Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JD22 schreef:Ik ga dinsdag een lesje meedoen bij manege Nieuw- Amstelland, heeft iemand ervaring met deze manege?
JD22 schreef:Lopen de paarden ook weleens los bij manege de Ruijf? Ze hebben geen weiland meer he?
PattyOosten schreef:De allerbeste manege in Amsterdam (en eigenlijk heel Nederland ) is natuurlijk de Hollandsche Manege. Er staan hele mooie paarden en ponies waar je heel fijn dressuur op kunt rijden.
We gaan bijna nooit buiten rijden, maar dressuren doe je toch het beste in een bak. Er is wel sprake van dat er een buitenbak in het Vondelpark komt, tegen die tijd gaan we die natuurlijk ook gebruiken.
Er wordt heel erg goed lesgegeven, en er zijn best veel instructeurs, dus je kan er altijd een vinden die je fijn les vindt geven.
Je kan er voor kiezen om elke les op een vast paard te rijden, maar echt huren en vrijrijden is niet mogelijk. Als je nog meer info over de Hollandsche wilt, kun je me PBen of zie de website: www.dehollandschemanege.nl
Rytir schreef:Ook op de Amsterdamse manege (in het Amsterdamse bos) heb ik gereden, maar dat was ook niks. Wederom een grote groep, ontzettend duur en een grote bende.
Snoevie schreef:het is wel een heel mooie manege ja,de hollandsche manege.
Josti schreef:Ik ook,maar of dat nou allemaal wel zo goed was :p
Ik zou het iig niet de allerbeste manege van A'dam (laatst staan van heel NL) durven noemen, waarsch. wel de mooiste