Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ben blij dat ze het zo gedaan hebben. 

daNiielle_ schreef:Dat doelloos rondjes hobbelen kan trouwens ook voordelen hebben. Kinderen gaan zelf een weg zoeken om hun balans te vinden, en de beweging van het paard te volgen.
Zo had ik dat tenminste wel.
daNiielle_ schreef:Dat doelloos rondjes hobbelen kan trouwens ook voordelen hebben. Kinderen gaan zelf een weg zoeken om hun balans te vinden, en de beweging van het paard te volgen.
Zo had ik dat tenminste wel.
) dat kinderen zulke simpele dingen direct leren. Hetzelfde geldt ook voor poetsen (borstels in goede volgorde gebruiken) en het opzadelen. Direct het kind erbij betrekken, de eerste keer maken ze alleen een gespje vast, de keer erop moeten ze zelf kijken hoe de neusriem vast moet (onder of voor het bit langs). Natuurlijk ondersteun je als instructie de kinderen zoveel mogelijk en sta je er op de neus bij, maar door zelf te doen en te bedenken hoe ze dat doen, leren ze veel meer.
)

Shanedow schreef:Inderdaat, toen ik nog op manege zat hadden we echt les, en leerdje je echt dingen :
Hoe moet je vallen?
Shanedow schreef:Inderdaat, toen ik nog op manege zat hadden we echt les, en leerdje je echt dingen :
Hoe moet je vallen?![]()
Hoe lenig ben jij op je pony?![]()
Hoe voelt je pony aan?(zonderzadel)![]()
Ens...
Tegen worodig is het allemaal wat hobbelen en achter de rest aan..
Lies_Beuker schreef:Probeer het eens vanuit het zicht van het kind te bekijken: plezier met het dier.