wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zwetsloot

wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 22:39

Hallo allemaal,
Wie kent Manege: Stichting ruiterschool Amsteveen, in Bovenkerk. Deze manege bestaat volgens mij niet meer. Ik heb daar 15 jaar geleden gereden. Ik ben verhuisd en de manege uit het oog verloren. Ik zou het leuk vinden om te weten wat er met de manege is gebeurd. Wie heeft daar ook gereden? de eigenaresse was Constance Wijnschenk (zo heet ze volgens mij) Ik reed vaak op Romany (schimmel) ik ben benieuwd of iemand de manege kent....

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:53

die manege bestaat al een paar jaar niet meer
ik weet niet waarom eigelijk
heb er zelf nooit gereden,maar wist van het bestaan

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:37

Bestaat inderdaad al een tijdje niet meer. Het is toen pension stal geworden, en volgens mij zijn ze er nu helemaal uit, maar dat weet ik niet heel zeker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:00

Ja dat klopt, van wat ik toen te horen heb gekregen had Constance er niet zo heel veel zin meer in, in het hele manege gedoe.. kwam volgens mij ook redelijk onverwachts. ook mede omdat ze net haar huis daar op het terrein had gebouwd.
daarna is het inderdaad nog een tijdje pension geweest, maar ook daar is ze mee gestopt. wel staan er nog een paar paardjes, en ook Karin de oude schetlander heeft er nog een tijdje gestaan, maar die zie ik niet meer, dus ik denk dat die er niet meer is...

Constance woont er nog wel, dus het is iig niet verkocht..

Wel zonde hoor, zo'n stuk land, met al die stallen, geloof dat het toch nog 25 stallen of meer waren.. en dan word er relatief niets meer meegedaan.. maarja.. meer dat dit weet ik ook even niet, hoop dat je er wat aan hebt.

Zwetsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 10:13

Bedankt voor de info. Jammer inderdaad dat het helemaal over is. Ik heb er altijd met veel plezier gereden en een hoop geleerd.
Als er nog meer mensen zijn die er misschien vroeger hebben gereden, dan hoor ik het graag, altijd leuk om het nog even over de paarden te hebben.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:24

Lavandula schreef:
Ja dat klopt, van wat ik toen te horen heb gekregen had Constance er niet zo heel veel zin meer in, in het hele manege gedoe.. kwam volgens mij ook redelijk onverwachts. ook mede omdat ze net haar huis daar op het terrein had gebouwd.
daarna is het inderdaad nog een tijdje pension geweest, maar ook daar is ze mee gestopt. wel staan er nog een paar paardjes, en ook Karin de oude schetlander heeft er nog een tijdje gestaan, maar die zie ik niet meer, dus ik denk dat die er niet meer is...

Constance woont er nog wel, dus het is iig niet verkocht..

Wel zonde hoor, zo'n stuk land, met al die stallen, geloof dat het toch nog 25 stallen of meer waren.. en dan word er relatief niets meer meegedaan.. maarja.. meer dat dit weet ik ook even niet, hoop dat je er wat aan hebt.

Volgens mij zag ik laatst in de krant staan dat de inboedel van een manege in bovenkerk zou worden geveilt, maar ik weet niet zeker of dat die manege was.

mustang123

Re: wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:37

Leuk, ik wou net over hetzelfde onderwerp iets starten, dus je bent me voor. Ik heb er gereden van (even diep graven) ongeveer 1976 tot 1996, dus echt lang. Romany ken ik uiteraard. Door de jaren heen had ik verschillende lievelingspaarden: Maddy, Kleine Fons, Sam Avon. Ik heb een tijdje op Darren gereden, die was toen nog hengst, dat was in de tijd dat Hein nog op de manege was (heb je die meegemaakt?). Van Maddy heb ik een keer een zodanige trap gehad dat ik een paar dagen in het ziekenhuis heb gelegen. 't Was eigenlijk niet haar schuld of zo, maar het kwam wel hard aan.
Wat ik zo leuk vond aan die manege was dat we wel eens, met z'n tweeën of alleen, een uur zonder les mochten rijden. Dat heb ik nergens anders meegemaakt. Ik kan nog wel even doorgaan, dus reageer maar en ik laat wel weer van me horen.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:17

Ik heb afgelopen jaar trouwens Jambo nog een tijdje verzorgt en gereden, kent iemand hem nog?

Zwetsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 23:08

he he eindelijk iemand die daar gereden heeft, wat leuk. Sam Avon en Darren ken ikniet, maar grote en kleine Fons wel en maddy , twiggy, breeze, Talerma Romeo Sabrina, fern enz. Echt leuk. Ja soms mocht je inderdaad vrijrijden dat was echt leuk. Dat mag op de manege waar ik nu werk trouwens ook.
Con was wel altijd super streng maar ook wel erg goed, je leerde echt rijden van haar. Echt jammer dat het niet meer bestaat. En die Oma die altijd in de kantine stond echt een schattig mens.
Ik weet dat de manege paarden ooit nog een meegedaan hebben aan de reclame van Goudkuipje (ze smelten de kazen) toen moesten ze een kasteel bestormen.
Jambo ken ik ook niet, dat is denk ik van na mijn tijd. Ik heb daar gereden van '84 tot '90 of '91 ofzo

Zwetsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 23:12

De naam Hein komt me wel bekend voor, was dat niet de 1ste man van con ofzo, later was hij er toch niet meer of juist wel ik weet het even niet meer.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:58

mini_bienie: Wat leuk dat je Jambo hebt gereden! Waar staat hij nu en hoe gaat het met hem? Jambo was een veulen van Kleine Fons (we noemden hem voor het gemak ook wel Shampoo). Later kreeg hij nog een broertje: CrackerJack. Beide waren stout toen ze jong waren en buiten echt overmoedig. Kleine Fons was trouwens vroeger ook zo. Ik neem aan dat Jambo nu - tien jaar later - een stuk rustiger is geworden. Heb je foto's van hem?

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:07

Citaat:
he he eindelijk iemand die daar gereden heeft, wat leuk. Sam Avon en Darren ken ikniet, maar grote en kleine Fons wel en maddy , twiggy, breeze, Talerma Romeo Sabrina, fern enz

Juin, nu kan ik de tijd waarin je gereden hebt een beetje plaatsen. Leuk dat je schrijft over die Eru-reclame, die was ik bijna vergeten. Ik weet nog dat Twiggy daar aan meedeed. Verder is de manege regelmatig gefotografeerd; er is een paardenboek waar Sabine met Fern in het Amsterdamse Bos op de omslag staat. En een ander boek (met foto's van Egbert van Zon) waarin Oats vaak staat. Maar waarschijnlijk heb je die niet gekent.
Sam Avon was een draver, zoals Con er wel meer had, maar Sam had de derby gewonnen in een grijs verleden. Hij kon het manegewerk helemaal niet aan; hij kon ook niet galopperen. Maar buiten was hij geweldig! Hij wist het als we gingen buitenrijden, want dan stegen we op het erf op en niet in de manege. En dan werd hij rustig en vrolijk. Als de andere paarden gingen galopperen, zakte hij een beetje in elkaar en dan ging hij een versnelling hoger dragen. Zo leuk! Ik zal hem nooit vergeten, hij heeft daarmee een grote indruk op me gemaakt. Later is hij "weggegeven" aan een kennis van Con die in België woonde en goed met hem kon buitenrijden. Ik heb nog een dvd waar hij opstaat, in een les in de buitenbak.
Als ik wat meer rust heb, zal ik zoeken naar foto's en kijken of ik die hier kan plaatsen (maar ik ben niet zo handig, dus we zullen zien wat het wordt)
Hein was inderdaad de 1e man van Con, de vader van Sabine. Over streng gesproken! Hij was ook heel erg hard voor zichzelf. Hij was een keer van het paard gevallen (of er was iets anders aan de hand) en toen had hij zijn sleutelbeen gebroken, maar 's avonds stond hij weer gewoon les te geven. Zijn paard heette Ollie. Maar blijkbaar was hij al vertrokken voordat jij op de manege kwam.
Had jij les van Con? En op welke dag reed jij? Ik had vaak les van Wim op het laatst (daarvoor van Hein en van Con) en dat beviel me niet zo goed helaas. We konen het niet zo erg met elkaar vinden, vandaar
Volgende mail gaat over Romeo, later.

mini_bienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:56

mustang123 schreef:
mini_bienie: Wat leuk dat je Jambo hebt gereden! Waar staat hij nu en hoe gaat het met hem? Jambo was een veulen van Kleine Fons (we noemden hem voor het gemak ook wel Shampoo). Later kreeg hij nog een broertje: CrackerJack. Beide waren stout toen ze jong waren en buiten echt overmoedig. Kleine Fons was trouwens vroeger ook zo. Ik neem aan dat Jambo nu - tien jaar later - een stuk rustiger is geworden. Heb je foto's van hem?

Jambo is nog steeds stout, een beetje gemeen zelfs... maar wel erg leuk! Foto's heb ik niet meer van hem. Hij staat nu op wennekers, samen met een ander paard dat vn SRA vandaan kwam, naam ben ik even kwijt, een vos.

Zwetsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 15:18

Ik moest nog eens een keer wedstrijd rijden op Romeo, en in de les was hij altijd erg sloom, maar met de wedstrijd liep hij natuurlijk alleen in de bak en dat vond hij prachtig. Hij liep als een zonnetje en ik was natuurlijk apentrots want ik werd eerste.
Ik reed vaak op ROmany en Sabrina en toen ik net begon, was ik 6 ofzo en reed ik vaak op Juli (schimmeltje).
Kleine fons was wel een draakje ja, en die grote Fons ook trouwens, die wilde in galop nog wel eens opeen stil gaan staan in de hoek echt grappig.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:03

Citaat:
en toen ik net begon, was ik 6 ofzo en reed ik vaak op Juli (schimmeltje).

Nou, dan eerst over July en later over Romeo. Op July heb ik ook wel gereden, niet zoveel geloof ik. Ik herinner me dat ze verkocht was aan een ouder met 1 of 2 kinderen, maar ze was binnen 2 dagen terug op de manege. Ze miste de andere paarden en ze was in dat gezin alleen maar heel erg lastig. Daar hadden die mensen natuurlijk geen trek in. Op de manege is ze toen nog wel een tijd gebleven.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:04

Een poging op foto's te plaatsen. Ze zijn gemaakt van een video, die is omgezet op dvd en daar weer foto's van. Ik hoop dat het herkenbaar is voor degenen die de paarden kennen!

http://images.kodakgallery.com/photos17 ... _0_ALB.jpg

Lizzy, op de achtergrond Romany

Ik op Summerbreeze

Links Breeze, rechts Maddy

Romany

Voorste paard is Sam Avon

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:22

Ik heb daar rond 1986 gereden met paarden van buitenaf. Wij kwamen dan met de veewagen daarheen.
Ik heb daar ook stage gelopen. Constance was altijd gek op stroopwafels
Ik heb even gezocht in mijn foto'shoop en vond deze foto, die gemaakt is vanwege het 12 1/2 jarig bestaan. Op de foto staan 12 paarden en een halfje (shet)
Heb nog meer foto's(Zabrina,Maddy, maggy, Charlie, Twiggy, Talerma, Romany, Pommetje), maar die moet ik nog inscannen.
Afbeelding

Zwetsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 09:43

super leuk die foto's, die van Mustang kan ik ook niet zien (doet het niet) alles komt weer helemaal boven echt leuk. Ik reed op vrijdag om 1800 uur ofzo weet niet precies meer en ik had les van Constance, en heel soms van Yvonne (kan dat ?) volgens mij heet ze zo. In de school vakantie waren we er soms de hele dag en maar poetsen, vegen en overal mee helpen. ik zal ook nog een kijken of ik nog fofo's heb

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:46

Excuus; ik kon de foto's zelf wel zien, maar dat komt natuurlijk omdat ik toegang heb tot de fo'to's. Ik probeer het opnieuw:

http://groups.msn.com/_Secure/0SQALA2gV ... 3316252908
Grote Fons

http://groups.msn.com/_Secure/0QwDyAqcT ... 3374164974
Breeze en ik

http://groups.msn.com/_Secure/0QgDyAowT ... Rere7D1Z7c

Voorgrond Lizzy, daarachter Romany

http://groups.msn.com/_Secure/0QgD6AlkT ... 3771576707

rechts Maddy

http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAMAT ... 3774482968

Romany
http://groups.msn.com/_Secure/0RwDpAsYU ... 3777541940

Voorste paard (met ruiter in blauw) is Sam Avon.

Graag nog een berichtje als het openen niet lukt. Er volgen meer foto's, later. Erg leuk dat jullie ook foto's hebben geplaatst!

Zwetsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 13:36

Ja ja de foto's doen het.......... leuk hoor

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:23

Ik heb daar ook gereden!!! Ik reed echt bijna elke week op David Coulthard! (als iemand toevallig een foto voor me heeft van hem, graag ) Ik vond het daar echt heel erg leuk. Maar ik ben er volgens mij van na jullie tijd, ik reed daar toen de manege sloot.... en daar stonden toen nog, April, en Fellow ofzo... Admiral... en vast nog meer

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:34

Temp schreef:
Ik reed echt bijna elke week op David Coulthard!

Die ken ik niet

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:35

David was een renpaardje, maar hij was pas 3 ofzo, en werd toen tijdens de lessen ingezet. hij was altijd supersnel!

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:23

Admiral!!! Dat was het, het paardje dat ook van de eigenaresse van Jambo is!!! Heeft er iemand nog foto's van Jambo als veulen of foto's van Jambo in het algemeen?