leuke maneges omgeving Leiden... ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

leuke maneges omgeving Leiden... ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 14:53

hoi,

uit pure nieuwgierigheid start ik deze topic..

Ik woon in Leiden; diverse maneges in de buurt.. wat zijn jullie ervaringen met deze maneges? ben daar best benieuwd naar.. ben ook aan het rondkijken, ik zou ook wel bij een andere manege willen gaan rijden namelijk..

dus, kom maar op met die verhalen.. Haha! Tong uitsteken

gr, m

Consort

Re: leuke maneges omgeving Leiden... ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 00:05

Hallo Merel,

Ik heb zelf goede ervaringen met Manege Hoogenboom in Nieuwe Wetering. Een kleine, simpele manege. Er is niet veel luxe, maar de paarden worden keurig verzorgd, lopen maar 4 dagen per week in de les ( 1 a 2 uur per dag) en staan in het zomerseizoen lekker op het land. Mary de Jong (eigenaresse en instructrice) komt in het begin wat stug over, maar geeft naar mijn mening goed les. Er wordt altijd veel georganiseerd op deze manege (wedstrijden, carrousel, zomerkamp, strandritten). Wat mij in het bijzonder aansprak, was dat dit (in mijn ervaring) een van de weinige maneges is waar je heel snel contact maakt met de "vaste gasten" en wat ik ook heel bijzonder vond is dat ik Mary NOOIT heb kunnen betrappen op 1 slecht woord over haar klanten (pension- of manegeklanten). Natuurlijk wordt er overal gekletst, maar het viel mij echt op dat zij zich absoluut niet schuldig maakt aan vuilspuiterij. Geen kwaad woord over concurrenten, klanten die zijn weggegaan, enz. enz. Dat vind ik echt heel bijzonder. Ik ben zelf weggegaan omdat ik een paard kocht die ik op 5 min. afstand van mijn huis kon stallen op een pensionstal.

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 00:10

Zelf rijd ik in langeraar, maar ben ook al vaak in nieuwe wetering geweest op wedstrijd. Ik vind het ook een leuke manege om naar toe te gaan en is zeker de moeite om daar te kijken.

groetjes

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:28

hooi ik rij nu op Manege Xenophon in Hazerswoude Rijndijk..
ik vind het een hele leuke manege rij er nu al onderhand 11 jaar dus Tong uitsteken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:34

ik ben wel eens op de Ripse Ruiters geweest, in Rijpwetering.. Lachen
zag er supergezellig uit... Lachen

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:24

Manege Liethorp in leiderdorp is volgens mij ook een goede manege. Mijn nichtje heeft er paardrijles en de lessen zijn volgens haar heel goed!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:26

Hey, bedankt voor jullie reacties!

@ Consort:
bedankt voor je reactie, hier heb ik veel aan. Ik hoor ook vaak objectieve, goede verhalen over de mange, en ook bv. op de site ziet het er goed uit. Paarden en sfeer, is absoluut het allerbelangrijkste! Het is alleen wel erg ver weg. Voor het weekend zou dat wel kunnen, maar dan moet ik wel even kijken.. (ben nog bezig met mijn rijbewijs.. Clown ) Ik ga er in elk geval wel even langs, om eens te kijken. Hartstikke bedankt voor je informatie! Klinkt inderdaad goed!

Manege Liethorp ben ik al een tijd niet meer geweest. Toen ik er een tijd geleden was, vond ik het niet zo'n heel leuke manege.. Wel bedankt..

Loyality, denk je niet dat het erg afhankelijk is van de instructie, bij jullie? Los van de paarden, ziet er aardig uit.. Ik heb wel eens een lesje meegereden, en vind die les dan niet leuk.. Maar de les die ernaast gegeven werd, trok me wel.. Dus tsja, moeilijk.. Maar, ook hier, ik zal eens gaan kijken op een ander uur.. Knipoog

Tnx, groetjes, merel

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:28

Waar zit je ergens in Leiden?

Manege Jonker in Katwijk is goed met openbaar vervoer te bereiken Lachen. En dicht aan het strand zodat ook de manegelessen naar het strand gaan in de zomer.

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:55

op wie reed je toen dan en weet je van wie je les had?

crasdis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:48

Mandy's hoeve in valkenburg... het is niet het meest nette manege maar er word goed lesgegeven en het is er gezellig.. er zijn leuke paarden.. het is niet zo een grote manege

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:47

hey,

even voor de duidelijkheid, heb geen eigen pony maar rijd les op manegepaarden..

weet niet meer op wie ik toen zat, het was een leuk paard, pff hoe heette die.. (als je door de stal naar de bak toe liep via het linkerpad aan de rechterkant in het midden, bij de zadels in de buurt... Clown ) en kreeg les van iemand met een hond, maar ja, dat hebben ze daar geloof ik allemaal.. Haha! Clown

en in ga van de week inderdaad eens bij mandy's hoeve kijken. een kleine manege zonder enorme luxe, ben ik gewend, fijn dus.. Tong uitsteken

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:54

ow okeej Tong uitsteken tjah ze hebben allemaal een hond behalve Linda niet zal wel Diana of Eva zijn geweest denk ik...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 22:52

tsja.. daarom.. en misschien ben ik ook wel veeleisend, omdat ik nu al haast perfect les krijg.. Bloos Haha!

was een zwarte hond en een bruin paard.. of vos.. kan alles zijn dus.. Clown

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:04

ow das Does haha dan had je les van Eva Lachen er staan eigenlijk geen vossen in dat rijtje tjah Milly maar die staat buiten...

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:08

ik rijd bij Liethorp, is een leuke manege maar wel weinig variatie in de lessen.. en in valkenburg Mandy's hoeve heb ik gereden, totdat ik een ongeluk kreeg door mede de schuld van de instructrices..

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:53

Is Leidschendam ook nog omgeving Leiden voor jou?
Dan weet ik daar namelijk wel een hele goede manege Lachen .

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 22:34

hmz.. Leidschendam is wel een stukkie, dus alleen als die manege écht de moeite waard is.. Bloos

ongelukken gebeuren overal, rot voor je..
maar denk dat het op ene manege wel duidelijk veiliger is dan de andere..

en nee, het was niet milly of zoiets.. meer iets van weet ik veel, zorry ofzo.. daar associeerde ik het mee.. Haha!

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:55

ow okej Vingers aflikken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:52

tsja.. dat is vervelend..

ik heb er zelf nooit gereden, heb er wel regelmatig gekeken (wel al een tijd terug..) en zie hoe anderen rijden, die daar les hebben. ik kan natuurlijk niet 100% oordelen, omdat ik er niet zelf rij. maar ik heb die keren wel teveel dingen gezien, die me niet aanstaan, en ik denk, wel een aardige indruk te hebben van de manege. en het is denk ik mijn manege gewoon niet zo.. iedereen houd ergens anders van.. Clown

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:57

crasdis schreef:
Mandy's hoeve in valkenburg... het is niet het meest nette manege maar er word goed lesgegeven en het is er gezellig.. er zijn leuke paarden.. het is niet zo een grote manege

haha van dat niet meest nette manege moet ik je gelijk in geven...maar over een tijdje verhuisd het hele boeltje 500m verderop en ik denk dat als het eenmaal ergens in een ander 'gebouw' (weet niet het juiste woord te vinden) zitten het waarschijnlijk ook wel netter word Tong uitsteken

Ik vind ook dat er goed les wordt gegeven (rijd er nu bijna 10 jaar) en gezellig is het ook altijd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:21

hmz.. nu ga ik zeker even kijken... Lachen

sammie_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:06

hey ik rijd op manege de alphense ruiters in alphen a/d rijn
het is daar super leuk

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:15

In onze les zijn we heel aardig, ook tegen nieuwe mensen. Gewoon gezellig kletsen aan de bar en in september gaan we met een aantal op trektocht in Drenthe. Oh ik rijd wel bij de paarden en bemoei me verder weinig met de rest van de manege (vroeger als kind wel).

Maar goed ik kan me voorstellen dat je misschien iets anders zoekt, als je indruk niet zo was. Aan onze les zal het in ieder geval niet liggen :D.

De hoofdstellen gaan gewoon uit bij de paarden als ze een uurtje vrij hebben (bij de pony's vroeger in ieder geval ook)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 15:57

Hoi,

een wat late reactie van mij, maar goed...
ik ben een tijdje geleden weer eens op Liethorp geweest om er te kijken. het ziet er aardig uit, maar het is gewoon 'niet helemaal mijn manege'... smaken verschillen...
toch bedankt voor de reacties, en fijn dat jullie zulke leuke lessen hebben...

ondertussen heb ik besloten nog minstens een half jaar bij mijn eigen manege nu te blijven rijden. daarna hoop ik een paard te gaan bijrijden en kan ik daar misschien ook les mee nemen.
hoe het verder loopt, zie ik dan nog.

toch erg bedankt voor de reacties!

megam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:22

bij stal groenewoude in hazerswoudedorp kun je paarden leasen en er ook les op nemen is een erg gezelige stal en fijne paarden om van te leren sta er zelf in pension