Rond mei kreeg ik een verzorgpony, maar ik merkte dat het te vroeg was. Ik had er echt geen plezier meer in en was toch wel even klaar met paarden, iets wat ik nooit verwacht had. Ben er na een maand of twee dan ook weer mee gestopt en heb het allemaal maar even gelaten voor wat het was.
Nou begint het sinds een week of twee echt wel weer te kriebelen en heb ik een manege in de buurt gemaild. Groepslessen worden niks voor mij, omdat ik geen vaste vrije dagen heb en heel onregelmatig werk. Het worden dus privélessen!
En ik ga aankomende woensdag dus weer beginnen..
Ik ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen en vraag mij af of er meer mensen ervaring hebben met het “van verzorg/eigen paard terug naar de manege”? En hoe is jullie dat bevallen?
Ik ga overigens naar de Ripse Ruiters
en de reden dat ik nu nog niet voor een verzorg- leasepaard ga, is omdat ik niet weet of mijn kriebels tijdelijk zijn en nergens aan vast wil zitten.
Ik ga er ook echt met de instelling “lekker ontspannen rijden” naartoe. Het echte trainen hoeft voor mij niet, als het paard maar ontspannen is en ik hem niet in zijn beweging belemmer uiteraard
) en waarbij ik dus weer even goed moest nadenken hoe het ook alweer zat en voelde.