Een leuk ponykamp voor beginnende ruiter (10 jaar) gezocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shetjeIris

Een leuk ponykamp voor beginnende ruiter (10 jaar) gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 13:58

Wie weet er een gezellig ponykamp met superbrave pony's voor een beginnende ruiter van 10 jaar?

Het liefst niet een volle week, maar een midweek of i.d.

Ik vind het als moeder nogal spannend namelijk...

beatyhorse

Re: Een leuk ponykamp voor beginnende ruiter (10 jaar) gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:10

Ponykamp Markelo!
Heb hier zeer goede ervaringen mee :)

Mama3

Ik weet niet in welke regio je zoekt maar mijn zoon is nu 2x op ponykamp geweest van zondag tot vrijdag bij dezelfde manege. De eerste keer was hij ook 10 en zat hij pas 4 maanden op rijles. Ze hebben er hele brave pony's, vrijwel allemaal in de c maat. De kinderen overnachten in blokhutten met stapelbedden en ze maken 2 groepen.

Ik vond het ook heel spannend, bij het ophalen wilde hij niet mee naar huis. Dit was bij Stal Hollak, Arrien (ov). Voor ons 150 km rijden, maar het zeker waard

Eloya

Les chaveux in buinen!

puckboXXXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:08

manege de mustang

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:10

Horsesolutions in nederhorst den berg hele lieve brave ponys
En kleine groepjes kinderen max 8http://www.horsesolutions.nl

Puckido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:43

Bij Ruitersportcentrum Kraaij ga ik al op kamp sinds ik 9 ben (en ben nu 15) en heb het daar altijd naar mijn zin gehad! Ik ga dit jaar weer! Super leuke begeleiding en leuke pony's!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:45

Bij Les Chevaux in Buinen zijn de paarden en pony's inderdaad heeeeel braaf, die doen echt niks.
En het ponykamp zelf (duurt volgens mij 6 dagen) is ook wel precies leuk voor 10 jarigen.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:53

Klein Oever in Balkbrug! In de kleine vakanties mogelijkheid tot een midweek, in de zomer is het een volle week.
Hier zijn ook kinderen meer dan welkom als ze nog niet (zo lang) kunnen paardrijden. De lessen worden ingedeeld op niveau en er zijn zeker brave pony's. En daarbuiten om is het ook nog eens onwijs gezellig!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:01

Paard Centraal, leerzaam maar toch ontzettend leuk! Op hun site staat wat meer info :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:06

Zoals al genoemd, Les Chevaux in Buinen :j

Ze hebben heel veel brave ponys en voldoende begeleiding. Er worden verschillende rijgroepjes gemaakt naar niveaus van de ruiters, en ook geschikt voor minder gevorderde ruiters.

Als je nog meer info wilt bel of mail gerust naar de manege.
Www.leschevaux.nl

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:24

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
Ze zien er stuk voor stuk allemaal erg leuk uit. Ik heb een voorkeur voor niet langer dan een uur rijden van huis (randstad) af, dus kijk ik eerst even naar die maneges.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:53

shetjeIris schreef:
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
Ze zien er stuk voor stuk allemaal erg leuk uit. Ik heb een voorkeur voor niet langer dan een uur rijden van huis (randstad) af, dus kijk ik eerst even naar die maneges.

Ponyhof in Aagtekerke (Zeeland) is ook super leuk! Daar ben ik geweest toen ik 11 jaar was. Er waren toen wel veel oudere meiden (die wel erg aardig waren) maar inmiddels hebben ze in 1 week 2 verschillende groepen (als ik het goed heb) en 1 van die groepen is voor de wat jongere kinderen.
De pony's bij het Ponyhof zijn heel verschillend, er zit van alles tussen. Ook hele brave pony's dus.
Het was voor mij echt het allerleukste ponykamp!

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:08

Manege Laarbrug, hele brave ponys en voor ieder wat leuks.
Zeker een aanrader!
Manege bevindt zich in Ommen (ov)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:42

Pennyweekend bij De Burght in Barneveld

http://www.deburght.nl/pennyweekend

Heeft onze dochter destijds toen ze die leeftijd ook eens gedaan in maart ofzo, om te oefenen, want ze vond op kamp gaan best spannend. Ze vond het zo leuk, dat we toen gelijk geboekt hebben voor een week Ponykamp in de zomer.

Wellicht ook een idee?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:53

Emoreoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:59

Ik vond het bij Manege Kraaij altijd heel leuk! Ik ben daar vaak geweest. Als je op de site kijkt zie je daar ook een overzichtje van alle pony's en hoe de pony's zijn. Niet alle pony's staan erop. Dat moeten ze nog even updaten :D

nonosb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:09

Hallo! Ik heb hele goede ervaringen met Stal de Eik in Holten. Zeer rustige pony's en word echt gekeken wat er bij de ruiter past. Ook staat de veiligheid altijd voorop. Wat ik persoonlijk heel prettig vond was het vele afwisseling. De kinderen worden elke keer bezig gehouden en daardoor ontstaat er geen verveeling. Dus zeker een aanrader! Als je vragen hebt mag je PB sturen.

xhannaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:56

Manege de Hjouwer in Joure heeft speciale PK weken en brave paarden..
Eekwal in Emmen word je in een groep op niveau ingedeeld
Ik heb zelf ooit via Simbo.nl ponykamp gehad en daar het rijden ook geleerd. had daarvoor nog nooit op een paard gezeten!

Aimee075

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:34

hoi,
volgens mij had iemand anders het ook al gezegd maar misschien is het penny ruiterweekend op manege de burght iets voor je dochter?

manege de burght is in Barneveld, een uurtje rijden vanuit de randstad (pluspunt :) ) maar nu even serieus.

ik ben er twee jaar geleden ook geweest ( op gewoon ponykamp) er waren toen ook al een paar kinderen van rond de tien jaar en daar werd heel goed mee omgegaan. de pony's staan in een vrijloopstal waar ze vrij kunnen rondlopen, naar buiten kunnen en met andere paarden staan. dit zorgt er ook voor dat de paarden rustig tegen elkaar zijn in de les, iets uitvechten doen ze buiten wel. de pony's daar zijn heel lief en braaf met rijden. slaapkamer groepen worden ingedeeld naar leeftijd en vriendinnetjes en rij groepen naar leeftijd en ervaring. de leiding daar is super aardig en alles is heel netjes ( als je de stallengang hebt ligt daar geen poep of zo maar misschien 1 hooitje) en goed geregeld.

mijn ervaringen:
hele fijne manege, fijne mensen en pony's. het was echt een topweek, de week van mn leven *\%/*

hopelijk heb je hier iets aan!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:35

hoii
er zijn genoeg ponykampen! toen ik 9/10 was ging ik op mijn eigen manege op ponykamp: dat zijn ponykampen waar je ook niet blijft slapen en je galopeert niet. daar kan je lekker mee beginnen.
daarnaast kan je als ze wel wilt galopperen penny ponykampen kiezen, kijk is op de penny-site, zij sponseren ponykampen die echt voor pennymeiden zijn die willen knuffelen en tutten!
perfect voor 10 jaar, of misschien is 10 jaar de leeftijd dat je dat niet meer wilt.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:39

Puckido schreef:
Bij Ruitersportcentrum Kraaij ga ik al op kamp sinds ik 9 ben (en ben nu 15) en heb het daar altijd naar mijn zin gehad! Ik ga dit jaar weer! Super leuke begeleiding en leuke pony's!

ik denk dat je als moeder je kind die beginner is niet naar manege de kraaij moet sturen,
ik denk dat je met 10 jaar & beginner, lekker wilt tutten en in de bak rijden.
manege de kraaij gaat op buitenrit, geeft serieuze dressuur en springlessen en dat is denk ik meer voor de half-gevorderde.
maar ik ben er nooit geweest mijn vriendin allen xd

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:56

Verplaatst van YRT naar -> MA

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:13

Manege Sintels in Breda, duurt van maandag t/m vrijdag. De website is www.sintels.nl, daar vind je alle informatie.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:50

Al genoemd maar nogmaals; Klein oever! Kom ik al sinds ik 11 was, en ben er nu leiding. Erg gezellig en veel activiteiten, niemand hoeft zich te vervelen! Ze hebben ook zeker leuke, lieve pony's, en lessen naar elk niveau.