Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Eens. Je geeft aan dat je dochter vertrouwen moet krijgen, maar dat de angst ook meteen toeslaat als ze een andere pony iets ziet doen. Dat gaat verder dan alleen vertrouwen krijgen, ze is eigenlijk gewoon bang. Ze durft alleen de dingen te doen die veilig voelen of op pony's die veilig voelen, maar alles wat daarvan afwijkt vindt ze dusdanig eng dat ze moet huilen. Dan is paardrijden imo niet de juiste sport, want wat iemand anders al aangeeft: ook de braafste pony kan ineens de kolder in de kop krijgen en wat dan? Daarnaast ben ik het ook wel eens met de instructrice dat ze op verschillende pony's moet leren rijden, daarvoor rijd je immers op een manege. En blijkbaar kan ze het wel, want 1. ze zit in de 2de groep, daar zit ze niet voor niets en 2. blijkbaar ziet haar instructrice wel dat ze het eigenlijk gewoon goed doet.Ik denk dat je kind paardrijden niet leuk vindt. Nu op dit moment toch nog niet. De instructie is niet de oorzaak, maar lost alleen het bestaande probleem (van angst en onzekerheid) niet op.
Ik zou dus kijken of je haar liefde voor paarden niet op een andere manier invulling kan geven (paarden borstelen, knuffelen, klusjes doen,...) en haar eens een andere hobby laten uitproberen, eens kijken of ze daar meer in open bloeit en iedere keer met een stralende glimlach thuiskomt.
Rytir schreef:Een paardrij juf wordt opgeleid tot paardrij juf, niet tot pedagogisch medewerker. Wat ik lees, dat die van je dochter, haar enorm prijst omdat het zo goed ging ook al vond ze het eng. Dat is niet verkeerd toch?
Citaat:Een keer moeilijke ponies (voor hoever het echt moeilijke ponies zijn) toevoegen aan de les kan ook zijn om hun zelfvertrouwen te vergroten.
Citaat:Misschien is paardrijden op dit moment ( nu) niet zo geschikt voor je dochter. Ze is gewoon nog echt jong. En ik bedoel dat echt niet naar maar het zou zonde zijn als ze nu heel veel angst ontwikkeld terwijl al zou ze over 1 of 2 jaar (wanneer ze motorisch en geestelijk meer ontwikkeld is) er wel veel plezier aan kunnen hebben.
Rytir schreef:Sorry maar het echte leven werkt niet ideaal en paardrij les gaat ook niet iedere keer perfect. Dat heb je met dieren. Mijn nekharen gaan omhoog staan door je op want ik krijg zo'n special snow flake vibe ervan .
Een paardrij juf wordt opgeleid tot paardrij juf, niet tot pedagogisch medewerker. Wat ik lees, dat die van je dochter, haar enorm prijst omdat het zo goed ging ook al vond ze het eng. Dat is niet verkeerd toch?
Een keer moeilijke ponies (voor hoever het echt moeilijke ponies zijn) toevoegen aan de les kan ook zijn om hun zelfvertrouwen te vergroten. Hoe cool is het dat je op een gevorderde pony mag!
Misschien is paardrijden op dit moment ( nu) niet zo geschikt voor je dochter. Ze is gewoon nog echt jong. En ik bedoel dat echt niet naar maar het zou zonde zijn als ze nu heel veel angst ontwikkeld terwijl al zou ze over 1 of 2 jaar (wanneer ze motorisch en geestelijk meer ontwikkeld is) er wel veel plezier aan kunnen hebben.