Leuke manege in Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Leuke manege in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 12:52

Hoi allemaal,

Ben afgelopen maand verhuisd naar Rotterdam en wil graag hier hier ook gaan rijden. Ik rijd nu nog in Zoetermeer maar dit is niet echt praktisch. Ik ben meestal afhankelijk van het OV dus het moet wel goed bereikbaar zijn.

Ik ben zelf 27 en rijd vanaf mijn 9e. Heb dus wel wat jaartjes rijervaring maar vind dat ik ook nog een hoop kan leren dressuurmatig gezien. Ben 1.75 lang en stevig gebouwd dus rijd bij voorkeur op grote paarden. Vind mezelf op een pony echt geen gezicht.

Ik ben op zoek naar een leuke/gezellige manege waar ik lekker dressuurmatig kan lessen en ik vind springen ook leuk om af en toe eens te doen. Ook buitenritten vind ik leuk, ga zelf ook regelmatig met vriendinnen in de Drunense duinen rijden. Rijd nu af en toe een FNRS proef, vind ik ook leuk om te doen.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven..

Alvast bedankt!

Sandyislief

Re: Leuke manege in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 15:53

Niemand?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:57

Geen eigen ervaring (ben Belg) maar je kan eens google'n op manege's in Rotterdam en/of eens langsgaan, een lesje meepikken en kijken hoe het je bevalt?
Bestaat de mogelijkheid tot een leasepaard of verzorgpaard kan deze net zo ideaal zijn, dan kan je samen groeien in de dressuur.

Succes met zoeken!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:57

Hangt er een beetje vanaf welke kant van Rotterdam?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:01

Er is nog niet zo heel lang geleden een topic geopend met exact dezelfde vraag, als je de zoekfunctie gebruikt kun je hem ongetwijfeld vinden!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 19:41

Ja die topics heb ik gelezen maar we kwam niet echt een eenduidig antwoord uit. En maneges googlen heb ik wel gedaan maar ik hoor liever persoonlijke ervaringen.

Ik woon zelf in Rotterdam zuid.

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:50

Ik rij zelf op manege de Hazelaar in Schiebroek. Dit is een manege waar ook minder valide mensen rijden. Ikzelf vind het een hele fijne manege waar er goed voor de paarden wordt gezorgd en ook leuk lesgegeven wordt. De sfeer is ook gezellig. Ik loop ook 1x per week naast het paard mee met een minder valide erop.
Dit is denk ik niet echt een handige manege voor jou aangezien het in Rotterdam noord is, maar ik wilde het toch even noemen :) succes met het vinden van een manege

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:53

Ik heb er persoonlijk geen ervaring, maar bij manege Flip Dros in Barendrecht wordt dressuurmatig gereden. De manege ligt tussen Rotterdam en Barendrecht.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 20:05

Okee ik ga denk eens op een paar maneges een proefles rijden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 05:35

Je moet gewoon wat maneges proberen. Wat een iemand leuk vind, vind een ander niets.
Heb ook 20 lessen gereden bij Filip Dros, was niet mijn ding.
Daarna zeker een jaar bij Waalzicht gereden, vond ik erg leuk.
Maar moeten stoppen vanwege verhuizing.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 07:44

Ik rij er zelf niet maar kom er wel regelmatig, manege Hillegersberg. Lijkt een gezellige sfeer te hangen, in de zomer doen ze ook buitenritten met de lessen en daarnaast organiseren ze ook langere buitenritten. De manege ligt in het bos. Ik zag op de site dat je ook een vast paard in de les kan krijgen, dan is je abbo wat duurder.

Succes met zoeken!

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 07:58

Je hebt in Rotterdam meerdere maneges waarbij ik zelf bekent ben met Manege Hillegersberg en Manege Lansbergen. Allebei liggen ze aan het bos manege Hillegersberg is alleen luxer en dus ook wat duurder dan Lansbergen. De sfeer vond ik overgens toen ik met mijn eigen paard er stond op Lansbergen super.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:01

Volgens mij zijn er niet veel maneges die een beetje dichtbij liggen voor jou. Je hebt natuurlijk de Rotterdamse Manege, waarschijnlijk heel duur, maar die zou je kunnen proberen. Ikzelf heb in Nieuwerkerk aan den IJssel gereden, bij Manege Hitland. Ken ook nog de Capelse Manege in Capelle aan den IJssel.

Je kunt ook op de site van de fnrs kijken. Daar heb je een overzicht van alle maneges met een sterrensysteem en dan kun je kijken welke in ieder geval het dichtste bij jou zit ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:05

Ik heb zelf wel goede ervaringen met HC Simonshaven in Simonshaven. Vanuit Rotterdam zuid goed aan te rijden.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 12:01

Ja Lansbergen ken ik wel en gaat het niet worden. De manege in Charlois, Drechterweide? Ligt voor mij dichtbij dus ga ik kijken. En Filip Dross en de Rotterdamsche ga ik ook eens kijken.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:54

Persoonlijk vind ik manege Charlois erg achteruit gegaan kwa lessen...

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 15:10

In welk opzicht?

mitchel1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:15

Rij zelf op manege Hippisch Centrum Hoeksche Waard in Oud-Beijerland (net onder barenrecht)
Erg leuke manege voornamelijk dressuur met leuke manege paarden. Ook is er een carrouselgroep
dus gezelligheid genoeg.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:40

In de hoek zittende instructie, teveel in de les, en veel van hetzelfde in 1 les...bv ff draven en wijken wijken en wijken, even galop en klaar!
Kan toeval geweest zijn maar ben er niet meer geweest....

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 21:32

Mmm okee dat klinkt idd niet zo bijzonder.. Ik ga binnenkort gewoon hier en daar wat proeflesjes rijden en dan zie ik het wel.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:43

Ja je moet het gewoon zelf ervaren denk ik zo.....succes met je proeflessen!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:48

Manege hilligersberg is een hele goeie manege, ze zijn volgens mij wel ietsjes duurder, maar je krijgt er ook wel wat voor terug hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:53

Manege de [naam]! :) Geweldige manege waar het welzijn van paarden voorop staat. De lessen worden geweldig gegeven (als ik op andere maneges in [naam] kom schrik ik vaak van het verschil in niveau, wat bijvoorbeeld op manege hillegersberg en lansbergen gevorderden worden genoemd, zijn bij ons de halfgevorderden), en er zijn voor de gevorderden ook wat betere, uitdagendere paarden. Ook wordt er springles gegeven door instructeurs die zelf ook op hoog niveau in de springsport meedraaien. :)

Ook zijn er regelmatig proefjes en springwedstrijden waar ook manegeruiters aan mee kunnen doen.

Ook is de manege gewoon ongelofelijk gezellig, met veel leuke mensen. Als je een keer een proefles wil doen raad ik je aan om dat bij Jordy of Jos te doen (daar kan je naar vragen). Zij geven het beste les. :j

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:34

Ja Prinsenstad klinkt wel goed maar is qua OV niet goed te bereiken dus dat gaat hem sowieso niet worden.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:40

Manege de Prinsemolen heb je ook nog. Ben er verder niet bekend mee