Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
absque_dubio schreef:Zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige, ik schrok al een beetje.![]()
Ik vind maneges echt 3x niks, maar dat is mijn mening. Je kan veel meer leren met verzorgpony's oid.
Ik heb leren rijden op een privépaard, de eigenaar gaf me les. Daarna heb ik als klein opdondertje een shet ingereden en elke dag verzorgd. Daarna op een andere stal gereden, daarna op een dressuurstal. En ondertussen had ik altijd wel verzorgpony's oid. Nu heb ik een verzorgpony die ik als eigen mag beschouwen. Daar staan 2 shetjes, waarvan 1 aan mij is gegeven en dus van mij is. De pony's staan bij een boer, dus alles moet zelf gedaan en geregeld worden. En ik heb nog nooit zoveel geleerd.
kjoetie schreef:De meiden die van de manege komen vinden over het algemeen dat ze prima kunnen rijden, terwijl ze dan tijdens het uitprobeerrondje in de bak al zo ongeveer erlangs liggen als het paard opeens in de ankers gaat
Lyonesse schreef:Ik vind een manege of eigen paard 2 verschillende verhalen, namelijk omdat:
Manegeruiters ZELF leren rijden. Het grootste gedeelte van de aandacht gaat uit naar de ruiter.
Mensen met een eigen paard, kunnen hun paard trainen en daar gaat dus ook een groot deel van de aandacht heen. Een manegepaard train je niet in de les. Dat is onmogelijk, omdat er ruiters van allerlij verschillende niveau's op zitten.
Ik heb btw ook niet leren rijden op een manegeIk heb er wel gereden, maar ben er niet begonnen.
Shadow0 schreef:kjoetie schreef:De meiden die van de manege komen vinden over het algemeen dat ze prima kunnen rijden, terwijl ze dan tijdens het uitprobeerrondje in de bak al zo ongeveer erlangs liggen als het paard opeens in de ankers gaat
En dat overkomt jullie nooit met ruiters die een eigen paard hebben? Ik heb dat namelijk regelmatig meegemaakt, in allerlei opzichten. De soort ervaring maakt niet zo heel veel uit, in alle groepen heb je mensen die hun eigen kunnen schromelijk overschatten.
perfect rijden, en ook daar zijn er velen die zichzelf de volgende Anky wanen
, maar je merkt wel verschil in het rijden en de omgang met het paard. Babico3 schreef:En dit ben ik zelf.
Alles wat ik kan heb ik op mijn manege geleerd en nergens anders.
http://picasaweb.google.nl/Bibelotje/Paardrijden#
En ja er zitten er 9 in een les. So? En ik ben niet van het trekken.
Apacheshadow schreef:Verder help ik nu op een stal en ik leer daar super veel puur door niet te rijden en dat is toch echt het probleem bij de meeste manege ruiters
Snoevie schreef:Apacheshadow schreef:Verder help ik nu op een stal en ik leer daar super veel puur door niet te rijden en dat is toch echt het probleem bij de meeste manege ruiters
dit snap ik alleen niet helemaal?
ccathalijne schreef:Op de foto tel ik 7 hulpteugels.......
Nee ik vind ook dat het zou kunnen dat een hulpteugel voordeel oplevert voor een paard, de ruiter zou minder kunnen gaan trekken. Maar toch wordt het paard gedwongen in zijn houding. Ook zie ik een aantal martingalen en die zijn er voor bedoeld dat het paard zijn hoofd niet omhoog doet om er vandoor te gaan, lijkt me niet goed dat al die paarden dat nodig hebben. Verder LEER je dus niet echt ZELF rijden als je paard een hulpteugel draagt.
Babico3 schreef:ccathalijne schreef:Op de foto tel ik 7 hulpteugels.......
Nee ik vind ook dat het zou kunnen dat een hulpteugel voordeel oplevert voor een paard, de ruiter zou minder kunnen gaan trekken. Maar toch wordt het paard gedwongen in zijn houding. Ook zie ik een aantal martingalen en die zijn er voor bedoeld dat het paard zijn hoofd niet omhoog doet om er vandoor te gaan, lijkt me niet goed dat al die paarden dat nodig hebben. Verder LEER je dus niet echt ZELF rijden als je paard een hulpteugel draagt.
Dat paard werd echt niet in een houding getrokken hoor. Als ik niet lekker voorwaarts over de rug, en impulsen gaf, liep ie lekker met zn hoofd omhoog.
ccathalijne schreef:Op de foto tel ik 7 hulpteugels.......
[/quote]
Babico3 schreef:ccathalijne schreef:Op de foto tel ik 7 hulpteugels.......
Dat paard werd echt niet in een houding getrokken hoor. Als ik niet lekker voorwaarts over de rug, en impulsen gaf, liep ie lekker met zn hoofd omhoog.
[/quote]
.