Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

juultiana schreef:ik kan mij persoonlijk ook erg boos maken over sommige manege,s ,hebben ze 3 a 4 sterren maar als je naar de manege pony,s kijkt snap ik niet hoe er gekeken word
een manege die ik ken besparen nu door de pony,s alleen peen en kuil te voeren ,en dat met het werk wat ze doen.
en komt er inspectie dan halen ze de 3 goede zadels die ze hebben naar voren want een hele zadelkamer checken ze niet
veiligheid is er niet door slecht tuig en lesgevers die andere dingen te doen hebben
een nieuwe klant hoort daar staan de pony,s ga je gang
en wat kan je er aan doen ,niets !!echt geprobeerd en toen maar besloten mijn eigen paard ergens anders te stallen
ze hebben het niet super slecht maar ik vind dit al echt erg
.Anoeska schreef:Je hebt maneges die slecht met hun paarden omgaan, en individuele paardenhouders die net zo slecht zijn. Heeft voor mijn idee weinig met manege's te maken. Als FNRS jury kom ik op nogal wat maneges. En ik zie vanalles. Paarden die er prima bij staan, en paarden die nog wel wat te wensen over hebben.
Ik word alleen een beetje moe van dat eeuwige gezeik op maneges. Volgens mij is het op een groot deel van de maneges prima gesteld met paardenwelzijn. De manege-eigenaren die ik ken zijn kundige paarden mensen. Maar vaak niet van het soort 'pennymeisjes'. Er wordt niet getut met manegepaarden. Het zijn dieren die aan het werk moeten, en geld moeten verdienen. Dan ben je in de ogen van de pubers op stal al snel een dierenbeul. Ondanks dat je paarden het prima hebben, en er goed verzorgd bij staan.
Uitzonderingen met slecht behandelde paarden heb je overal, bij maneges, bij boeren, en bij individuele paardenhouders.
Maar je hebt er inderdaad altijd rotte appels tussen zitten.phormicola schreef:Het lijkt me vrij normaal dat een 32 jaar paard mager is en dat een 26 jarige een stijf/dik achterbeen kan hebben. Of ben ik nou echt helemaal gek?

germie schreef:lailapri schreef:Ik heb er een van 36 die ik nog best dagelijks zou kunnen bereiden:
En smaakt die ook lekker![]()
germie schreef:lailapri schreef:Ik heb er een van 36 die ik nog best dagelijks zou kunnen bereiden:
En smaakt die ook lekker![]()
lailapri schreef:hihi ehm nooit geproeft, meestal neemt ze een hapje uit mij.
edit was een spellingsfout, er trokken 2 meiden aan mijn benen en een zat op mijn nek want ik moest mee naar de paardjes. Ik wilde perse berichtje schrijven voor ik meeging dus dat ging wat ehmmmm laten we zeggen moeizaam.