mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:49

Nee, alleen als je een paard huurt mag je je eigen dekje gebruiken.
En ik vind het eigenlijk wel zo normaal, als ik zie wat voor een goedkope rotzooi op sommige paardenruggen wordt gelegt. En mij boeit het persoonlijk vrij weinig wat voor een kleur mijn dekje heeft :P.

Snoevie

Re: mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 07:33

eigenlijk wel zo normaal,waarom?het zal die pony een worst zijn of er een goedkoop dekje van een tientje op ligt of jouw dure eigengekochte dekje.

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:17

Ik bedoelde niet die goedkope (sorry zei ik verkeerd) rotzooi, maar gewoon de rotzooi die sommigen erop leggen. Bij ons op de manege mocht het dus eerst wel en toen kwam het nogal eens voor dat meisjes weleens een bontje onder een zadel legden 'omdat dat zo leuk staat', of een leuk roze youngstarsdekje onder een paardenzadel leggen of een dekje van 2 mm dik op een paard leggen wat een dikker shabrak nodig heeft. Er zijn veel paarden die last hebben van hun rug en dan moet je er niet iets op leggen wat er absoluut niet goed voor is, dan is er toch geen enkele controle meer?
:)

cherrylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:32

vroeger gebeurde het hier eigenlijk niet.
ik heb zo'n 3 jaar geleden een dekje gekocht omdat iemand die ik kende hem goedkoop aanbood en vond het wel leuk kleurtje etc. dus ik me dekje mee en kon er gewoon mee rijden, eigenlijk sinds dien zie ik steeds meer meisjes met dekjes&peesjes.( ben ik een trendsetter?? :D O:) )

mijn mening dekje&peesjes is opzich prima om te hebben, tis leuk en geeft wat kleur maar het is niet noodzakelijk. wat ik wel belachelijk vind is als je bijv. 6 dekjes heb terwijl je geen eigen/verzorgpaard heb
hoofdstel, zadel e.d vind ik wel enorm overdreven, als het goed is hebben paarden&pony's op de manege een goed passend tuig dus waarom zou je dat in hemelsnaam gaan kopen, naar mijn idee zonde van je geld

xxx

cherrylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:37

Goldie schreef:
Op de manege waar mijn stiefzusje rijdt heeft bijna iedereen een eigen dekje, vaak ook met naam van de ruiter geborduurd. Handig voor de instructie iig :))
De regel is wel dat de gewone dekens ook gebruikt worden, dus deken en dan je dekje :)

rijd je zusje toevallig bij bruin? i.v.b.m eigen dekje maar wel met deken eronder :P
ik rijd daar namelijk wel/ook;)
xxx

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:38

Ik heb het nooit gedaan ik heb wel op een manege gereden waar er wel mensen waaren die dat deden.
ook zo`n vreselijken kaker met haar eigen hoofdstel.
Was ik een keer het hoofdstel van een paard kwijt en zij reed op een paard die het hoofdstel van dat paard gebruikte omdat die geen eigen hoofdstel had en zij was er al dus ik vragen of ze dat hoofdstel toevallig had gepakt kreeg ik een grote bek terug dat zij haar eigen hoofdstel had hoor.
Nee ik vindt dat ze het moeten verbieden scheelt veel manege ruzies om wie het mooiste dekje heeft en mensen die buitengesloten worden omdat ze geen eigen dekje mogen

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:43

ik zou best een wit dekje willen voor de fnrs wedstrijden bij mij op de manege maar ja dat hoeft niet en het wordt niet in de punten meegenomen dus...
maar ik vind het wel een beetje ver gaan dat je een aantal setjes hebt én een bontje én een hoofdstel!
want alle paarden op de manege hebben vast wel een eigen hoofdstel lijkt mij... ;)
en elk paard heeft bij mij op de manege zijn eigen dekje en dat zijn echt heel fijne dekjes, veel fijner dan dat je soms in de winkel koopt! en er zijn twee paarden die last hebben van de rug en de één heeft een speciaal dekje en de ander heeft een gelpad en een gewoon dekje eronder!
zelf vind ik het persoonlijk geld verspilling om een aantal setjes, bontje en hoofdstel enzo te kopen als je op een manege rijd maar dat is ieder persoonlijk.
ik kijk natuurlijk wel áltijd naar zulke dingen als ik in de ruitersportzaak ben! :o :P voor als ik ooit een eigen paardje heb :P
hihi

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:17

Ach ja het scheelt wel weer slijtage van de spullen van de manege, die blijven langer goed zo he :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:22

Er zijn hier al meerdere topics over geweest.

[MA] Wat hebben jullie voor eigen spullen voor manegepaarden?

Hier een paar oudere topics:

[MA] Zelf enkele spulletjes kopen voor manege pony?

[MA] spullen voor een manegepaard kopen

Maar ik nam altijd mijn eigen dekje mee. Voor mij was nooit les dus ik keek in de map of de pony na mij niet werd overgenomen en zo niet dan gebruikte ik altijd mijn eigen dekje. Heb ook nog wel es een singel gekocht omdat mijn lievelingspony zo'n touwsingel had en haar buik openschuurde. Had toen een neopreensingel gekocht. En een bontje voor óp het zadel. Voor mijn eigen kont. :D

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:09

Op mijn oude manege was er niemand die het deed, behalve als je een paard huurde. Op mijn nieuwe manege mag het na overleg wel.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:10

cherrylove schreef:
Goldie schreef:
Op de manege waar mijn stiefzusje rijdt heeft bijna iedereen een eigen dekje, vaak ook met naam van de ruiter geborduurd. Handig voor de instructie iig :))
De regel is wel dat de gewone dekens ook gebruikt worden, dus deken en dan je dekje :)

rijd je zusje toevallig bij bruin? i.v.b.m eigen dekje maar wel met deken eronder :P
ik rijd daar namelijk wel/ook;)
xxx

Er zijn meerdere maneges waar een deken én een dekje gebruikt worden.

luwino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:16

Haaaay :D ,
Nee bij ons mag dat niet :'(
xx

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:08

Nope.. :(

jij_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:06

Voor kerst heb ik van mijn vriendje een dekje gekregen met mijn naam erop, zo schattig.
maar ik gebruik die pas als ik ooit mijn eigen paard heb hoor.

Op de manege hebben de paarden en pony`s hun eigen dekje met hun naam erop. heb trouwens niemand met eigen dekjes gezien. Wel zo`n bontje voor op je zadel? geen idee waar dat eigenlijk voor is? warme billen tijdens het rijden ofzo haha

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:22

haha.. en de mensen van de manege lachen zich suf..

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:22

Lauste schreef:
Ik zie er het nut niet van in om je eigen dekje te gebruiken.

Precies, maar hier op de manege zie ik het toch sommige doen.

ParadiseKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:27

Dekje is nog oke, maar ik ga geen hele hoofdstellen kopen voor op de manege, daar hebben ze genoeg van, je moet dan ook weten
of het om het hoofd van een paard past oid. Maar wij hebben van die stoffige dekjes die niet zo mooi meer zijn,
dus dan is het leuker om met je eigen dekje te rijden, die is dan ook mooier.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:01

Soms mag dat wel, maar dan moet die meestal ook blijven liggen voor de volgende les,
Daarom doe ik het nooit ;p

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:05

Vroeger op de manege waar ik reed had nooit iemand een dekje. Wij hadden gewone dekjes maar ook Anky's.
Dan praat ik over 6 jaar geleden. Heb al 8 jaar een pony gehad waarvan ik met 1 op een manege heb gereden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:08

Ik vind het zwaar overdreven, het is een gedoe al dat gewissel, en manegepaarden hebben een eigen zadel en hoofdstel, dan hoef je toch niet een eigen hoofdstel voor aan te schaffen.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:28

nee elk paard heeft een dekje onder het zadel

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:18

Nou ik vind het ook wel onzin eerlijk gezegd, het zijn manegepaarden en op veel maneges is het zo dat alle paarden hetzelfde dekje hebben die dan ook gelijktijdig gewassen worden en dat als er bijvoorbeeld een blauw dekje op ieder paard ligt kunnen de manege eigenaren aan zien dat ook daadwerkelijk hun zadel erop ligt.

Natuurlijk is het wel zo dat als er een wedstrijd wordt gehouden ofso er eigen dekjes meekomen.

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:29

Bij ons gebruiken ze normaal gezien het dekje van de manege. Met wedstrijden zijn er genoeg witte dekjes voorhanden.

Op één bepaald paard reed ik wel met een eigen zadel, omdat mijn poep simpelweg niet past in een 16 inch. Het was een oerdegelijk zadel, dat beter op zijn rug lag dan zijn gebruikelijke zadel.
Het was een oud Kieffer zadel dat ik overgekocht had van een vriendin om mijn enter te laten wennen aan een zadel. (Gewoon even op de rug en er weer af, zonder aansingelen en andere ongein, net zoals hij een oud deken had dat hij zo een kwartiertje op kreeg om hem aan zoveel mogelijk te laten wennen...)

Maar echt een zadel kopen om een manegepaard te rijden.. Dat gaat me echt te ver. Mocht ik mijn zadel niet hebben liggen, dan reed ik wel met een ander paard of hadden we binnen de zadels die voorhanden waren wel iets passends gevonden..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:46

ik geef zelf lessen, en heb dus al regelmatig meegemaakt dat ruitertjes bv met hele poetsdozen en halsters en peesjes aankwamen.
mjah.. superleuk.. maar die mogen niet bij mijn paarden worde gebruikt :n
niet alleen ivm risico's van bv schimmelinfecties,maar ook omdat alle spullen al aanwezig zijn, en ik het onzin vind om zelf van alles mee te slepen.
ik koop het tuig en de attributen niet voor niets, en daar gaat standaard denkwerk overheen WAAROM ik bepaalde merken wel/niet aanschaf.
dus dan sta je niet te wachten op ( goedbedoelde en vast erg leuk) spul van anderen.
mag ik elke keer weer aan de teleurgestelde kindertjes uitleggen dat we alleen spulletjes van hier gebruiken.
DAAR wordt je blij van :+

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:03

Bij ons mag het wel.
Ook mag je peesjes omdoen, en bandages. Alleen bij bandages controleren ze wel of ze goed zitten:)
Bij ons hebben ze wel goede dekjes, alleen soms zijn ze nog nat. En ik vind het gewoon leuk om een dekje erop te hebben met een leuk kleurtje:D