Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

:D ach ja, gaat om het idee
misschien heb je er nog wat aan. 
en topvakantie is toch een organisatie apart.
)
ze liepen de gehele dag in de wei. ze hadden arabieren, fjorden, haflingers, tinkers, welshen, ijslanders, friezen en heeel veel kruisingen
)
.
.
). 2x per dag echt met z'n allen eten, 's avonds mocht je gewoon zelf weten hoe laat je at. Extra's zelf meenemen. En verder nog limonade en thee wanneer je dat wilde (mocht je ook zelf klaarmaken).
.
.
. Vooral veel tinkers, deze fokken ze ook. Maar ook wat andere pony's. De paarden waren braaf, er zaten rustige tussen en ook pittige.. Goed verzorgt.
. Veel kwpners, maar eigenlijk is er van alles wel wat. Allemaal braaf maar wel pittig. 
Smeejj schreef:12. Was of zijn deze kampen een aanrader en waarom ?
Ik vind allebei niet.. Maar dat is mijn mening
frappa schreef:Hallo Allemaal !!!
Voor mijn opleiding paardenhouderij ben ik bezig met een opdracht over ponykampen. Omdat reacties van mensen heel belangrijk is dacht ik zet een enquette neer op bokt zodat ik via jullie je persoonlijke mening krijg over bepaalde ponykampen.
Dus mijn vraag zouden jullie hieraan mee willen werken.
B.v.D
groetjes
franny
De enquette :
1. Welk/Welke ponykamp(en) ben je geweest en wanneer ?
1.Een manege in Drenthe, naam weet ik niet meer. (2001)
2.Manege de Roosberg te Bavel.(2002,2003,2004)
2. Wat was je 1e indruk van het kamp en het bedrijf ?
1. Terrein was rommelig, de eigenaars kwamen me wel aardig over.
2. WAUW, heel erg netjes. Gezellig ontvangst. De stallen waren helaas iets minder (stands, maar maakt niet veel uit, ze staan bijna altijd buiten)
3. Wat ging je allemaal doen in deze week ? Met de paarden en zonder de paarden ? En wat vond je daarvan ?
1.lessen*mochten gevarieerder*, kanoen, huiftocht *saai* paarden poetsen.
2.Leuke buitenritten, lessen, zwemmen, watergevechten*eigenaar werd altijd nat*, veel spelletjes. Barbequen, kampvuur. (met bonte avond hebben we heel veel toneel gespeeld.) Theorie (na 3 jaar weet je alles) wedstrijd aan de einde van de week
4. Hoe was de accomodatie ? (het hele bedrijf, maar ook het kampgebouw ed.)
1.we sliepen in caravans, niet zo prettig.
2.Zeer netjes. De kamers werden elke dag schoongemaakt.
5. Hoe waren de paarden/pony's ? Hoeveelheid, rassen,leeftijden, braaf ed , en de verzorging hiervan ?
1.Sommige paarden waren lief, andere paarden konden trappen. Het was altijd uitkijken. Of ze schoon waren weet ik niet meer. (ong 15 paarden in totaal)
2. Hoeveel paarden/pony's ze daar hebben weet ik niet maar wel een aardige hoeveelheid. (rond 25 denk ik) Leuke paarden, ze moesten helemaal schoon zijn voordat we mochten rijden, dus schoon zijn ze wel. Er was wel een pony die niet zo aardig was maar zo onaardig was hij ook weer niet *met rijden is hij fantastisch*
6. Had je een pony voor de hele week of elke dag anders ? Moest je, je pony ook delen of werden ze ingezet voor lessen met anderen ?
1. Ik had een pony voor hele week maar ik moest hem delen en soms moest ik andere pony's poetsen. Vond ik echt niet leuk.
2. 3x geweest en geen 1 keer moeten delen. Heel soms hadden ze les. Dan waren we altijd aan het spelen.
7. Hoe was de leiding ?
1.De leiding was niet zo echt aardig, 1 vent kon echt heel erg stom zijn.
2.eerste 2x hadden we een stel als de leiding. Aardig en ze hadden orde.(23/24/25 jaar ong)
3e keer had ik 2 vriendinnen als leiding (20/21 jaar) En ze hadden orde maar ook heel veel lol.
8. Hoe wisten jullie wat het programma was ? Door bijv. schema op een bord ed. ? was er ook een verandering in het programma door bijv. het weer ?
1. We wisten nooit de programma.
2.er hing altijd een dag schema op de bord. En de wijzigingen werden mondeling verteld. (en daarna op bord geschreven)
9. Hoe was het eten en wat kreeg je allemaal ? Hoeveel 2 of 3x op een dag of iets anders ? Kreeg je ook extra's zoals snoep ed, en hoe zat het met drinken en wat kreeg je te drinken ?
1.nooit snoep/koek, altijd bekertjes limonade. Snoep/ijs kon je kopen in de kantine (duur)
2. Altijd na de rijden limonade met speculaasjes of prince koekjes bij. Snoep/ijs kon je kopen in de kantine. (goedkoop )
10. Hadden ze ook corvee, zo ja wat ?
1. Volgens mij niet.
2. Ja, afwassen en beetje vegen. (elke keer viel er wel wat kapot)
11. Wat was het leukst en wat totaal niet ?
1.Veel was niet leuk
2. Wat ik echt niet leuk vond was natuurlijk corvee. Hmm wat ik echt niet leuk vond was bonte avond meestal (ik ben doof en soms vergeten ze dat.)
12. Was of zijn deze kampen een aanrader en waarom ?
1. ABSOLUUT NIET.
2. een aanrader, lekker luxe kamp
13. Eventuele andere dingen kan je hier beschrijven ;
2. ze hadden ook boeken waar je dingen in kon scrijven. Leuk!
Iedereen alvast Harstikke bedankt voor de moeite !!!!
Graag gedaan!!!
[b]
Maar de wc was wel vlakbij

, verschillende rassen bij beide en ja ook bij beide brave en ondeugende paarden, paarden op niveau!

!