Ervaringen manege de Gagel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen manege de Gagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:02

Hallo,

Na een tijdje niet gelest te hebben, wil ik 't weer oppakken..
Nu is mijn blik gevallen op 'manege de Gagel'. Hebben jullie ervaringen met deze manege?
Moet er even voor fietsen maar dat is geen punt.
Ze vragen in ieder geval niet veel voor hun rijlessen, maar of dat de paarden ten goede komt, blijft de vraag.

Hoop op ervaringen!

Anoniem

Re: Ervaringen manege de Gagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:08

Niemand? :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:55

Wij kregen op Castellum een beginner die daar in haar eerste les met een lange zweep in galop de bak door werd gejaagd. Dat was dus geen succes... :\
Ik heb me 2 jaar geleden georiënteerd op maneges in de buurt en begreep toen dat de gagel meer een 'pony-manege' was. Gezien mijn leeftijd ben ik toen eerst bij Castellum gaan kijken. En daar blijven plakken. :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:57

Bij de gagel hebben ze inderdaad meer pony´s dan paarden. er zijn maar enkele grotere pony´s / paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:38

Ah oké! Hmm...
Weten jullie hoe veel mensen er in een les rijden?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:57

Nee, maar als je ze belt kunnen ze je dat vast wel vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:58

Dat kan iedere dag een halfuurtje. :+
Maar je hebt gelijk, ik heb dus gewoon een afspraak gemaakt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:04

Ow, dat wist ik niet. :)

Ik denk dat het idd gewoon het beste is om te gaan kijken, sfeer proeven, lesje meedoen. En dan kijken of je denkt dat je het naar je zin kunt hebben. Keuze van manege en instructie is vaak zó persoonlijk.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:05

Ben inmiddels al 35 maar heb daar vroeger even gereden toen ik 15/16 was (kwam van Manege Maria's Hoeve in De Meern die inmiddels niet meer bestaat).
Het is inderdaad een ponymanege, ze hadden destijds maar 1 paard (Ricardo). De pony's werden er goed verzorgd (naar mijn mening, zeker in vergelijking met Maria's Hoeve).

Ik had toen les van een hele bekwame en leuke meid, maar die zal allang weg zijn daar. De eigenaressen waren echter niet altijd even aardig...(woonden toen samen in een caravan op het terrein).

Je hebt ook nog Manege 't Hoogt op de Gageldijk, echter daar word ik zelf niet vrolijk van :n

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:09

Geeft 't Hoogt nog steeds les dan? Het staat te koop en was de laatste jaren idd dieptriest daar.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:24

Ooh dat weet ik eigenlijk niet, ben al een tijdje weg uit de regio ;-).

Hoop dat de paarden een beter thuis krijgen dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:56

Nou, ik ben er geweest!

Iets jongere kinderen, zeer, zeer hartelijke ontvangst! Meneer kwam even de les in om te vragen hoe ik het op Lybini deed! Paarden hebben heerlijk pakkie stro, staan helaas veel op stal.
In de les leer je veel, goede vriendelijke uitleg met oog op de paarden. Inderdaad echt een kinder-pony stal. Veel kinderen in de les: 11. Het max is 13. Pony's ogen tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:08

Maar toch ben ik er niet van paarden op stal te houden, het zijn wel kleine stalletjes..
En de zadels.. Hmm.. Dit een grote deken onder, omdat ze anders niet passen. :=

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:14

Bij Zilfia's hoeve staan ze in de zomer zo veel mogelijk op de wei. Manegepaarden zijn een kudde samen.
De lessen zijn de komede tijd veel voller dan normaal omdat het vakantierooster in gaat. Er zijn dus 1,5 maand minder lessen in de week. Normaal gesproken zijn de paardenlessen best rustig, vind ik.
Het is in Houten, vlakbij de grens van Utrecht. Daar kan je anders ook nog kijken.
In de winter staan ze wel veel binnen. Worden dan wel regelmatig losgelaten in de kleine losgooibak.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:19

Je hebt ook nog stal van Brenk. Misschien is dat wat voor je? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:20

Ja nou.. Daar heb ik inderdaad gelest. Was ik niet zo tevreden over. :)
Iig thanks!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:46

Oké :D Ja, vriend van me heb ik daar op les gestuurd en die is er wel tevreden over.. maar hij is een beginner natuurlijk :+ Is een verzorg/bijrijdpaard met privéles niet fijner voor je? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:49

Hihi, ja dat was ook eerst mijn idee. Maar zelfs dat is moeilijk te vinden! Meeste mensen willen niet op hun paard lesgeven. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:52

Anoniem schreef:
Hihi, ja dat was ook eerst mijn idee. Maar zelfs dat is moeilijk te vinden! Meeste mensen willen niet op hun paard lesgeven. :D

Ik zou voor de gein eens een advertentie online zetten als ik jou was (als je dat niet al hebt gedaan) en daarin duidelijk zetten dat je bereid bent om te lessen :j Ik had dit ook gedaan en heb best was reacties gehad toendertijd. Inmiddels verzorg ik mijn oude bijrijdpony weer en wat pony's van die stal, maar heb in de tussentijd wat leuke paardjes onder m'n kont gehad :) Wie niet waagt..

Succes +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:53

Wat bedoel je precies? Ik heb namelijk al een verzorgpony! :) En twee ga ik niet redden, les eigenlijk ook niet. _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:56

Anoniem schreef:
Wat bedoel je precies? Ik heb namelijk al een verzorgpony! :) En twee ga ik niet redden, les eigenlijk ook niet. _O-

Aah, dat veranderd de zaak :P Ik zie nu ook pas je leeftijd + profiel :D Je kwam ouder over al :D(positief dus!)
Nou, ik weet verder geen goede/leuke maneges in de buurt. Ik heb zelf ook vroeger op de Gagel gereden eventjes en dat beviel me wel :) Verder ook af en toe een lesje gereden op Castellum, maar da's niet mijn ding. Maar het is net wat je in een manege zoekt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:49

Haha, wat is je ervaring met Castellum?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:52

't Hoogt heeft nog een paar paarden waar af en toe op gereden wordt. Dus niet echt een plek om te starten. De meeste paarden/pony's hebben inmiddels een nieuw plekje gevonden.

Verder is het inderdaad echt de sfeer proeven. Ik ben nu op veel maneges geweest, en heb gemerkt dat dingen die er op het eerste gezicht niet uitzien erg kunnen meevallen, en omgekeerd. En dan scheelt het ook nog welke instructeur je hebt: het verschil in de sfeer van de lessen is levensgroot. Dus ik zou zeggen, neem een paar proeflessen hier en daar en je merkt vanzelf of je ergens wilt blijven of niet.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:35

Anoniem schreef:
Haha, wat is je ervaring met Castellum?

Het was wel oké, voor mij iets te kinderlijk.. dat wel :)
Gewoon niet mijn manege qua sfeer, maar ik snap ook wel weer dat het voor bepaalde doelgroepen erg leuk kan zijn :)
Ik zou zeggen, ga eens kijken en rij eens een lesje mee :) Je eigen ervaringen en gevoel kunnen je het meeste vertellen.
Wat de een minder vindt, is voor de ander paradijs :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:45

Ik ben 32 en vind het er heerlijk, zo fijn dat je ook als volwassene in een roze rijbroek de les in kunt en mee kunt doen met een pas de deux wedstrijd in thema (zie mijn profiel voor een foto, hihi). edit: da's niet verplicht hoor, iedereen is gewoon goed zoals die is. :D
Het is wel een recreatieve manege, wat voor mij ook heerlijk was aangezien ik van een stal kwam (niet in deze regio) waar je alleen les kreeg op het moment dat je paard in de krul liep. Hier is je tempo en houding van belang en van daaruit moet je paard gaan zakken. Ik heb de afgelopen 2 jaar beduidend beter leren zitten en ben veel meer ontspannen in mijn handen geworden (en dat was hard nodig :o ).
Maar de sfeer die op Castellum hangt, ben ik nog op geen andere manege tegengekomen en die moet je passen, maar dat geldt ook weer voor de sfeer op andere maneges.

Op de site van Castellum staat nu het zomerrooster en daaronder de normale lestijden.