Strandrit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 20:09

Hallo bokkers!! Haha!

Ik wil heel graag een strandrit gaan maken binnekort....

Maar helaas kan ik mij bijrijdt beessie niet meenemen...

Hebben jullie voor mij een goeie tip waar je een mooie strandrit kan maken en natuurlijk ook een leuk paardje kan huren????

Groetjes Iris

Lisett_

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:21

Ik ga altijd op Terschelling op het strand rijde:D mjaa daar kom je niet zomaar 1,2,3.. Zoek op internet (google) naar een strand of paarden verhuur bij jou in de buurt? noujaa succes nog met zoeken!

liefs, Lisette

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:09

Ja, Terschelling...aan de ritten bij Terpstra heb ik goede herinderingen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:14

Heb je enig idee op welk strand je die rit wil gaan maken? Voor het strand van Oostvoorne/Rockanje op Voorne Putten kan je het proberen bij manege Tinte. Zij deden in het verleden paarden verhuren. Je moet wel rekenen op een rit van 3 uur of meer denk ik want de manege ligt niet echt dichbij het strand maar t'is wel goed te doen. Mocht je een gids nodig hebben laat maar weten.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:36

nieuwvliet, maar je gaat dan niet in rengalop maar de mensen zijn heel gezellig... Tong uitsteken

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 20:47

Ik kom zelf uit Eindhoven.

Dus niet echt dicht bij het strand....

Moet toch al een eind rijden dus maakt het me niet uit waar ik heen moet....

Maar hoop dat jullie bokkers goeie tips hebben of een leuke ervaring gehad hebben bij een manege daar zodat als ik zo'n rit wil gaan maken niet bij een slechte mange terecht kom...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:25

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat deze maneges strandritten organiseren: Manege Grol in Renesse en Lisiduna in Burgh-Haamstede, zijn beide op Schouwen-Duiveland (Zeeland). Lisiduna lijkt mij persoonlijker leuker omdat je dan ook een heel stuk door de boswachterij (duinbos) rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:34

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:30

Flip schreef:
nieuwvliet, maar je gaat dan niet in rengalop maar de mensen zijn heel gezellig... Tong uitsteken

Vond ik heel erg tegenvallen. Mischien had instructeur slechte dag, maar kinderen die wat minder goed reden werden compleet afgezeken, een meisje uit mijn les is jankend naar huis gegaan. En op het strand werd niet eeen keer achterom gekeken hoe het ging! De slechtste ruiter reed achteraan (heb je tenminste geen last van als ie er af valt Boos! ) Ik heb een meisje met aansingelen geholpen (nog steeds op het strand) omdat begeleider alleen maar stom stond te kijken. En van draf in stap overgaan werd gewoon gedaan zonder een seintje te geven. Gevolg; kettingbotsing bij iedere overgang. Ja, m'n groepsgenoten waren leuk, en er werkte één leuke meid. Maar voor de rest....

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:37

Ik heb vorige zomer (voor de zomervaakntie 2004), een super strandrit gemaakt met Diana! Lachen Echt geweldig!
Je kreeg een leuk pony/paard aangewezen, Ik goofy (L) Tong uitsteken En diana Lisa. Goofy is een haflingertje en Lisa een arabiertje. Eerst ga je heerlijk lang door een mooi rustig bos met duinen en alles! Hele ontspannend. Na heel lang en lekker fris door de duinen en bossen te rijden, kom je op het strand. Het is niet een heeeel druk strand, dus dat is wel lekker. En de mensen die er waren, bewonderde de leuke paardjes! Haha! haha! Dan ging je op het strand heerlijk galoperen! Soms ook beetje in het water van de zee Lachen Er werden bij ons ook foto's gemaakt, weet niet of dat altijd zo is, maar die foto's krijgen we (NOGSTEEDS!!!) opgestuurd! Na op 't strand gereden te hebben, ga je weer via het bos terug. Eenmaal op de manege afzadelen, aftomen, afsponsen, wat poetsen, knuffelen etc. en dan weer naar huis of dara nog wat eten en drinken! Echt superrr leuk! Haha! Clown
De site (beteje onduidelijk maarja): http://www.bakker.nl
Oo ja! En het is in Noordwijkerhout! Haha!
Kuss YerrY!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:58

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 16:12

Op www.bakker.nl kan ik niets terug vinden over een manege. Of ligt dat aan mij??? hahaha

www.voornetrail.nl lijkt me wel leuk
lisiduna lijkt me ook wel wat heb ik al vaker iets gehoord.

en www.drogtersepaardentochten.nl hebben niet zoveel tochten gepland staan... pas heel erg laat in het jaar.

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties
Meer tips zijn altijd welkom!!

Groetjes Iris

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:20

Iris1702 schreef:

en www.drogtersepaardentochten.nl hebben niet zoveel tochten gepland staan... pas heel erg laat in het jaar.

Groetjes Iris

dat is gekomen omdat we vorig jaar heel veel tochten hadden en daardoor elke rit maar een maxium van 6 ruiters hadden.
en daar hadden we niet zo veel zin in, dus vandaar weinig ritten en hopelijk weer meer ruiters en/of menners voor deze ritten.
en niet zoveel ritten omdat er weinig vrijwilligers zijn dit jaar.
maar we gaan wel twee keer naar strand, een weekend en een dag.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:00

Manege Phoelenburg

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 16:26

lilykashmir schreef:
Manege Phoelenburg

Heb je misschien wat meer info??? kan er geen pagina van vinden....

Groetjes Iris

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:50

Juut schreef:
Flip schreef:

Vond ik heel erg tegenvallen. Mischien had instructeur slechte dag, maar kinderen die wat minder goed reden werden compleet afgezeken, een meisje uit mijn les is jankend naar huis gegaan. En op het strand werd niet eeen keer achterom gekeken hoe het ging! De slechtste ruiter reed achteraan (heb je tenminste geen last van als ie er af valt Boos! ) Ik heb een meisje met aansingelen geholpen (nog steeds op het strand) omdat begeleider alleen maar stom stond te kijken. En van draf in stap overgaan werd gewoon gedaan zonder een seintje te geven. Gevolg; kettingbotsing bij iedere overgang. Ja, m'n groepsgenoten waren leuk, en er werkte één leuke meid. Maar voor de rest....

nou dat is toch niet mijn ervaring met die manege, maar ik kom er ook maar een of 2 keer per jaar, en dat is dan op ponykampen dan nog een extra strandrit......wanneer ben jij daar weeste rijden? en wie hadden jullie als begelijder?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:04

dit is de site van poelenburgh: http://www.poelenburgh.nl/

ik woon zelf tien kilometer er vandaan.ik wil het ook altijd nog eens doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:06

manege grol is niet aan te raden! ik ging mee met de beginnersgroep (mijn vriend kan niet rijden) we waren met ongeveer 30 man (en ik was de enige die kon rijden) kortom chaos!!!!

daarbij kreeg ik een heel angstig paard toegewezen. ik vloog er maar wat bij. pffff... niet echt ontspannen..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:52

lovebonney schreef:
dit is de site van poelenburgh: http://www.poelenburgh.nl/

ik woon zelf tien kilometer er vandaan.ik wil het ook altijd nog eens doen!

Dit ziet er echt heel leuk uit!!!!
Bedankt voor de tip!!!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:03

verder heb je ook nog http://www.manegejonker.nl
Erg leuke manege, erg leuke paarden, maar een beetje ervaring is wel gewenst.. De paarden zijn nogal frisjes.. Haha! Een rengalopje zit er dan ook wel tussen.. je gaat met maximaal 10 naar buiten..
*edit: Apple heeft daar een paard staan, als je haar pbt kan ze je vast wel meer vertellen*

ook heb je nog http://www.manegedeijslander.nl
Nog nooit geweest, maar staat zeker in de planning.. Ik hoor er goede verhalen over!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:27

Citaat:
Vond ik heel erg tegenvallen. Mischien had instructeur slechte dag, maar kinderen die wat minder goed reden werden compleet afgezeken, een meisje uit mijn les is jankend naar huis gegaan. En op het strand werd niet eeen keer achterom gekeken hoe het ging! De slechtste ruiter reed achteraan (heb je tenminste geen last van als ie er af valt Boos! ) Ik heb een meisje met aansingelen geholpen (nog steeds op het strand) omdat begeleider alleen maar stom stond te kijken. En van draf in stap overgaan werd gewoon gedaan zonder een seintje te geven. Gevolg; kettingbotsing bij iedere overgang. Ja, m'n groepsgenoten waren leuk, en er werkte één leuke meid. Maar voor de rest.... nou dat is toch niet mijn ervaring met die manege, maar ik kom er ook maar een of 2 keer per jaar, en dat is dan op ponykampen dan nog een extra strandrit......wanneer ben jij daar weeste rijden? en wie hadden jullie als begelijder?

Klinkt lekker...

Mjah die kettingbotsing is ieder zijn eigen domme schult! Je gaat toch ook niet boven op je voor rijder rijden Gestoord

Mjah ik weet dat in Schoorl ook een manege is waar je buitenritten kunt maken over het strand.
Aleen weet niet of dat dicht bij jou is...

Rhiannon typte: ook heb je nog www.manegedeijslander.nl nog nooit geweest, maar staat zeker in de planning... Ik hoor er goede verhalen over!

Hehe ik hoor alleen maar negatiefe verhalen erover Bloos
Over dat de zadels niet passen op de paarden en dat ze de zadels op het paard leggen net als een gewoon paard dus niet verder naar achteren. En dat ze verkeert gereden worden...
Maar ja dat heb ik ook maar gehoord Ziet er igg wel erg gezelli uit op die site Lachen

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:42

Manege 't Langeveld, in Noordwijkerhout. (Zuidholland)
Daar rij ik zelf ook, en we organiseren ook strandritten. En ik heb er ook ervaring mee want ik ga zelf ook vaak Lachen
Je rijdt eerst een stuk door het bos, daarna in de duinen, en dan het strand op. Daarbij doen we galop, en rengalop, en voor de rest gewoon lekker stappen en draven en genieten.
Voor de strandritten worden altijd ponys/paarden uitgekozen die vaak strandritten doen en er ook lol in hebben, en die gewoon relax zijn op het strand.

Stuur maar een pbtje als je meer wilt weten oid. Lachen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:38

Manege Kikkert op Texel

http://www.manege-kikkert.nl

Supergezellige manege, goeie paarden. Wel voor de echt gevorderde ruiter, want de rengalop is ook echt een rengalop! Haha!
Paarden gaan elke dag als er genoeg animo is en de pony's in overleg als er genoeg animo is op dinsdag en donderdag in het hoogseizoen.
Zelf werk ik er zomers een paar weekjes en vind het errrrrrrg gezellig!

Groetjes! Haha!

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:46

Fielychi schreef:
Manege Kikkert op Texel

http://www.manege-kikkert.nl

Supergezellige manege, goeie paarden. Wel voor de echt gevorderde ruiter, want de rengalop is ook echt een rengalop! Haha!
Paarden gaan elke dag als er genoeg animo is en de pony's in overleg als er genoeg animo is op dinsdag en donderdag in het hoogseizoen.
Zelf werk ik er zomers een paar weekjes en vind het errrrrrrg gezellig!

Groetjes! Haha!

hier heb ik ook gereden toen ik op vakantie was in texel de strandrit was wel echt super gaaf dus ook wel een aanrader!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:51

Ga eens bij manege Meeuwenoord kijken. Ze organiseren ritten voor zowel beginners als gevordeden en zowel alleen stran als strand / duinritten. Paarden zijn braaf, zien er goed verzorgd uit en kunnen ook best hard als je wilt...