Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
emmatje_ly schreef:de titel zegt het al maar hier nog een keer =>
wat moet je allemaal kunnen om bij de gevorderden te rijden natuur lijk gallop,draf,stap,.. maar arbeidsdraf enzo moet je dat kunnen?
of leer je dat daar.
(en ja ik kan dat allang => arbeidsdraf wijken voor de kuit,... doe dat zelf met men pony en ben opzoek naar een maneg en al gevonde ! :p maar moetten eerst nog een vanne hebben :p)
aerdenhout1 schreef:emmatje_ly schreef:de titel zegt het al maar hier nog een keer =>
wat moet je allemaal kunnen om bij de gevorderden te rijden natuur lijk gallop,draf,stap,.. maar arbeidsdraf enzo moet je dat kunnen?
of leer je dat daar.
(en ja ik kan dat allang => arbeidsdraf wijken voor de kuit,... doe dat zelf met men pony en ben opzoek naar een maneg en al gevonde ! :p maar moetten eerst nog een vanne hebben :p)
Arbeids draf is de draf waarin het paard het `makkelijkste` loopt, dus zijn normale draf.
MIdden draf en uitgestrekte draf komen daarna.
En wat is een vanne??
upendo schreef:Vraag het eens aan je instructeur.
Als jij denkt dat de arbeidsdraf iets heel bijzonders is denk ik niet dat je klaar bent voor de gevorderdenles, maar ik kan het mis hebben.
Beginners is vaak enkel stappen, draven, heel misschien nog een stukje galop, en als je dat een beetje kan dan mag je vaak al naar halfgevorderd. Daar leer je dan goed sturen, zitten, etc.
Dus ik hoef me er gelukkig niet druk om te maken PriscaZ schreef:Dat vind ik persoonlijk dus beginners... (behalve het wijken dan)
Dat vind ik vaak zo zonde aan een manege. De basis klopt vaak wel, maar ze bouwen het vaak niet uit. (ik zeg niet overal hè, maar jammergenoeg wel op veel plaatsen)

volgens mij heb ik toen een bixie-proefje gereden, haha. Niet veel meer dan stap, draf, van hand veranderen, slangevolte, volte...dat soort dingen
emmatje_ly schreef:PriscaZ schreef:Dat vind ik persoonlijk dus beginners... (behalve het wijken dan)
Dat vind ik vaak zo zonde aan een manege. De basis klopt vaak wel, maar ze bouwen het vaak niet uit. (ik zeg niet overal hè, maar jammergenoeg wel op veel plaatsen)
ben ik een beginner???
nee we ik rij al van men 5 de dus das al 10 jaar eh heb al 9 jaar men eigen pony en heb daarvoor verzorgpony's gehad toend dak 3-4en5 was dus zeg dat niet en ik kan dat allemaal wel en doe het ezo maar heb het geleerd met een andere naam-woord!
en men mama is het nu aan het uitleggen hoe dat het eigelijk noemt
ik weet ok niet waarom dat men PRIVE-lesgeefster dat zo deed

Vandaar dat ik er geen lessen pak (mijn paard staat er gewoon gestald) 
phormicola schreef:Het gaat meer om het plaatje dan om specifieke dingen, maar goed, hier een paar punten.
Je kan wat mij betreft naar de 'gevorderden' als je :
Tenminste een beetje fatsoenlijk een paar meter kunt wijken.
Zo'n beetje alle figuren hebt geleerd, met uitzondering van volte 15 meter, ed.
Het lichtrijden, doorzitten en de verlichte zit meester bent.
Je geen angst hebt voor 1 van onze paarden/pony's.
Zelf kunt op- en afzadelen, opstijgen en je eigen beugels kunt doen.
Je volledig voor jezelf kunt rijden.
Je netjes een laag sprongetje/balkje kunt rijden in drie gangen.
En natuurlijk de drie gangen meester bent, inclusief de midden-variant.
Je een stoere ruiter bent, die niet snel huilt en gewoon weer verder gaat als het eens mis gaat, onbevangen met de paarden omgaat, een algeheel 'klaar zijn' voor de volgende stap.
Als je 1 van deze puntjes mist ga je bij mij nog niet door
phormicola schreef:Het gaat meer om het plaatje dan om specifieke dingen, maar goed, hier een paar punten.
Je kan wat mij betreft naar de 'gevorderden' als je :
Tenminste een beetje fatsoenlijk een paar meter kunt wijken.
Zo'n beetje alle figuren hebt geleerd, met uitzondering van volte 15 meter, ed.
Het lichtrijden, doorzitten en de verlichte zit meester bent.
Je geen angst hebt voor 1 van onze paarden/pony's.
Zelf kunt op- en afzadelen, opstijgen en je eigen beugels kunt doen.
Je volledig voor jezelf kunt rijden.
Je netjes een laag sprongetje/balkje kunt rijden in drie gangen.
En natuurlijk de drie gangen meester bent, inclusief de midden-variant.
Je een stoere ruiter bent, die niet snel huilt en gewoon weer verder gaat als het eens mis gaat, onbevangen met de paarden omgaat, een algeheel 'klaar zijn' voor de volgende stap.
Als je 1 van deze puntjes mist ga je bij mij nog niet door
Dan ben je al een topruiter
De meesten beginnen pas met galop in een gevorderde les.