Enquette Ponykampen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frappa

Enquette Ponykampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 11:08

Hallo Allemaal !!!

Voor mijn opleiding paardenhouderij ben ik bezig met een opdracht over ponykampen. Omdat reacties van mensen heel belangrijk is dacht ik zet een enquette neer op bokt zodat ik via jullie je persoonlijke mening krijg over bepaalde ponykampen.
Dus mijn vraag zouden jullie hieraan mee willen werken.

B.v.D

groetjes
franny

De enquette :

1. Welk/Welke ponykamp(en) ben je geweest en wanneer ?

2. Wat was je 1e indruk van het kamp en het bedrijf ?

3. Wat ging je allemaal doen in deze week ? Met de paarden en zonder de paarden ? En wat vond je daarvan ?

4. Hoe was de accomodatie ? (het hele bedrijf, maar ook het kampgebouw ed.)

5. Hoe waren de paarden/pony's ? Hoeveelheid, rassen,leeftijden, braaf ed , en de verzorging hiervan ?

6. Had je een pony voor de hele week of elke dag anders ? Moest je, je pony ook delen of werden ze ingezet voor lessen met anderen ?

7. Hoe was de leiding ?

8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ?

9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ?

10. Hadden ze ook corvee, zo ja wat ?

11. Wat was het leukst en wat totaal niet ?

12. Was of zijn deze kampen een aanrader en waarom ?

13. Eventuele andere dingen kan je hier beschrijven ;

Als jullie nog verslagen of foto's hebben zou je die misschien kunnen sturen naar mijn mail adres = frappa18@hotmail.com

Iedereen alvast Harstikke bedankt voor de moeite !!!!

groetjes
franny

Jasmijn_

Re: Enquette Ponykampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:20

Les chevaux, 25-31 juli 2004
Hartstikke leuk bedrijf, heel gezellige, leuke, gezonde paarden.
3. Wat ging je allemaal doen in deze week ? Met de paarden en zonder de paarden ? En wat vond je daarvan ?
eh, vanalles. Bijna elke dag 2x rijden. Leuke buitenritten. Springles/wedstrijd, mooiste ponyverkiezing, zwemmen zonder paarden, disco, nachtspelen en nog veel meer...
Mooi, erg leuk kampgebouw, was in 4 kamers gedeeld. heel leuk allemaal.
5. Hoe waren de paarden/pony's ? Hoeveelheid, rassen,leeftijden, braaf ed , en de verzorging hiervan ?
leuke, gezonde pony's. hoeveelheid weet ik niet meer, maar in ieder geval meer dan genoeg. Allemaal verschillende rassen, klein, groot, dik, dun...Ze werden erg goed verzorgd...Een groot deel stond een groot deel van de dag op een mega-grote wei.
6. Had je een pony voor de hele week of elke dag anders ? Moest je, je pony ook delen of werden ze ingezet voor lessen met anderen ?
We hadden een pony voor de hele week. Ik deelde hem met iemand anders. VErder werden ze alleen ingezet voor het ponykamp
7. Hoe was de leiding ?
heel leuk...allemaal heel aardig, gaven goed les
8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ?
Er was een schema op het bord. Je was ingedeeld in groepen en dan kon je 's ochtends zien wat je ging doen.
9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ?
Het eten 's ochtends 's middags en 's avonds was wel goed, wel een beetje gewoon, maar verder wel goed. Het drinken was iets minder, had wel iets meer gemogen, omdat het toen ook verschrikkelijk heet was.
Ja, zadelkamer, afruimen, afwassen, vegen...volgens mij was dat het
de buitenritten waren het leukste, en ik kan niks bedenken wat ik niet leuk vond.
Een aanrader...heel gezellig allemaal, leuke lessen, leuke leiding...ik zou zeggen...ga naar les chevaux....oja...je gaat ook heel leuk zingen op buitenritten Tong uitsteken
nah, echt andere dingen heb ik niet te vertellen...foto's heb ik trouwes alleen van britt, maargoed heel verhaal hier over alles terwijl je er die week zelf ook bij was Tong uitsteken:D ach ja, gaat om het idee Tong uitsteken misschien heb je er nog wat aan.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:52

De enquette :

Ik ben meegeweest als groompje naar Leignon van 1/07/2004-14/07/2004 met Topvakantie

Vond het in het begin héél raar de de paarden in stands stonden, maar verder was het heel verzorgd. Genoeg plaats voor de kinderen, weides, grote en nette zadelkamer, materiaal wordt op tijd vernieuwd zodat er geen gevaarlijke toestanden ontstaan. Genoeg monitoren en grooms.

met paarden: ponykamp had 2u per dag paardrijles en 1u per dag theorie. Paardenkamp 3u paardrijles per dag en 1u theorieles.
Pony en paardenkamp poetsen de paarden, zadelen op, zadelen af, en 2 keer per dag staldienst (1 keer in voormiddag, 1 keer in namiddag stallen uitmesten, vers stro leggen en één keer per dag hooi geven)
Als het niveau van het paardenkamp goed zat, gaan ze ook op wandeling.

de grooms en ritmeesters geven de paarden eten omdat het voor de kinderen te gevaarlijk is.

zonder paarden: zwemmen, wandelen, spelletjes spelen.

Héél goed. We zaten in een Kasteel. De paarden stonden apart en hadden een paardenkoer. Het erf was altijd proper, de stallen lagen er netjes bij. Ook aan de andere kant waar de pony's staan zag het er altijd proper uit. De slaapkamers waren netjes, de toiletten netjes, En de meeste douches hadden warm water.
Er waren een paar grote grasvelden zodat de kinderen konden ravotten, een bos voor bosspel, een zwembad in de buurt.
Er waren twee buitenpistes en één binnepiste

22 pony's (er waren 4 blokken stands voor elk 6 pony's), 14 paarden (kan iets meer zijn). De paarden en pony's komen van de ferm in Lommel. Er zijn pony's en paarden die elk jaar terugkomen. Maar er komen ook regelmatig nieuwe paarden en pony's die ingereden moeten worden. Dat is een uitdaging voor de gevorderde ruitertjes onder hun. (en de grooms en ritmeesters die op voorkamp gaan)

Elke dag kreeg ieder een andere pony. We vonden dat de kinderen op zoveel mogenlijk paarden en pony's moeten leren rijden.

7. Hoe was de leiding ?
Tjah wat de kinderen van ons vonden weet 'k niet. We waren in ieder geval wel met voldoende monitoren, grooms en ritmeesters.
De monitoren deden wel enorm hun best om de kinderen zoveel mogenlijk bezig te houden, op momenten dat de kinderen niet met de paarden bezig waren.

Het programma van elke groep hing elke dag op. Bij regenweer veranderde het programma omdat er maar één binnenpiste was.
Ook bij heet weer werd het programma aangepast zodat de kinderen niet in het hete middaguur moesten gaan paardrijden, omdat de kans op verbranden dan véél te groot is, zowel voor kinderen als voor sommige paarden.

kinderen 4 keer per dag: ochtend, middag, vieruurtje, avond.
Monitoren en technisch kader: 5 keer: ochtend, middag, vieruurtje, avond en cinquème (een laatste maaltijd als kinderen slapen waren)
Het eten was gezond: genoeg vitaminen, de vieruutjes lekker (héél lekker) en vooral de desserts ook heel lekker Lachen

wat is corvee???

Het leukste vind ik dat de kinderen zoveel voldoening vinden in het paardrijden en je achteraf zo dankbaar zijn dat ze hebben leren rijden.

Zeker!!!! Het moet niet altijd bloso zijn Lachen en topvakantie is toch een organisatie apart.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:17

Ponykamp het Fjordenpaard in Een, drenthe

Niet erg luxe, maar wel onwijs gezzelgi (ik zag een varkentje, mijn dag was weer goed Knipoog)

Zwemmen, Dagtocht, Voltige, Spelletjes met en zonder paard, zwemmen met paard, dagje winkelen, 2 ur per dag rijden. Onwijs leuk!!

Niet erg luxe maar wel gezellig, we sliepen boven de kantine in stapelbedden, was onwisj gezellig

er waren heel veel paarden 150 met veulentjes erbij. ze lieten merries met veulens meelopen maar de veulens moesten al 3 maanden ofzow zijn als ze meeliepen, merrie liepen mee tot ze moesten bevallen, alle merries die in die week zijn bevallen hebben geen hulp nodig gehad en alles is gezond geboren, 1 merrie deed er een half uurtje over, erg makklijk dus Knipoog ze liepen de gehele dag in de wei. ze hadden arabieren, fjorden, haflingers, tinkers, welshen, ijslanders, friezen en heeel veel kruisingen

ik had een pony de hele week voor mezelf, 3 kinderen hun pony's liepen voor de huifkar als we gingen zwemmen of naar het dorpje

7. Hoe was de leiding ?
heel aardig maar soms streng, maar dat moet wel anders loopt alles in de soep!

's ochtens bij het ontiijt werd verteld wat er die dag gedaan werd, als er slecht weer was dan ging je lezen, of binnen spelletjes doen, je moest jezelf wel bezig kunnen houden!

het eten was wel lekker, ze hielden rekening met vegetariërs. je at 2x op een dag, je mocht de hele dag limonade pakken, maar je kon ook alke dag naar het winkeltje bij de camping (er was vlakbij een camping) gaan en daar chips en o kopen, zakgeld was dus een vereiste!

ja, afwassen en de tafels dekken. op de laatste dag werd het hele erf onder handen genomen en kreeg iedereen een taak.

het leukste was de sfeer, er heerste geen ruzie iedereen deed aardig en had een leuke tijd, minder leuk was dat ik op de bank beneden moest (helemaal alleen in het dinker, hond iun m'n nek, schrok me rot!) maar dan had ik ook niet zo irritant moeten zijn!

ja absoluut, maar alleen als je jezelf kan vermaken, je moet zelf dingen ondernemen en niet steeds wahcten tot de leiding zegt dat we wat gsaan doen, ik heb vorig jaar geen kaarten ofzow meegenomen maar dat ga ik dit jaar zeker doen!

Het is gewoon een superkamp!!!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:30

1 keer naar het lamoen, 2 keer naar manege gasselte

Lamoen: ik reed er zelf paard, maar de eerste keer dat ik op het lamoen kwam vond ik het er heel gezellig uitzien (had nog weinig verstand overal van)
Gasselte: Het zag er een beetje als een rotzooi uit, maar wel super gezellig. net als mijn oude manege.

Lamoen: We gingen heel vaak buiten rijden, en dan ook echt heel hard scheuren en wedstrijdjes houden. We gingen een dachtocht houden, hadden een keertje een super dressuur/springles. Die dingen vond ik allemaal super
Gasselte: We gingen veel buitenrijden, hier helaas niet hard, af en toe een handgalopje, de buitenritten waren dan ook vaak oersaai. Dressuurlessen waren opzich wel leuk.. we zijn ook nog een keer naar een museum geweest, ook erg saai. We werden op dit kamp elk minuutje van de dag bezig gehouden, dat was minder..

Lamoen: Slechte slaapzaal, in een oude schaapskooi. Wel gezellig maar onder de spinnen etc. Verder zagen de stallen er wle goed uit, alleen er was alleen maar een buitenbak
Gasselte: Er waren nieuwe stallen bijgebouwd, die zagen er dan ook perfect uit, de oudere stallen waren niet om aan te zien. binnenbak, buitenbak en springweide waren erg mooi

Lamoen: Er waren bijna alleen maar fjorden en merensen. En nog stuk of 5 andere pony's. Er was 1 paard. 21 pony's hadden ze in die tijd, op ponykamp waren er 14 beschikbaar vanwege kreupelheid, en weg zijn emt de huifkar. Alle paarden waren opzich wel braaf, op een enkeling na. echt dressuur konde ze niet echt. Maar de verzorging was opzich redelijk
Gasselte: Hier hadden ze echt klassepaarden. Die er perfect uitzagen en mooi konden lopen. Ze fokten zelf met NF'ers. De meeste paarden waren iets van kwpn.

Op het lamoen had ik de hele week dezelfde (soyeux) maar omdat ik 1 keer op een andere leuke pony wou heb ik een keer gewisseld Lachen
Gasselte: Eerste keer was ik ingedeeld op een niet leuk paard, direct op een andere gezet die wel super was (jolly) en nog een keer op profy gestapt omdat het meisje die niet aankon (ws een behoorlijk wild paard) jaar daarop reed ik op profy, op een keer voltige na. En een stuk dat ik mijn paard aanbood omdat iemand anders paard kreupel was. ze werden hier wel gewoon in de lessen ingezet die er op de manege waren.

7. Hoe was de leiding ?
Lamoen: Opzich wel goede leiding. Goed met de kinderen betrokken. Alleen wel weinig vaste leiding (2 op 14kinderen)
Gasselte: de leiding was vaak niet te genieten, wel genoeg. Maar ook veel mensen die nog jonger waren dan de oudste van het kamp.

Lamoen: Opzich wel door verhalen, maar als je niet op de manege zat dan niet. Verandering door weer regelmatig, omdat er alleen maar buitenhal was.
Gasselte: Programma wist je niet. Maar niet vaak veranderingen gehad door het weer. Vaak sochtends naar buiten smiddags in de rijhal.

9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ?Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ?
Lamoen: 3 keer per dag eten, geen snoep tussendoor, alleen af en toe een glaasje ranja.
Gasselte: 3 keer per dag eten, vaak wat lekekrs tussendoor. Mocht de hele dag zelf je drinken pakken (in een grote koelkast) Werd ook gevraagd wat je te eten wou hebben.

Lamoen: Hier moesten de kinderen alles zefl doen, leiding deed weinig. Denk aan tafeldekken+opruimen, stallen, veoren etc.
Gasselte: De leiding deed hier bijna ales. Alleen de tafel moest af en toe gedekt en afgeruimd worden.

Lamoen: Toch wel de scheurbuitenritten, ik ken gen ander kamp waarop je zo hard buiten mag gaan
Gasselte: De sfeer die er dan is, en de toppaarden.

Lamoen: Voor mensen die ene beetje actie willen, en niet prestatie gericht rijden is deze manege onwijs cool!
Gasselte: voor wat rustigere mensen is deze manege juist leuk, wel prestatie gericht
Helaas voor mij allebei niet leuk genoeg (moest ik bij gasselte 2 jar over doen Tong uitsteken)

Niets Tong uitsteken

Hiltom_ft_Dj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:46

1x op Manege de Treekhoeve en 4x Manege de Bongerd

Beide vond ik helemaal te gek!

Op de treekhoeve: 2 uurtjes rijden per dag en je kon een half uurtje van te voren poetsen en opzadelen en dan moest je weg en daarna moest je de paarden met rust laten. Dat vond ik niet echt leuk want je komt immers voor de paarden en niet om ze 2 uur per dag te zien...
Op de bongerd: bijna elke dag een bosrit, en lessen in springen en dressuur. Je mocht ook vrij rijden en altijd je paardje even begroeten en poetsen je had echt alle vrij heid. Dat vond ik echt helemaal te gek!

De treekhoeve: je sliep in tenten. Het waren van die Douches die net als die bouwvakker wc's zijn maar dan in Douches vorm zeg maar.
De bongerd: Je sliep in slaapzalen met Ong. 10 mensen. En er was 1 badkamer met 4 kranen en een spiegel en 2 douches.

De treekhoeve: rond de 20 pony's/paarden. Ze hadden veel verschillende soorten jong oud lief eigenwijz.
De bongerd: Helehoop paarden en pony's. en daar zat echt alles tussen!

De treekhoeve: De hele week maar je deelde hem met nog 1 kampgenoot, en er werden lessen op gereden.
De bongerd: De hele week een eigenpaard. Alleen soms moesten er lessen opgereden worden.

7. Hoe was de leiding ?
Bij de treekhoeve en de bongerd allebei TOP!

De treekhoeve: Op een papiertje die s'ochtends werd opgehangen
De bongerd: S'ochtends werd het je verteld en hingen ze een briefje op.
bij beide veranderde het wel eens dat je als het regende binnenging rijden e.d.

Bij beide 3x per dag een goede maaltijd. met drinken erbij.
Verder moest je als je tussendoor wat wou zelf kopen.

Op de treekhoeve niet.
Op de bongerd wel en dan moest je gewoon vegen en poep scheppen en dat soort dingen.

De treekhoeve: Leukst vond ik de buitenritten en avondspellen, Niet leuk: De tenten waar we in sliepen en dat je zo weinig bij je paard mocht.
De bongerd: Leukst: Alles!!!! Niet leuk: dat je af en toe corvee had.

De treekhoeve: Naja je moet er van houden..
De bongerd: Zeker wel! als je de hele dag met je paard wilt zijn ben je hier aan het goede adres!

Lisanne_Kees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:18

Whaa wat erg, had ik hem helemaal ingevult... Is hij niet verzonden Rolleyes

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:34

De Burght (2002)
Hippago (2003 en 2004)

De Burght: netjes, groot
Hippago: gezellig, kleinschalig

De Burght: dressuur, springen, theorie, voltige, monsteren, longeren, buitenrit, carroussel, diploma en vast nog wel meer. Leuk, wel een beetje druk.
Hippago: dressuur, springen, beetje western-achtig, kürtje. Leuk Lachen .

De Burght: je slaapt in slaapzalen, met ong. 10 mensen per zaal, in stapelbedden, en daarbij nog meerdere douches en toiletten enz.
Hippago: vakantiehuisje waar je in sliep met z'n allen, met badkamer enz, op matrassen op de grond.

De Burght: heel veel paarden, diverse rassen en leeftijden, redelijk braaf maar wel afgestompt. Verzorging was redelijk.
Hippago: minder paarden (kleiner kamp dus ook minder nodig), rassen en leeftijden ook wel divers, brave en minder brave paarden, fijne paarden om te rijden. Goede verzorging.

De Burght: elke dag een ander paard, reden ook anderen op.
Hippago: de hele week hetzelfde paard, alleen voor jezelf.

7. Hoe was de leiding ?
Beiden: leuke leiding Lachen .

De Burght: schema hing ergens, elke dag precies aangegeven hoe laat je wat ging doen enz. Werd eigenlijk niet vanaf geweken.
Hippago: schema lag in een map, maar minder precies en werd ook minder precies gevolgd.

De Burght: eten was goed (ik eet vegetarisch en kreeg dat ook, werd rekening mee gehouden) 3x per dag. Extra's kon je kopen / zelf meenemen. Je kreeg ook nog een paar keer per dag limonade.
Hippago: eten was ook goed, voor iedereen vegetarisch (kwam wel goed uit Tong uitsteken ). 2x per dag echt met z'n allen eten, 's avonds mocht je gewoon zelf weten hoe laat je at. Extra's zelf meenemen. En verder nog limonade en thee wanneer je dat wilde (mocht je ook zelf klaarmaken).

De Burght: afwassen
Hippago: afwassen en ook helpen in de stallen (uitmesten, mest uit de wei halen, waterbakken vullen e.d.)

De Burght: de buitenritten
Hippago: show aan het einde, iedereen rijdt dan een kür op muziek en daar wordt een hele show omheen gemaakt.
Totaal niet leuk is bij beide niet echt van toepassing, kan ik iig zo gauw niet bedenken Haha! .

De Burght: een beetje, leuk kamp, druk programma. Niet heel erg leerzaam qua rijden, wel qua dingen er omheen. Wel een hele grote groep. Paarden waren ook niet echt super, maar ook niet heel slecht en de verzorging was ook goed Lachen .
Hippago: aanrader, leuk, gezellig en leerzaam kamp. Klein groepje en hele leuke paarden.

Nvt geloof ik

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:44

manege bergemo, de zomer van 2204 en de zomer van 2003

wat mooi netjes en gezellig

dressuur, bosritten, zwemmen met de paarden, wedstrijd, slapen in de wei tussen de huifkarren en met een kampvuur,, zonder de paarden zwemmen in het zwembad, naar het stadje met de huifkar,, dropping nog wel meer Tong uitsteken

erg mooi

dat vond ik zelf heel goed de pony's staan in een loopstal en de meeste paarden gewoon in een box het was gewoon mooi en netjes

voor een hele week maar ze moesten ook in de les

7. Hoe was de leiding ?
leuk, gezellig

het programma vertelden ze bij het onbijt en middag eten nog een keer als het weer slechter was ofzo

patat, aarappels, bloemkool, vlees als je dat wou kaasauflee enzo

vegen in de stallen na het rijden afwassen en afruimen

de bosritten en de dropping

zeker een aanrader het is gewoon heel erg leuk

-snap ik niet Bloos

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:28

Ponykamp Noordeinde, 2 jaar terug.
Erve Meenderinkboer, vorig jaar.

Noordeinde; rommelig, paarden stonden in containers en je sliep in caravans.
Erve Meenderinkboer; erg netjes, ook heel groot.

Noordeinde: Met de paarden heel veel, vaak op buitenrit, stoelendans met de paarden etc. Zonder de paarden werd er genoeg gedaan om je te vermaken.
Erve Meenderinkboer: Met de paarden niet veel, je reed 2 keer per dag en de rest van de dag mocht je eigenlijk niet bij de paarden komen.
Zonder de paarden was er trefbal, een.. speurtocht ofzo en nog wat dingetjes.

Noordeinde: heel armoedig, er was een slaapzaal voor de kleinsten, maar de oudere moesten in kleine caravans slapen. Er is een kleine binnenbak die bij het kleinste beetje regen gelijk onder water staat, en de stallen zijn verouderd.
Erve Meenderinkboer: Alles heel netjes en groot.. Je hebt slaapzalen, sommige met eigen badkamer erbij. De stallen waren erg mooi en een grote binnenbak.

Noordeinde: Rond de 13/14 paarden, voor 12 mensen elke week, dus als er meer dan 1/2 paarden uitvielen moesten ze lenen bij de buren.. Vork . Vooral veel tinkers, deze fokken ze ook. Maar ook wat andere pony's. De paarden waren braaf, er zaten rustige tussen en ook pittige.. Goed verzorgt.
Erve Meenderinkboer: Heel veel paarden, heb ze niet geteld Haha! . Veel kwpners, maar eigenlijk is er van alles wel wat. Allemaal braaf maar wel pittig.

Noordeinde; eentje voor de hele week. Geen lessen tijdens de ponykampen.
Erve Meenderinkboer; Als er iemand anders op het paard wilde moest je deze gewoon afstaan, en er waren geen lessen.

7. Hoe was de leiding ?
Noordeinde: Echt heel aardig en gezellig.
Erve Meenderinkboer; wat minder..

Noordeinde; wij hadden een week met veel regen, en dus wat minder naar buiten.
Erve Meenderinkboer; werd smorgens bij het ontbijt verteld, en er hing een bord.

Beiden ranja.. snoep etc moest je zelf voor zorgen, eten was goed te doen.
Nee
Niet echt een speciaal iets Tong uitsteken
Ik vind allebei niet.. Maar dat is mijn mening Knipoog

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:17

Smeejj schreef:
Ik vind allebei niet.. Maar dat is mijn mening Knipoog

Daarom doe ik deze enquette ook om meningen van mensen door te krijgen die weleens op een ponykampbedrijf zijn geweest.

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:05

niemand die mij verder kan helpen, ik zet het juist hier neer om zoveel mogelijk meningen binnen te krijgen over ponykampen en wil dit ook in mijn onderzoek verwerken.

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:51

Ruitersportcentrum Hoeve galderzicht in Breda, al 6 jaar (dit jaar weer)

Het zag er erg gezellig uit, stallen waren wat oud maar wel ruim en schoon.

Gaaf programma, zwemmen met de paarden, lange buitenritten met rengalop, springen en dressuur, bbq en zelfs een gala avond en diner. kampvuur en een spannende speurtocht 's avonds enz Kamp is altijd gekoppeld aan een thema.

Erg gezellig is in een boederderij die is omgebouwd als ski hut (worden ook wel eens feesten gegeven) De stallen zijn ruim en schoon, mooie weides, grote buitenmanege en 2 mooie binnenbakken.

Super paarden en pony's. In totaal 24 van hele kleine tot hele grote. Er was een lieve fjord, twee welshjes, een fries, twee volbloedjes, een tuiger, een kruising tussen knol en fjord en nog veel kwpners, zagen er goed uit en konden super springen en dressuren. Stallen werden iedere dag uitgemest, twee keer per dag hooi en twee keer per dag brok.

Ik had de hele week mijn eigen pony echt gaaf. Hij liep wel op dinsdagavond en donderdagavond nog een uurtje in de les.

7. Hoe was de leiding ?
Erg gezellig, hartstikke gek meedansen enzo. gelukkig niet zo van die zeurders, je mocht echt wel veel. Je mocht ook super veel met de pony's doen. Als je je pony even wil laten grazen dan mag dat gewoon.

aan het begin van de dag vertellen ze wat we allemaal gaan doen.

Drinken mag je zelf pakken zoveel je wilt, sinas, cola alles is er. niet van dat vieze kampeten. 1 keer friet en een keer lekkere barbecue. En de rest gebakken aardappeltjes en macaroni ofzo. Er kookt een kok die daar normaal ook bij de feesten kookt. verder ontbijt en lunch met brood. En een keer een eitje met spek.

Ja wel corvee. In de stallen helpen met hooi voeren 's morgens. En tafel dekken en afruimen. We hoefden lekker niet af te wassen

Het leukste was de lange rit en het zwemmen met de paarden. De gala avond was ook erg gaaf.
Wat ik jammer vond was dat er soms veel horzels in het bos zaten. maar als we op tijd weg reden of 's avonds gingen rijden dan hadden we er geen last van.

Zeker een aanrader! Vooral omdat de sfeer zo goed is. Het is echt een hele gezellige manege. En omdat je de hele week je eigen pony hebt en het echt hele gave pony's zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:06

frappa schreef:
Hallo Allemaal !!!

Voor mijn opleiding paardenhouderij ben ik bezig met een opdracht over ponykampen. Omdat reacties van mensen heel belangrijk is dacht ik zet een enquette neer op bokt zodat ik via jullie je persoonlijke mening krijg over bepaalde ponykampen.
Dus mijn vraag zouden jullie hieraan mee willen werken.

B.v.D

groetjes
franny

De enquette :

1.Een manege in Drenthe, naam weet ik niet meer. (2001)
2.Manege de Roosberg te Bavel.(2002,2003,2004)

1. Terrein was rommelig, de eigenaars kwamen me wel aardig over.
2. WAUW, heel erg netjes. Gezellig ontvangst. De stallen waren helaas iets minder (stands, maar maakt niet veel uit, ze staan bijna altijd buiten)

1.lessen*mochten gevarieerder*, kanoen, huiftocht *saai* paarden poetsen.
2.Leuke buitenritten, lessen, zwemmen, watergevechten*eigenaar werd altijd nat*, veel spelletjes. Barbequen, kampvuur. (met bonte avond hebben we heel veel toneel gespeeld.) Theorie (na 3 jaar weet je alles Tong uitsteken) wedstrijd aan de einde van de week

1.we sliepen in caravans, niet zo prettig.
2.Zeer netjes. De kamers werden elke dag schoongemaakt.

1.Sommige paarden waren lief, andere paarden konden trappen. Het was altijd uitkijken. Of ze schoon waren weet ik niet meer. (ong 15 paarden in totaal)
2. Hoeveel paarden/pony's ze daar hebben weet ik niet maar wel een aardige hoeveelheid. (rond 25 denk ik) Leuke paarden, ze moesten helemaal schoon zijn voordat we mochten rijden, dus schoon zijn ze wel. Er was wel een pony die niet zo aardig was maar zo onaardig was hij ook weer niet *met rijden is hij fantastisch*

1. Ik had een pony voor hele week maar ik moest hem delen en soms moest ik andere pony's poetsen. Vond ik echt niet leuk.
2. 3x geweest en geen 1 keer moeten delen. Heel soms hadden ze les. Dan waren we altijd aan het spelen.

7. Hoe was de leiding ?
1.De leiding was niet zo echt aardig, 1 vent kon echt heel erg stom zijn.
2.eerste 2x hadden we een stel als de leiding. Aardig en ze hadden orde.(23/24/25 jaar ong)
3e keer had ik 2 vriendinnen als leiding (20/21 jaar) En ze hadden orde maar ook heel veel lol.

1. We wisten nooit de programma.
2.er hing altijd een dag schema op de bord. En de wijzigingen werden mondeling verteld. (en daarna op bord geschreven)

1.nooit snoep/koek, altijd bekertjes limonade. Snoep/ijs kon je kopen in de kantine (duur)
2. Altijd na de rijden limonade met speculaasjes of prince koekjes bij. Snoep/ijs kon je kopen in de kantine. (goedkoop )

1. Volgens mij niet.
2. Ja, afwassen en beetje vegen. (elke keer viel er wel wat kapot Tong uitsteken)

1.Veel was niet leuk
2. Wat ik echt niet leuk vond was natuurlijk corvee. Hmm wat ik echt niet leuk vond was bonte avond meestal (ik ben doof en soms vergeten ze dat.)

1. ABSOLUUT NIET.
2. een aanrader, lekker luxe kamp Tong uitsteken

2. ze hadden ook boeken waar je dingen in kon scrijven. Leuk!

Iedereen alvast Harstikke bedankt voor de moeite !!!!
Graag gedaan!!!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 19:22

Niemand die mij verder meer kan helpen, kom op jongens heb echt nog meer meningen nodig. Help me aub

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:02

Vorige week in de meivakantie,manege de Lijer.Voor de 3e keer.

(Zag een enorme Tippi)Als we daar in moeten slapen..Mij niet gezien Haha! [b]

We deden meer zonder paarden dan met.Woensdag gingen we naar Centerparcs om daar te zwemmen en te eten (Buffet!),en vrijdag gingen we de hele dag naar Movie Park Germany.We deden ook heel veel spelletjes,met en zonder de paarden.Vind het wel leuk dat we niet zo enorm veel doen met de paarden.

Je sliep in de stallen,er lag alleen zaagsel op de grond..Al je kleren zaten er vol mee,super irritant Koe Maar de wc was wel vlakbij Tong uitsteken

Rassen,bijna allemaal KWPN'ers en 2 Arabieren.Leeftijden,niet echt jong.Er was wel een pony hengstig tijdens het kamp,dat voor de nodige irritatie's zorgde.

Een pony voor de hele week.Je moest een top 3 inleveren met je lievelingpony's van de manege,en dan werd er 1 voor je gekozen.Gelukkig had ik mijn nummer 1 Vork

7. Hoe was de leiding ?
Elk jaar hetzelfde.Vond mijn kampleider niet geweldig,had eerder gehoopt dat ik hem niet had.Maar aardig issie wel hoor.

Het schema?Dat was er niet.Alles is daar een grote verassing.

3 keer per dag,S'ochtends,s'middags en s'avonds.We kregen dingen zoals aardappelenvormpjes ofzo iets,soep,gehaktballen,bieten,en nog wat dingen.Er was een vegetarier en daar hielden ze dan ook rekening mee,die kreeg alles vegetarisch.Ze hadden een hele grote snoeptrommel staan,waar je altijd uit mocht pakken,je hoefde het niet te vragen ofzo.En drinken mocht je gewoon uit de koelkast pakken,het glaasje hoefde je alleen maar even af te spoelen "na gebruik".

Nee,gelukkig niet..

Het leukst vond ik Movie Park Germany.Het minst leuke vond ik toen we rond half 12 waren geroepen,en een touw moesten volgen in het bos.Ze lieten je 2 keer schrikken,en ik ben dan ook 2 keer gevallen van de schrik Bloos

Ik vind van wel,maar als je echt veel met de paarden wilt doen,kun je beter een ander kamp zoeken Knipoog

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:45

Wildkamp zomer 2003 en 2004 Burght herfst 2004

Wildkamp heel gezellig niet zoon comersieel bedrijf Burght was een stuk groter ook wel gezellig

3. Wat ging je allemaal doen in deze week ? Met de paarden en zonder de paarden ? En wat vond je daarvan ? Wildkamp:rijden!!!dressuur,springen,buitenrit,zonder zadel en voltige,mennen en poetsen en spelletjes met de paarden,uit de wei halen rijdend,wetstrijd
Zonder de paarden film,andere spelletjes,naar het dorp

Burght:rijden dressuur,springen en buitenrijden wat volere lessen dat is wat minder leuk,uit de wei halen,poetysen,wetstrijd.Zonder paarden naar het dorp,spelletjes(minder)

4. Hoe was de accomodatie ? (het hele bedrijf, maar ook het kampgebouw ed.)Wildkamp erg gezellig een slaapzaal(soort van)voor 16 personen daarnaast gezellige eetruimte met zithoek erbij.Best netjes.

Burght:aantal kamers voor 4/6 personen een grote groep is minder leuk,grote kantine ook wel gezellig.Was verder wel netjes

Wildkamp:Fjorden en 4 shetlanders rond de 24 paarden verschillende leeftijden van jong tot oud.Voor de les altijd poetsen en ze zagen er goed uit elke avond naar de wei sochtends ophalen.Het karakter verschild ook bij elke pony van lief tot ondeugend (niet gemeen!!)

Burght:veel paarden rond de 60 of nog meer aantal ijslanders en verder andere rassen.Ijslanders waren erg leuk en leuk karakter soms wat makkelijk soms juist te vervelend.Staan altijd in de wei met grote schuilstal.Verzorging was aardig soms erg veel poets werk dat wel.

Wildkamp: eigen pony voor de hele week hoef je niet te delen dat is wel fijn voor een week je eigen paardjuh.

Burght:Elke keer een andere pony leer je ook veel van.

7. Hoe was de leiding ?
Wildkamp:erg gezellig!!!!

Burght:Kon soms beter

Wildkamp:Programma werd sochtends en smiddags vertelt dat is wel leuk er zijn maar 2 groepen dus een schema hoeft niet.Het veranderde elke dag .

Burght:Werd opgehangen ook wel wat verschil wel minder.

Wildkamp:eten goed

Burght:ook goed

Wildkamp:jah alwassen

Burght:ook afwassen

Wildkamp:allles!!!!!! Haha!

Burght:buitenrijden

Wildkamp echt top erg gezellig

Burght wat comercieeler dat is niet echt iets voor mij maar de buitenritten waren erg leuk

Wildkamp:uit de wei mag je terug rijden dat is erg leuk.En gewoon gezellig Haha!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:06

KLEIN OEVER ZOMERVAKANTIE 2001/2/3/4
HEEL GEZELLIG EN RUIM
LESSEN BUITENSRIIETN SPELLETJES MET EN ZONDERPONY, ZWEMMEN KAMPVUUR SPOOKTOCHT EN SURVIVAL.
OPGERUIMD EN SCHOON.
HEEL VEEL VERSCHILLENDE SOORTEN VOORNAMELIJK PONY'S MAAR OOK PAARDEN GOED GEPOETST EN HOEVEN WAREN OOK IN ORDE TOEN, VOOR ELK NIVEAU RUITER IS EEN PAARD LEEFTIJD VARIERT JONG EN OUDER.
VERSCHILLENDE PONY'S IN DE WEEK WEL EEN VAST VERZORG PONY MET EEN 2E OF 3E PERSOON VOOR DIE WEEK.
7. Hoe was de leiding ?
SOMMIGE VASTE LEIDINEGN EN VEEL OUD KAMP LIEDEN, DE STALLEIDING WEL VAST EN ER WORDT LES GEGEVEN DOOR MENSEN MET EEN DIPLOM DAARVOOR.
8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ? eR HANGT ELKE DAG EEN ANDER "DAGSCHEMA" MAAR ALS HET NIET MOGELIJK IS DOOR HET WEER WORDT DAT VERANDERT.
9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ? 3 KEER PER DAG ETEN S' MIDDAG'S WARM IN DE OCHTOND EN AVOND BROOD MET S'AVORD'S EI KROKET ETC. BIJ BROOD THEE OF MELK EN ER IS DE HELEDAG LIMONADE TE PAKKEN. SNOEPWINKELTJE 2 KEER PER WEEK MOET JE VOOR BETALEN.
JAH TAFEL OP EN AFRUIMEN EN ALS JE NIET GOED GEDRAAGT TOILET CORVEE.
DE BUITENRITTEN EN LESSEN ZIJN HEEL LEUK MAAR AFENTOE HEB JE GEEN ZIN OM 'S AVOND'S EEN HEI SPEL TE DOEN.
KLEIN OEVER IS ZEKER EEN AANRADER HET LIGT IN DE MOOIE NATUUR VAN DRENTE/OVERIJSEL EN DE SFEER IS HEEL GEZELLIG PAARDEN STAAN CENTRAAL MAAR ER ZIJN OOK HEEL VEEL ANDERE ACTIVITEITEN
OM DAAR OP KAMP TE GAAN HOEF JE NIET TE KUNNEN RIJDEN ER ZIJN SPECIALLE GROEPEN VOOR ECHTE BEGINELINGEN DAT IS HEEL GOED. JE KRIJGT OOK LES OVER HOE JE JOUW PAARD OF PONY MOET PEOETEN EN ZADSELEN EN DAT WORDT OOK GECONTROLEERD DAT IS OOK ERG FIJN EN VEILIG.

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:19

2x Peerdespul(2002 en 2003) 1x fjordenpaard (2001) 1x reelaer (2004)

Peerdespul: Voordat ik me inschreef ben ik daar eerst gaan kijken. De mensen waren erg aardig en zodra ik de paarden zag wist ik zeker dat ik hier heen wilde! Ze waren allemaal verschillend, maar allemaal even leuk!
Het 'bedrijf' zag er ook erg gezellig uit.
Fjordenpaard: Ook hier ben ik eerst gaan kijken voordat ik me inschreef. Ook hier vond ik de paarden erg leuk. Ik had nog geen ervaring met andere kampen dus ik vond alles meteen goed Lachen
't Reelaer: Op de site had ik al een beschrijving van de paarden en van de activiteiten gezien. Het zag er allemaal leuk uit. Alles zag er leuk en goed uit.

Peerdespul: Elke dag reden we zo'n 6 uur. We hadden elke dag 3 rustpauzes waarin de paarden en ook wij konden eten. De ritten waren erg leuk. Er werd gelet op de paarden en er werd genoeg gegaloppeerd enz. Buiten het rijden om kon je even naar de supermarkt en elke avond had je een avondprogramma. Bijv. spookavond, spelletjes, bonte avond enz.
Ik vond het echt heel erg, er was gewoon geen tijd om je te vervelen!
Het fjordenpaard: Elke dag maakte je een buitenrit van ongeveer 2 uur. In deze ritten zat een hoog tempo. Na de ritten gingen we vaak zwemmen, 1x spelletjes te paard en voltige. De andere dagen had je vrije tijd. Waarin je je eigenlijk alleen maar aan het vervelen was.
De ritten waren dus wel leuk, af en toe wat onverantwoordelijk. Buiten het rijden om was het nogal saai.
't Reelaer: Je maakt een 3 daags trektocht en de andere dagen maak je of een buitenrit, of je gaat iets anders te paard doen. Onder andere een keer het crossparcours op.
Het kwam niet heel vaak voor dat je niets deed. Er was ook steeds een avondprogramma.

Peerdespul: Het zag er echt supergezellig uit! De paarden hadden de ruimte, dat vind ik het belangrijkste.
De slaapkamers waren wat verouderd. De bedden waren wat slap en lagen niet erg lekker en 's nachts was het erg koud en er waren veel spinnen. Het gebouw verder zag er erg leuk uit en er was ruimte genoeg.
Het fjordenpaard: Was een stuk luxer. Ook hadden de paarden weer veel ruimte en ook wij hadden veel ruimte. Alles zag er netjes uit.
Het Reelaer: zag er ook super uit. Mooie binnenbak. Mooie weides. Mooie slaapkamers. Heel leuk.

Peerdepul: Het peerdespul fokt ijslanders. Er waren dus alleen ijslanders. 2 pony's waren gekruist met een arabier.
Je had alle leeftijden en verschillen in karakters. Voor iedereen zat er wel wat tussen! Ze zagen er goed uit. Af en toe wel geklitte manen enz. maar dat kan niet anders als ze lekker dag en nacht buiten staan.
Fjordenpaard: de paarden zagen er heel goed uit. Veel fjorden, bonte pony's, aantal ijslanders enz.
Ook hier waren er pony's voor iedereen.
Reelaer: Alle pony's waren erg leuk en zagen er super uit. Ze waren allemaal snel en vrolijk. Voor iedereen zat er wel wat leuks tussen.

Peerdespul: sommigen hadden een pony voor de week, andere niet. Dat lag er helemaal aan, wat jij wilde en hoe goed jij met een pony kon opschieten. Ik heb de hele week op de zelfde pony gereden. Als ik dat niet had gewild had ik gewoon kunnen wisselen.
Ik hoefde mijn pony niet te delen en er waren geen lessen tijdens de kampweek.
Fjordenpaard: Iedereen had een eigen pony. Wisselen ging af en toe wat moeilijk. Je hoefde je pony niet te delen, af en toe kwamen er wel eens mensen die een pony huurde. Maar dat was nadat wij gereden hadden.
't Reelaer: In het begin kan je wat pony's uitproberen, maar uiteindelijk heb je een 'eigen'pony. Soms moesten er een paar in een les lopen zodat je op een ander moest.

7. Hoe was de leiding ?

Peerdespul: Erg leuk en gezellig. Ze deden er veel aan om je te vermaken en de ritten waren super leuk.
Fjordenpaard: Verschillend. Ik had 2 hele leuke, en 2 wat mindere. Ik vond ze nogal arrogant en ze trokken vooral met de oudere kinderen op. Ik was toen nog een stuk jonger en vond dat toen niet zo heel leuk. Tijdens de ritten ging het wel..
Reelaer: Ik vond de leiding absoluut niet leuk toen. Ze konden wel aardig doen, maar ondertussen had je het gevoel alsof zij degene waren die op vakantie waren. Ik voelde me niet zo op me gemak bij hun.

Peerdespul: er werd bij het ontbijt verteld wat we gingen doen. Regen maakte niet uit. We hebben niet heel heet weer gehad dus ik weet niet wat ze dan doen.
Fjordenpaard: 's ochtends werd er verteld wat we gingen doen. Geen last gehad van het weer dus k weet het niet. Met regen ging alles gewoon door.
Reelaer: Er hing een rooster en het werd ook verteld. Bij slecht weer gingen we dan vaak de binnenbak in. Of werden activiteiten omgedraaid.

Peerdespul: Het eten 's avonds was wel ok. Een beetje weinig af en toe. Je kreeg ook niet veel te drinken, daar moest je echt zelf voor zorgen. Extra's kreeg je niet.
Fjordenpaard: Het eten was wel lekker en je kon de hele dag limonade pakken. Snoep of iets dergelijks moest je zelf meenemen.
Reelaer: Je kreeg goed te eten,. en ook genoeg. Je kon drinken pakken (limonade). En er was een automaat met blikjes en snoep.

Peerdespul: ja, afruimen en afwassen. Laatste dag opruimen.
Fjordenpaard: ja, afruimen en afwassen. Laatste dag opruimen.
Reelaer: ja, afruimen, erf vegen, water geven enz.

Peerdespul: het rijden was super en de paarden waren super. Er hing een hele gezellige sfeer. De spinnen waren niet leuk Tong uitsteken
Fjordenpaard: de ritten waren leuk. De tijd er omheen niet. Je verveelde je.
Reelaer: Het rijden was leuk, alleen de trektocht ging vaak lang langs de weg dat was soms echt heel saai. En de leiding was niet leuk. Maar ja misschien had ik gewoon pech die week.

Peerdespul: Ja echt wel, alles is er helemaal geweldig. Vooral de paarden!
Fjordenpaard: nee, vrij saai. En in vergelijking met andere kampen doe je weinig met de paarden.
Reelaer: Nee, Leiding was niet leuk. En ik vond de trektocht een beetje tegenvallen en ook de andere dagen wel.

/

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:54

2001 - fjordenpaard
2002 - noordeinde
2003 - fjordenpaard
2004 - gasselte

fjordenpaard - heel rommelig maar gezellig.
noordeinde- afgelegen beetje saai.
gasseltje- netjes, goed verzorgd

fjordenpaard - elke dag rijden, naar het dorp, spelletjes < geen minuut verveeld!
noordeinde- elke dag zo'n 7 uur rijden daarna deden we nix erg saai dus!
Gasselte- elke dag rijden, dropping, spelletjes enz < heel leuk!

fjordenpaard - grote boederij, boven slaapgedeelte.
noordeinde- een huis wij sliepen in een caravan.
gasselte- een grote manege, sliepen onder de kantine.

fjordenpaard- veel rassen, alle leeftijden en karakters. Verzorging was gewoon natuurlijk. Geen stallen etc.
noordeinde- weinig paarden dus weinig variatie. De verzorging was goed
gasselte- veel paarden, alle leeftrijden karakters. Verzorging was uitstekend!!

fjordenpaard- paard voor de hele week. Werd soms wel verhuurd.
Noordeinde- paard voor de hele week.
Gasseltje- paard voor de hele week. Werd wel in lessen gebruikt.

7. Hoe was de leiding ?
fjordenpaard- heel tof, heel gewoon.
Noordeinde- saai!!
gasselte- heel tof, soms een beetje bekakt.

fjordenpaard- werd sávonds verteld bij het eten. Jah werd welleens aangepast door het weer.
noordeinde- hadden we geen schema, deden we ook nix.
gasselte- werd bij het ontbijt verteld. Niet echt rekening met het weer.

fjordenpaard- 3 x eten was heel goed. Snoep kon je zelf kopen. De hele dag door kon je drinken. ranja
noordeinde- 3 x eten was heel gewoon. Geen snoep. Weinig drinken.
Gasselte- 2x eten heel goed kon je snoep kopen. Zelf drinken pakken

jah, afwassen, afruimen of klaarzetten.

fjordenpaard- dat er veel werd gedaan. OOk zonder paard. De dagrit was super!
noordeinde- je verveelde je heel gauw. Het leukste was bij de buren op een sulky gereden.
Gasselte- de dropping, springlessen, survivel. euh was niet iets dat niet leuk was.

fjordenpaard- voor recratie ruiters is dit super!! Alles heel normaal, en super gezellig. Als je een x op verschillende rassen wil rijden b.v ijlander
Noordeinde- afrader, ik vond de paarden niet echt geschikt, en buiten het rijden deden we nix.
Gasselte- voor de ruiter die van alles houdt. Je leert er ook veel. De sfeer is ook super!

euh nix

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:20

- 't Reelaer
- De Zwaanhoek
- Het Lamoen

- 't Reelaer: Heel erg leuk en gezellig, knus.
- De Zwaanhoek: Netjes en verzorgd.
- Het Lamoen: Gezellig, diervriendelijk en leuk.

- 't Reelaer: Vooral lessen, midden in de n8 spelletjes, 2 x een buitenritje.
- De Zwaanhoek: Strenge lessen, veel buitenrijden, speurtocht, ook strandritten.
- Het Lamoen: Van alles, o.a. veel buitenrijden en leuke lessen, maar ook corvee en paarden verzorgen, show in elkaar zetten en praten met andere paardengekken, we hebben levend ganzenbord gedaan en s'avonds zonder zadel op manegepony's de bak onveilig gemaakt.

- 't Reelaer: Heel leuk, vooral een erg mooie bak, en een supergave crossweide, de slaapaccomodatie vodn ik neit zo super.
- De Zwaanhoek: Netjes, maar niet echt knus.
- Het Lamoen: Gezellig, het was er leuk maar niet vies. Het was helemaal geen probleem dat er alleen een buitenbak was, de regen viel gewoon niet zo op omdat de bak goed is gedreineerd.

- 't Reelaer: Ze hadden hier veel verschillende soorten paarden, maar bijna alle leuken gingen mee op de trektocht... De paarden zagen er prima uit.
- De Zwaanhoek: Ze hadden fjorden, hafjes, een paar russen en nog wat welshjes en mengelmoesjes. Ook geloof ik wat shetjes enzo. er was niks mis met de paarden en hun verzorging.
- Het Lamoen: Vooral mérensen en fjorden, ook welshjes en nog een paar andere paarden. De paarden kwamen echt goed over, ze stonden in groepsbozen en kregen volop voer. Ook gingen ze de balk in enzo.

- 't Reelaer: Je had de hele week dezelfde maar die werd soms ook ingezet voor anderen...
- De Zwaanhoek: Elke dag een andere, die ook wel voor lessen werden gebruikt.
- Het Lamoen: De hele week je eigen! Niemand anders reed daarop.

7. Hoe was de leiding ?
- 't Reelaer: Niet goed
- De Zwaanhoek: Kattig en partijdig.
- Het Lamoen: Leuk maar beetje lui.

- 't Reelaer: Iets met een prikbord dacht ik.
- De Zwaanhoek: Dat werd de dag ervoor gezegd geloof ik.
- Het Lamoen: Dat stond al voornamelijk in het foldertje en het werd wel aangepast aan het weer...

- 't Reelaer: Er was een snoepwinkeltje dat savonds open ging. Verder normale maaltijden.
- De Zwaanhoek: Gewoon maaltijden van snoep kan ik me niet meer iets herinneren.
- Het Lamoen: Normale maaltijden, en s'avonds was er een snoepwinkeltje open.

- 't Reelaer: Ja, je moest af en toe in de keuken, en op één dag moesten alle stallen uitgemest. Ook ging je bijv. paarden drinken geven.
- De Zwaanhoek: Ja, en dat werd oneerlijk verdeeld.
- Het Lamoen: Ja, hele veel en het werd verdeeld in 3 groepen, elke dag wisselden de groepen, of je moest voeren, of vegen, of tavel op en af ruimen. Het was geen vervelend werk, bij de stallen was leuk, de tafel doen niet.

- 't Reelaer: Het leukste de wedstrijd denk ik, of de ritten, nee, de Crossweide!!! Minst leujk was dat er sn8s haast geen mogelijkheid was voor slapen...
- De Zwaanhoek: Leukst: De strandritten waren leuk, alleen de leiding was heel stom en streng en de dochter was verwend.
- Het Lamoen: Alles was echt geweldig leuk!!! Stom was alleen dat je met levend ganzenbord vliegen moest doodslaan, dat vertikte ik!

- 't Reelaer: Ja, maar ik zou dan voor trektocht gaan, en je moet er tegen kunnen om sn8s te keten, anders is het NIET leuk.
- De Zwaanhoek: Nee, ik vind van niet, de ritten zijn wel erg leuk.
- Het Lamoen: Absoluut, ik zou er zo nog heel vaak heen willen... Het is gewoon echt heel leuk als je paarden het einde vind!

- Het Lamoen: www.hetlamoen.nl !!!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 13:58

Bedankt voor alle reacties !!!

Ik hoop alleen dat er nog meer mensen de tijd nemen om hem in te vullen.

nOek_BijOu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:44

De enquette :

De Burght (2x) De hoeve (2x) en dit jaar ga ik nog een keer naar de hoeve. =D

De burght: leuk, maar daar aangekomen *slik*, =S
De hoeve: Heel gezellig =D

De burgth: Voltige, buitenrit en theorielessen en gewoon les, springles en een wedstrijd en bonte avond?. Sommige dingen waren leuk en andere stom vervelend =D
De hoeve: 1x per dag (spring)les, 1x vrijrijden per dag, 1x een lange buitenrit, naar het centrum, snackbar, paardenwinkel, voltige, mennen, nachtspellen, kampvuur, barbeceu, bonte avond. Ik vind het een super leuk ponykamp =)

Bij allebei goed, maar bij de hoeve wat huiselijker/gezelliger. =p

Bij allebei goed geregeld, bij beide staan ze in de wei zijn er genoeg pony's en hebben er dan een aantal gewoon een week rust, bij de hoeve zijn er ook binnenstallen bij de burgth geloof ik niet maar dat weet ik niet zeker Knipoog, verschillende rassen bij beide en ja ook bij beide brave en ondeugende paarden, paarden op niveau!

burght: elke dag een ander, dus delen.
Hoeve: hele week de zelfde met als mogelijkheid om het vrijrijden om een andere pony te pakken (als het mag) of te ruilen.

7. Hoe was de leiding ?
Bij de burght vond ik ze beide keren niet aardig, bij de hoeve wel. Bij de burght had ik het beide keren gewon niet goed getroffen, met de groep enzo.

Bij de hoeve hangt het op het bord en word hte uitgelegd en bij de burght wed het gewoon verteld, per dag, per ding.

Bij de burght: 3 x eten, af en toe een galks limo 2x per dag plus drinken bij het eten en voor de rest moets alles kopen,
de hoeve: 3x eten, er staat de hele dag een akn limo, een schaal met appels of een bak met snoepjes de rest kan je kopen, daar krijg je ook in het begin d egelegenheid voor bij een supermrkt en op het kamp zelf is ook een kantine.

ja bij beide, bij de burght: afwassen, tafel dekken.
bij de hoeve: terrein een beetje aanvegen, afwassen, tafel dekken.

De hoeve vind ik een leuk ponykamp en de burght i me beide keren erg tegengevallen!

ja de hoeve zeker, het is gezellig leerzaam en super luek, en de burght vanaf mijn kant niet maarja anderen hebben het daar superluek gehad.

jaah ik zou zeggen veel succes met enquette en mensen veel plezier op ponykamp!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:07

Ponykamp op manege De Jasmijnhoeve (zomer 2004)
Typische (grote) manege
nou met de paarden dressuur les springles (van iemand die z springt) buitenrit(ten) nachtrit dagtocht spelletjes te paard en zonders paarden en voor de rest kregen we theorie les , er was een spooktocht en was er voldoende materiaal om jezelf mee te vermaken
ik vond het allemaal heel leuk en heb me geen moment verveeld Haha!

Redelijk goed onderhouden hier en daar waren wat dingen met stro touwtjes genknoopt maar dat waren vooral dingen die niet meteen gemaakt konden worden er waren ruime boxen en stands een stapmolen poetsplaatsen veel weideis binnen en buiten bak springweide etc.
Er waren maximaal 20 deelnemers dus er werden ook niet meer pony's gebruikt maar er waren ongeveer 25 pony's en misschien wel meer de meeste waren rond de 10 of ouder maar er waren ook wel een paar jongere pony's bij er waren haflingers welshjes en nog meer rassen maar ook kruisingen enzo. de pony's waren over het algemeen heel braaf maar soms ook stront eigenswijs en er waren wel pony's waar het niet zo slim bij was om een beginner op te zetten. de verzorging was prima de pony's die niet gebruikt werden gingen de weide op ze kregen voldoende voel elke dag werd gemest
Je had de hele week dezelfde pony behalve als je niet met je pony op kon schieten oid en ik had dit jaar dat mijn pony gertapt werd door een pensions paard en daardoor kreupel werd toen moest ik op een andere
7. Hoe was de leiding ?
de leiding was gezellig aardig etc. maar konden ook streng zijn en gaven prima les en hadden voldoende verstand van paarden
er was een groot bord waar dingen op uitgelegt werden en er onder hingen a4tjes met bv. het programma van die dag de ponyverdeling en corvee groepjes
je kreeg 's ochtens en 's middags brood te eten en 's avond een warme maaltijd(elke avond iets anders bv macaroni pannekoeken friet of gewoon vlees met aardappelen en groenten) alleen bij de trektocht aten we 's middags soep en broodjes worst al was er ook gewoon beleg als je dat wou.
elke dag was er een soort onderbreking waar je in die tijd snoep of chips ofzo kon kopen in de kantine(je moest dus wat geld mee nemen om snoep te kopen) bij het ontbijt en middageten kreeg je yogi melk of chocolade melk 's avonds was er frisdrank en voro de rest stond en altijd een ton met aanmaak limonade die je zoveel mocht pakken als je wouw.

Jaa er was corvee elk groepje had een dag corvee je moest dan tafel dekken afruimen en afwassen en soms ook vegen oid
ik vond het springen en de nachtrit altijd het leukste en voorderest was er niet echt iets wat ik totaal niet leuk vond
Jaa het is er enorm gezellig en je kan er veel leren
--

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:53

De enquette :

De mikke (2000?), Jan Dolfing (2002?), De Treekhoeve (2004)

De Mikke: Zeer bekend, m'n eigen manege! Knipoog
Jan Dolfing: Mooie omgeving, ziet er leuk uit.
De Treekhoeve: Wow, groot! Mooie buitenbak!

De Mikke: buitenrijden, lessen, spelletjes met en zonder paard.
Erg leuk, en ik kende alle mensen + paarden.
Jan Dolfing: buitenrijden, veel springen, springles van Jan Dolfing, les, zwemmen. Spelletjes erg kinderlijk, buitenritten waren gaaf!
De Treekhoeve: buitenrijden, les, freestylen, wedstrijd, schrikparcours.
Schrikparcours, freestylen, buitenrijden en de wedstrijd was erg gaaf. Ben toen 2e geworden met de springwedstrijd. Lessen waren erg simpeltjes.

De Mikke: sliep in de kantine, erg gezellig!
Jan Dolfing: sliepen in zalen, ook erg gezellig, en luxe stapelbedden.
De Treekhoeve: sliepen in tenten, erg naar, met insecten en alles.

De Mikke: haha ik ben een beetje bevooroordeeld, maar echt superpaarden!
Jan Dolfing: ik reed een leuke arabier, ze hadden wel een stuk of 100 pony's, echt heel veel rassen/soorten/maten.
De Treekhoeve: Leuke pony's, vooral de huurpony's!

De Mikke: hele week, geen lessen, moest hem wel delen met 1 persoon.
Jan Dolfing: hele week voor je alleen, geen lessen.
De Treekhoeve: hele week voor je alleen, geen lessen.

7. Hoe was de leiding ?
De Mikke: Erg leuk, kende ze natuurlijk persoonlijk, hielp zelf ook.
Jan Dolfing: Mwah, beetje sarcastisch. Beetje matig.
De Treekhoeve: Leuke, spontane leiding. Superlui!

De Mikke: Je kreeg een schema.
Jan Dolfing: Je hoorde het ter plekke als we gingen rijden.
De Treekhoeve: 's Ochtends werd een schema opgehangen.

De Mikke: Lekker eten en drinken, extra's zelf kopen.
Jan Dolfing: Heerlijk eten! Drinken was ook goed. Extra's zelf kopen.
De Treekhoeve: Eten en drinken ging wel, extra's zelf kopen.

De Mikke: Nee, maar ik hielp sowieso al in de stallen.
Jan Dolfing: Ja, tafel dekken.
De Treekhoeve: Ja, afwassen en tafeldekken. Maar hielp vrijwillig op stal.

De Mikke: leuk: buitenritten! , minder leuk: dat je je paard moest delen en dat het imo te kort was.
Jan Dolfing: leuk: buitenritten, springles , minder leuk: carousselles.
De Treekhoeve: leuk: buitenritten, wedstrijd, schrikparcours, freestylen , minder leuk: je mocht weinig naar je paard.

De Mikke: Aanrader, topleiding, topprogramma en toppaarden!
Jan Dolfing: Ik vond het het minste kamp, de leiding vond ik niet zo denderend.
De Treekhoeve: Ik vond het erg leuk, maar hoor nogal wisselende verhalen erover.

Dit jaar ga ik naar de Eekwal, met mijn paard.
Zijn er mensen hier ooit eens heengeweest, ben benieuwd Lachen!