Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anieke89 schreef:In principe ben jij als eigenaar van het paard aansprakelijk, dit is echter anders als het paard in een bedrijfssituatie gebruikt wordt. In dat geval is de bedrijfsmatige gebruiker, in dit geval dus de manege, aansprakelijk voor eventuele ongevallen.

linda_arnold schreef:Denk dat het voor de pony fijner is als eigen materiaal wordt gebruikt, zeker aks de rug net is rechtgezet. Passend materiaal is ook belangrijk.
Verder is het 'eigen' belang dat de pony in de lessen loopt, dus help je elkaar. Waarom dan korting vragen op het stalgeld. Mijn eerst indruk van een bokkende en stijgerende pony is dat deze niet heel gescikt zal zijn voor elke ruiter.
Quincy1974 schreef:Nee, een optie voor een bijrijder heb ik nu niet. Daarbij is het voor mijn kinderen echt belangrijk dat ze wat braver wordt, daarom vooral die keuze voor manegelessen. Haar rug rechtgezet is misschien een groot woord, maar er waren wat blokkades, die nu verholpen zijn, misschien is dat een betere uitleg. Deze week geven we haar dus ook nog de rust die er nodig is, maar we denken dat het voor de pony beter is om te lopen en haar energie beter kwijt te kunnen.

Quincy1974 schreef:linda_arnold schreef:Denk dat het voor de pony fijner is als eigen materiaal wordt gebruikt, zeker aks de rug net is rechtgezet. Passend materiaal is ook belangrijk.
Verder is het 'eigen' belang dat de pony in de lessen loopt, dus help je elkaar. Waarom dan korting vragen op het stalgeld. Mijn eerst indruk van een bokkende en stijgerende pony is dat deze niet heel gescikt zal zijn voor elke ruiter.
Klopt, het is ook eigen belang, vandaar ook mijn vraag over een vergoeding: kan het wel of kan het niet. En nee, er komt geen beginneling op, maar meer tienermeisjes bijvoorbeeld, dit is ook besproken met de eigenaar van de manege.
Quincy1974 schreef:Nee, een optie voor een bijrijder heb ik nu niet. Daarbij is het voor mijn kinderen echt belangrijk dat ze wat braver wordt, daarom vooral die keuze voor manegelessen. Haar rug rechtgezet is misschien een groot woord, maar er waren wat blokkades, die nu verholpen zijn, misschien is dat een betere uitleg. Deze week geven we haar dus ook nog de rust die er nodig is, maar we denken dat het voor de pony beter is om te lopen en haar energie beter kwijt te kunnen.
en die worden er zo weer op gereden dan! Zonde en sneu voor het diertje
Quincy1974 schreef:De pony is momenteel vrij brutaal, zoekt de grenzen bij ons op (steigeren, bokken). Haar rug is van het weekend bekeken en rechtgezet. De manege zorgt voor materiaal om te rijden.
power1997 schreef:Is het niet misschien een idee dat bijv. 2 kinderen, die beide op een andere dag in een gevorderde les rijden ( en die je dus zelf 'uitzoekt') er op te laten? bijvoorbeeld dat ze beide per week 1 keer ermee les en 1 keer ermee vrijrijden?