waarom geen 8!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iersetinkies

waarom geen 8!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 09:39

hoi allemaal.
ik rij fnrs wedstrijden op de manege met mijn tinker.
we zijn nou al bij de F4b.
maar telkens als ik mijn proefje heb gereden en mijn blaadje terugkrijg, staat altijd bij verzorging een 7.
een vriedinnetje van mij had een 8 ervoor.
ik weet niet waar het aanligt.
mijn tinker is netjes gepoets en gewassen.(haar sokken zijn soms ietsjes bruiner)
ze is ingevlochten in de manen en staart een hengstenvlecht en een vlechte in de staart.
ik heb een wit dekje veelzijdigheidszadel.
ik heb mijn laarzen gepoetst een witte rijbroek aan een dressuur jasje aan.
plus zo'n stropdas om Tong uitsteken
en een knotje met zao'n netje eromeen.
waar kan het aan ligggen!?

Laar_

Re: waarom geen 8!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:41

Sommige juy's geven standaard een 8.

Wat ik ook nog altijd doe:
Hoeven schoonschrobben en vetten.
Staart wassen.
Witte handschoenen aan.

En ik zou als ikjou was toch die sokjes schoonmaken, want dat kan al heel wat schelen,
Maar dan nog hoeft het niet zo te zijn dat je eenacht krijgt hoor.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:23

Het verschilt heel erg per jury wat voor een cijfer je voor verzorging krijgt. Met mijn vorige pony zag ik er elke wedstrijd hetzelfde uit, toch kreeg ik de ene keer een 7 en de andere keer een 8 of soms ook een 9.

pandour_iene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:41

Het verschilt per jury, maar een 7 is toch ook mooi Lachen

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:44

Had je vriendin een andere jury? zo ja, dan is het logisch, want de meeste jury's geven een standaard punt. Als het dezelfde jury is, zou het wel vreemd zijn dat jij een 7 krijgt en zij een 8. Misschien dat deze jury toch kijkt naar de tijd die er is ingestoken? een hengstenvlecht ben je zo mee klaar, knotjes daarentegen moet je wel even de tijd voor nemen.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:47

Ik moet soms nog wel eens schrijven bij een jury, en dan tellen ze eerst alle punten op, en als je dan bijv 179 punten hebt, en de jury wilt dat je wel een winstpunt haalt, dat ze dan een 8 geeft. Tenminste bij mij was dat zo.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:06

Dat was bij mij op de manege vroeger ook zo (diploma's) , maar bij officiele lijkt me dat dat verboden is?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:13

Tja, verboden of niet, je kan er weinig aan doen volgens mij. Niemand die kan controleren of de jury een 8 gaf voor de winstpunt, of omdat hij/zij vond dat het paard er gewoon mooi uit zag.
Ik weet dat het op officiele wedstrijden ook gewoon zo gedaan wordt. Een vriendin van mij, had eens een meningsverschil gehad met een jury, en nu elke keer als ze die jury heeft, punt hij gewoon normaal, voor verzorging staat er soms een 7, die dan is doorgekrast, en er een 6 van is gemaakt, zodat ze precies 179 punten heeft. banketstaaf, maar weinig aan te doen.

Ts: een 7 is een goede voldoende hoor, dus gewoon tevreden mee zijn. Soms krijg je voor precíés dezelfde verzorging, bij de ene jury een 6 en de andere een 8 of zelfs een 9. Ligt gewoon aan je jury.
Verzorging wordt trouwens niet alleen gekeken hoe goed je je paard hebt gepoetst, en hoe netjes jezelf bent. Ook of je goed op je paard past, en of hij te dik/te dun is kunnen daarbij meetellen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 00:02

ik heb ook een Tinker en heb als punten tot nu toe altijd gekregen in dressuur officieel:

8,7,8,8,8,8,7,8,8,8,8,8,8

Hoger zal ik ook niet snel halen denk ik, perfect wit krijg ik haar niet en vaak worden haar sokken door het zand of de ondergrond toch bruinig waar ik weer minder punten door krijg ( dat waren beide keren mijn 7 Clown )

Zorg er ook voor dat je zelf presentabel bent, haar netjes in een netje, laarzen gepoetst, witte handschoenen en schone broek.

ook de staat van je paard telt, dus is de paard op wedstrijd conditie, of is hij te dik/dun, lelijk ingevlochten etc

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:38

Bij mijn 7 wedstrijden die ik nu gereden heb, heb ik 6 keer een 7 gehad en 1 keer een 8, zat geen verschil met anderen, maar ik denk dat een 7 gewoon standaard is.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:19

Het ligt vaak aan de jury. De 1 geeft standaard een 7 en de ander een 8. Lachen
Maar ik zou als ik jou was de sokken proberen zo wit mogelijk te krijgen en de hoeven goed
schoonmaken en invetten. Misschien scheelt het Knipoog

silll91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:45

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik schrijf veel bij verschillende jury's en de meesten hebben toch een voorkeur naar een bepaald type paard.. dus daar kan het misschien ook aan liggen..
ja ik ben het er ook niet mee eens maarja.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:51

silll91 schreef:
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik schrijf veel bij verschillende jury's en de meesten hebben toch een voorkeur naar een bepaald type paard.. dus daar kan het misschien ook aan liggen..
ja ik ben het er ook niet mee eens maarja.

Ik kijk altijd bij andere wat zij hebben qua punten, is altijd hetzelfde als wat ik heb, terwijl ik ook een afwijkend paard heb en niet gevlochten!

p.s ik heb een P.R.E(andalusier)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:44

Sommige jury's kijken ook of ze je een mooie combinatie vinden met je paard. Zo had ik vroeger een stalgenootje met lang glanzend zwart haar, een heel knap meisje en zij reed op een mooie Fries, echt een schitterende combinatie. Dat leek ook net een reclamefoto samen Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:13

Bij jury's is het vaak zo dat als ze de eerste amazone/ruiter een 7 geven blijft het meestal en wordt het niet hoger, misschien wel lager Knipoog

Groetjes Evelien

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:18

een vriendin van mij is jury ook zij geeft standaard een 7, ik vroeg haar om uitleg zij zei "iedereen doet zijn /haar best daarom standaard een 7 de een wast zelf zijn paard de ander laat het doen de een vlecht zelf de ander laar het doen en ik kan niet zien wie er zelf hard heeft gepoetst en wie het heeft laten doen daarom altijd een 7 "

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:23

Of vraag na de wedstrijd aan de jury eens of ze nog tips voor je hebben (en dan in het algemeen, en dan vraag je tussendoor of je de verzorging misschien ook op een bepaald punt beter zou kunnen doen Knipoog )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:03

--> MA

Iersetinkies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 16:30

Scum schreef:
--> MA

waarom verplaatst naar manege? Verward
dit gaat toch over wedstrijd.
of moeten het soms officelen wedstrijden zijn Slapen
of omdat ik soms met een tinker rijd

COKI12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:26

ik ga egt nooit naar een andere manege
wetstrijden?
nej denk niet

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:30

Ik heb dat ook welleens gehad, alleen dan andersom!
Het was een strenge jury, en iedereen had een 6 vor de verzorging, ik een 8! Clown
Tja ik weet ook niet waarom ik een 8 had, maar waarschijnlijk was ze onder de indruk van mn proef en automatich een hoger cijfer gekregen, Want die wedstrijd was ik 1e met een heel groot verschil op de anderen. Knipoog
Was overegings ook een FNRS wedstrijd!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:37

Ik heb altijd een 7 of een 8, telkens weer verschillend, terwijl ik altijd hetzelfde doe/aanheb. Denk iid dat vele jurys daar gewoon hun vaste cijfers voor geven. Maar goed, een 7 is ook goed toch Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:17

Valentijn schreef:
Had je vriendin een andere jury? zo ja, dan is het logisch, want de meeste jury's geven een standaard punt. Als het dezelfde jury is, zou het wel vreemd zijn dat jij een 7 krijgt en zij een 8. Misschien dat deze jury toch kijkt naar de tijd die er is ingestoken? een hengstenvlecht ben je zo mee klaar, knotjes daarentegen moet je wel even de tijd voor nemen.

Ik zie al helemaal een tinker met lange manen die opgeknot zijn lopen Nagelbijten / Gniffelen

Iwan_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:22

Ik vind een 7 ook mooi hoor!

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:27

Marijkjuh schreef:
Valentijn schreef:

Ik zie al helemaal een tinker met lange manen die opgeknot zijn lopen Nagelbijten / Gniffelen

Haha! Ja, idd.