Treekhoeve ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bongo4ever

Treekhoeve ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:11

Hee,

Ik ga week 6 op ponykamp op de treekhoeve maar weet eigenlijk niet echt hoe het daar is... :o
(ik had deze gekozen omdat het er leuk uit zag.)
Maar heeft iemand ervaring met deze manege/ponykamp van hoe het daar is?
graag zeggen :o

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:33

Haaaaai ,

Ik ben dit jaar in week 4 geweest, en geloof me, het is geweldig, super leuk en gezellig,
Leuke paarden en pony's en een heel leerzaam kamp , als je iets wilt weten , vraag maar 1 :d

kwien_joy

Re: Treekhoeve ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:35

de paarden vind ik daar altijd wel een beetje sneu die staan daar in stands en ze hebben geen weidegang voor die paardjes...

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:07

Nou het valt reuze mee, want ze krijgen genoeg beweging, en ze gaan er vaak genoeg uit, ook gaan ze iedere ochten los.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:28

marjorie94 schreef:
de paarden vind ik daar altijd wel een beetje sneu die staan daar in stands en ze hebben geen weidegang voor die paardjes...

Ze hebben wel weide gang! Allen dan is 5 minuten lopen. ;)

Ik ben vorig jaar geweest met me eigen pony en het viel me erg tegen. Je had 20 minuten om je paard te poetsen en te zadelen. Je mag niet naar je pony/paard na het rijden. Het eten was niet lekker en de kampleiding was rond de 15 a 16 jaar. Van de lessen heb ik niets geleerd.. Dus ik vind het geen aanrader.

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:13

minouesmee schreef:
marjorie94 schreef:

Ze hebben wel weide gang! Allen dan is 5 minuten lopen. ;)

Ik ben vorig jaar geweest met me eigen pony en het viel me erg tegen. Je had 20 minuten om je paard te poetsen en te zadelen. Je mag niet naar je pony/paard na het rijden. Het eten was niet lekker en de kampleiding was rond de 15 a 16 jaar. Van de lessen heb ik niets geleerd.. Dus ik vind het geen aanrader.

Nou dat was misschien vorig jaar, maar vind je het niet een beetje logisch , dat die paarden ook even rust moeten hebben, ook je eigen pony
Voor wat je allemaal doet met die beesten is best pittig, en je mag een half uur van te voren

Kijk hier anders,

[MHK] SGW kamp treekhoeve !!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:18

Ik ben in week 4 geweest. Vond veel dingen ontzettend tegenvallen. Op de 2e dag ben ik ziek naar huis gegaan daardoor heb ik niet een compleet beeld van het hele kamp maar de eerste 2 dagen vond ik helemaal niet leuk. In de eerste paar lessen reden we met veel te veel paarden in een te kleine bak.
Het is wel een leuke omgeving, mooie manege (behalve de stands) maar vond de instructrices niet echt aardig. De kampleiding wel;) Achja het is erg persoonlijk. Maar ik ga er igg niet nog een keer heen. Ik ben meer luxe gewend dus dan vallen dingen al gauw tegen. Douches waren koud, eten niet zo lekker, alles is buiten en de eerste dagen regende het alleen maar. Je kunt nergens naar binnen dus even warm en droog worden was er ook niet bij. Geen plek voor je bagage. Er zaten opzich wel paar leuke paarden en pony's bij. Maar ik had pech want kreeg een enorm paard die in het begin erg wild was en tijdens buitenritten volgens de leiding steigerde en bokte. Ik mocht geen andere. Zoals ik al zei, het ligt er maar helemaal aan of je daar tegen kunt of niet.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:21

.
Laatst bijgewerkt door minouesmee op 04-08-10 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:26

Ik ben in week 4 met eigen pony geweest. Ik vond het wel heel erg leuk! Goede instructie, crossen (als je SGW doet) was ook erg gaaf en ik vond dat je zeker bij alle lessen goede begeleiding kreeg. Nette douches, warm water. Je slaapt in tenten, je kleding krijgt alleen niet echt de kans om op te drogen waardoor het vochtig wordt (evenals je kussen+dekbed). Aardige leiding, leuke pony's (maar er zijn natuurlijk altijd een paar mindere). Meeste pony's konden ook dressuurmatig leuk lopen en springen ging ook goed. De wedstrijddag op vrijdag is ook erg leuk! :)

Ik heb er erg van genoten. :) Misschien dat ik volgend jaar weer ga, maar ik weet het nog niet i.v.m dat ik dan al 17 ben en mijn pony 20.

Als je met eigen pony gaat, vind ik wel dat ze weinig beweging krijgen. Paarden mogen maximaal half uur in het paddock en moeten voor de rest op stal staan... Vond ik dan wel weer jammer. Ook vond ik het wel raar dat je een halfuur van te voren pas naar de paarden mocht... Bij manegepaarden/pony's okee, maar bij je eigen pony?? Dan verwacht je toch wel dat je dat zelf mag bepalen.. Minouesmee: die pony's zijn gewend zoveel te lopen. Ze hebben een ijzersterke conditie in tegenstelling tot de eigen pony's en paarden, zie je toch heel verschil!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:28

Ik zeg ook niets over die pony's hoor. _O-

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:29

minouesmee schreef:
Ik zeg ook niets over die pony's hoor. _O-

ik bedoel dat je er niet weg moet en dat ze 'rust' kregen, wat jij iig geen rust noemt.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:32

.
Laatst bijgewerkt door minouesmee op 04-08-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:33

Ik had juist verhaal gehoord dat jullie juist van Herry in de binnenbak mochten slapen omdat de tenten kapot waren. En het lijkt me echt heel erg sterk dat je nog gewoon in die tenten moest slapen... Bij ons was alles goed en sterke tenten.

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:33

minouesmee schreef:
Cicigirly: Rust? Die besten werden gepoets,gezadelt,gereden, afgezadelt en toen 3 uur rust en dan weer het zelfde.. Ik wou ook gewoon soms ook even naar me pony om te knuffelen en te poetsen..

Ooit wel eens gedacht dat daar ook nog een boel pensioen paarden staan ;), dat je daar ook niet constant rond hoeft te hangen , ik vind het heel logisch...

Normaal ben je toch ook niet de hele dag bij je pony , ofwel soms..

En over die douches, die douches waren gewoon schoon en warm...

En ehh , kenne hun er iets aan doen dat het jullie niet mee zat met het weer, dan hoeft het niet gelijk hun schuld te zijn dat het niet leuk is ,
En herry was heel aardig..
En die instructie ook dusjaaaa

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:34

MyHorseGirl schreef:
Ik had juist verhaal gehoord dat jullie juist van Herry in de binnenbak mochten slapen omdat de tenten kapot waren. En het lijkt me echt heel erg sterk dat je nog gewoon in die tenten moest slapen... Bij ons was alles goed en sterke tenten.

Inderdaad.. van meerdere mensen + leiding gehoord,

Dus of je zit je verhaal lekker aan te dikken omdat je het daar niet leuk vind...

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:35

Ohja wat ook nogal vreemd was daar: Er waren al 3 paarden ontsnapt in 2 dagen. Ze werden allemaal wel weer gevangen hoor, maar toch zoiets mag niet.:S

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:35

Ik ben bijna de hele dag bij me pony in de vakantie. En penison? die kwamen allemaal in de avond als wij gingen eten en ect.

De douches waren inderdaad schoon en warm. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:36

Cicigirly schreef:
MyHorseGirl schreef:

Dus of je zit je verhaal lekker aan te dikken omdat je het daar niet leuk vind...

Precies ;) Want de leiding had toestemming nodig om te mogen verkassen naar de binnenbak, wat helemaal geen probleem was voor Herry. Leiding had het idd ook nog gezegd.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:36

Cicigirly schreef:
MyHorseGirl schreef:

:Y)

Wij moesten in kapoten tenten slapen. Als je het niet geloofd dan heb je maar pech.

:wave:

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:37

Lottjxx schreef:
Ohja wat ook nogal vreemd was daar: Er waren al 3 paarden ontsnapt in 2 dagen. Ze werden allemaal wel weer gevangen hoor, maar toch zoiets mag niet.:S

1 die kwam elke ochtend los, Whisper, 1 was uit het paddock ontsnapt en de andere vloog uit de stal toen de eigenaar kwam..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:38

minouesmee schreef:
Wij moesten in kapoten tenten slapen. Als je het niet geloofd dan heb je maar pech.

:wave:

Ja sure. ;) Dan vraag ik me af waarom onze tenten dan helemaal goed waren als het dezelfde waren.. En waarom ze jullie in kapotte tenten zouden laten slapen als jullie in de binnenbak mochten?

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:38

Lottjxx schreef:

Er liep een pony zowieso iedere ochtend los daar..
En zulke dingen kunnen gebeuren waarschijnlijk lag dat dus aan de ruiters die het laatst bij die paarden geweest waren en de stallen niet goed hadden afgesloten..

En oke, ik snap wel dat je in de vakantie de hele dag bij je pony bent, ( doe ik ook ) maar normaal ben je dat niet..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:39

minouesmee schreef:
Ik ben bijna de hele dag bij me pony in de vakantie. En penison? die kwamen allemaal in de avond als wij gingen eten en ect.

De douches waren inderdaad schoon en warm. :)

De meeste pension mensen reden in de ochtend én in de middag, of in de ochtend én de avond of andere combinatie. De meeste paarden zag ik 2x per dag gereden worden.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:39

Ik ben trouwens ook de hele dag bij mn pony in de vakantie, maar niet als ik gewoon naar school en huiswerkcursus moet ;)

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:41

Jah inderdaad... ik ook hoor, maar niet gewoon normaal :P
Alleen in vakantie's:P