Paard leasen van manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cacaboo

Paard leasen van manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 16:57

Hoi :)

Ik zit erover na te denken om een pony te leasen op een manege.
Je mag hem dan 3x in de week ''gebruiken'' of 6x, ik ga dan 3x doen.
Wat voor prijs kan ik ongeveer verwachten?
Moet ik dan ook voeren, uitmesten en andere dingen betalen zoals hoefsmid etc?

Alvast bedankt.

meisje2000

Re: Paard leasen van manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:59

Ik denk dat wat je betaald alleen voor het rijden is dat is meestal zo o de manege.
De prijs ja dat verschilt per manege dus denk dat je het beste de manege zelf vragen kan.
Veel plezier als je het gaat doen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:59

Dat zijn vragen die je aan je manege-eigenaar moet stellen. Maar volgens mij is het gebruikelijk dat je een vast bedrag per maand betaald en de manege de hoefsmid enz regelt. Voeren en uitmesten zal wel per manege verschillen?

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:02

Ik heb ook een leasepony op een manege. 7 dagen in de week. Hier betaal ik 40 euro per maand voor. Ik hoef hier niets voor te betalen, en ook niet te voeren/uitmesten.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:03

Hier in de buurt is een manege waarop ik heb gestaan met mijn eigen paarden welke dit aanbied. Pony 180 euro voor 3 dagen, 360 voor 6 dagen. Zit alles bij in je hoeft alleen te verzorgen en rijden. (Tarieven staan openbaar op de website)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:04

XMandylover schreef:
Ik heb ook een leasepony op een manege. 7 dagen in de week. Hier betaal ik 40 euro per maand voor. Ik hoef hier niets voor te betalen, en ook niet te voeren/uitmesten.

Is dat niet per week? Per maand is nog goedkoper om een paard te leasen dan om te lessen dan :oo

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:06

capopjekop schreef:
XMandylover schreef:

Is dat niet per week? Per maand is nog goedkoper om een paard te leasen dan om te lessen dan :oo

Nee, perweek. 1 les kowt hier 9 euro ongeveer. Inderdaad erg goedkoop.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:11

capopjekop schreef:
XMandylover schreef:

Nee, perweek. 1 les kowt hier 9 euro ongeveer. Inderdaad erg goedkoop.

bedoel je nou per maand? of wel per week? je bent niet erg duidelijk :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:53

Leasen van een manege is vaak ontzettend duur, rond de 200/300euro per maand hoor je vaak voor 7dagen. En in de randstad kan het nog wel duurder zijn.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:28

Sorry, ik bedoelde per maand. 40 euro per maand.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:31

Bij mij vroeger op de manege was het voor 7 dagen toch wel gauw 400 euro.
Voor minder dagen denk ik 250...

Zoals al is gezegd, dit kan je het beste aan die manege vragen :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:35

Dit kun je het beste aan de manege zelf vragen. Het verschilt per manege nogal.. De ene vraagt zo'n 100 euro, de ander 300.. ik neem aan dat voeren, hoefsmid ed door de manege zelf wordt betaald, maar dit kan natuurlijk ook nog verschillen. het beste is om je manege te raadplegen. Misschien dat er op hun site er iets over staat?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:37

De prijzen en voorwaarden zijn overal anders, ik zou het aan de manege vragen dan heb je meteen een duidelijk antwoord.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:40

Ik had een contract van een maand en dat kostte 75 euro. 1x per week was dat.

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:12

Ik heb een "lease"paard van de manege, paardlief mag gewoon als de mijne beschouwd worden. Ik betaal hier €245,- p.m. voor, maar ze is dan ook echt alleen van mij, staat op het pension waar geen manegeklanten mogen komen. Hoefsmid e.d. wordt allemaal betaald, het enige wat ik dus betaal is de stalhuur.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:15

Hier op stal kost het voor 4 dagen i.d week incl 2 lessen, €190. Hoefsmid e.d is allemaal voor de manege. Jij hoeft alleen maar te rijden. Nadeel is dat je niet alleen naar buiten mag en je vaak op vaste dagen moet komen, omdat de paarden daarnaast ook nog ingezet worden in de lessen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:19

Fulltime leasen zou even duur moeten zijn als het stalgeld. Anders kan ik mijn paard net zo goed aan mijn stalhouder verkopen en m vervolgens terug leasen

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:26

Hier (in de randstad) kost het voor 7 dagen in de week 450 euro. Is zeg maar het stalgeld + een klein bedrag extra. De hoefsmid is voor eigen rekening en de dierenarts is voor hun. Is dan volpension met gebruik van alle faciliteiten.
Ik denk dat ze sowieso het stalgeld eruit willen hebben als je 7 dagen in de week gaat leasen. Anders hadden ze die paarden net zo goed in de lessen kunnen gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:33

XMandylover schreef:

Dus 30 dagen per maand een pony leasen is bij jullie goedkoper dan 5 x lessen?

:')

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:40

Sonja schreef:
XMandylover schreef:

Dus 30 dagen per maand een pony leasen is bij jullie goedkoper dan 5 x lessen?

:')

Dat lijkt me idd wel heel erg goedkoop. Dan zou iedereen toch leasen ipv gewoon lessen te betalen?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:41

Ik heb geleasd, 3 dagen in de week, was half stalgeld plus half hoefsmid. Nu ik verder weg woon is t niet meer te doen, aangezien we erg veel kwijt zijn aan brandstof. Ben zo weer terug naar twee lessen per week op het zelfde paard :) Scheelt me in kosten

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:42

XMandylover schreef:

Wow dat is echt voor niks...als ik dat zou kunnen betalen zou ik volgens mij nooit een eigen paard aanschaffen...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:43

Bij mijn ouders in de buurt 150-175 euro...

En geen idee of je dan mee mag rijden in de lessen (neem aan dat sommige lessen sowieso al de max hebben bereikt + op die van 175 euro zijn geen eens lessen...)

Blijf het zo maf vinden :$ maarja, dat komt ook omdat daar in de buurt de verzorgpony's die volpension staan gratis worden aangeboden (ook alleen maar rijden/verzorgen) en daar nauwelijks reactie op te krijgen is... (zocht toen een verzorgster, nu niet meer... had toen dezelfde (meer zelfs) faciliteiten)..

Maar ik vind leasen vreselijk duur voor wat je er voor terug krijgt :S

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:54

Oh my!! Ik schrik echt van sommige bedragen hoor! €450,- voor 7 dgn is echt gekkewerk! Ik lease niet, heb een eigen paard.. maar als je kijk ik betaal voor stalgeld €200,-. Als je nu even 10 maanden spaard ipv dat leasepaard pakt, dan kun je een mega leuk paard kopen incl spulletjes en ben je beter uit dan een leasepaard.. Deze maand komt mijn bijrijdster voor het laatst, zij betaald de helft stalgeld. Ik betaal verder alle extra bijkomende kosten wel, maar als ik dat zo lees heeft ze hem een jaar lang voor een prikkie mogen rijden/verzorgen! ik vind het een beetje gekkewerk, dat leasen!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:59

First_Unique schreef:
Oh my!! Ik schrik echt van sommige bedragen hoor! €450,- voor 7 dgn is echt gekkewerk! Ik lease niet, heb een eigen paard.. maar als je kijk ik betaal voor stalgeld €200,-. Als je nu even 10 maanden spaard ipv dat leasepaard pakt, dan kun je een mega leuk paard kopen incl spulletjes en ben je beter uit dan een leasepaard.. Deze maand komt mijn bijrijdster voor het laatst, zij betaald de helft stalgeld. Ik betaal verder alle extra bijkomende kosten wel, maar als ik dat zo lees heeft ze hem een jaar lang voor een prikkie mogen rijden/verzorgen! ik vind het een beetje gekkewerk, dat leasen!

Ik dus ook!

En het erge: lease je een paard, denkt de eigenaar "jeej een koper" of wat dan ook... dan zie je ook nog dat het paard van de een op de andere dag weg kan zijn :') (Serieus... gezien... zonder dat er afscheid genomen kon worden...)

En een manegepaard leasen... hoe groot is de kans dat jij op "jouw" dag daar aankomt en iemand anders is hem al aan het poetsen en weet ik veel wat omdat het haar lievelingspony is en ze die dag ook even kwam...

Ik snap het hele leasen ook niet zo... dus ben het er mee eens. Spaar 10 maanden, koop iets en zet elke week 150 euro dan opzij voor iets leuks/ongelukjes/DA....