Manege Les Chevaux, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evaac

Manege Les Chevaux, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:28

HoiHoi!

Weet iemand hoe het is op manege Les Chevaux,
ik ga er nml waarschijnlijk aankomende zomervakantie werken.

In de herfstvakantie ga ik er een weekje meelopen,
maar ben wel benieuwd naar jullie meningen over de mensen en de paardjes, en de sfeer enzo!

Dus laat a.u.b een reactie achter!

xxx, liefs
Eva

evaac

Re: Manege Les Chevaux, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:53

niemand die er rijd/reed of op kamp is geweest, of een kennis ofzo die er geweest is? wil t erg graag weten!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:54

De mensen zijn super, het is er gezellig, de paardjes zijn errug leuk en de sfeer is ook super! :D
Gewoon heen gaan en het zelf ervaren! :D Ik heb er een super tijd gehad!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:11

tsja mijn ervaring van Les Cheveaux is van 15 jaar geleden en volgens mij zijn er tussentijds andere eigenaren in gekomen. TOEN was het in ieder geval super en ben ik er een paar jaar achter elkaar op ponykamp geweest. (ik was toen 15, 16 en 17 jaar)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:35

Fantastisch :D Heb daar drie of vier hele leuke ponykampjaren gehad en iedereen gaat super fijn met elkaar om.
De paarden en pony's zijn goed verzorgd en zien er blij uit op hun stekkie. Ze beschikken over ruime stallen en ontzettend veel land waar de meeste paarden op staan.

De omgeving is super mooi wat de buitenritten geweldig maakt. Geen bosrit is hetzelfde. Ook veel lange galoppaden.

Als ik de tijd had, dan zou ik ook absoluut daar willen werken gedurende de zomerperiode :j

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:38

Mijn ervaring is dan weer slecht. Jaar of 5 geleden op ponykamp geweest. Was (een van) de jongsten toen. Had een pony die ik niet leuk vond en mocht niet ruilen, ik 'moest er maar aan wennen'. Ik ben écht niet pietleuterig met paarden, ook toen niet, dus was onwijs van mijn stuk gebracht en vooral teleurgesteld. Ik kon niet slapen omdat er niet werd ingegrepen op een groep meiden van ± 10 jaar ouder die 's nachts onwijs veel herrie maakten op de kamer (nu zou ik het minder erg vinden, maar niet leuk als je 8/9 bent :n ).

Ik lees hier altijd zulke leuke ervaringen dat ik mij afvraag of het hetzelfde bedrijf/kamp is geweest. :=

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 15:44

@sok: bedankt!
@Akke: zou prima kunnen dat er nu nieuwe eigenaren zijn!
@Elja: je maakt me echt benieud.. heb er echt zin in!
@naborah: als ik leiding ben, gebeurd dat niet hoor, dat tot laat in de nacht gekeet, zeker niet als er kleintjes bij zijn! ze weten zich in zo'n geval maar te gedragen!

heb er zin in! bedankt voor jullie reacties!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:53

ik ben er op kamp geweest.
vond het kamp zelf niet echt top.
je moest heel veel dingen.
je moest bijv. meedoen met spelletjes, terwijl je het helemaal niet leuk vond enz enz.
Je moest om 11 uur ( :wow: ) slapen.
ook vond ik het een heel groot nadeel dat de ouderen en de jongeren bij elkaar op de kamer slapen.
ik kan voor 12 uur ( ook doordeweeks ) gewoon niet slapen (alleen met tv dan, maar dat doet er niet toe;p).
waardoor wij weer gingen kletsen, en de jongere kinderen weer niet konden slapen...

alleen de verzorging van de paarden was wel heeel goed. er werd ook altijd gecontroleerd of je wel goed had gepoetst, het zadel wel goed had liggen. enz. enz.
soms wel iets te, mn vriendin (had eigen pony mee) mocht haar eigen pony de eerste dag niet eens opzadelen.....
ook moest haar pony in een helemaal modderige paddock.
(later wel opgelost datie in de stal mocht staan.)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 15:58

@horselovee: okee.. maar dat je om 11uur moet slapen valt nog wel mee, ik ken ook andere maneges waar de kleintjes om half 10 al moeten gaan slapen.. en als je de hele dag druk bezig bent valt 11uur nog wel mee vind ik.

Wat voor spelletjes vind je niet leuk dan? (handig als ik leiding ben :P)

wij moesten vroeger ook altijd mee doen hoor, is vooral omdat je elkaar moet leren kennen, en anders ontstaan er groepjes vanaf de 1e dag, en praat je verder niet met anderen..

bedankt!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:32

Tjaa, maar dat zijn de kleintjes..
Daarom vond ik het dus ook zon groor nadeel dat de kleintjes en de groteren bij elkaar zitten :p

Uhhhmm, gewoon vanalles eerste dag natuurlijk nog wel logisch, voor het kennismaken enz.
Maar we moesten elke avond spelletjes doen zoals moordenaartje enz.
Dan denk je ook echt van ; niet weer heaa...
Dus een tip: laat iedereen gewoon een paar avonden kletsen enz. En gwn eigen ding doen.

Maar denk ook dat het heel erg aan de leiding ligt. 1 leiding was heel erg aardig.
De rest was minder..

Owjaa, nog een suuuuper groot nadeel ; het douchen...
Je mocht alleen douchen in je vrije tijd. Die je dus niet had :p
Alleen als de andere groep aan het rijden was, maar iedereen wil douchen dus is de douche al weer bezet... Savonds en sochtends mocht ook niet
Kon gwn 3 dagen achter elkaar niet douchen, terwijl je elke dag 2 uur paardreed..

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:26

Oke..Hoeveel leiding is er in 1 week dan? en hoeveel kinderen per week?
Dat van het douchen is beetje apart ja..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:50

uhmm, ff tellen :P
volgens mij 4 leidingen (voor de kinderen). en ook heel veel stalleiding (weet niet precies hoeveel, maar iig wel veel).

en van dat douchen: jij hebt er geen last van, jij hoeft de douche alleen te delen met andere leiding.
( 2 aparte douches )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:54

De leeftijdscategoriën die bij elkaar worden gezet vind ik niet echt handig.
Waarschijnlijk niet goed zichtbaar/merkbaar bij de leiding.

Ik ben daar vroeger ook geweest, ik was 11. De meiden van een jaar of 14 waren 'de baas' en bitchten nogal over de jonkies. Ook vonden we 's morgens allerlei uitgekauwd snoep in ons bed, van dropjes tot kauwgum.

Verder de paarden en omgang met paarden heb ik wel goed ervaren, maar ze zouden een splitsing moeten maken in de groep.
Ook vond ik de groep erg groot (44 toen) das niet erg knus.
Het jaar ervoor had ik elders gezeten en zaten we met een groep van 10 en dan krijg je echt een fijne saamhorigheid.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:34

okee, ik ga er over 2 weekjes heen en ik zal even laten weten wat mijn mening was! wie weet is t nu heel anders?
xx

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:20

Wat een verschillende reacties :j

Ik ben al klaar voor het herfstkamp, zit al gezellig helemaal alleen in het groepsgebouw.
Dus tot morgen :)

GBoterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:44

Ik ken les Chevaux alleen van de paarden, gezien ze altijd uitwisselde met onze manege toen. Dat waren altijd echt super leuke dieren (in vergelijking met de manege dieren). Vrolijke, werkwillige en fijn te rijden paarden (again, in vergelijking met een gemiddeld manege paard ;-))

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 22:01

ik vond het echt super daar!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:46

BRT-->MA

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:36

ik ben er zelf nooit geweest maar er staan wel 2 paarden bij mij op de manege van les chevaux die alleen dan met de zomerkampen daar lopen en de rest van het jaar bij mij op de manege. en dat zijn wel leuke paarden die verder goed verzorgd worden.

Maudy4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:25

Afgelopen zomervakantie heeft mijn dochter toen we er in de buurt op vakantie waren een buitenrit meegemaakt. Mensen waren erg vriendelijk, ze werd goed geholpen en begeleid en heeft er erg van genoten

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 09:06

ik vond t erg super, en ik ben er nu 100%zeker van dat ik er leiding wil zijn!!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:49

Ben 2 jaar terug geweest, en ga volgendjaar weer!
Ik was samen met mijn vriendin (dan is het zwz leuk :D)

Heb best wel leuke ervaringen.. écht super paarden,
en je word echt goed gecontroleerd of je goed poetst, met pony's uit de weide halen loopt er altijd iemand mee enz.
Als je je paard niet leuk vind, zoeken ze een ander, en je mag gewoon van te voren aangeven wie/wat je wilt.

Het enige wat ik minder vond, had alleen 1 leiding. mán wat een bitch (sorry) zeg.. mocht haar echt niet, ik reed toen net een half jaartje, en kreeg mijn pony niet in galop, gelijk commentaar.. ik was helemaal verliefd op het beestje, maar mocht er niet meer op, omdat ik m niet in galop kreeg..
Ben toen op mn pony in huilen uitgebarsten, toen is ze wel wat aardiger geworden..
(sorry voor de uitbarsting :o )

En dat van de douches ja.. heb toen in de hele week 1x gedoucht, en dat was in het zwembad
(hihi, de douche was overstroomd toen we een heel smerig spel hadden gedaan)

Trouwens superleuk dat je er nu leiding bent! welke week?

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:45

@LLauwttje: haha op wie reed je toen? en wie was die leiding (mag ook in pb!) anders kan ik dat misschien aangeven, zodat ze er op kan letten. (Zonder je naam erbij hoor!)
ik weet nog niet welke weken ik leiding ben, maar zodra ik dat weet, laat ik het wel horen hoor!

x

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:20

Ik reed op Shiva! Ben nu jammergenoeg te groot voor haar, dus vraag me af waar ik aankomend jaar opzit ;D Dit is shiva (bah, wat zit mn raar vreemd)
Afbeelding
Ik heb serieus geen idee meer hoe ze heette, als ik het weet heb je PB! Had ook wel 2 superleuke leidingen. Het waren er in totaal stuk of 5 ofzo. Ken je trouwens het "les chevaux lied" al, hahaha dat moesten we telkens zingen als we een buitenrit deden :D
Najaa, het word nu een beetje kletstopic he :P Verder via PB?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:30

Ik ben daar 3 jaar geleden geweest maar ik vond het niet zo leuk.
Je moest heel veel dingen doen, alles was verplicht.
De lessen waren in een hele grote groep net zoals de buitenritten, bij de lessen leerde ik niks (geen persoonlijke aandacht) en de buitenritten gingen me niet hard genoeg.
Ook lag ik op een kamer met een groepje van 6 ***meiden die ons de hele nacht wakker hielden, zijn 's nachts naar de leiding geweest maar die deed er niks aan. Volgende dag wilden we naar huis toe, niet nog zon ramp nacht met die bitches. Helemaal huilen en overstuur, maar we mochten niet met onze mobieltjes onze ouders bellen om ons op te komen halen. Uiteindelijk de rest van het kamp bij de leiding op de kamer geslapen (niemand wilde ruilen, niemand bij die bithes, haha :P. Het was echt hun 6 tegen de rest). Dat was wel beter maar je mist de gezelligheid van nog ff leuk praten of even met z'n allen op de kamer zitten. Ook moesten we steeds helpen de poep uit de wei te halen wat wel erg lang duurde en idd de douches.
Ik vond de leiding niet erg aardig, gewoon geen leuke sfeer daar.
Ik zou daar alleen nog heen gaan voor een buitenritje ofzo, niet voor ponykamp.
Ben zelf inmiddels leiding geweest van andere kampen, en nog nooit zo'n pestsfeer meegemaakt als daar hoor! (je hebt wel weken dat het minder is maar niet zó erg).
Dus nee, ik kan het je echt niet aanraden. Ik weet niet of die sfeer daar echt heerst of dat het gewoon de combinatie was van ***kinderen en de slechte leiding.
Ik hoop iig voor je dat ze er nu andere leiding hebben!