Manege Bronckhorst in Ermelo: bestaat het nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vlokkie

Manege Bronckhorst in Ermelo: bestaat het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:01

Bestaat deze manege nog? Ik ben er als tienjarig meisje eens op ponykamp geweest en heb het er echt geweldig gehad. Maar toen mijn moeder mij het jaar erna weer op wilde geven, deden ze geen ponykampen meer ofzo?

Wie weet er meer van? Ben gewoon benieuwd! Ik weet nog pony's als Nutmeg, Bontje ofzo, Hanco, Big Ben...

gamblerlover

Re: Manege Bronckhorst in Ermelo: bestaat het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:06

De bronkhorst bestaat niet meer zoals vroeger. De fam bronkhorst heeft de manege verkocht en tegenwoordig is de naam Sequia Stables (op internet wel wat over te vinden). Ze hebben dacht ik de meeste paarden ook over genomen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:30

Ik heb zelf ook ruim 15 jaar bij de Bronkhorst gereden. Mijn grote fans waren Flag en Fleur. Toen Carien Bronkhorst de manege overnam is het een pensionstal geworden en zijn de lessen gestopt. Niet lang hierna is idd de stal verkocht en is het weer een manege geworden, de Sequioa Stables. Lespaarden kunnen ze dus niet hebben overgenomen, want die waren er al niet meer. De meeste pensionpaarden zullen idd wel zijn blijven staan, want waar moet je anders heen met je paard.

Namen die ik nog kan herinneren:
Flag, Fleur, Floriant, Robin, Rousseau, Carefull, Nutmeg, Daffodil, Gwenny, Adinda, Balou, Ameera, Sinjeur, Winzerin, Tamara, Tolosa, Gentle, Reaal, Possum, Wallet, Cain, Kyra, Alicante, Didi, Hanco, Flokkr, Roelie, Dominique, Faustus, Compact, Evident, Wendo, Moritz, Big Ben, Spotless, Bontje, Upright, Aquino, Carino, Arella, Thiry, Dixie, Ruby, Componist, Dominant, Jack, Karona, Luna, Jubilee, Melcara, Shariff, banketstaaf, Merryman, en nog veel meer, maar dan moet ik echt gaan graven in mijn geheugen.

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:36

Jaa Nutmeg was toen mijn rijdpony! Die vond ik erg leuk! Is ook al 10 jaar geleden hoor, pff wat gaat dat eigenlijk snel!

De namen Daffodil en Balou komen me ook nog bekend voor.

Grappig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:26

Hee wat leuk! daar heb ik als 7 jarig meisje paard leren rijden, op Max en Moritz de twee eigenwijze shetlanders. Flag is ook heel lang een lievelingspony van mij geweest toen ik eenmaal doorhad hoe ik hem op de hoefslag kon houden. Jammer dat de familie Bronckhorst de manege heeft verkocht. Ach ja, de paardjes waarop ik toen reed zullen er na ruim 20 jaar wel niet meer zijn, denk ik.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:29

Het is nu idd sequoia stables.
Ik heb daar een tijdje geleden gelest en mijn pony heeft er twee weken gestaan.
Het is nu een manege met een pensionstalling erbij.
De paardennamen die ik kan herrineren die er nu staan zijn maringo grote schimmel, nanda tuigermerrie, danoontje hele groote ruin, cristinie ook een merrie, coco is geloof ik ook manegepony en voor de rest zou ik het niet weten.
Vindt t een hele gezellige manege en de paarden zien er ook super uit, mensen zijn ook erg aardig dusja kortom leuke manege!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:27

Hé wat grappig, ik ben daar vroeger ook een paar keer op kamp geweest, was super! Ik heb een kamp veel op Flag gereden, en een keer veel op Nutmeg en 1 jaar heb ik op Brandal gereden, dat was volgens mij het paard van iemand uit de leiding.
En ik heb wel eens een buitenrit op Wendy gemaakt, was een bruine pony die toen een veulentje kreeg.

Was altijd erg gezellig daar!

kimbel110367

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:00

heey dit is leuk

ik was aan het googelen omdat ik er met mijn dochter wou gaan kijken
maar lees dat het helaas niet meer bestaat

veel van de paarden en pony namen kan ik me nog goed herrinnerern
ik heb daar namelijk stage gelopen en gewerkt
zo'n 20-25 jaar geleden
mijn naam is elke en ik kom uit noord=brabant en ik had een zwarte hengst met de naam Winston
hij kon erg vervelend zijn vooral als hij naar de stapmolen moest
ik heb er een ontzettend leuke tijd gehad en had het er erg naar mijn zin
ik was er ook intern ivm de afstand

is er misschien iemand die weet wat er van de familie is geworden
ben erg benieuwd of bv baas en mevr bronkhorst er nog zijn en of carrien nog wat met de paarden doet
en dan was er nog tante hans die voor het tuig zorgde {eigenaar aquino}
en er waren nog 2 dames die de kampen en stagelopers van eten voorzagen [weet zo vlug de namen niet meer}

het fijne van de manege vond ik dat ze er echt om de paarden gaven
het was er geen fabriek met zoveel mogelijk lessen met zoveel mogelijk klanten en dan maar rondjes draaien
je moest eerst wat longelessen voor je in de les meemocht doen en er werd je ook echt wat geleerd
en als de paarden wat mankeerden dan werd er ook echt alles aan gedaan om ze weer op te knappen ook al duurde dit lang
ik vond het er echt geweldig!!

groetjes elke {houdoe}

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:09

Tante Hans is al heel wat jaren geleden overleden en van Liesbeth Bronkhorst weet ik dat ze nu bij de KNHS werkt, de recreatieve kant zoals Enjoy de Ride e.d. Arnd is natuurlijk nog steeds fotograaf.

Een leuke link met nog wat oude bekende foto's:
http://www.arnd.nl/search/search.php?on ... ur=on&m=50
http://www.arnd.nl/search/search.php?me ... C%20Carien
http://www.arnd.nl/search/search.php?pa ... ur=on&m=50
http://www.arnd.nl/search/search.php?pa ... ur=on&m=50

André Mijnssen rijdt nu aangespannen:
http://www.arnd.nl/search/search.php?me ... ur=on&m=50

De kinderen van Liesbeth en Rudolf rijden nog steeds op "de oude manege":
http://www.arnd.nl/search/search.php?on ... ur=on&m=50

Mekkiemek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:30

Wat leuk! Ook ik heb leren rijden op de Bronkhorst. Dat moet zo'n 27-28 jaar geleden zijn geweest. Ik heb leren rijden op Max en Moritz en heb veel plezier gehad met Wendo en Flag. Ik zag ergens de naam Alicante voorbijkomen. Aaltje is door mijn vader gekocht en later hebben we nog een veulen van haar gehad. Les had ik van Joke, TH en Astrid. Ik heb er jaren gereden en later hebben mijn ouders mijn eerste pony van de manege gekocht, Fliget. Bij de Bronkhorst kreeg je een goede basis. Ik heb er veel goede herinneringen. Groetjes, Claire

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:00

He dan hebben we ongeveer in dezelfde periode daar gereden (heb even in je profiel gespiekt) want we schelen niet veel qua leeftijd en ik ben daar ook op mijn 7e begonnen met rijles. Vooral Flag heb ik met plezier op gereden, en mijn eerste rijlessen waren op Max. Op Wendo kon ik nooit blijven zitten, en toen ik eindelijk doorhad hoe dat moest paste ik er niet meer op. Daar had ik dus niet zo'n klik mee. Ik weet alleen nog dat ik wel eens van Carien les heb gehad, hoe de anderen heetten weet ik niet meer. In mijn herinnering wisselde het regelmatig, omdat we vaak les hadden van stagiaires die van Deurne kwamen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:50

Mekkiemek schreef:
Wat leuk! Ook ik heb leren rijden op de Bronkhorst. Dat moet zo'n 27-28 jaar geleden zijn geweest. Ik heb leren rijden op Max en Moritz en heb veel plezier gehad met Wendo en Flag. Ik zag ergens de naam Alicante voorbijkomen. Aaltje is door mijn vader gekocht en later hebben we nog een veulen van haar gehad. Les had ik van Joke, TH en Astrid. Ik heb er jaren gereden en later hebben mijn ouders mijn eerste pony van de manege gekocht, Fliget. Bij de Bronkhorst kreeg je een goede basis. Ik heb er veel goede herinneringen. Groetjes, Claire

Hè, ben jij dan Claire Zorge? Jij had toen toch ook Ramona, zo'n vosmerrie? Rijd je nu nog steeds paard, of ben je gestopt?

Mekkiemek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:26

Ja, die Claire ben ik. En het klopt hoor, ik had een nrps pony die Remona heette. Toen ik voor haar te groot werd ben ik over gegaan naar paarden. Mijn vorige paard heb ik een paar jaar geleden moeten laten inslapen, maar ik ben nu weer met een jonge merrie bezig. Dat paardenvirus raak ik niet meer kwijt. Maar hoe heet jij dan eigenlijk, want als jij mij kent, zal ik jou toch ook moeten kennen ;)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:14

Ik ben Astrid, lestte altijd met Marjet en Mirjam en verzorgde Fleur en Flag. Later ben ik op de paarden van Jan en Roeli gaan rijden, maar bleef ik wel met hen lessen op de Bronkhorst. Ik kreeg altijd les van Joke Kok.

Mekkiemek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:52

Volgens mij moet ik je wel kennen, maar ik zie nog geen gezicht voor me. Ook ik heb lang bij Joke gereden. Grappig om zo weer terug te denken aan de Bronkhorst-tijd.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:34

Hier nog een bronkhorstganger , mijn grootste deel van de vrije tijd daar doorgebracht.
Joke de boer , ronald kigma , teus , Karin schreurs , Marga van Tuyl , Carien Bronkhorst ,Barbara en janine Vreugdenhil, Saskia , sigrid , Patrick.... om maar wat namen van mensen te noemen .
Pony s trigger ( altijd op weg naar de slobberbak) wodka , max en moritz ,Flag , nut meg , Klipper ( mijn lieveling),foukje , Esther ( paard wat danste op radio muziek) en Athos

pascalle9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:39

Hebben er nog mensen foto's van de oude bronkhorst? ik zou graag de pony's weer eens terug zien. Heb voor het sluiten van de manege niet meer alle pony's op de foto kunnen zetten. Bontje bijvoorbeeld (die later op manege Kraay stond in Nijkerk) en Jari, Noortje, Hanko, Daffodill, Floriant...

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:46

Ik heb ook op de Bronckhorst gereden. Ik herinner me Flagrant, Wendy, Adinda en mijn lievelingspony Nurmeg! Zou heel graag een foto van Nutmeg willen zien... Iemand?

Bebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:30

Tjonge, wat een jeugdsentiment! Ik heb daar ook nog paardgereden zo'n 30 jaar geleden. Buitenrijden was mijn favoriet; in de bak rijden geloofde ik allemaal wel en vond ik zo vervelend om te doen. Namen van paarden en pony's weet ik niet meer helaas.

Daarna ben ik naar een manege gegaan in de buurt van de Telgterweg aan een zandpad (wat was die naam nou maar? Begon met een B geloof ik) en tot slot bij een kleine manege op de Eendenparkweg, bij Jeanette. Zij had ook een hondentrimsalon. Daar was mijn favoriete paard Mona, een zwarte merrie aan één kant blind. Verder reed ik daar ook veel zelfstandige buitenritten op een heel lieve Haflinger merrie. Die nam ik dan mee naar huis (we we woonden aan het bos), dronk een kopje thee en ging weer verder het bos in met haar.

Ik was ongeveer 20 toen ik stopte met paardrijden, want ik had tegelijkertijd nog een hobby stijldansen in Harderwijk en dat werd me allemaal een beetje te duur samen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:58

ahh wat leuk, hier ben ik ook begonnen. Op Flokker :D , Daarna veel gereden op Hanko (want de rest vloog daar steeds af :') ) Nutmeg was mijn andere favo, en Bert (???) en Ernie (2 bonten). Heb daar 2 jaar gereden, toen gingen ze stoppen.

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:55

ladypaard schreef:
ahh wat leuk, hier ben ik ook begonnen. Op Flokker :D , Daarna veel gereden op Hanko (want de rest vloog daar steeds af :') ) Nutmeg was mijn andere favo, en Bert (???) en Ernie (2 bonten). Heb daar 2 jaar gereden, toen gingen ze stoppen.

Leuk die namen! Op Ernie heb ik nog eens een wedstrijdje gedaan!

Goede herinneringen aan deze manege! Ik heb nog wel wat foto's van vroeg zal ze eens inscannen! Ik ben er als 6-jarig meisje begonnen dus vooral veel op de shetlanders gereden: Big Ben was mijn favoriet! En later kregen we ook nog jary (yari?) een zwarte shet.

Mickaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:46

Wat leuk om dit te lezen.

Ik stond met mijn ouders op de camping Het Trefpunt in 1983/1984 en mocht op de Bronkhorst paardrijden. Ik zie inderdaad wel wat bekende paardennamen staan.

Mijn favoriet wat Wendy, daar heb ik ook nog wel een foto van. Verder reed ik ook op Shy, Wendo en Flag. Leuke tijd gehad. Mooie manege en je leerde er echt paardrijden....

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:50

Aaaah ik herkende haar meteen, wat leuk!!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:02

He leuk!

Ik heb daar (ruim) 20 jaar geleden leren rijden op Floriant! :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:07

Floriant, die palomino! Leuk hoor om een foto uit de oude tijd te zien. Ik heb zelf ook nog ontzettend veel foto's, maar helaas geen scanner. Misschien lukt het om eens foto's van de foto's te maken en hier te plaatsen. Ik ga het van de week eens proberen. De kwaliteit zal dan wel wat minder zijn, maar de herinnering des te groter.