilijker.
Waarschijnlijk zal jouw zoon de tijd van zijn leven hebben waar hij ook nog eens heel veel van leert.
Ik hoop dat hij meer belt ;)

Nou hij krijgt geen mobiel mee en bellen door leiding is alleen voor noodgevallen.
Ik heb zoiets van: geen bericht is goed bericht. Laat maar veel lol hebben en mam en pap en even vergeten...
Stefan heeft een nog al dubbele diagnose (CP (hersenbloeding voor geboorte) waardoor oa zijn spierspanning wat te hoog is, hypermobiel, ADHD en een impuls-stoornis (geen remmingen op oa emotie en reacties)) en daarbij vrij gevoelig dus idd kwetsbaar. Sinds de Concerta gaat alles een stuk beter.

Het langste dat hij weg is geweest is ik geloof 2 nachtjes bij opa en oma... :o Dus ja ik knijp hem best wel. Net nieuwe rubber laarzen gekocht en hij heeft erg veel zin in kamp. Begint voordelen te zien in trant van: eten wat ie wil en geen zusje om hem heen.... :+

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:37

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:12

nou zo te merken heeft ze het super naar der zin(omdat ze niet meer belt)
kan het begrijpen dat het voor jou lijkt dat het zo lang duurt,
ben benieuwd hoe de bonte avond is geweest

dolllepeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:40

een leuk pony kamp is de ymca kampen! in leusden! er komen kinderen door heel het land!
en er komen veel kinderen met problemen zoals heimwee en andere situatie,s. er zijn 2 verschillende leeftijds catogorien zul je lezen als je om hun site kijkt!
en 9 is de idiale leefdtijd voor kinderen ze gaan op kamp en leren een heleboel ervan, plezier en over pony,s daarvoor is het ponykamp je brengt ze ook dingen bij!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:01

...ik heb alleen de OP gelezen....

Mijn dochter (nu ook 9) wilde dit jaar ook op ponykamp. Ik zag dat ook nog niet zo zitten, temeer ze NOG NOOIT ergens anders heeft geslapen. Een week leek me dan ineens ook wel erg lang.
De bedoeling is dat ze volgend jaar wel gaat. Ze is dan 10 en we zullen haar voor die tijd in ieder geval eens ergens anders laten slapen. Het scheelt wel dat het ponykamp maar 10 km van ons huis is, dus als er iets is zijn we er zo!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:43

Hoe was het??

Dingetje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 13:56

Sorry voor het late antwoord.
Ze vond het heel erg leuk.
Dit jaar gaat ze weer naar dezelfde manege voor ponykamp.

Ik hoop dat ze het weer zo leuk zal hebben want spannend zal het wel blijven.