Rotterdamse manege

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bambihihihi

Rotterdamse manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:27

Hallo, ik krijg een eigen paard! Ben natuurlijk super blij! Ik wou misschien mijn paard stallen bij de rotterdamse manege, had ergens gelezen dat het ongeveer 450 euro per maand kosten voor pension stalling. Ik vroeg me afzitten dar dan ook lessen bij? Zit er nog wel over te twijfelen omdat je daar geen weiland hebt, en je paard moet natuurlijk wel genoeg bewegingen frisse lucht krijgen
Groetjes pippa :)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:29

wtf...450 euro wow...je mag hem bij mij neerzetten voor de helft...moet wel een hele luxe manege zijn zeg voor dat geld.
Anyway...wel heel gaaf dat je een paard krijgt...veel plezier ermee.

troi

Re: Rotterdamse manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:33

Sjieke boel waar de dieren nauwelijks buiten komen laat staan in een kudde.. Ik keek echt verder, vind het echt paardonwaardig..

Bambihihihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:34

Jaime_andrea dankjewel! Il zou mn paardje vooral daar willen stallen omdat ik daar vlakbij woon en dan zou ik vaker langs kunnen komen.. Alleen alsmje dam ook nog lessen bij moet betalen wordt het een beetje TE gek!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:35

Ik zou dan liever wat verder fietsen als dat betekent dat mijn paard wel elke dag in de wei komt...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:41

Bij de Rotterdamse Manege is het er een verplichting voor mensen met een eigen paard om eerst door de ballotage commissie te gaan om te kijken of daar überhaupt mag gaan staan. Als je daar doorheen bent, moet je rond de 450 a 500 euro betalen voor je stalling (zit dacht ik 1x per week les bij). Maar je bent er dan nog niet, je bent verplicht om lid te worden van de kantine alsmede de Jockeyclub. Voor de kantine was het volgens mij iets van 100 euro.

Daarom is mijn pensionstalhoudster een eigen stalling begonnen, met 5 paarden werd het een beetje te duur op de Rotterdamse

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:08

Volgens mij hoort dit topic niet thuis op www. Mijn vermoeden is dat hij naar manegepraat moet, maar ben daar niet helemaal zeker van. Daarom heb ik een moderator gevraagd om even te kijken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:41

Dt topic hoort inderdaad op manegepraat thuis. Ik zal het topic er zo naar toe verhuizen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:44

Zo veel en dan geen weide? Zou ik echt niet doen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:48

Zijn je ouders bereid dat te betalen voor een stalling? En de lessen? Ik begrijp dat je zo'n 600 per maand kwijt gaat zijn?

Bambihihihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 19:53

Ja, alleen zit er nu wel over te twijfel.. Vroeg me alleen af of iemand de precieze kostte wist?

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:28

Als er geen weiland is vind ik het niet echt de moeite waard. Een paard moet toch wel naar buiten kunnen vind ik.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:31

Sorry maar ik zou er echt niet gaan staan. Hoe mooi de faciliteiten ook zijn (ik ken de manege), maar geen land etc, nee vind dat niet echt paardwaardig. En zou me er ook niet bepaald thuisvoelen, meerendeel is toch een bepaald slag mensen, en niet mijn mensen :+ Net als prinsenstad. Super mooie faciliteiten, maar ook daar zou ik niet willen staan..

Waar woon je zelf dan? Er is vast wel iets anders te vinden (voor een normaler bedrag ook :+ )

[edit] zie in je posts dat je in Blijdorp woont. Dan is bijvoorbeeld de stal waar ik sta ook niet ver (ik woon zelf in Overschie). Stal is nét in Delft, stukje verder dan de Zweth.
Hele fijne stal, paddock, overdekte longeerring, hele fijne rijbak, gezellige mensen en veel land..
En voor een heel stuk minder ;)
In de buurt heb je ook nog Schanswijk, dat is echt op loopafstand van mijn huis maar ook daar zou ik m'n paard voor geen goud neerzetten :+ Ook geen weiland..
Laatst bijgewerkt door Dahlia op 08-05-13 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:34

Ben jij de Pippa van Manege de [naam]? Ik ben namelijk [naam].

Bambihihihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 12:44

Hoi donja ja ik ben pippa haha

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:48

Even ter informatie, dit zijn 'normale' prijzen voor de randstad in deze omgeving. Bijna iedere manege waar je, je paard wil stallen is rond de €400 euro per maand per paard.

Edit: En dan zitten er bij de meeste manege's geen weidegang bij.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:53

Niet iedere stal in de randstad heeft deze prijzen. Op mijn stal betaal je voor een binnenstal 335 euro en de duurste stal is 355euro. Binnenbak, buitenbak, stapmolen, 4 paddocks, graspaddocks, normale groepsweide en een dag/nacht weide.

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:56

Het is behoorlijk veel geld als er niet eens een wei bij zit. Ik zou als ik jou was nog even verder kijken.
veel plezier met je eigen paard! weet je al welke het wordt?

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:49

Waarom blijf je niet gewoon bij de [naam]? Daar zit gewoon weide bij, en zit er elke dag les bij de prijs inbegrepen. Het is alsnog ongelofelijk duur. Ik wilde eerst ook alleen maar bij dure stallen zoals de [naam] enzo staan, maar ik heb geleerd dat een paard het al snel veel fijner heeft op een ander soort stal.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:53

Rotterdamse betaal je €480 per maand voor een pony en €500 voor een paard. Daarnaast moet je een lessenkaart kopen en wordt je ook automatisch lid van Sociëteit de Jockeyclub. Er is inderdaad geen weidegang, maar er zijn wel paddocks, een stapmolen, een longeerbak, het grote veld, het intergim in het bos en twee binnenmaneges en daarnaast het gehele jaar door wedstrijden en clinics en in juni natuurlijk het CHIO. Ballotagecommissie is meer een traditie en stelt vrij weinig voor. De faciliteiten zijn meer op de ruiter gericht dan op het paard.

Ik zou er zelf nooit staan.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:55

Er zijn inderdaad wel goedkopere stallen in de Randstad. Ik sta op een stal voor €250 per maand en dat is net boven Rotterdam. Het is misschien iets minder luxe zonder binnenbak, maar er is wel een goede buitenbak en biks en kuil is inbegrepen. Ik zag dat je 14 bent, dan zou ik er wel rekening meehouden dat als je op een manege gaat staan er vaak lessen zijn als jij wil gaan rijden.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:28

Idd zeker niet op alle stallen zit je aan dat geld.
Zou sowieso niet snel op een manege gaan staan omdat je 9 vd 10 keer met de lessen zit..

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:18

Dahlia schreef:
Idd zeker niet op alle stallen zit je aan dat geld.
Zou sowieso niet snel op een manege gaan staan omdat je 9 vd 10 keer met de lessen zit..

Hangt van de grootte af, want op de Rotterdamse zijn altijd meerdere bakken beschikbaar tijdens de lessen.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:51

Ik zeg toch, 9 vd 10 keer.. En het is mijn persoonlijke mening, IK zou niet snel op een manege gaan staan ;)
Waar ik nu sta (pensionstal) heb ik het veel meer naar mijn zin :)
En vind het paardvriendelijker, met weiland etc.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:56

mavantos schreef:
Even ter informatie, dit zijn 'normale' prijzen voor de randstad in deze omgeving. Bijna iedere manege waar je, je paard wil stallen is rond de €400 euro per maand per paard.

Edit: En dan zitten er bij de meeste manege's geen weidegang bij.

Valt mee Maaike ik betaal maar 250 per maand alleen heb ik mezelf wel in moeten kopen voor 3000 euro (stal gekocht). Dit krijg ik wel terug als ik weg ga. Daarbij kan ik gebruik maken van 20x60 binnen en buitenbak van achterbergbodem, paddock & weidegebruik.