Manege's op Texel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kels

Manege's op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 18:11

Hoi,

Ik ga maandag naar texel, en we willen graag een strandrit maken Bloos . Nu heb ik een aantal vragen ,omdat ik niet meteen bij de eerste de beste manege een strandrit wil gaan maken.
Welke manege's zitten er in de buurt van De Koog?
En wat zijn de prijzen?
Moet je vooraf laten zien wat je kunt?
Worden de paarden goed behandeld?
Is het tuig goed?

Renee

Re: Manege's op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:44

er moet daar wel een zijn moet je ff bij google kijken

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:33

Toen ik in Texel was, heb ik bij manege Elzenhof gereden. Dat is in De Koog.
Je reed op haflingers. Ik vond het wel erg leuk! Al was de groep wel groot, en ging je niet in rengalop.
Het koste geloof ik iets van €20,-. Maar dat weet ik niet zeker meer. De strandrit duurde iig 2 uur.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:35

Heb site gevonden Tong uitsteken : www.manegeelzenhof.nl

En het tuig vond ik er wel goed uitzien.
Je hoefde geloof ik niet te laten zien wat je kon. Voordat we gingen ff in de bak een paar rondjes geloof ik.
En ik vond dat de paarden er ook wel goed behandeld werden. Al stonden ze wel de hele dag op stenen. Dat was wat minder...

kels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:42

Okeej bedankt!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:37

manege de kikker ofzoiets heb je volgrns mij ook.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:46

jja die zit ernaast..

kels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 12:50

Weet iemand misschien de prijs van een strandrit op die manege?

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:59

Klopt dat die ernaast is. Maar ik was toen naar manege Elzenhof gegaan, omdat dat een FNRS-manege was.
En ik was ook nog ergens anders wezen kijken, maar dat leek ons niet zo. Ik weet alleen niet meer welke manege dat was.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:44

kels schreef:
Weet iemand misschien de prijs van een strandrit op die manege?

Als het goed is, is het iets van € 26,- ofso... Maar dat weet ik niet zeker.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:46

Ik heb twee keer een strandrit bij t vakantiepark de Krim gemaakt
Dat zit helemaal aan de oostkant van het eiland zeg maar d8 ik
Vond het wel leuk, je ging wel galopperen maar niet op het strand.
Prijs weet ik niet meer, erg lang geleden Bloos

fioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:47

ik weet geen manege op texel maar een van de paarden op texel die heet sienna Tong uitsteken Tong uitsteken

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:53

ik ben zelf 11 jaar aan een stuk naar Texel op vakantie geweest maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik er nog NOOIT een manege ben tegen gekomen, over 2 jaar ga ik er weer naar toe...paardrij vakantie met een vriendin van me...wie heeft toevallig een link van een manege daar ?

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:58

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:51

Als ik je mag aanraden zou ik naar manege de Elzenhof aan de bosrandweg in de koog gaan!!
Goede Haflingers, gediplomeerde (vriendelijke) mensen, tuig is goed enz. manege de kikkert valt qua paarden ed tegen. maar je zult zelf het verschil tussen de manege's wel zien als je eraan komt rijden.
overigens staan de paarden niet dag en nacht in de stands, maar gaan ze s avonds lekker de wei in. De eigenasren zijn super voor hun paarden Haha!

kels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:07

@ unbelievable

Ik ben het helemaal met je eens! Knipoog

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:26

Ik heb ook een keer een buitenrit gemaakt op Haflingers bij manege Elzenhof! Was echt heel erg leuk, is echt een aanrader. Paarden zien er goed uit en de begeleiding was aardig.

vola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:05

Ik hbe toen een keer een buitenrit gemaakt bij manege de kikker volgens mij..!
was wel grappig, kosten iets van 27 euro ofzo, dan Ga je over duin, strand, weg en bos.. was echt wel leuk om een keer te doen.. alleen jammer dat je met zo'n grote groep bent, wel een voordeel dat dat allemaal ervaren ruiters waren, dus we wel lekker in rengalop over het strand heen jagen..
VEEL PLEZIER..!!
enne.. ALS je bij manege de kikkert gaat rijden ;; Ga dan niet op zo'n lichte haflinger... dier krijg je niet vooruit...!!
ook Qua paarden is het daar ietsjes minder..
dan moet je ECHT kiezen voor manege elzenhof, hoewel ik bij maneege de kikkert de buitenrit/strandrit wel veel leuker vond..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:19

We gaan ieder jaar met een stel van de manege naar Texel en gaan dan bij Kikkert rijden. Nog nooit slechte ervaringen gehad en de strandrit is echt even heerlijk uitwaaien.

Citaat:
ALS je bij manege de kikkert gaat rijden ;; Ga dan niet op zo'n lichte haflinger... dier krijg je niet vooruit...!!

Hier moet ik toch even iets rechtzetten Tong uitsteken Die haflinger (is volgens mij trouwens geen zuivere haf) heet Emandia en komt bij ons van stal. Ik heb er ooit een springwedstrijd mee gewonnen omdat ik de snelste tijd had Haha! Ze kan het heus wel hoor, ze doet alleen net of ze achterlijk is Koe

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:02

Manege Elzenhof is onwijs gaaf! Echt, de haflingers zijn super!
Aanrader: ipv strandrit, de 2-uurs bosrit, die is ook onwijs gaaf.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:22

Manege kikkert is ook super tof!
Meestal elk jaar gaan we naar Texel,
& dan ben ik bijna elke dag bij de paarden van manege kikkert.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:27

Ellebel schreef:
We gaan ieder jaar met een stel van de manege naar Texel en gaan dan bij Kikkert rijden. Nog nooit slechte ervaringen gehad en de strandrit is echt even heerlijk uitwaaien.

Citaat:
ALS je bij manege de kikkert gaat rijden ;; Ga dan niet op zo'n lichte haflinger... dier krijg je niet vooruit...!!

Hier moet ik toch even iets rechtzetten Tong uitsteken Die haflinger (is volgens mij trouwens geen zuivere haf) heet Emandia en komt bij ons van stal. Ik heb er ooit een springwedstrijd mee gewonnen omdat ik de snelste tijd had Haha! Ze kan het heus wel hoor, ze doet alleen net of ze achterlijk is Koe

& is super lief Knipoog
Ze is ook een voltige paard.
Zelfs de kleinste kinderen kunnen op Emandia galloperen,
Omdat ze onwijs lief is.

*opgelucht* Bloos
Dat moest er even uit Sigaar

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:22

Manege kikkert is super gaaf!
En idd, emandia is lief.. Ja

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:53

Ik heb 2 zomers gewerkt op Manege Kikkert en het was super-leuk! Ga nog meerdere malen per jaar erheen om bij te kletsen en te helpen.
Op dit moment zijn mijn zus en haar vriend er aant werk, ik ben van diezelfde club als ellebel die er elk jaar heengaat! Haha!

Manege Elzenhof heeft het volgens mij prima voor elkaar allemaal. Maar ik ben geen fan van Haflingers, zeker niet van die ze daar hebben staan. Ze zijn mij te traag en saai, zit geen pit in. Een rengalopje op het strand moet je niet verwachten, zit er niet op.

Manege Kikkert heeft ruime keus aan paarden en pony's (groot, klein, wat lastiger, lekker makkelijk). Ik kan je garanderen dat het tuig prima in orde is, aangezien ik er zelf help met (schoon)maken en passen. Ja

Elke avond/nacht gaan alle paarden de wei op, overdag zijn ze meestal ritjes aan het maken. Maar ze vinden het he-le-maal niet erg om op hun plek te staan met een berg hooi voor hun snufferds!!

Zal zeggen: reserveer van te voren!! Anders kan je nog weleens teleurgesteld worden.. Tis hartstikke druk.
Veel plezier!! Haha!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:06

Ik reed ook altyd op manege Elzenhof. (strandritten)
Vorig jaar alleen een bosrit gereden op Kikkert (elzenhof zat vol voor de dagen dat wy wilden ryden). De paarden op kikkert vallen my best wel tegen, ik zat op een merrie die erg onregelmatig liep, erg tegen de hand en een sterrenkyker. Het was een bosrit van 2 uur en na ong. 3 kwartier had ik het paard ontspannen aan het lopen (in ieder geval neerwaarts, was het voor my ook beter te doen). Ik kreeg gelyk een lading commentaar over me heen van degene die voorop reed dat ik dat paard niet zo mocht ryden, nee hy moest dan maar gewoon met zn hoofd de lucht in lopen.
Beetje vreemde opmerking, zo vond ook degene waar ik mee reed (gediplomeerd instructrice).
Maar ondanks dat het 1.5 uur lang heeft geregend was het wel een hele gave rit.

Maargoed, over manege Elzenhof ben ik zelf ook wel tevreden, ze zyn super goed voor hun beesten daar, goed tuig enz ook.
Je moet van te voren (voor strandrit) eerst stap/draf/doorzitten in de bak, om te kyken of je wel stabiel genoeg zit Knipoog
Je gaat dan wel niet kéihard in galop, maar de paarden gaan naar myn idee wel ongeveer zo hard al ze kunnen Clown

[Edit] en mocht je naar Elzenhof gaan, geeft je Pebbles dan een knuffel van my? Bloos hihi