Stal Hoursinne?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loeloemoekie

Stal Hoursinne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 18:11

Hallo Bokkers :D
Ik ben al twee jaar niet meer op ruiterkamp geweest, maar nu ik te horen heb gekregen dat mijn andere vakantie niet door gaat, begon het toch wel weer een beetje te kriebelen.
na wat 'onderzoek' kwam ik uit bij Stal Hoursinne, het leek me een leuk kamp.

Is er iemand daar al geweest? of nog beter gaat er iemand deze zomer? ( ik ben van plan om alleen te gaan )

ik ben benieuwd!

:wave:

Little_Miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:19

Hee! :)
Ik ben er vorige jaar op kamp geweest (k was toen 15 jaar). Ik vind het een leuk kamp. Tenminste, kamp? Ik en mijn vriendin waren de enige daar in die week (samen met nog een ander meisje die half meedeed). Ik heb ontzettend veel lol gehad. We hebben veel gereden en de paarden zijn heel leuk <3 . Ga je op ruiterkamp daar?
Voor meer info kan je anders PB'en :D, ik kan er zo 5 a4'tjes over vol kleppen (typen dan).

loeloemoekie

Re: Stal Hoursinne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 09:06

Niemand anders?

JumpingWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:22

Hoi :) Ik ben door dit topic ook geïnteresseerd geraakt in een vakantie bij deze stal. Wat een geweldig werk doen ze daar! Ik ben vooral geïntereseerd in de cursus. Naar welke week zat jij te kijken?

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:33

Wij zijn er niet op kamp geweest, maar hebben een tocht gemaakt van 3 uur.
Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit meer heen zou gaan.
De rit op zich is best mooi als je niet bang bent aangelegd.
We gingen echt over heeeele steile berghellingen, smalle glibbere paadjes naar beneden...

Mijn paard sloeg op hol
Er zat een ijzer los wat ik aangaf voor de rit begon, maar volgens die mensen was dat geen enkel probleem.
Nou na 1,5 uur had ze wel degelijk veel last van van alles.
Als de groep ging galopperen kon ze het niet bijhouden, ze had moeite met steile hellingen en was aan het hijgen en puffen zo moe was ze.

De leiding vond ik onverantwoordelijk en gaf eigenlijk van te voren niets aan wat we gingen doen.
Ik liep achterop en kon niets horen dus ik moest maar zien wat ze voor me gingen doen.

OP een gegeven moment kwamen we langs een weiland waar 2 hengsten liepen.
(dit zei hij gelukkig wel op voorhand)
Dat we daar heelhuids langs zijn gekomen is best knap.
5 paarden helemaal op de hol, bovenop elkaar en ondersteboven...
Dat terwijl er een jongen bij was die voor het eerst op een paard zat...

Nee ik zou liever iets anders boeken.

FienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:24

Hallo!
Wat leuk dat je eraan denkt naar Stal Hoursinne te komen! Ik ben hier zelf al 3x op kamp geweest en ga nu regelmatig als vrijwilliger helpen. Ik vind het er echt gewoon fantastisch en het voelt net aan als mijn 2e thuis. Meteen als je er toekomt wordt je verwelkomt door zo'n tiental katten die maar al te graag je aandacht willen, honden die je heel graag gedag willen zeggen en wat ganzen en kipjes die vrolijk rondhuppelen. Het is echt héél hartverwarmend! De paarden zijn ook fantastisch, ze hebben elk hun eigen verhaal en zijn stuk voor stuk schatten! De ritten zijn superleuk, lekker relaxed, maar toch avontuurlijk indien gewenst! Gewoon een stevige rit met fantastische paardjes die het onvergetelijk voor je zullen maken Zoals je ziet kan ik alleen maar enthousiast zijn haha, de sfeer daar is echt gewoon super. Wel moet je je niet aan een luxueuze slaapkamer ofzo verwachten, het is gewoon heel down to the earth, gewoon wat je nodig hebt, wat het net zo gezellig maakt, vind ik!

Zelf snap ik de reactie hierboven niet zo goed. Ik heb 't zelf echt nog nooit zo ervaren. Laurenca & Henk zorgen echt supergoed voor hun diertjes en de paarden zijn ook een hoop gewend. Logisch dat ze na een steile helling in galop even op adem moeten komen, maar ze vinden dit juist superleuk om te doen! Ik heb al op verschillende paarden daar gereden en nog nooit problemen gehad met 1 van hun. Ze weten heel goed wat hun te doen staan en zullen je meer dan veilig terug thuis brengen! Ik vind het zeker de moeite er naartoe te gaan, wieweet zien we elkaar wel in Hoursinne dan! Vele groetjes & veel plezier, Fien

cvdlans85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:35

Hallo Loeloemoekie,

Ik zou zeker voor dit kamp kiezen!

Het zijn erg lieve mensen waar ik alle jaren met veel plezier ga paardrijden. Ze weten veel van paarden en zijn erg goed voor ze!

Als je wat banger aangelegd bent, zoals een vriendin van mij kan je dit gewoon aangeven en word daar zeker wel rekening mee gehouden. Wij hebben de eerste keren een heel rustig ritje gereden en de paarden waren erg braaf en relax!

LBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:45

Ik ben twee jaar geleden op leerweek geweest bij Stal Hoursinne en kom nog regelmatig terug voor een rit. De omgeving is fantastisch, het werk van de familie Sewalt (wat zij doen voor dieren) is super en bovenal de dieren zijn geweldig!! Ik heb er al heel veel geleerd over het wel en wee van de paarden en doordat alle paarden heerlijk vrij kunnen leven, tonen ze allemaal hun heerlijke eigen karakter en is er voor iedereen wat wils. Na mijn leerweek was er een jongerenweek met 8 meiden van 15+ en dat beloofde een dolle boel te worden - heerlijk paardrijden, veel met de dieren bezig zijn, kampvuurtjes, dropping en onder andere een trektocht. Afgelopen zomer toen ik er voor een rit was, zag ik er een paar van terug, dus zij zullen het zeker naar hun zin hebben gehad.
Stal Hoursinne zou ik iedereen aanraden!!

lenaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:14

Hoi!
Super dat je wilt kiezen voor Stal Hoursinne, en terecht :)
Ik ga al enkele jaren naar daar en zal zeker ook blijven gaan! De eerste twee jaren ging ik er enkel op kamp, maar nu heb ik er ook al gewerkt als vrijwilliger en heb me er iedere keer weer fantastisch geamuseerd. De ritten zijn gewéldig, net zoals de geweldige paarden en vele andere dieren daar. Maar niet alleen de dieren zijn top, ook de mensen en de sfeer, echt niet te overtreffen! Laurenca, Henk en Siskel hebben echt het beste met hun dieren voor en doen hun werk ook echt iédere dag met zo ontzettend veel toewijding, echt daar zijn geen woorden voor.
Als je blijft slapen is er geen vijfsterrenhotel, maar er is zéker genoeg accomodatie. Dat het niet superchique is maakt het net heel gezellig!
Dus als je er op kamp gaat zul je niet enkel een gewéldig toffe, zowel bezige als 'chille' week beleven die iedere keer weer anders is, maar je steunt ook een geweldig initiatief.
Als je van dieren houdt is Stal Hoursinne 'the place to be'!!

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:46

Dankjullie wel voor jullie eerlijke reacties! Deze stal staat toch wel boven aan mijn lijstje voor deze zomer!

@jumpingwolf ik ben meer geinterreseert in het ruiterkamp, ik weet niet in welke week ik ga moet nog overleggen met mijn ouders.

KimmV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:32

Hallo! :)

Deze zomer ga ik al voor de 4e keer naar Stal Hoursinne.
De drie vorige keren heb ik mij altijd heel goed geamusseerd.
Op Stal Hoursinne zijn het zalige paarden om op te rijden en er is ook een hele toffe rijstijl!
De paarden en alle andere dieren worden er altijd super verzorgd en behandeld.
Ik vind het bij Stal Hoursinne altijd fantastisch!
De ritten zijn er altijd heel leuk, gezellig en er heerst altijd een vrolijke sfeer.
Wat ik vooral goed vind aan de ritten is dat er altijd zo goed met iedereen rekening wordt gehouden.

Op Stal Hoursinne heb je echt geen tijd voor verveling! Er is altijd wel iets te doen. En als je niet uit gaat rijden dan kan je altijd genieten van de prachtige omgeving, van het leuke gezelschap, van alle andere dieren (en dat zijn er veel ;) ), en nog veel meer...

Stal Hoursinne is en blijft mijn favoriete vakantieplekje voor in de zomervakantie!
Zeker een aanrader voor iedereen (Zowel voor een ervaren ruiter als een prille beginner)! ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:35

Wel opvallend dat er allemaal nieuwe leden in dit topic reageren? Zitten ze om klanten verlegen en maken ze zo reclame?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:38

zigranta schreef:
Wel opvallend dat er allemaal nieuwe leden in dit topic reageren? Zitten ze om klanten verlegen en maken ze zo reclame?

dat vind ik ook ja... :j zou eerder is even ingaan op mensen die al langer op bokt zitten (eerste paar reacties)

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 07:12

littlesannie schreef:
zigranta schreef:

dat vind ik ook ja... :j zou eerder is even ingaan op mensen die al langer op bokt zitten (eerste paar reacties)

Dat viel mij ook op ja, ik neem die reacties ook niet mee want dat is gewoon puur reclame, maar ondertussen heb ik wel met echte klanten daar contact.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:55

BRT --> MA

LBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:32

Hoi hoi, ik kom nu 2 jaar bij Stal Hoursinne en ken toevallig alle meiden die een bericht over stal Hoursinne in dit topic hebben achtergelaten. Mijn bericht is niet zozeer bedoeld als reclame maar om ook positieve ervaringen te delen naar aanleiding van de negatieve ervaring. Stal Hoursinne doet naar mijn idee geweldig werk voor prachtige dieren. Ik heb het er altijd reuze naar mijn zin.

RoosR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:01

Hallo!

Mijn vriendin en ik (we zijn 16 en 17) gaan deze zomer naar Stal Hoursinne in de week van 25 t/m 30 augustus.
Ons lijkt het echt een superleuk kamp!

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:22

Ik schop het topic nog even omhoog, want ik ben erg benieuwd naar de reacties van de mensen die deze zomer gaan. Ik denk erover na om volgend jaar te gaan.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:25

Ik ben niet gegaan deze zomer, maar de twee ervoor wel ;)
ik heb echt super ervaringen en wil ook heel graag nog een keertje terug buiten de zomer, maar kon nu niet gezien ik vanalles moet regelen voor mijn studie en ik op kamers ga :)

als je meer wilt weten kun je wel even een pbtje sturen

tineborghijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:07

Eventjes is het normaal dat ze niet vaak op hun mail of facebook antwoorden ik ben een kamp geboekt en zij hebben een bevesting blijkbaar gestuurd die ik niet heb aangekregen heb hierover iets gezegt en heb nog altijd geen antwoord gekregen( 5dagen geleden)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:48

Het gebeurt inderdaad wel vaker van FB ja, email normaal gesproken niet. Aangezien er iets misgegaan bij de bevestiging, weet je zeker dat jou mail ook goed verzonden is?

tineborghijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:30

Ik heb via fb gevraagd of ze de betaling hadden aan gekregen en ze zeiden van wel en vroegen of ik geen bevesting heb gekregen maar deze had ik dus niet en dat heb ik dan ook gezegt en ook dit is nog steeds niet gelezen(5 juni)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:35

ik ben daar op een rit geweest met een grope beginners (mijn vrienden die niet konden rijden). Ik vond eht vreselijk! Die dieren deden maar wat ze wilde, ik zat op een tinker, maar als je been maar tegen zijn flank kwam ging hij bokken. De zwarte merrie waar ene vriendin op zat bleef maar andere paarden opjagen. De ruiters die nog nooit op een paard hadden gezeten kregen totaal geeen uitleg en de paarden deden lekker hun zin. Zelfs het koppaard van de leiding ging leuk rechtsaaf terwijl we links moesten omdat ie die weg kende

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:03

Je hoort ook niet tegen een paard zijn flanken benen te geven :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:37

Ik bedoel gewoon het minste je ben het paard raakte :p was niet zo handig verwoird