Diertjec schreef:Dat rust uitstralen helpt inderdaad wel iets bij haar, maar tocht wilt ze je blijven aanvallen, ook als je niet bang bent om getrapt of gebeten te worden, ik ben daar persoonlijk niet zo bang voor. In de staldeur gaan staan is ook écht geen optie, omdat ze dan gewoon op je afgestormd komt met d'r oren in d'r nek en tanden ontbloot.
Het opzadelen zelf is geen probleem, vindt ze ook niet erg, daarbij trapt of bijt ze niet, ik weet niet hoe ze dat doet als ze in stal opgezadeld wordt, aangezien ik haar altijd buiten de box poets en opzadel. Hier doet ze dan ook geen vlieg kwaad, net als dat als je gewoon met haar gaat stappen of los zet in het bakje, dan kan je haar ook gewoon pakken, uit de wei halen kan ook gewoon, doet ze ook niks. Aan de hand grazen doet ze ook gewoon braaf, dan heeft ze alle aandacht op het gras gericht en doet ze geen vlieg kwaad, je kan bij wijze van spreken op gaan zitten als ze zo graast.
Pony zelf vindt het ook heerlijk om gepoetst en vertroeteld te worden, als ze buiten haar stal staat. Of als je al een tijdje met haar bezig bent geweest, kan je ook gerust in haar stal haar poetsen, vindt ze heerlijk.
Dan lijkt mij dit toch meer het waken over haar terretorium... Of dat ze een leider zoekt kan ook heel goed kunnen. Heb even wat stukjes uit je post gehaald waarin ik dit uit haal...
Allereerst, je stapt dus rustig haar stal binnen en krijgt een paard met ontblote tanden op je af vliegen. Stel je neemt een koppigere houding aan wat dit paard niet verwacht. Je laat zien dat je je niet laat bijten. Dan weet ze dat jij de baas bent. Heb je waarschijnlijk een ander resultaat. Want een paard hebben 'gevangen' betekent dat jij hebt 'gewonnen', hij bent dus de baas. Je zal ongetwijfeld daarna een braaf paard hebben. Probeer eens zonder dat halster het vertrouwen van dit paard te winnen, zodat je wél in haar stal mag zónder eerst met haar te troetellen dat moet ook kunnen. Of je nou een kwartier of een uur bezig bent. Het moet. Jij bent de baas!