Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marocje schreef:Ik heb mijn zoon op ponyspel gedaan: met zijn tweeën anderhalf uur les, en beginnen met de pony poetsen ed. Dan een stukje rijden: ene keer was dat in het bos, andere keer in de bak en wat oefeningen te paard. Altijd zat er wel een spel activiteit bij. En daarna de naverzorging met wat extra's, dus afzadelen en beetjes wassen, of staart wassen.. Of iets over de voeding, harnachement of huisvesting.
Hij heeft er best veel geleerd, en zeker niet alleen een rondje hobbelen. Helaas stopte die andere jongen, en was het toch best ver weg om dan prive lessen te nemen (dat waren dan wel echt een half uur rijden, dus dan leer je juist veel meer over het rijden zelf) en te duur dan ook. Nu was ie eindelijk aan de beurt voor zwemles dus dat kwam mooi uit, maar als ie straks zijn diploma's heeft, wil ik weer kijken voor zoiets...
0000 schreef:Echt privéles zou ik ook niet doen, dan vraag je zoveel van het concentratievermogen en daarnaast haal je dan het grootste deel van het sociale aspect weg wat voor een kind toch echt wel belangrijk is.
Ik zou zeggen of zoeken naar een andere manege, of eventueel op zoek naar een ponyclub. Dat laatste kan soms ook prima zonder eigen pony. Hier in de omgeving gebeurt het wel vaker dat kinderen rijden op pony's van mensen uit de buurt die bijvoorbeeld zelf geen ruiters ervoor hebben of waarvan de kinderen er al zijn afgegroeid. Ik heb zelf ook vooral op de ponyclub leren rijden en ik heb naast goed les ook vooral heel erg veel plezier gehad.
)
Normaalgesproken zou ik daar wel van uit gaan, maar er zijn echt uitzonderingen! Hofdame75 schreef:Marocje schreef:Ik heb mijn zoon op ponyspel gedaan: met zijn tweeën anderhalf uur les, en beginnen met de pony poetsen ed. Dan een stukje rijden: ene keer was dat in het bos, andere keer in de bak en wat oefeningen te paard. Altijd zat er wel een spel activiteit bij. En daarna de naverzorging met wat extra's, dus afzadelen en beetjes wassen, of staart wassen.. Of iets over de voeding, harnachement of huisvesting.
Hij heeft er best veel geleerd, en zeker niet alleen een rondje hobbelen. Helaas stopte die andere jongen, en was het toch best ver weg om dan prive lessen te nemen (dat waren dan wel echt een half uur rijden, dus dan leer je juist veel meer over het rijden zelf) en te duur dan ook. Nu was ie eindelijk aan de beurt voor zwemles dus dat kwam mooi uit, maar als ie straks zijn diploma's heeft, wil ik weer kijken voor zoiets...
Klinkt super, maar of dat er hier in de buurt ook is????
0000 schreef:NienkeV1994, je mag maar bij een ponyclub rijden tot je 18e dus dat lijkt me niet helemaal kloppen.
andafries schreef:Ik zou kiezen voor priveles. Zodat het kind goed leert zitten en hulpen juist leert te geven. En zodra het kind er aan toe is in een klein groepje verder gaat. Op deze manier werken wij ook en dat bevalt prima. Bij ons leren de kinderen ook het poetsen en opzadelen en het rijden eerst aan de longe wat gymnastiek en spelendewijs leren we ze de hulpen en correct te sturen(geen geschop en getrek). Zodra een kind in draf zelfstandig een pony netjes kan sturen mogen (hoeft niet) in een groepje van vier of drie. Op deze manier hebben wij een groot aantal kinderen met plezier leren paardrijden ook hele anstige kinderen waarbij wij onze twijfels hadden die doen het prima. En na de les vooral op woensdag blijven kinderen de middag hier om de pony's te verzorgen etc. Ja deze manier kost de manegehouder meer tijd en inspanning maar ik heb het er graag voor over. En volgens mij zijn er wel meer manege's die het op deze manier doen en vijfsterren zegt niet zoveel. Wij zijn niet eens aangesloten maar wel in bezit van diploma's.

Mavelle schreef:Dat vind ik eigenlijk wel een hele goeie tip van Janouk

!