Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar naar deze ervaringen ben ik eigenlijk niet helemaal op zoek. Zie OP.
F-nummers geven een beperking, meer dan 20 hebben we ook niet. En hoezo zou iets als schoudervoor, contragalop etc "Z" zijn eigenlijk? Heerlijke oefeningen voor L-ruiters!
) wel mensen die een paard netjes door het lijf kunnen rijden, die inmiddels wat weten over rechtrichten etc.
maar ik weet uit ervaring dat je met eigen paard ook anders tegen lessen aan gaat kijken en toch eerder voor prive gaat.
hierbij een reactie van een western-manege-ruiter.
)
) en de andere week zaten we weer serieus aan de training.
. En dan gespecificeerd op het paard en het verbeteren van het paard. Het aanvoelen van het paard, wat heeft een paard nodig en waarom moet je je paard op die manier rijden en wat zijn de gevolgen als je dat niet doet?
) of de ander waarbij de uitdaging was om hem uberhaupt aan het lopen te krijgen dat maakte mij dan niet uit. Ik zag overal wel een uitdaging in en dat moet je ook proberen te aanmoedigen als instructrice. Elk paard heeft zo zijn mankementen en uitblinkers, maar als instructrice moet je elk paard kunnen waarderen en willen verbeteren. En ik vind, als ruiter, dat je juist daarvan leert.
) maar ik rij op studentenwedstrijden dus ook op manegepaarden in de M en heb met een onderlinge wedstrijd op mijn manegepony met redelijk succes M2 gestart
(voor de lol) Maargoed dat is natuurlijk niet te vergelijken met officieel m2 niveau.
alleen veel theorie qua leren ( maar denk dat je het meeste zelf ook wel kunt bedenken
)