Opnieuw beginnen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeeeeh

Opnieuw beginnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 21:18

Hoi allemaal , ik ben Iris en ben 16 , ik heb paardgereden toen ik 7-8 was , maar toen ik een iets moeilijker paard kreeg op de manege , ben ik er bijna afgevlogen en toen moest ik stoppen van men moeder. Ik was toen wel bang want ik kon ten slotte mijn paard niet zelf beheersen. Nu 8 jaar later vroeg een vriendin me om weer mee te gaan rijden op een andere manege , nu weet ik niet of ik op dit voorstel in moet gaan of niet. Volgende week woensdag (17 augustus) ga ik mee kijken op de manege waar zij nu rijd . Ze is zelf ook weer maar een jaar pas bezig na een lange pauze. Wat denken/vinden jullie ? moet ik het doen ? De uiteindelijke beslissing ligt natuurlijk bij mij maar jullie zouden me al kunnen helpen met jullie ervaring/advies .

alvast bedankt
Groetjes Iris :o

privace

Re: Opnieuw beginnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:28

hallo,
als je het leuk vind zou ik het doen :D
je kunt tenslotte altyd van je paard vallen!
maar als je vraagt aan de instucteur dat je op een rustig paard mag beginnen zou dat wel moogen dank ik
nog veel geluk <3

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 21:37

@privace bedankt ! Ik ga kijken hoe ik weer reageer op de paarden en hopen dat het meevalt ! :) x

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:55

Ik zou gewoon lekker meegaan en kijken hoe je het vindt. Als het je leuk lijkt kun je misschien eerst eens een proeflesje nemen voordat je een keuze maakt.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:11

Ik zou zeggen: gewoon proberen. Je voelt snel genoeg of het nog wat voor je is of niet.

Veel plezier!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:14

TAO-->MA

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:07

'Gewoon proberen inderdaad :D
laat je even weten hoe het is gegaan?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:14

Zoals in de liefde moet ge uw hart volgen. Je moet het graag doen, ikzelf ben na 10 jaar ook weer begonnen.
10 jaar geleden er af gevallen en toen kon ik er niet meteen weer op. De week erna was die manege dicht en werd overgelaten. Hierdoor gestopt. Ik ben vorig jaar weer begonnen omdat het telkens ik een paard zag enorm kriebelde vanbinnen, voor mij was het een gemis.

Je moet dus zien hoe het voelt bij jou!!!

Foahriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:24

Ja, ik zou het doen! Ik had eerst ook al 5 jaar niet meer gereden, en na die 5 jaar samen met een vriendin een buitenrit gemaakt. Het regende toen wel maar ik heb er geen spijt van en zou het zo nog een keer doen, hoewel het nu weer een jaar geleden is.

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:36

ik ga zelf ook naar 5 jaar weer beginnen, ben gestopt wegens het weg doen van me pony ik groeide zij niet en ging naar de midelbaarenschool en dacht geen tijd te hebben supper veel spijt van gehad, en nu ga ik weer bij een manege beginnen puur om er terug in te komen:D en daarna zie ik wel verder.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:38

Je kan altijd een proefles nemen op een manege! En dan beslissen.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:41

hey
ik zou gewoon eerst rustig gaan kijken,
en dan als het een goede manege is kwa paarden, zadels en hoofdstellen
het gewoon doen wie weet word je wel super goed!!

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:51

Bedankt allemaal ! Volgende week is het zo ver en dan laat ik even weten hoe het is gegaan , alvast heeel erg bedankt ! :)

rrrochell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:32

Ik zou het doen. Als je er zin in hebt kan je het proberen met een proefles toch? Die geven de maneges wel meestal 1 of 2 keer. Anders vertel je gewoon je verhaal aan de rij-instructeur? Die zal het vast wel begrijpen en zet je op makkelijke paarden en zo bouw je het op. Deden ze bij een meisje op m'n oue manege ook!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:30

Ik zou gewoon eerst lekker gaan kijken en dan beslissen hoe je je erbij voelt, en dan eerst wat proeflessen nemen. En vallen hoort erbij, bij vrijwel iedere sport heb je wel risico om gewond te raken.

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 22:49

Hallo allemaal , ben terug van de manege ! Ik was eerst een beetje bang en voorzichtig , maar nadat ik wat paarden en pony's had geaaid was het al wat beter :) ik heb gekeken naar de les van m'n vriendin ( die me ook mee had gevraagd ) en ik vond het best leuk om te kijken , maar de meeste meiden daar zijn wel wat bitchy en niet zo vriendelijk :( Ze zei dat ik gerust nog eens mee mocht en dat aanbod ga ik zeker niet afslaan , als het volgende keer weer meevalt ga ik het even bekijken en dan misschien de proeflessen nemen , het kan alvast geen kwaad om mee te gaan kijken :) bedankt ! Xx

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:21

Zelf ben ik na 20 jaar weer begonnen met lessen, eerst een proefles. Nog wat meer tijd ertussen dan wat ik tot nu toe heb gelezen. Ik rij op een super gezellige manege waar "bitchy" niet toegestaan is. Heel ontspannen en rustig. Inmiddels rij ik 3 jaar op die manege en wil er graag blijven rijden!
Goed dat je in ieder geval bent gaan kijken en misschien proeflessen gaat nemen. Misschien worden de andere meiden wat gezelliger als je wat meer op de manege komt?!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:34

Zorg dat je je goed voelt op de manege zelf ook. Ik heb om deze reden een manege gekozen waar men zeer gemoedelijk is in de omgang met elkaar, ook de uitbaters zijn zeer gewone mensen, ik ben niet zo voor het bitchy en bek*kte gedoe

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:33

Ja , als ik terug moest beginnen zou ik natuurlijk m'n vriendin die me meevroeg nog hebben , maar het is natuurlijk is het voor het rijden zelf dat ik terug zou beginnen en het zou ook maar voor 1 keer per week zijn dus ... Nou in ieder geval weet ik het nog niet helemaal en ga ik woensdag nog maar eens mee kijken :)

secret01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:14

Hoi,
ik zou het zeker doen! Ik reed ook toen ik +- 5 jaar was, moest ook stoppen van men moeder nadat ik 4x achter elkaar van men pony werd gegooid. Ik ben 4 jaar geleden weer begonnen en heb er absoluut geen spijt van. Ik heb ondertussen een schat van een d-pony en een lieve oude merrie. Ik heb zo goed als niks gemerkt van de lange pauze, volgens mij is paardrijden net als fietsen, iets wat je nooit verleerd ;)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:25

hey zou zeker wat proeflessen nemen
wie weet zijn de meiden in jou groep wel allemaal aardig!!
hoop dat je er stel je doet het lessen nemen,je heel veel plezier hebt!
hou je mij en de andere bokker hier op dit topic op de hoogte?
gr hackny

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:39

gewoon doen vaak als je je hart volgt heb je de meeste lol er aan over *\o/*

tientje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:54

Heb het zelfde gehad en ben toch weer begonnen. Ik heb er nu heel veel plezier van maar het is natuurlijk persoonlijk. Ik zou gewoon een keer proberen dan merk je het vanzelf wel;)

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:00

Hoi iedereen , jullie doen mij weer meer en meer zin krijgen :) woensdag ga ik nog eens mee naar de manege en dan zien we wel weer :o xx

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 22:59

Ik ben weer thuis ! Ik ga een les meevolgen en dan zie ik wel of ik niet te veel bang heb , als het fijn is heb ik m'n hobby weer terug , als het tegenvalt heb ik het in ieder geval weer geprobeerd :)