Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Pretty schreef:Ik mag niet kiezen op wie ik ga en als ik zeg dat ik het niet leuk vind moet ik het oefenen van mijn leraar, en dit wil ik zelf ook anders ging ik wel ergens anders rijden.
Ik kan best op andere paarden leren rijden, maar het punt is dat Kanjer het beginnerspaard van stal is, en ik durf er nieteens op omdat ik doodsangst uitsta voor dat beest, en daarna kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan omdat ik weer niets durfde.
Het is gewoon stom.
_Pretty schreef:.... maar het punt is dat Kanjer het beginnerspaard van stal is, en ik durf er nieteens op.
Quir schreef:Soms heb je een klik en soms niet. Dan kan je rijden en oefenen wat je wilt, een klik komt er dan ook niet meer (op enkele uitzonderingen na).
Ik snap ook niet dat ze op de manege zeggen dat je dan maar moet gaan oefenen, als je geen klik met een paard hebt. Zeker als je geen angst hebt bij andere paarden, waarom dan wel gaan kweken op dat desbetreffende paard (want na een tijdje krijg je vanzelf angst op andere paarden).

), maar ik voelde me meteen veilig op zijn rug. Een duidelijke klik dus
Hij kon ook rustig uit onbalans hard gaan galopperen, ik werd er niet anders van. Ik vertrouwde hem gewoon.
_Sim_ schreef:_Pretty schreef:.... maar het punt is dat Kanjer het beginnerspaard van stal is, en ik durf er nieteens op.
Dit vind ik wel een beetje gek: jij zegt dat ie onvoorspelbaar is, uit het niets gaat bokken en steigeren..... Dat is toch geen beginnerspaard????!!!
Maar goed, wel vervelende situatie. Zou zo geen oplossing of tip hebben voor je.
omdat hij zo onverwachts reageert
en dat je daar bang van wordt. Hij kan je toch niet dwingen om op Kanjer te rijden?
zeg maar dat je anders overweegt om op een andere manege te gaan rijden ofzo
blair schreef:Ik rijd nu al een paar weken op hetzelfde paard en ik vind haar persoonlijk ook nogal eng. Velen vinden het een geweldig paard, maar ze kan zomaar uit het niks weggalopperen... Mijn instructrice zegt dan wel dat het goed gaat, maar toch zit ik eigenlijk een uur lang vol angst op dat paard. Ik heb dan ook voor mezelf besloten dat als ik morgen nog een keertje op haar moet, dat ik daarna vraag of ik niet meer op haar hoef. Ik rijd immers ook maar 1 keer in de week en zoals sommigen ook zeggen, het moet wel leuk blijven.
ik zou het er niet vragen, maar ik zou het er zeggen

blair schreef:Nee hoor, ik houd me echt niet flink ! =) Ik durf haar niet eens op te zadelen dus medewerkers van de manege moeten me daar al bij helpen en eigenlijk is borstelen al niet te doen. omdat ze in d'r box al staat te draaien, schoppen, bijten... Dus die angst begint eigenlijk al voordat ik überhaupt op haar zit =S . Dus voor mij is het nu ook wel genoeg. Ik probeer het nog 1 keertje (als ik morgen dus weer op haar zit) en daarna wil ik gewoon niet meer op haar.

xJess schreef:Herken jouw verhaal wel.
Op de manege hebben wij ook een paard staan, die al heel lang manegepaard is. beestje is inmiddels een jaar of 18 en loopt al sinds d'r elfde jaar manegelessen. Dat paard kan ook uit het niets een bokpartij beginnen. Soms is het heel ontschuldig, maar soms is het letterlijk een rodeo. Ik heb er nog nooit afgelegen maar het scheelde een paar keer niet veel. Ze doet het vooral met seizoenswisselingen, als het weer schommelt. Maar daar durf ik dus ook echt niet op, maar er rijden kinderen van 10 op. Ze is echt super braaf, doet geen stap verkeerd, alleen als ze van die buien heeft. Vaak is het ook omdat je je van tevoren niet veilig op dat paard voelt, voelt hij dat en gaat dan juíst vervelend doen.
maar kan ook zijn doordat het paard pijn heeft.