We springen zelden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

We springen zelden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 15:57

HoOii ik zit dus op manege (*****) (ik zeg de naam even niet)
Maar we springen heel weinig
Onze instructrice is bang voor springlessen te geven vanwege een ongeluk....
En we springen zelf maar zelden
Nou is springen wat wij allemaal supergeweldig vinden...
Maar dan zeggen dat we "springles" krijgen en dan mogen we op het laatst 3 keer springen allemaal..... En dan is t opeens ook nog maar 20 cm terwijl de pony's en paarden goed kunnen springen en het is ook raar omdat de paarden er niet overheen springen en ze dat weten en dat de meeste grote pony's en paarden hebben....
Ikzelf brand altijd om te springen maar ik wil graag meer springen.. dat willen we allemaal wel....
Maar mijn eigen oplossingen zoals verzorg pony zitten er niet in...
leasen mag ook niet...
en als je ze een uurtje huurt mag je niet springen....

Nou lieve bokkers.. help ons er weer uit wahaha Haha!
groeten

esthertjuh_

Re: We springen zelden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:04

niemand ??:(

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:05

Kun je er niet met haar over praten??..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:05

Mischien een andere manege zoeken die wel échte springlessen geeft? Waarom zit een verzorgpony er niet in?

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:06

Mischien een andere lesgeefster, of op een andere Manege??

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:13

Sja het probleem is dat ik zo'n ouders heb die vinden dat ik blij moet zijn dat ik überhaub op rijles zit en verzorgpony heb ik na 2 jaar niet meer gevonden maar ik wil liever niet té ver fietsen en als ik een wil vinden moet ik minstens 10 km fietsen en dat is mij té
En erover praten durf ik niet ik heb zg maar zo'n lesgever dat hij me best wel vuil aankijkt als ik zoiets vraag snapje??/..

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:14

En er zijn 2 lesgevers waarvan ik er 1 heb :
Je zit in een les en je gaat steeds vooruit en vooruit in de groepen zeg maar en dan kan je niet zomaar zeggen van ik wil nu een andere les... ?
En als ik een andere instructrice wil meot ik een lease of eigen hebben en dat zit er niet in

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:14

veel maneges springen niet, als je in een gevorderden groep zit, kan je met zijn alle vragen of het mag?

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:19

Als 1ste de beste groep is zit ik zeg ,maar in de 2de ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:05

Gewoon in gesprek gaan met de instructrice, of met de manegehouder. De klant betaalt. En wie betaalt, bepaalt...

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:09

dit probleem heb ik ook een beetje wij springen ook nooit en als we springen mogen we blij zijn als er een klein kruisje komt
maar we hebben ok zo'n leasersles waar alle mense inzitte die de paarde leasen en toen heb ik daar een keer in ingehaald en toen prongen we gelijk stelsprong en we mochte zelf de hoogte bepale
en dat vind ik echt heel vervelend
dus wij kunnen de hand schudde

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:21

De reden dat veel manege's niet vaak springen is omdat ze de pony's niet willen overbelasten. Meestal lopen pony's al twee, soms drie uren op een dag en als ze dan ook nog regelmatig gaan springen is dat toch wel een aanslag op hun pezen, gewrichten enz.

Moet je voorstellen dat jij twee uren jogd per dag, dan voel je het toch behoorlijk in je gewrichten. Ga je dan ook nog een keer horde lopen, is de kans op een blessure veel groter.
Daarnaast kunnen de meeste ruiters ook niet zo goed springen (komt natuurlijk ook wel een beetje door te weinig les erin Knipoog ). Gebeurd er dan wat tijdens de sprong, dan kunnen ze de pony niet goed opvangen waardoor hij sneller een blessure oploopt. Stel dat twee pony's een blessure oplopen, dan moeten de andere pony's meer uren lopen op een dag omdat er twee uitgevallen zijn.

Je moet dus begrijpen dat ze het niet doen om jou te pesten, maar voor de veiligheid en gezondheid van de pony's. Het is dan wel niet leuk, maar een kreupele pony is nog erger..

Kijk eens om je heen naar andere manege's of vraag of jullie vaker balkjes kunnen gaan lopen. Succes ermee Knipoog

anGeLaa_AjaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:23

Wij springen ook bijna nooit..
Vind ik zelf niet zo erg omdat mijn lieveling niet echt lekker springt Tong uitsteken
Met de pony's sprongen we wel veel. We hadden 6 weken even een andere instructice omdat de andere op vakantie was en toen gingen we wel springen. Wij springen bijna nooit omdat mijn instructice meer dressuurles geeft en omdat er veel eigen paarden meereiden die dressuurwedstrijden rijden. Springen vind ik best wel leuk, alleen mijn lievelingspaard springt irritant dus komt het mooi uit dat we niet veel springen...

Als bij ons de hele les zou willen gaan we gewoon naar de instructice en dan gaan we een week later meestal wel springen.

Ik zou gewoon aan de manege eigenaar of je een keer een andere instructeur mag als jullie echt wilen springen.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 19:31

Whaha okej dan,, Tong uitsteken
Maar bij ons is het zo :
i(instructrice)
wij : krijgen we volgende week spring les:
i : Ja

week later gaan we dressuuren en op t laatst 3 kleine kruisjes doen,...
Alle paarden bij ons vinden springen leuk enzo en van dressuur niet echt geweldig meer want dan sjokken ze achterelkaar en doen ze als een ezel Tong uitsteken

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:52

Wij springen af en toe, hier vragen we dan ook wel redelijk veel om.
Nu hebben we ook afgesproken een programma te maken met wat we gaan doen, dit moet nog wel gebeuren.
Mijn instructeur wilt ook wel eens zo iets zeggen, dan gaat het: Zullen we volgende week springen? Zegt hij ja, dan vergeten we dat ook niet. Die week erop zeggen we dan ook als we op onze pony's/paarden zitten: Ej, we gingen toch springen? Heb je gezegd vorige week, iedereen bevestigt dat, en dan springen we meestal wel. Ook springen we toch redelijk hoog, ik spring zelf altijd gemiddeld 60/70, aangezien mijn pony niet al te braaf is met het springen en ik het aan het opbouwen ben. (Maar, Ik ben wel de enige die intensief op hem rijdt, en de laatste les, want let op: intensief springen is vrij vermoeiend voor je pony/paard!) Ook gaan andere pony's weleens tot de 1 m. / 1.10.

Ik denk dat je gewoon een keer eerlijk tegen je instructrice moet zeggen dat je gewoon graag wilt springen en dat je dat wilt leren. Jullie zijn wél degene die ervoor betalen, vergeet dat niet! Probeer dingen eerlijk te zeggen, zij moet er echt naar proberen te luisteren.

Veel succes ermee!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:56

Zit je in Echt op de manege? Peter doet toch wel aan springen, of niet?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:34

Laat maar

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:43

het is niet zo heel slim want je zecht i kzeg neit welke manege het is maar toen keek is in je profiel er daar staat doodleuk op welke manege je rijd Knipoog

maarja even over de les
ik spring ook bijna nooit ik vind het niet zo heel leuk dat springen maar nu springen we echt gewoon te weinig en dan komt het er ook nog is bij dat ik de instruktise neit mag
gelukkig kwam er laatst iemand in vallen en hebben we een pacours gesprongen maar dan heb ik nathuurlijk weer dat ik op een kleune poedersuiker pony zit

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:26

Ik geef ook geen springles, omdat we een aparte springles hebben met een instructeur die hier echt in thuis is. Als ze willen springen, moeten ze zich daar maar voor opgeven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:22

ik weet niet waar je woont maar manege lucky stable in mijdrecht springen ze om de week!
en goed ook, ook spring, dressuur en carrousel wedstrijden

http://www.luckystable.nl/

mischien heb je er wat aan..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:26

Zoek dan een andere manege of ga zeuren bij de eigenaar van je huidige manege, beetje van je kont afkomen en moeite doen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:35

RianneH schreef:
De reden dat veel manege's niet vaak springen is omdat ze de pony's niet willen overbelasten. Meestal lopen pony's al twee, soms drie uren op een dag en als ze dan ook nog regelmatig gaan springen is dat toch wel een aanslag op hun pezen, gewrichten enz.

Moet je voorstellen dat jij twee uren jogd per dag, dan voel je het toch behoorlijk in je gewrichten. Ga je dan ook nog een keer horde lopen, is de kans op een blessure veel groter.
Daarnaast kunnen de meeste ruiters ook niet zo goed springen (komt natuurlijk ook wel een beetje door te weinig les erin Knipoog ). Gebeurd er dan wat tijdens de sprong, dan kunnen ze de pony niet goed opvangen waardoor hij sneller een blessure oploopt. Stel dat twee pony's een blessure oplopen, dan moeten de andere pony's meer uren lopen op een dag omdat er twee uitgevallen zijn.

Je moet dus begrijpen dat ze het niet doen om jou te pesten, maar voor de veiligheid en gezondheid van de pony's. Het is dan wel niet leuk, maar een kreupele pony is nog erger..

Kijk eens om je heen naar andere manege's of vraag of jullie vaker balkjes kunnen gaan lopen. Succes ermee Knipoog

Precies de reden waarom wij geen springles geven op de manege.
Wij zijn hier mee gestopt nadat een manegepaard bij ons na een springels stokkreupel was en vervolgens ingeslapen kon worden. En dit gebeurde al bij een banketstaaf sprongetje van 60 cm. Hop hele pees naar de ... piep..
Wij springen liever niet met de paarden, zodat ze lekker lang mee kunnen, ipv dat we wel met ze springen en we om de klap scheet paarden weg kunnen brengen.
Eens in de zoveel tijd maak ik met mijn les wel eens een huppeltje maar niet zoveel bijzonders.
Wij vangen het niet kunnen springen leuk op, door andere leuke dingen te doen.
Zoals crossen op een groot terrein, of naar buiten(kanaal of bos) etc.

Wij krijgen ook zelden geklaag, omdat wij dit dus doen in het belang van het paard.
Mochten ze dit vervelend vinden, moeten ze maar op een stal gaan rijden waar wel gesprongen.
Overigens geven wij wel springles aan pensionklanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:39

Ik denk dat als je een manegebedrijf hebt waarbij de paarden niet af en toe een huppeltje aankunnen (want daarmee is de gemiddelde manegeklant al lang happy) je je als ondernemer toch eens achter de oren zou moeten krabbelen over het niveau van zowel de paarden als de ruiters (en dus je instructie)...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:56

Sonja schreef:
Ik denk dat als je een manegebedrijf hebt waarbij de paarden niet af en toe een huppeltje aankunnen (want daarmee is de gemiddelde manegeklant al lang happy) je je als ondernemer toch eens achter de oren zou moeten krabbelen over het niveau van zowel de paarden als de ruiters (en dus je instructie)...

Daarom maken wij af en toe ook een klein huppeltje. (Lees: Max.50/ 60 cm in de 4/6 maanden.)
Dat heeft verder niks te maken met de paarden, ruiters of instructie.
Zowel de paarden en ruiters bij ons op de manege kunnen prima springen, leg ik even de nadruk op kunnen, wij zijn gewoon heel zuinig met onze paarden, want die zijn goud waard. Verder heeft dat niks met de kwaliteit van de paarden te maken, want die is prima.

tarzansammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:52

hoi
ik ben zo is ff alle reacties aan t lezen

wij springen wel regelmatig met de lessen als de bak goed is moet dat lijkt mij niet veel kwaat doen met de pezen( wil niet zeggen da je dan elk uur hoog en veel moet want dan is t wel te veel voor ze),

wel kijken we ook in t belang van de pony(hoeveel uren moet hij nog en met wie er op)
als dat te veel is mag de pony niet te hoog en te veel
maar de pony's vinden het heel leuk om zo lekker af te wisselen met bossen, springen en dressuur
ik kan me wel goed voorstellen dat sommige mensen niet vaak springen voor t behoud van de pony's en daarom vind ik dat je gewoon een x moet gaan praten en vragen waarom je t zo weinig doet

suc6 er mee