Ruiterkamp met vaste pony's/paarden? *klik*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Ruiterkamp met vaste pony's/paarden? *klik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 20:36

hallo, mijn vriendin ( Nini_roosje @ bokt) en ik zijn op zoek naar een ruiterkamp voor een week. mag ook langer duren uiteraard! nu willen mijn vriendin en ik daar wel die tijd een vaste pony hebben. het liefst dat je ook kunt zeggen wat voor iets je wilt (dus bijv geen fjord. meer iets in de richting van arabier/welsh oid, en moeilijk, makkelijk of middelmatig om te rijden) we willen dan veel in het bos rijden en op het strand/heide mag natuurlijk ook! en af en toe een lesje, spring of dressuur, is ook leuk. maar vooral veel tochten. en dat je gewoon echt heel veel met de paarden bezig bent en niet alleen met dingen voor bereiden voor de 'bonte avond' enzo. misschien willen we onze eigen paarden mee nemen. maar het is nog niet zeker dat dat kan. en of onze paarden en wij er dan klaar voor zijn.
we weten niet veel over de jongeren trektochten van 't Relaer maar daar heb ik ook over zitten denken dus ervaringen etc. zijn welkom (de website ken ik al, dus ik ben echt op zoek naar ervaringen)
we moeten het ruiterkamp zelf betalen. dus we zijn niet op zoek naar iets voor €500,- ofzo, dat is echt te duur. en we willen echt graag met mensen van minstens 12 jaar en ouder zitten we zijn zelf 13, en dan ong t/m een leeftijd van 16/17 jaar oud ofzo. maar een maximum leeftijd hoeft er niet persé aan te zitten.

alvast heel erg bedankt!

Jaimyliefje

Re: Ruiterkamp met vaste pony's/paarden? *klik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 22:43

hmm. miss dat dit iets te speciefiek is? het mag ook net iets anders zijn hoor.. onder de 300 euro en een vaste pony zijn gewoon de hoofdeisen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:36

Ik heb mijn ruiterbewijs op het reelear gehaald. Super manege, geen duffe paarden (zelfs geen duffe fjorden) en een prettige omgang met zowel mens als dier. De paarden gaan dagelijks de wei op en lijken allemaal erg happy te zijn. Tuig is altijd netjes in orde en wordt ook regelmatig gepoetst. Sjabrakken gaan (geloof ik) maandelijks in de was. Hoe de trektoch is weet ik niet, maar mijn ervaring met dat ruiterbewijsweekend was echt super.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:41

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 20:00

ja, met het fjoprden paard heeft mijn vriendin al ervaring.. deze vond zij ook super! maar we kijken ook nog even naar andere kampen. anders is het fjrodenpaard zeker een optie!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 08:38

Ik heb zelf in mijn jeugd hele goede ervaringen gehad met 'de Barlo' in Enter, dat is in Twente. Je krijgt er de hele week een pony toegewezen, een eigen pony meenemen kan ook. Veel buitenritten, maar ook dressuur, spring en voltigeles. Hele aardige, ervaren eigenaren. Leuke pony's. Je mag op zich zelf aangeven wat je wilt, maar uiteindelijk wordt je bij een pony ingedeeld omdat zij de paarden natuurlijk goed kennen. Over leeftijd kan ik niet veel zeggen, wel dat er beneden slaapplaatsen zijn voor de jongere kinderen en de slaapzaal boven alleen is voor de oudere kinderen, dus lol met elkaar heb je zowiezo. De website van de Barlo is http://www.debarlo.nl .

Het Reelaer is ook erg leuk, maar op zo'n trektocht zou ik niet je eigen paarden mee willen nemen, ineens minimaal 6 uur per dag lopen is niet niets, daar moeten paarden goed voor getraind zijn.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:51

ik neem inderdaad sowieso niet mijn eigen pony mee. daar zijn we samen nog niet klaar voor.
t relaer is voorlopig misschien nog iets te zwaar voor mij.
mijn vriendin ziet in de Barlo ook een optie. dus die staat ook op ons lijstje. maar voorlopig staat 't fjordenpaard voorop!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:59

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:06

Het Fjordenpaard niet doen, geen leuke omgang met de leiding en zo. Heb er egt hele slechte ervaringen mee.

Ik raad je de Eekwal in Emmen aan. Daar was het toen wij er waren egt heeel gezellig, manege zelf staat in het bos al en daarnaast is de hei. Heerlijk was het daar, ook goeie bedden en heerlijk eten. Weinig gedoe rond bonte avond, was meer improvisatie Knipoog http://www.eekwal.nl

Wat ik je ook heel erg kan aanraden is Manege Achter'n Bos in Rijssen, ook altijd super, leuke paardjes en de naam zegt het al, je zit bijna gelijk in het bos. Stukje verder is de hei. Leeftijd ligt alleen ietsje lager. http://www.achternbos.nl

Maar iets waar je egt heen MOET gaan is Erve Meenderinkboer in Markelo. Leeftijd ligt rond de 14/15 jaar, heel goed eten en leuke kamers. Bonte avond is meer een disco avond, ik ben 18 en vind het nog gezellig dus kun je nagaan. Zijn alleen maar leuke pony's en paarden en het is er werkelijk geweldig. http://www.ervemeenderinkboer.nl

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 16:39

wauw, geweldig die bovenstaande maneges zijn echt precies waarnaar ik op zoek ben!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:44

Manege de Bongerd in Glimmen(Groningen)
http://www.manegedebongerd.nl

daar heb je 1x springles en 1x dresuur en de rest rij je buiten en je mag ook op hun eigen terrein vrij rondrijden. echt superleuk

Nnienke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:02

ik wooon vlak bij de eekwal !
en raad je hem echt af!
flut manege
paarden worden niet goed behandeld
bijna altijd shaggerijing
met lessen achter elkaar blijven en omstebuurten geloperen
echt geen zak aan
in emmen staat hij ook wel bekent als een van de minder goede manege's

maja
smaken verschillen ! de mensen die ik er over hoor praten praten niet positief Bloos

pol_suprknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:39

Laura_ schreef:

daar heb je 1x springles en 1x dresuur en de rest rij je buiten en je mag ook op hun eigen terrein vrij rondrijden. echt superleuk

hier ben ik ook geweest en het was echt fantastish en als je niet te lang bent raad ik je de pony Roselien aan een jonge welsh/arabier en super buiten voor rosie kwam ik eigelijk terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:25

BRT --> MA.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:01

als ik je wensen zo hoor, klinkt het alsof manege de bongerd het kamp voor je is!

Je hebt 2x les, 1x dressuur, en 1x springles.
verder heb je ook 1x spelletjes dag met dressuur en springparcoursje, stoelendans, taliho als het weer het toelaat ed.
verder maak je op donderdag een dagrit van ongeveer 4 uur...

ik ben er zelf JAREN op kamp geweest, en leid er nu kampen.

als je meer wilt weten mag je altijd vragen via PM hoor! Lachen

Chrlottee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 08:43

Ik rijd op Manege de Bongerd in Glimmen ( Provincie Groningen ) daar rijdt je zoizo elke dag een
buitenrit, je hebt 1 springles & 1 dressuurles, je gaat een dagtocht maken van 4 uur ongeveer (door het bos) en verder is er een groot stuk terrein waar je heel leuk kunt rijden, lijkt net of je door het bos rijdt, maar dan op het terrein Vork je mag de hele dag doen met je pony wat je wilt doen!
er zijn 2 buitenbakken en 2 binnenbakken.

Ik hoop je iets geholpen te hebben

xx Charlotte Bloos

Chrlottee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 08:45

pol_suprknol schreef:
Laura_ schreef:

hier ben ik ook geweest en het was echt fantastish en als je niet te lang bent raad ik je de pony Roselien aan een jonge welsh/arabier en super buiten voor rosie kwam ik eigelijk terug

Rosalien is echt een geweldige pony hé! Duivel tis alleen jammer dat ze niet meer mag springen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:57

les chevaux, je mag zelf een voorkeur pony aangeven, waarna gekeken word of het kwa ervaring en dergelijke bij jou past. vind je de pony helemaal te gek dan mag je er de rest van de week mee rijden. die ponykampen beginnen vanaf 9 jaar. maar vaak ligt de leeftijd wel rond de 11 tot 14 jaar.. je rijd iedere dag buiten en bent heel veel met de pony's bezig..

sas155

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:57

rink hebben ze ook haflingers of fjorden bij lc in de meivakantie??
ga er dan namelijk op ponykamp, maar zou t liefst op zo'n soort paardje willen. de andere zullen vast ook wel leuk zijn Lachen
die bossen daar zijn iig heel erg mooi Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 21:36

ik denk dat mijn keuze óf de bongerd of Erve meenderinkboer wordt!!
dus dat staat sowieso vast (tenzij er nog een vijf sterren manege langskomt, waar je op je eigen paard en op manege paarden mag rijden. waar je eigen pony ook nog lang en vaak op wei zou mogen, waar de instructie perfect is, waar ze op de manege alles hebben van het ras schire tot arabier! en waar de mensen ook nog geweldig zijn en waar geen stands zijn.. dat zou nogal doorslag gevend zijn Clown maar dat lijkt me sterk)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:44

nou... Poelenburgh voldoet denk ik aan veel van je eisen, maar daar heb je volgens mij niet altijd hetzelfde paardje waar je op kunt rijden...
en shire hebben ze dan niet, maar wel 2 arabiertjes (volgens mij... maar wel kleintjes Tong uitsteken)
www.poelenburgh.nl

(maar de bongerd is veeeeel leuker want daar ga ik kampen leiden Tong uitsteken)

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:14

Jaimyliefje schreef:
ik denk dat mijn keuze óf de bongerd of Erve meenderinkboer wordt!!
dus dat staat sowieso vast (tenzij er nog een vijf sterren manege langskomt, waar je op je eigen paard en op manege paarden mag rijden. waar je eigen pony ook nog lang en vaak op wei zou mogen, waar de instructie perfect is, waar ze op de manege alles hebben van het ras schire tot arabier! en waar de mensen ook nog geweldig zijn en waar geen stands zijn.. dat zou nogal doorslag gevend zijn Clown maar dat lijkt me sterk)

Dan moet je inderdaad bij Poelenburgh zijn!
5 sterren, je eigen paard mag mee, kan lekker het land op, valt altijd wel wat te regelen als je op een manegepony wil rijden, veel rijden, goede aardige instructie, ligt in het bos, vlakbij het strand, lekker buitenritten maken zonder eerst langs de weg te moeten, ze hebben veel verschillende rassen (shetlander, fjord,haflinger,arabier,nrps,draver,kwpn) en een aantal kruisingen, en alle paarden staan in boxen!

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:43

kijk eens op: http://www.freewebs.com/dezingendehuifkar (die site heb ik gemaakt)

of de officiële site http://www.dezingendehuifkar.nl

Ponykampen zijn onwijs leuk en zijn vaak kinderen van jullie leeftijd.
ze hebben fjorden,arabieren,haflingers,dravers en nog veel meer.
je leert western rijden,gaat buitenrijden, sulky rijden en je slaapt in super gezellige caravans!
Ook ga je een nachtrit maken en die is erg leuk!! Haha!
ze beschikken over boomloze zadels,dressuur zadels, vzh zadels & western zadels.
soms word er ook bitloos gereden(Tobbe een super fjord Lovers word bitloos gereden o.a.)
Ook organiseren ze trektochten die ERG GAAF zijn!heel erg gezellig en super leuk, indien het weer het toelaat mag je ook zwemmen met de paarden.

Ik ben zelf bij de trektocht van 't realeer geweest.
Nou ik vond het niet verzorgd en vond het echt niet waar voor mijn geld!
tis super duur voor maar 3 dagen trektocht (eerste 2 of 3 dagen zit je gewoon op de manege tussen de ponykamp kindjes) en vond de accomodatie's ook niet echt.
maar het was wel gezellig!
Maar als je advies aan mij vraagt voor een trektocht moet je toch echt naar de zingende huifkar!!!
stuk gezelliger,betere accomodatie's en een echte TREKTOCHT (niet van die stomme bosritjes) en het is een stuk goedkoper dan 't realeer.

Indien je nog vragen hebt stel ze gerust!

Veel succes met je keuze te maken Knipoog

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:06

sas155 schreef:
rink hebben ze ook haflingers of fjorden bij lc in de meivakantie??
ga er dan namelijk op ponykamp, maar zou t liefst op zo'n soort paardje willen. de andere zullen vast ook wel leuk zijn Lachen
die bossen daar zijn iig heel erg mooi Knipoog

ja cker zijn die er in de meivakantie, je kan er idd heel mooi rijden in de bossen:) tot guaw!!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:46

nou, volgens mij moeten jullie gewoon bij de zingende huifkar zijn! daar hebben ze bijna elk ras! van belg tot arabier, van draver tot fjord! Van super makkelijk, tot lekker pittig van sloom tot snel! echt alles loopt daar! En als je bij boeking of per telefoon aangeeft dat je een week een paard of pony vast wilt dan kan dat zeker geregeld worden! zowieso zit je al een week op een vast paard met de trektochten! die zijn echt super gaaf!!! Aanrader!!! 5 dagen rondtrekken door mooie natuurgebieden zoals het nationaal park Dwingelderveld of het Drents friese woud!! Mooie routes over hei, door bos en door meertjes! je trekt van boerencamping naar boerencamping en slaapt in tentjes! zadeltassen gevuld met eten en drinken voor onderweg! echt een mega ervaring! voor 265 euro! kijk hier voor info! http://dezingendehuifkar.hyves.nl/event ... trektocht/

of het ponykamp! is goedkoper en ook superleuk! 195 euro voor een week! je gaat zoveel mogelijk paardrijden en alles wat je doet heeft betrekking op paarden! je gaat lange buitenritten maken, nachtrit maken!!!, douwtraprit met ontbijt in het bos! westernrijden, vrijrijden, springles, sulkyrijden! BBQ Kampvuur, slapen in oldtimercaravans. kleine groepjes jonge gezellige begeleiding!
alles kan alles mag! (eigen paard kan ook mee! kan dag en nacht op de wei of in een ruime box. ook aan te geven bij boeking of per telefoon)
kijk hier voort ponykamp! http://dezingendehuifkar.hyves.nl/event ... _ponykamp/

Bekijk mn hyves maar eens staat vanalles op! data's 2007, foto's en ervaringen van anderen!

Ik denk dat dit echt wat voor jullie is ben zelf ook eens meegeweest op trektocht en ponykamp was super!!!