Ik zoek voor mijn dochter van 9 jaar en haar vriendinnetje een ponykamp voor de zomer 2016. Ze hebben dan allebei ongeveer 3 jaar rijervaring op de manege (1 x per week). Ze hebben beiden geen eigen pony om mee te nemen. Ik wil graag: - maximaal 1 uur rijden vanaf Den Haag (Zuid Holland). - kleine groepjes (liefst ongeveer 10 kinderen) - veilige omgeving/sfeer met voldoende toezicht.
Wie heeft er tips/ervaring voor een gezellig en veilig ponykamp voor mijn dochter en haar vriendin?
Wat voor ponykamp zoekt u? In Putten is een ponykamp wat mijn ouders beheren. Hier leren de kinderen grondwerk met paarden te doen en veel Natural Horsemanship. Ook rijden ze iedere dag.
Dank je wel Marie, de ponykampen zien er leuk uit,maar ik zoek in eerste instantie een ponykamp met kleine groepen. Liefst zo rond de 10 kinderen. Maar ik houd deze wel in mijn achterhoofd.
Onze kampen zijn maximaal 16 kinderen (afgelopen jaren lag het aantal op 12/14 deelnemers) De lessen zijn dan opgedeeld in 2 groepen. Er is ruim voldoende toezicht bij ons, in de nacht slaapt er iemand bij de kinderen. Onze website is www.sintels.nl We zijn gelegen in Breda.
Breidablik (Oirschot) hebben ook pony kampen zonder eigen pony mee te moeten nemen.
BabetteLs
Geplaatst: 21-11-15 18:56
In emmen (drenthe) is de eekwal daar was ik vorig jaar het is daar echt super ik ga volgend jaar zeker weer je gaat springen en dresuur doen in de bak en we gingen crossen door de bossen we hadden spelletjes met en zonder paarden en we hadden een dagrit we hadden ook een shopdagje en we gingen naar de mc donalds het was echt superleuk ik raad het aan!!
Dank je voor het meedenken Babettels en turbo tinker. Maar ik vind ze wel een beetje ver weg. Ga liever eerst de mogelijkheden voor dichterbij uitlopen.
Ik weet niet of het te ver is, maar in markelo bij erve meenderinkboer is het altijd feest! Er zijn rustigere weken (max 20 kids) en drukke weken (60 kids) met alle leeftijden en je word echt ook in een groep naar niveau ingedeeld, toezicht is er naar mijn idee echt voldoende! Er zit van alles tussen de 7/8 en 16 jaar daar. Slaapkamers tussen 4&12 personen, maar je kan je voorkeur altijd laten weten. Daar houden ze wel zo goed mogelijk rekening mee
Ik vind de Treekhoeve erg leuk. Leuke groepen, leuke pony's en paarden en een prachtige plek om te rijden. De Treekhoeve is in Leusden. De groepen zijn alleen we een stukje groter dan 10 mensen, maar ik vond dat juist erg gezellig met al die meiden
Ik raad erve meenderinkboer ook erg aan! De mensen zijn heel vriendelijk en het programma is erg leuk en veelzijdig. Met de Treekhoeve heb ik minder fijne ervaring.
Vraag eens naar de ponykampen in zeeuws vlaanderen op manege Magrette V.O.F.. Ze zijn kleinschalig, max 10 kinderen. En alle facetten van het paardrijden komen er aan bod. www.manegemagrette.com
Eliana
Geplaatst: 06-12-15 14:44
Stal norwind in Streefkerk. Rond de 6/kinderen. Zijn erg leuke kampen!
LiannePuthzy
Geplaatst: 06-12-15 14:48
lisanS13 schreef:
de Boschhoeve is heel erg leuk!
idd, boschhoeve is super (zat dan wel in de 15+ week) maar alsnog super, de ponykamp groep was ook niet groot
abelmijnshet
Geplaatst: 06-12-15 22:54
Maureen95 schreef:
Wat voor ponykamp zoekt u? In Putten is een ponykamp wat mijn ouders beheren. Hier leren de kinderen grondwerk met paarden te doen en veel Natural Horsemanship. Ook rijden ze iedere dag.