Zelf enkele spulletjes kopen voor manege pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Doortje_

Zelf enkele spulletjes kopen voor manege pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 15:21

Heey,

Ik was benieuwd of jullie ook wel eens dekjes, halsters etc. kopen voor jullie lievelingspony's? Ja Ik heb wel een halster & shabrak aan Doortje gegeven. Want de kwaliteit is eerlijk gezegd qwa dekjes nogal slecht (vind ik Bloos), de meeste zijn versleten en sommige hebben zelfs gewoon enkele gaten! Maargoed, hoe ligt dat dus bij jullie op de manege?

Groetjes, Dooortje Lachen.

Tempus

Re: Zelf enkele spulletjes kopen voor manege pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:10

Ik heb ooit een halster gegeven aan Igor. Hij moest er namelijk steeds een aan hebben omdat hij anders niet kon gevangen worden op stal ( voor te zadelen). En dus ja toen heb ik mijn oud halster ( wat ik hem steeds aandeed) aan de manege 'kado' gedaan. Een paar weken later werden er voor bijna alle mp's nieuwe halsters gekocht, maar bij mijn weten heeft Igor steeds dat oude van mij aan gehad.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:12

ik heb wel spullen voor me manege paarden .. maar die gaan gewoon met mij mee naar huis .. ik heb 2 dekjes en 2 halsters .. go toevallig .. ook 2 lievelingspaarden Tong uitsteken

little_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:13

ik vindt het besst wel onzinnig maargoed ieder zijn ding

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:16

Ik heb wel nooit niks speciaal voor een manegepaard gekocht. Dat halster had ik nog liggen, deed er toch niks mee. En voor de rest, kocht ik niks speciaal.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:16

ja, als ik borstel overschot heb doe ik wat in de manege paarden zakjes Lachen Alle paardenhebben iegen zak met borstel, of een dekje over gaat die ook naar de manege Lachen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:55

had eigen dekje, (borstels algemeen), en voor sinterklaas had ik een hoofdstel gekregen, (ik had eigen teugels, omdat die fijner waren, en het was zo'n klus om dat steeds te verwisselen, dus erop laten zitten, en zijn er toen afgejat) leukste was, dat een week na sinterklaas lady was mij was, dus kon ik t meteen gebruiken Haha!

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:58

Bij ons op de manege is dat nu helemaal de hype Tong uitsteken Dekjes kopen voor je lieveling...
ik heb er geen problemen meej Haha! vind het juist leuk dat ze dat doen voor die manege ponys

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:00

Nooit gedaan. Clown
Ik zou het toch maar een keer in de week gebruiken.
En ik zag het nu er totaal niet van in, ze hadden allemaal goede spullen. Vork

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:16

ow ja ik heb ook nog een hoofdstel Tong uitsteken die vergeet ik helemaal Tong uitsteken

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:53

Heeei. By mijn manege hebben ze wel goede hoofdstellen enzo,maar ik vind het wel leuk om zelf ook nog wat dingen te kopen.. Ik heb 2dekjes, een bontje, 2halsters,hoofdstel en nog wat dingetjes. Ik vind het wel leuk om mn paardje dr nóg mooier uit te laten zien met allemaal van die leuke dingetjes. ik hoop dat je er iets aan hebt!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:48

ik heb wel een halster en halstertouw, maar niet dat ik dat aan de manege geef, ik gebruik het gewoon zelf voor op welke pony ik moet rijden, en een eigen dekje, en die gebruik ik ook voor de pony op wie ik moet rijden,
ga niet echt speciaals geven, ja af en toe laat ik een hoevenkrabber liggen, maarja ..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:01

Daar is al een topic over...ik zoek hem even op....Lachen

Edit, ik had het topic destijds zelf gestart toen ik nog anders heette...Tong uitsteken

viewtopic.php?f=89&t=496188

Ik zou alleen niet meer reageren...het is al een beetje erg lang geleden...Nagelbijten / Gniffelen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:50

Nou ja, toen ik nog op de manege reed had ik wel een hoop spulletjes, maar dat ging gewoon mee naar huis.. Niet altijd, ik ben ongeveer 5 halsters 'verloren' op de manege (dan had je je paard gepoetst, gooide je je eigen halster in je tas, en dan kwam je terug van les, had iemand anders dat Halster geleend en niet meer terug gegeven..) maar dat was dus niet echt de bedoeling Tong uitsteken

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:55

Nee heb ik nooit gedaan ik vind het ook de grootste onzin
Ik heb een keer gezien dat iemand complete uitrusting had : hoofstel dekje ander bit, ow en als toppunt een eigen zadel Verward

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:26

ik heb eigen hoofdstel dekje, peesbeschermers, bontje en gewoon poetsspullen.
momenteel rijd ik niet met het hoofdstel omdat ze nogal onrustig is in de aanleuning en ik heeel even wil kijken of ze dat ook op het manege hoofdstel doet(nu 3 lessen verder en nog geen verrschil Clown ) zadel vind ik wel te ver gaan!!!!

_Maurits_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:11

Ik heb 3 jaar geleden ofzo bij een manege gereden, en ik heb wel een poetskist met inhoud, eigen dekje en hoofdstel gekocht, want de dekjes waren daar allemaal versleten... De hoofdstellen en de borstels trouwens ook... Ben eigenlijk wel blij dat ik daar weg ben... Bloos

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:17

@ de TS'er : het is niet erg als er gaten zitten in een dekje hoor Knipoog
ik kocht wel 'ns een dekje, halster en peesjes maar die nam ik gwn weer mee naar huis Lachen

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:53

Uh, ik heb zelf 2 halsters en 2 dekjes, maar dat gaat altijd weer mee naar huis Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:00

Ik heb een halster en een dekje, maar ik neem het altijd mee naar huis

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:50

5 Dekjes (alvast aan het sparen voor volgend jaar, dan krijg ik een eigen pony)
2 Halsters
2 Halstertouwen
Poetsspullen
Eigen hoofdstel - ik rij altijd op dezelfde pony.

Ik heb ook een kluisje gehuurd op de manege, het is hier eigenlijk normaal dat je een eigen dekje + poestspullen heb. Als je dat niet heb mag je natuurlijk altijd van de manegen lenen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:58

Ik rij zelf niet op een manege,maar wat ik me afvraag is,hoe zit het dan met het overbrengen van ziektes?
Als iedereen eigen spullen mee gaat nemen,en die vervolgens op verschillende paarden van de manege en misschien wel daarbuiten gaat gebruiken.Heb je grote kans dat je ziektes overbrengt.
Ik snap wel dat het leuk is om je lievelingspaard een mooi dekje en halster te geven,of te laten gebruiken,maar ik vindt het eerlijk gezegd vreemd dat dit mag op maneges.
Op mijn werk hebben we verschillende pony's waar ook verschillende kinderen op komen rijden.
Die paarden hebben een eigen halster,poetskist,hoofdstel en zadel,alleen geen eigen zadeldek.
De paarden hebben anderhalf jaar lang last gehad van een soort van schimmelbacterie,wat nu gelukkig over is.
Hoe doe je dat dan met manegepaarden? Mij lijkt me het risico te groot.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:59

Ik rij alleen op de manege.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:06

ik heb voor 1 pony op mijn manege waar ik met mijn paarden sta, 2 hoofdstellen, 4 dekjes, 3 halsters, 1 poetskoffer overvol gevuld, en een deken gekocht. Dit is omdat zij gewoon bijna mijn eigen pony is, en ik dat zelf wil kopen maar ze heeft eigenlijk genoeg aan de spullen die ze van de manege heeft.

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:28

Ik heb wel spullen voor manege paarden/pony's, maar neem deze wel weer mee naar huis. Op zich is er met de kwaliteit van zadels, sjabrakken en hoofdstellen niks mis, maar ik vind het leuk om in een setje te rijden.

Ik heb: 2 sjabrakken, 2 paar peeskappen(voor en achter), 3 halsters en 2 poetskoffers met borstels