Manege omg. Breda

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Manege omg. Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 11:05

Hoi!
Ik ben al weer een tijdje op zoek naar een manege in de buurt van Breda waar ik weer kan gaan lessen.
Vanwege het verhuizen voor mijn studie in Breda heb ik een tijdje niks gedaan met paarden, maar ik wil het nu toch weer oppakken.
Het liefste vind ik eigenlijk een bijrijpaard ergens, maar omdat ik tot nu toe nog niks heb kunnen vinden overweeg ik dus ook lessen. Voorwaarden zijn wel dat het goed zit qua paardenwelzijn en dat ik er echt wat kan leren.
Welke manege(s) raden jullie aan? Of als iemand nog iets anders weet kan dat ook altijd. ;)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:24

Paard- en ponyplezier in Diessen is misschien net iets te ver uit de richting? De paarden staan daar super, de instructrice is geweldig, het is echt geen standaardmanegegedoe met allemaal dezelfde oefeningen enzo, maar echt zelfstandig rijden met goede aanwijzingen.

Alles op basis van samenwerken met je paard, maar ook no-nonsense: leiderschap over je paard en corrigeren als dat echt nodig is.

twisietos

Re: Manege omg. Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:26

Je hebt verschillende De roosberg Bavel,Hippisch Centrum Breda,Google even.

cvheerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:28

De Roosenheuvel in Dongen

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 11:30

Sorry, had mijn vraag beter wat anders kunnen formuleren, ik heb natuurlijk wel al gegoogled en ben verschillende tegengekomen, maar vrag me vooral af wat er aangeraden wordt/hoe de ervaringen met verschillende maneges zijn. ;)
Diessen is inderdaad te ver jammer genoeg, ik moet het eigenlijk kunnen fietsen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:38

Naar welke school ga je? Ik ga naar de NHTV. :D
Dus ik lees even mee.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:42

CharlievdH schreef:
Sorry, had mijn vraag beter wat anders kunnen formuleren, ik heb natuurlijk wel al gegoogled en ben verschillende tegengekomen, maar vrag me vooral af wat er aangeraden wordt/hoe de ervaringen met verschillende maneges zijn. ;)
Diessen is inderdaad te ver jammer genoeg, ik moet het eigenlijk kunnen fietsen.

Ah, dat is wel handige informatie. Dan is Dongen ook te ver voor je, net als Riel.

Dichterbij Breda kan ik je niet helpen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:45

Toen ik nog in Breda woonde reed ik altijd bij de Mastbosruiters.
Was toen een erg leuke manege, met een goede/ fijne instructeur met hart voor zijn paarden. Vele die er toen stonden heeft hij nu, 10 jaar later nog steeds :)

roosje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:05

Manege sintels

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 12:37

Paris_ schreef:
Dus ik lees even mee.

Ik ga ook naar de NHTV!

@linn1502: Heten zij ook hoeve galderzicht? Kan ze jammer genoeg niet vinden online, alleen een website die nog niet af is, maar kan ze wel even mailen natuurlijk.

@roosje5: Leer je daar als 'ervaren' ruiter nog genoeg bij? Dat vind ik namelijk wel belangrijk

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:47

Ik zou ook Sintels zeggen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:54

Ik heb dan weer mindere ervaringen bij stal sintels.
Maar goed dat kan natuurlijk verschillen :)

Ja klopt Hoeve Galderzicht/ Mastbosruiters. Wist niet dat de site eruit lag. Maar ze zijn wel actief op FB. Weet dat daar ruiters zijn van alle leeftijden en alle niveaus. De eigenaar zelf is ook nog actief in de sport.

Als je wilt kan ik zijn naam geven zodat je hem makkelijk kan vinden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:02

Ik kom nog altijd graag bij De Roosberg in Bavel...

Altijd fijn kunnen rijden en veel geleerd. Hebben voor ieder wat wils qua instructie en paarden :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:17

Ruitersportcentrum Balemans in Teteringen. Hier hebben ze ook een kleinschalige manege. Direct aan het bos en wie weet dat een van de pensionklanten je misschien nog wel kan helpen aan een bijrijdpaard :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:33

CharlievdH schreef:
Paris_ schreef:
Dus ik lees even mee.

Ik ga ook naar de NHTV!

Ik stuur je 'n pb. :)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 21:38

Ik heb een mailtje gestuurd naar hoeve galderzicht, manege roosberg heb ik ook vaker voorbij zien komen en ziet er ook goed uit.

Lous: heb je zelf ervaring met Balemans? Het lijkt me namelijk wel wat maar kan niet zo veel ervaringen vinden

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:40

De Roosenheuvel in Dongen is inderdaad echt goed, maar ik weet niet of dit nog onder de noemer 'in de buurt van' valt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:42

CharlievdH schreef:
Lous: heb je zelf ervaring met Balemans? Het lijkt me namelijk wel wat maar kan niet zo veel ervaringen vinden

Ik zal je even een PB sturen :)

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:09

Als je wil gaan voor iedere week hetzelfde paard, paarden goed verzorgd, veel afwisseling, dan zeg ik manege Sintels in Breda. Wat mijn vriendin in der tijd gedaan heeft, is dat ze bij verschillende maneges een proefles heeft gevolgd en daarna heeft ze haar keuze gemaakt en dat vond ik wel slim, zo maak je een les mee en kun je eens een kijkje nemen in de stallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 01:09

Een studentenrijvereniging een idee?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:09

Ik zou zeggen; Ruitersport centrum Breda (voorheen hippisch centrum)Verder heb je de Roosberg (eigenaren gaan stoppen) Sintels, hoeve Galderzicht en in Dorst zit een manege.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:14

Veraaaaah schreef:
Ik zou zeggen; Ruitersport centrum Breda (voorheen hippisch centrum)Verder heb je de Roosberg (eigenaren gaan stoppen) Sintels, hoeve Galderzicht en in Dorst zit een manege.

Hoe kom jij er bij dat de eigenaren van de Roosberg gaan stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:18

Roosberg is leuk! :j

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:25

Bedankt voor de tips, k denk dat het manege roosberg, stal sintels, of ruitersportcentrum breda gaat worden.
Spreken me alle drie wel aan, alleen zijn de eerste twee best duur (voor mijn budget momenteel).

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:31

Ik heb vroeger een tijd gelest bij manege Overbos, tegen prinsenbeek aan. Daarna ben ik overgegaan naar manege Hoeveneind in teteringen .

Mensen zelf hebben ontzettend veel verstand van paarden, fokken zelf en doen veel in de sport. Altijd met veel plezier daar rondgelopen en mijn lessen gevolgd!