ben net een week op ponykamp geweest. had van mijn vriendin gehoord dat het echt te gek was enzo, maar dat heb ik niet echt zo ervaren. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening, dat snap ik. Maar ik kwam erachter dat ik niet erg positief stond over hoe de paarden behandeld werden. Er is 4 x in het jaar een stuk of 15 weken ponykamp en de rest van de weken staan ze in een weiland gras te vreten.
Maar de paarden staan de rest van de weken dus aan een stuk door gras te eten en als er een ponykamp is worden ze uit de wei gehaald en moeten ze al van dag een keihard werken (achter elkaar door in een zware bak galopperen 2 uur lang
). En ze legden shetlandzadels op IJslanders en grote paarden en je zag dat ze het niet heel fijn vonden... De neusriemen werden zo strak als het kon vastgemaakt en dan een appel gevoerd... En nog een ding was dat ze een hengst met 2 jaar beleerden en lieten dekken en ruinen en merries met 2 jaar ook beleerden. Ik vind dat zelf behoorlijk vroeg aangezien mijn ijslanders pas met 5 beleerd worden en dan nog tot hun 25e fit vlijven..iedereen vond het van zelfsprekend dat ik volgend jaar weer kom. Ik voel me daar alleen niet echt goed bij. Moet ik mijn gevoel dan volgen of toch nog een keer proberen wat zij graag willen...?
Alvast bedankt!!