Ponykamp gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer88

Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 16:15

Hallo iedereen, :)

Ik ben voor deze zomer opzoek naar een ponykamp. Ik heb wel een paar eisen:

- ong. 40 mensen per week.
- een eigen paard voor de hele week die je niet deelt met meerdere personen.
- veel buitenrijden
- ook nog normale lessen
- slaapzalen
- in Nederland

Dingen zoals veel avondspEllen,kampvuur, zwembad en andere leuke extra's zijn natuurlijk meegenomen. ;)
Ps: ik ben niet 18+

Grtzz Dreamer

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:48

BRT -> MA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:52

Kijk eens op http://www.ervemeenderinkboer.nl/ruiterkampen

Echt superleuk! Elke dag lekker buitenrijden (ook lekker rengalopje ed), lessen, springparcours, lekker zwembad op het terrein, echt lekker eten, etc.
Alleen geen slaapzalen maar groepskamers, met eigen toilet en douche.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:54

Google eens op manege de Boschhoeve :)

Fellow19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:52

Poelenburgh voldoet aan bijna al je eisen.
Groepen van (ik geloof) max. 40 kinderen.
Je hebt alleen geen eigen pony, maar iedere les op een ander(e) paard of pony. Maar toen ik er was, mocht je wel een verzorgpony uitkiezen, die je de hele week mocht poetsen en mee mocht wandelen.
Verder bijna elke dag wel een buitenrit (bos, strand en duin).
Naast de buitenritten springen, dressuur, carrousel, voltige en pushball.
Er is een prachtige (net vernieuwde) luxe slaap accomodatie.
De manege is in Nederland, in Schoorl (Noord-Holland).

Naast het rijden ga je naar het zwembad, de braderie, het strand en is er een bonte avond met vuurkorf. Ook is er pimp my pony en dit jaar misschien een FNRS proef.
Kortom, echt een aanrader :D

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:59

De barlo is weliswaar geen 40 man wel ong 25perweek

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:13

Manege Gasselte is voldoet wel ongeveer aan je eisen, sowieso over het buitenrijden/ gewone lessen.
Ook heb je de hele week een eigen paard! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

marissapepe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:17

Kijk is op manege hollak.nl

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:24

marissapepe schreef:
Kijk is op manege hollak.nl

Aanrader, kleine groepen, gemoedelijk. Ik weet niet hoe oud je bent, maar mijn zoon van 11 gaat dit jaar weer, vorig jaar ook goed bevallen. Voor de wat oudere wellicht wat simpel

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:07

manege de Bongerd!!
- er zijn geloof ik minder dan 40 mensen op kamp in 1 week, maar als het meer is maakt dat niet uit want je wordt in groepjes verdeeld en er zijn meer kamers
-je hebt de hele week een eigen paard (je kan ook je eigen meenemen), als je de pony niet leuk vind kan je zo op een andere.
-er wordt veel buiten gereden in hele mooie bossen, op vrijdag is er zelfs een hele dagrit buiten. super leuk dus! en als je nog wat extra wilt rijden kan je ook los op het terrein rijden.
- er is een dressuurles en een springles
-er zijn verschillende kamers (opgedeeld op leeftijd), de kamer waar ik vorig jaar zat waren we volgens mij met zn twintigen ofzo, dus dat kan je wel een slaapzaal(tje) noemen (de andere kamers zijn kleiner)
- de manege is in Glimmen, dat is bij de grens van Groningen, Drenthe.
-je hebt elke avond een avondprogramma. er is ook een keer zwemmen als het mooi weer is. je rijd de pony's elke avond en ochtend zonder zadel van en naar de wei als je wilt! het is echt helemaal geweldig. er zijn op donderdag ook onderlinge wedstrijdjes

http://www.manegedebongerd.nl

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:09

Manege de bongerd is echt heel leuk!

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:15

www.ponyhof.nl
Heel erg leuk! Je slaapt in slaapzalen.
Je bent in de zomer met 30-40 mensen.
Je hebt elke dag les of vrij rijden.
1 keer in de week springles
Je doet spelletjes met de kleine pony's.
Je gaat 3 keer in de week naar het strand!
Je hebt alleen niet heel de week je eigen paard :)

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:16

Pck Eersel
Manege soethout
Sonniushof

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:18

De Hazelhorst in Den Ham (Ov), geweldig kamp en voldoet aan bijna al je eisen.
Je rijdt iedere dag een buitenrit én een les naar keuze (springen, dressuur).
De lessen krijg je op zeer professioneel niveau, je leert er écht wat.
Ook zijn er buiten de lessen, buitenritten etc. ook veel bijkomende activiteiten zoals: zwemmen, bbq-en en leuke spelavonden.
En je slaapt in slaapzalen met gezellige stapelbedden met alle faciliteiten (douche etc) binnen bereik.
Ik raad je dit zeer aan, ik ging er als kind met onwijs veel plezier naar toe!
http://www.hazelhorst.nl/ponykampen/

Edit: Je rijdt en bevindt je ook nog eens in een van de mooiste gebieden van Nederland.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:49

Treekhoeve. Ik weet niet hoeveel weken er nog beschikbaar zijn, die van 19 juli t/m 24 juli is vol.
Je hebt daar 'normale' weken, maar ook SGW weken. Daar ga ik heen. Lijkt me erg leuk :D

Dreamer88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 13:22

Als ik ga word ik zeg maar 1 a 2 weken later 14 dus ik val in de meeste gevallen er precies middenin wat de leeftijd betreft.
Bedankt voor alle reacties.
Maar alle ideeën zijn nog steeds welkom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:23

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:38

TS, is er een rede dat je een "eigen" paard wilt voor heel de week?
Je leert er onwijs veel van om op verschillende paarden te rijden. :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:43

Ik vind het niet gek dat je maar 1 paard wil hoor. Dat wil ik ook graag, anders heb je elke keer een ander paard, moet je daar weer aan wennen. Zeker als je wat onzeker bent, en je hebt wat moeite met nieuwe paarden, dan is 1 paard voor een week super fijn!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:49

sterreke98 schreef:
Ik vind het niet gek dat je maar 1 paard wil hoor. Dat wil ik ook graag, anders heb je elke keer een ander paard, moet je daar weer aan wennen. Zeker als je wat onzeker bent, en je hebt wat moeite met nieuwe paarden, dan is 1 paard voor een week super fijn!

Daar heb je gelijk in en dat snap ik wel.
Maar als je aangeeft dat je onzeker bent houden ze daar echt wel rekening mee denk ik toch? Iniedergeval wel bij het ponykamp die ik heb aangeraden.

Maar ook als je onzeker bent is het wel goed om op verschillende paarden te rijden, hier kan je veel van leren en een beetje vertrouwen in jezelf opbouwen.

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:07

Kleinoever is ook echt een aanrader
Er zijn daar altijd een hoop kinderen dus je verveelt je nooit ;)
Je gaat 2 of 3x in de week op buitenrit door de bossen en over de heide
Ook heb je 2x springles en de rest van de lessen zijn dressuur
Jij rijd 2x een uur op een dag

Als 14jarige slaap je in een huifkar met 3 andere meiden ;)
Er is een zwembad op het terrein dus je kan zwemmen wanneer je wilt (je moet wel minstens met twee anderen zijn en een leiding)

Ze gaan 's avonds vaak naar de heide en doen daar allemaal spelletjes en op dinsdag is er een spook tocht, woensdags een survivaltocht, donderdag een kampvuur en vrijdag een afscheidsfeest :)

Voor de rest zijn er gedurende de dag allemaal verschillende spelletjes bezig op het terrein ;)

Je hebt er alleen niet de hele week een vast paard, maar als je aangeeft dat je onzeker bent met rijden houden ze daar vaak wel rekening mee ;)

Dit is de site als je nog meer wilt weten: Www.kleinoever.nl

Dreamer88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:26

LHS13 schreef:
sterreke98 schreef:

Daar heb je gelijk in en dat snap ik wel.
Maar als je aangeeft dat je onzeker bent houden ze daar echt wel rekening mee denk ik toch? In ieder geval wel bij het ponykamp die ik heb aangeraden.

Maar ook als je onzeker bent is het wel goed om op verschillende paarden te rijden, hier kan je veel van leren en een beetje vertrouwen in jezelf opbouwen.

ik ben niet onzeker hoor :P ik hou juist echt van uitdagingen. Het liefst een paard die mij wat leert dan dat ie de hele tijd met z'n snufferd in een ander s n kont loopt ;) de reden dat ik dit wil is simpel weg dat je een band opbouwt waar van ik het proces erg leuk vind. ook kan je je spullen bv. laten staan en ik je vrije tijd door brengen met je favo. paard/pony zonder dat deze op stap is :P
Laatst bijgewerkt door Dreamer88 op 18-06-15 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamer88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:30

esther1o1 schreef:
Kleinoever is ook echt een aanrader
Er zijn daar altijd een hoop kinderen dus je verveelt je nooit ;)
Je gaat 2 of 3x in de week op buitenrit door de bossen en over de heide
Ook heb je 2x springles en de rest van de lessen zijn dressuur
Jij rijd 2x een uur op een dag

Als 14jarige slaap je in een huifkar met 3 andere meiden ;)
Er is een zwembad op het terrein dus je kan zwemmen wanneer je wilt (je moet wel minstens met twee anderen zijn en een leiding)

Ze gaan 's avonds vaak naar de heide en doen daar allemaal spelletjes en op dinsdag is er een spook tocht, woensdags een survivaltocht, donderdag een kampvuur en vrijdag een afscheidsfeest :)

Voor de rest zijn er gedurende de dag allemaal verschillende spelletjes bezig op het terrein ;)

Je hebt er alleen niet de hele week een vast paard, maar als je aangeeft dat je onzeker bent met rijden houden ze daar vaak wel rekening mee ;)

Dit is de site als je nog meer wilt weten: http://Www.kleinoever.nl

toen ik 6 was ben ik bij klein oever geweest. Ik hoop echt dat het niet banketstaaf overkomt maar ik heb daar niet echt goede herinneringen aan over gehouden. hoost waarschijnlijk komt dat door het feit dat is pas net 6 was, niet echt betrokken en 1 leiding mij niet echt mocht. ik ben daar na 5 jaar naar een andere zelfde geweest maar die was dit jaar niet beschikbaar. Maar ik ga persoonlijk niet graag terug naar klein oever. Maar ik weet wel dat ik jaloers was op de meiden in de huifkarren ;) :D
Laatst bijgewerkt door Dreamer88 op 18-06-15 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamer88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:34

Nikki schreef:
Dit klinkt alsof je naar Les Chevaux moet gaan in Drenthe...

http://www.leschevaux.nl

Er staat niet heel veel info bij: of je je eigen paard krijgt (zo niet, niet heel erg hoor), Hoeveel kinderen er aanwezig zijn per kamp.

Maar het ziet er wel leuk uit. Als iemand het antwoord weet op deze vragen of ik kan er zelf achter komen dan word deze overweging wel echt gemaakt. :D

Nog meer ideeën zijn natuurlijk altijd welkom ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:45