Ander ondergoed aan doen, dat niet verschuift. Of -en dan heb je pech, als je Down There op een bepaalde manier eh..geschapen bent, dan kan je er ook veel last van hebben.
Ik heb er ook wel eens last van, ander ondergoed helpt dan wel! Soms vergeet ik dat en heb ik er weer een week last van voor het allemaal weer pijnvrij is! Naadloos ondergoed vind ik het fijnst. Ken ook wel mensen die geen ondergoed dragen ..
Ceasar2015
Geplaatst: 10-12-15 16:44
Ik zou inderdaad eens proberen met ander ondergoed. Met "verkeerd" ondergoed heb ik daar ook last van. Voor mij werk een naadloze boxer perfect.
maximuss
Geplaatst: 10-12-15 16:45
Ander ondergoed, verkeerd zadel, niet genoeg op je kont zitten,... Allemaal mogelijke oorzaken ...
Te kleine zitmaat, verkeerde zitvorm (te diep, opgesloten,...)...
stefje
Geplaatst: 11-12-15 09:56
Misschien schuif je teveel in het zadel? Zo niet dan kan het aan het zadel liggen of aan je houding. Ik heb er al mijn leven lang last van, rijd al 20 jaar mijn eigen paard met een gelpad op mijn zadel, en schreef er dit over Zere kont: gelpad voorkomt doorrijden.
Oei oei en dan krijg je fik in de billenonder de douche. Niet fijn
ElineS
Geplaatst: 11-12-15 10:02
Inderdaad, ander ondergoed. Naadloze boxers zijn het fijnste. Zijn bij de Hema, H&M, C&A etc wel te krijgen.
Misschien heb je ook wel een gevoeligere huid dan de meesten. Naadloos ondergoed is dan echt het uitproberen waard. Zit lekker, schuift niet, schuurt niet. Of gewone vrouwenboxers, die wel naden hebben, kunnen ook al helpen.
Het kan trouwens ook aan de stof liggen. Katoen is vrij ruw qua stof. Naardloos ondergoed of vrouwenboxers zijn vaak van gladdere rekbaardere stoffen.
Dus weg met gewone onderbroeken en strings tijdens het rijden. Die zijn niet handig. Ik had ook last als ik in een string reed.
Of houding speelt mee. Misschien zit je niet genoeg op je kont. Je hoort niet met je vagina het zadel aan te raken, dan zit je dus verkeerd. Of misschien zit je niet stil genoeg in je zadel, door houding of een verkeerde pasvorm. Vraag even bij je instructrice na wat zij vind van je zit en of ze er wat meer op wilt letten tijdens lessen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 11-12-15 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Marije_jiplover
Geplaatst: 11-12-15 10:06
Wanneer je vooral aan de voorkant last hebt, moet je wellicht tijdens het rijden je bekken wat meer kantelen, dat je echt op je zitbeenknobbels zit ipv op de voorkant. Als meisje had ik er vroeger ook last van, omdat ik te veel op de voorkant zat. Op je paard goed voelen of je je zitbeenknobbels in je zadel duwt, of ze juist ontlast.
Niet alleen het ondergoed moet naadloos/plat zijn maar ook in je rijbroek! Als daar een dikke naad/ stofrand zit rij je de boel open. Heb dat zelf met een mondoni gehad en sindsdien let ik daar goed op.
Moet je veel doorzitten tijdens het rijden? Dan heb ik er voornamelijk last van. Zo ja, dan zou je wat kortere stukken kunnen doen of inderdaad ander ondergoed proberen. (En rijtechnisch meer je bekken kantelen, moet ik zelf ook beter doen.)
Of aan je zadel. Alsje een zadel hebt met een nogal geprononceerde kamer dan kan dat ook de boosdoender zijn. Maar meestal helpt ander ondergoed en een betere houding. Ik ken wel ruiters die zo'n fietsbroekje met zeem dragen onder hun rijbroek en geen ondergoed omdat ze alleen zo niet doorrijden
Myhorse20
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-15 01:40
horsies5 schreef:
Het kan ook nog aan je rijbroek liggen
Ik heb een rijbroek van Pfiff van jeans van 100 Euro
Wat die broek kostte en welk merk je draagt is niet echt van belang. Wat belangrijk is is de pasvorm, ofwel hoe zit jij in die broek...
Tinky12
Geplaatst: 16-12-15 06:42
"Op je billen zitten en niet op je huisdier" is ook zo'n term ... bekken wat kantelen...zit de plek tussen je billen en ander ondergoed helpt niet,dan kun je ook voor het rijden wat vaseline smeren. Scheeld enorm
DatBenIkNou
Geplaatst: 16-12-15 08:32
mrie schreef:
Wat die broek kostte en welk merk je draagt is niet echt van belang. Wat belangrijk is is de pasvorm, ofwel hoe zit jij in die broek...
En vooral de naad waar je op zit is van belang...is het eerst waar ik op let bij een rijbroek.
Ik heb er ook veel last van, bij mij is het soort onderbroek idd van belang maar ook de rijbroek, als de rijbroek te los zit of de naad te dik nou dan heb ik ook een week pijn en ellende. En het is wel dat ik er last van heb sinds ik een nieuw zadel heb.
Ik herken het probleem ook! Heb het niet door het ondergoed.. het is meer dat wanneer de voorkant van de kamer (? Geen idee hoe die bobbel aan de voorkant heet) een beetje hoog is. En dan zijn het geen schuurplekken maar wordt het echt onwijs gevoelig op die bepaalde plek daar bedenen.... heel lastig probleem, en is soms ook een kwestie van wennen. Maar ik heb er ook last van als ik zonder zadel rij op een paard met een beetje schoft.. heb helaas geen tips voor je!
Helaas herken ik ook het probleem. Ik heb er zelfs nog eentje bij. Bij mijn stuitje wil het ook zeer regelmatig kapot gaan. Steevast kom ik er pas onder de douch achter, aaauuuwwww. Wat ik nu doe is zorgen voor naadloos ondergoed dat goed aansluit. Mag echt niet te groot zijn. Verder flink insmeren met sudocreme. Ook de dag erna.
Ik had er vroeger veel last van. Ander zadel en probleem was meteen foetsie Blijkbaar was de vorm van de zadel voor mij niet geschikt.
Mooblie
Geplaatst: 20-12-15 16:58
Ik heb wel eens plekjes net onder mijn billen gehad na een lange buitenrit.. Heel vervelend en pijnlijk
Ik heb mijn oplossing gevonden in een fietsbroek. Deze deed ik dan aan onder mijn rijbroek. In die broekjes zit een soort kussentje voor je billen. Sinds ik dat broekje heb een aantrek als ik intensief en/lang ga rijden heb ik er nooit meer last van gehad