Ponykamp manege de Burght?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aman2002

Ponykamp manege de Burght?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 18:04

Lieve bokkers,

Ik mag dit jaar weer op ponykamp *\o/* Ik ga samen met mijn beste vriendin. Wij zijn vorig jaar naar manege van Loon geweest. Mijn vriendin ging er voor de eerste keer heen. Ik was er al een keer eerder geweest. Ik vind het een super leuk kamp maar ik zou ook wel eens wat anders proberen. Dus ik dacht ga een ff googlen.
Ik kwam bij manege de Burght uit. Het filmpje zag er leuk en gezellig uit maar elke manege doet er natuurlijk alles aan voor een goede reputatie. Ik ging een beetje de recensies kijken, maar niet alles was positief. Er waren kinderen die 4 jaar reden en werden ingedeeld in een groep die nog nooit hadden gereden. Over het personeel waren ze ook niet helemaal happy -O-

dus lieve blokkers hebben jullie ervaring?

Fris

Re: Ponykamp manege de Burght?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:10

Ik ben hier de afgelopen twee jaar geweest. Eerste keer vond ik het heel erg leuk, gezellige sfeer en leuke paarden. Ook de activiteiten waren leuk. Tweede keer vond ik minder omdat alle activiteiten precies hetzelfde waren als de vorige keer en dus kende en wist ik alles al. Voor 1 keertje is het leuk :)

maggie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:14

Voor mij is het al een flink aantal jaar geleden dat ik daar op kamp ben geweest.
Zelf altijd positief ervaren en ben 2 a 3 keer geweest, dit was alleen op de oude locatie.
Pas geleden nog langs geweest voor een schoolopdracht en had geen problemen met het personeel, maar dat ligt denk ook aan hoe je zelf bent.
Negatieve reputaties heb je overal..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:09

BRT -> MA

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:33

Als je een enorm grootschalig kamp niet erg vind dan kan je hier wel zijn. Ik zou nu na een paar keer naar een kleinschalig kamp te zijn geweest niet meer grootschalig willen, maar dat is puur persoonlijk. Zo vind ik het leuk om iedereen te leren kennen, met een groep van zo'n 40 man gaat dat vrij lastig in 1 week.

Ik kan er niet veel over vertellen omdat ik 6 a 7 jaar terug hier heen ging, maar ik heb het toen erg naar mijn zin gehad. We deden aan voltige, hebben 2x een buitenrit gemaakt en zijn naar het dorp gelopen. Qua rijgroepen indelen was dat heel goed, ik zat dacht ik in groep D, van A tot E waarbij E een groep was die amper tot geen rijervaring had en A juist veel rijervaring en ik zat precies goed.
Maar goed, ik was er 6 a 7 jaar geleden en ik was 10 jaar toen ik daar heen ging denk ik, dus alles kan al verandert zijn.

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:00

laraxXxemma schreef:
Als je een enorm grootschalig kamp niet erg vind dan kan je hier wel zijn. Ik zou nu na een paar keer naar een kleinschalig kamp te zijn geweest niet meer grootschalig willen, maar dat is puur persoonlijk. Zo vind ik het leuk om iedereen te leren kennen, met een groep van zo'n 40 man gaat dat vrij lastig in 1 week.

Alle twee de keren dat ik er was waren we met ongeveer 20 en ik vond dat eigenlijk best weinig, haha. Kwam misschien ook doordat ik het jaar ervoor bij Klein Oever was geweest en we daar met minimaal 60 kinderen waren.

Fjelle8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:51

Ik wil er geen lang verhaal aan vast maken, maar ik vond het voor €250 echt totaal niet waard! De begeleiding was 15 ofzo... (Met diploma hoor :+) en je zou zeker 2 uur per dag rijden, niet waar dus. Maximaal 30 minuten dus. Verder moest je jezelf maar zien te vermaken. Als ik jou was, zou ik ergens anders heen gaan!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:01

Beetje raar verhaal Fjelle, Ik ben aardig bekent daar en ze zijn juist erg strak op de tijd. Elk uur zijn er wel activiteiten gepland, die je ook zelf op het programma van die dag kan lezen. Op dat programma staan eigenlijk geen vrije uren. Verder ligt de vrije tijd aan aan je groep en leiding of je wel echt elk uur de activiteit doet. Soms vinden groepen het namelijk heel prettig om een uurtje even niets anders te moeten dan de paarden te knuffelen.
Bovendien rijd je wel elke dag 2 keer een uur, dus 2 uur totaal. Alleen op zaterdag maar 1 uur vanwege dat je je daar net aankomt en zondags maar 1 uur omdat het een 'rust dag' voor de pony's is.

TS, ik pb je even ;)
Laatst bijgewerkt door Floemii op 31-03-15 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:21

Fjelle8 schreef:
Ik wil er geen lang verhaal aan vast maken, maar ik vond het voor €250 echt totaal niet waard! De begeleiding was 15 ofzo... (Met diploma hoor :+) en je zou zeker 2 uur per dag rijden, niet waar dus. Maximaal 30 minuten dus. Verder moest je jezelf maar zien te vermaken. Als ik jou was, zou ik ergens anders heen gaan!

Sorry maar ik denk dat je een ander kamp bedoelt. Toen ik er heen ging kostte het 315 en sinds toen is de prijs alleen maar omhoog gegaan. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze daar begeleiding van 15 aannemen...(daarnaast 15 met diploma?)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:22

Ik ben er 2x heengegaan. Eerste keer vond ik het heel leuk. Tweede keer helemaal niet. Personeel was totaal niet vriendelijk, te grote groep, begeleiding sliep bij ons op de kamer, wat ik niet erg fijn vond om het zo maar te zeggen, ook waren er veel beginners bij de gevorderden gezet. Van die activiteiten elk uur heb ik vrij weinig gemerkt... De mensen die het kamp leidden hadden het veel te druk met zichzelf.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:33

Ik heb er een super leuk kamp gehad! Maar dat was in 1996 :=

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 11:35

Heel erg bedankt iedereen we gaan er waarschijnlijk heen :j

thunder_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:45

Je maakt je eigen kamp leuk ;)

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:48

Ik rijd nu 6 jaar op manege de Burght en ga in de zomervakantie voor de 3e keer op kamp met 2 goede vriendinnen. In welke week ga jij? Ik week 4 (2e week zomervakantie midden-Nederland). De paarden en pony's zijn heel leuk! Er zitten lieve, beginnerspony's bij, maar ook wat moeilijkere voor de gevorderden. Ik rijd er ook met springles en die lessen worden heel goed gegeven. Aan het eind van het kamp mag je voor springen en de buitenrit zelf een paard kiezen waar je op wil rijden. Er is ook een zwembad. De instructrices zijn ook heel aardig. Je wordt goed op niveau ingedeeld en zoveel mogelijk met vriendinnen. De vorige keer was er een vervelend jochie en iemand zei daar wat van tegen Heddy (eigenaar manege). Er zijn toen verschillende gesprekken geweest. Ze proberen het kamp dus gezellig te houden voor iedereen! Ik hoop dat je antwoordt en dat we in dezelfde week gaan :)

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:52

Fjelle8 schreef:

Door de jaren heen is het kamp heel erg veranderd. De leiding is oud genoeg en je rijdt minimaal 2 uur per dag. Ik heb een superervaring daar! Ik rijd daar 6 jaar en ben 2x op kamp geweest daar dus kan je vertellen dat het nu heel goed is ;)

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:55

guusje_h schreef:
Ik ben er 2x heengegaan. Eerste keer vond ik het heel leuk. Tweede keer helemaal niet. Personeel was totaal niet vriendelijk, te grote groep, begeleiding sliep bij ons op de kamer, wat ik niet erg fijn vond om het zo maar te zeggen, ook waren er veel beginners bij de gevorderden gezet. Van die activiteiten elk uur heb ik vrij weinig gemerkt... De mensen die het kamp leidden hadden het veel te druk met zichzelf.

Het is nu verbeterd. Het personeel is heel vriendelijk en dat de leiding bij je op de kamer slaapt is heel voordelig. Het is ook niet dat de leiding op elke kamer slaapt. Als de beginnersgroepen vol zitten, moeten ze toch een beetje gaan mixen. Ik weet zeker dat dat verder goed is gegaan. Ik haalde bijv. een keer een les in met gwn op de manege rijden en toen reed ik bij de half-gevorderden. Ik zat op Engy en de rest op een makkelijke pony.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:12

Dat zal best, maar mij ga je daar niet meer vinden hoor :+ begeleiding was echt ongeorganiseerd, ruzies moesten we allemaal zelf maar oplossen en ons vermaken, en ik citeer letterlijk, was 'niet hun probleem'. Bosrit was eerder een rondje stappen van hooguit 40 minuten. Ik mag hopen dat het verbeterd is! :roll:

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:25

Ik ben daar op de oude locatie 4x heen gegaan, de eerste keer vond ik niet leuk omdat ik met kinderen op de kamer sliep die niet zo aardig waren, de andere keren de tijd van mijn leven gehad. Vreemd Guusje want toen wij naar de zandvlakte gingen mochten we juist lekker hard gaan, zelfs een wedstrijdje mogen doen heb toen met Glenna iedereen ingehaald en heel heldhaftig over een bosje gesprongen maar op het laatste moment ging ik de verkeerde kant op en werd ik alsnog 2e :') Al weet ik niet hoe de sfeer op de nieuwe locatie is.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:48

Ik ben er heel wat jaren geleden 1 keer geweest en nooit meer terug gegaan. Ik vond het verschrikkelijk, heb echt een rotweek gehad. Het was ontzettend vies, de slaapzalen en badkamers werden nooit geveegd en waren na 2dagen gewoon goor. De leiding was niet aardig. Ik heb ook echt niet 2 uur gereden. En de groep was totaal niet gezellig, heel veel ruzies waar de leiding niets aan deed.
Nee ik zal het echt niemand aanraden

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:10

Ik ben er ook geweest een jaar of 5 terug en was er niet over te spreken. Lessen niet leuk, geen leuke leiding en die sliep dan ook nog eens bij je op de kamer, en het eten was echt heel smerig. Ben bij 3 verschillende ponykampen geweest en de Burght was echt de minste.

dalhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:06

love_UOGN schreef:
Ik rijd nu 6 jaar op manege de Burght en ga in de zomervakantie voor de 3e keer op kamp met 2 goede vriendinnen. In welke week ga jij? Ik week 4 (2e week zomervakantie midden-Nederland). De paarden en pony's zijn heel leuk! Er zitten lieve, beginnerspony's bij, maar ook wat moeilijkere voor de gevorderden. Ik rijd er ook met springles en die lessen worden heel goed gegeven. Aan het eind van het kamp mag je voor springen en de buitenrit zelf een paard kiezen waar je op wil rijden. Er is ook een zwembad. De instructrices zijn ook heel aardig. Je wordt goed op niveau ingedeeld en zoveel mogelijk met vriendinnen. De vorige keer was er een vervelend jochie en iemand zei daar wat van tegen Heddy (eigenaar manege). Er zijn toen verschillende gesprekken geweest. Ze proberen het kamp dus gezellig te houden voor iedereen! Ik hoop dat je antwoordt en dat we in dezelfde week gaan :)

ik ga de eerste week ik zie heel veel negatieve reacties maar dat is dan van mensen die dan zo een 5 jaar geleden zijn geweest maar ik ga voor de eerste keer op pony kamp en ik ben benieuwd mij lijkt het super leuk *\o/* :D :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:07

Ik ben er 2 jaar geleden geweest, geen 5.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:11

Ik ben er een keer geweest en ga liever naar een andere manege.
Je hebt geen eigen pony bijna elke les een andere. De leiders zijn niet vriendelijk. Toen ik er was waren er een paar mensen weg gegaan omdat ze het niet oonden vinden met de leider. Van andere mensen hoor ik hetzelfde verhaal.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:50

Ik ben daar vroeger heel vaak geweest. Had het daar altijd zo ontzettend naar mijn zin! Leuke herinneringen aan over gehouden. :)

Plover232

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:02

ik ga er dit jaar naar toet met vriendinnen. ik hoor steeds overal 2 verhalen. de ene vond het super leuk de andere super stom dus ik ga er maar gewoon naar toe en zie wel hoe het er is ;) /3 /3 :))